Henkilökohtaiset lukuhaasteet

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Henkilökohtaiset lukuhaasteet
23.09.2019 10:43 #21

Kirjastossa hyllytellessä sitä törmää kaikenlaisiin kiinnostaviin opuksiin aiheista, joita ei tavallisesti edes tule ajatelleeksi ja keksin siitä itselleni lukuhaasteen. Aion lukea yhden kirjan jokaisesta yleisten kirjastojen luokituksen pääluokasta. Yhteensä 92 teosta. Oikeasti niitä olisi 94, mutta jätän väliin luokat 01 ja 05 niiden hankaluuden vuoksi. 01 on bibliogafiat, eli kirjalistakirjat, ja 05:ssa ei ole edes kirjoja vaan siihen kuuluu lehdet.

On ollut varsin haastavaa mutta mielenkiintoista etsiä kirjoja sellaisista aihepiireistä, jotka eivät kiinnosta ollenkaan. Esimerkiksi uskontoa käsittelevä luokka 2 tuotti paljon päänvaivaa ja aluksi ajattelinkin jättäväni sen kokonaan väliin. Vähän pinnisteltyäni löysin kuitenkin suht kiinnostavilta vaikuttavia teoksia. Tosin hankalimmat luokat, 24 kristillinen hartauskirjallisuus ja 25 käytännön teologia, ovat vielä jäljellä. Luonnontieteiden luokat ovat myös hankalia, koska niissä on enimmäkseen oppikirjoja. Matikasta ja fysiikasta onnistuin löytämään lyhyet kirjat (tosin monet kirjastot olivat luokitelleet ne muualle kuin luonnontieteisiin, mutta koska yksi kirjasto on pistänyt ne matikkaan/fysiikkaan niin se riittää minulle), mutta kemiaa käsittelevän joudun näillä näkymin nykäisemään lasten puolelta (Karmea totuus kemiasta vaikuttaa hyvätä :smirk:)

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

Uusin jäsen: Satu Mahkonen