Lukuhaaste: Popsugar 2018

09.04.2018 10:38 #161 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
Adv. 1. A bestseller from the year you graduated high school - Stephen King: Bag of bones (1998)

Goodreadsin vinkkilistojen avulla löysin tämän, perinteistä Kingiä, jota kehtaa suositella muillekin.

43/50

09.04.2018 10:52 #162 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
13. A book that is also a stage play or musical - Charles Dickens: Saiturin joulu

Tästä on tehty lukemattomia versioita, näytelmien ja musikaalien lisäksi oopperaa, balettia, animaatioita ja whatnot.

44/50

10.04.2018 13:48 #163 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
7. A book set in a country that fascinates you Frances Hardinge: A skinful of shadows

Tämän tapahtumapaikkana on 1600-luvun Englanti. Brittein saaret ovat kiehtoneet jo kauan kulttuurillaan, historiallaan ja nykypäivällään. En kyllä kieltäytyisi mahdollisuudesta käydä pällistelemässä sitä lähietäisyydeltä.

26/50

• Emelie hahmo Kirjoittaja
11.04.2018 07:28 #164 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
5. Nordic noir: Tyttö joka etsi varjoaan (David Lagercrantz)

Vähän siinä ja siinä meneekö Nordic noiriksi, mutta mennään tällä. Ihan ok luettava, vaikka Lisbeth ei olekaan minusta enää sama hahmo, kuinmitä se oli Larssonin kirjoittamana.

26/50 luettu (5/50 spefiä, 6/50 omasta hyllystä)

11.04.2018 10:59 #165 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
Adv. 7. A book by an author with the same first or last name as you - Tuuli Hypén: Nanna 3

Minulle tämä kohta oli erittäin vaikea, harvinainen sukunimi ei tuottanut mitään ja etunimikin vain muutaman vaihtoehdon. Lopulta puntaroin Tuuli Vuorman Caapparin käädyn ja Nanna-sarjakuvan välillä. 565 sivua jotain, mikä luultavasti ei innosta vai 64 sivua sarjakuvaa, joka varmasti ei innosta, siinäpä vaihtoehdot. Kolmososaan päädyin, koska a) se oli kirjaston hyllyssä ja b) ihan sama, ei kuitenkaan kiinnosta.

45/50

11.04.2018 21:03 #166 : Pisania
42. A cyberpunk book Norman Spinrad: Deus X

Vasta toinen koskaan lukemani kyberpunk-romaani ja voin jo sanoa, ettei tämä ole mun genreni. Aluksi tuntui, että tämä voisi olla ihan mielenkiintoinen, mutta tylsäksipä osoittautui. Suurimman osan aikaa vatvottiin uskonnonfilosofisia kysymyksiä olemassaolosta yms. Onneksi oli lyhyt.

27/50

16.04.2018 10:33 #167 : Wind
24. A book with a weather element in the title - Hugh Howey: Hurricane

Ihan kiehtova aihe, en ole koskaan kokenut hurrikaania enkä lukenut edes kirjaa aiheesta. Eipä tämä mitään korkeakirjallisuutta ollut, aika heppoinen teos, taisi olla YA:ta. Kirja loppui niin töksähtäen, että hetken epäilin viimeisten sivujen puuttuvan. Taisi Howeyltä loppua aika tai into kesken.

46/50

16.04.2018 18:37 - 16.04.2018 18:38 #168 : Eija
3. The next book in a series you started - Sylvain Neuvel: Heräilevät jumalat

Sarjan toinen osa ei tuonut mitään uutta erikoista mukanaan, jotta tarina olisi innostanut erityisemmin. Juonessa ei ollut sellaista kiinnostavuutta ja mysteeriä, mikä olisi pitänyt otteessaan ensimmäisen osan tapaan. Tarinassa on enemmän toimintaa. Kerronnan formaattikin on jo eletty ja nähty. En oikein osaa sanoa tästä kirjasta mitään – sellainen ihan OK. En ole varma jatkanko sarjaa eteenpäin - jäi cliffhangeriin. 3-/5

Luettu 24/50

Viimeksi muokattu: 16.04.2018 18:38 Eija.

17.04.2018 22:01 #169 : Pisania
24. A book with a weather element in the title Eric Linklater: Kuussa tuulee

Carnegie-mitalin voittanut saturomaani 40-luvulta. Ärsyttävänpuoleinen, koska päähenkilösisarukset eivät olleet kovin sympaattisia ja tarinan aikuiset olivat melko pöhköjä. Ärsyttää sekin, että tämä kirja olisi sopinut täydellisesti vaikka kuinka moneen eri kohtaan, mutta ne kaikki ovat tässä Popsugarin haasteessa. Tietty.

28/50

21.04.2018 10:41 #170 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
30. A book with characters who are twins J.R. Ward: The Thief (Black Dagger Brotherhood#16)

- Mukana juoness Assailin serkut, identtiset vampyyrikaksoset Ehric ja Evale

16/40 Adv. 3/10

22.04.2018 20:51 #171 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
47. A book by an author with the same first or last name as you Maija Haavisto: Adeno

Kaksiosainen etunimi osoittautui hyödylliseksi. Kun ekalla puoliskolla ei löytynyt mitään kiinnostavaa (eikä sukunimellä kannattanut edes vaivautua etsimään), piti turvautua tokaan ja tämä sitten löytyi. Ei kauhean erikoinen tarina, mutta ei tyystin huonokaan.

29/50

• Emelie hahmo Kirjoittaja
23.04.2018 07:57 #172 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
8. A book with a time of day in the title: Midnight Crossroads (Charlaine Harris)

Keskiyö.

21. A book with your favorite color in the title: The Scarlet Letter (Nathaniel Hawthorne)

Punainen on ihan hyvä väri.

28/50 luettu (6/50 spefiä, 6/50 omasta hyllystä)

23.04.2018 21:44 #173 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
4. A book involving a heist Harry Harrison: Teräsrotan paluu (Ruostumaton Teräsrotta#2)

- Liukas-Jim diGriz aka Ruostumaton Teräsrotta heittää jos jonkinmoista rikollista keikkaa kaikilla planeetoilla mihin laskeutuu, Teräsrotan paluukin alkaa ryöstöllä.

17/40 Adv. 3/10

24.04.2018 09:09 - 24.04.2018 09:10 #174 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
Advanced 7. A book by an author with the same first or last name as you - Eija Pulkkinen: Syntymän ja kuoleman kirja

Miten järjetön peruste valita kirja luettavaksi… No, yksi saman etunimen omaavan kirjailijan teos löytyi, joka edes jossain määrin kiinnosti.

Luettu 25/50

Viimeksi muokattu: 24.04.2018 09:10 Eija.

24.04.2018 17:43 #175 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
13. A book that is also a stage play or musical William Shakespeare: Hamlet Tanskan prinssi

- Itse en ole koskaan näytelmää nähnyt, mutta moniahan tästä on tehty. Paljon kiinnostavampi kuin osasin arvata. Voisin mennä katsomaankin.

18/40 Adv. 3/10

25.04.2018 23:31 #176 : Pisania
26. A book with an animal in the title Gregory Maguire: A lion among men

Kyseinen jellona on kirjan päähenkilö. Maguiren Oz on kyllä tosi upea maailma. Sarjan viimeinen osa täytyy lukea suht pian eikä vasta vuosien tauon jälkeen, niin kuin tämän kanssa kävi.

30/50

26.04.2018 21:43 #177 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
11. A book with a female author who uses a male pseudonym George Sand: Talvi Mallorcassa

Tästä kohdasta tulivat ekana mieleen Georget Eliot ja Sand. Koska kummankaan lukeminen ei pahemmin inspiroinut, päädyin Sandiin sillä hänen kirjansa ovat lyhyempiä. Tämä matkakertomus oli ainoa mitä lähikirjastostani oli saatavana ja nopealukuisuus oli sen ainoa hyve.

31/50

27.04.2018 10:05 #178 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
^Tämä kohta oli kieltämättä erittäin rajoittava, vaihtoehtoja on tosi vähän ja jos niistä on jo lukenut muutaman, ei jäljelle jää juuri mitään. En oikein pidä tällaisista haastekohdista. Kaikkien aikojen suosikki on edelleen "kirja, jossa kukaan ei kuole". Selkeä ja yllättävän haastava, ainakin minun lukumaulla. Ja parasta (ja samalla kutkuttavan ärsyttävää) on, että kirja on pakko lukea, ennen kuin varmuudella tietää, sopiiko se haastekohtaan.

28.04.2018 10:56 #179 : Pisania
38. A book with an ugly cover P.D. James: Murha ei sovi naiselle

SAPO-sarjan vanhempien osien kannet ovat usein aika tragikoomisia kökköydessään. Tämän kirjan kansikuva on niin nolo, etten kehtaisi lukea sitä julkisella paikalla. Näyttäisi erehdyttävästi siltä, että luen jotain 50 shades of gray -tyylistä.

32/50

28.04.2018 20:04 - 28.04.2018 20:04 #180 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
2. True Crime - Tuomas Rimpiläinen: Messukylän veriteko ja muita rikostarinoita Suomesta

Tosirikoksia Suomesta. Kirjan jokaisella yksityiskohdalla on lähde.

Luettu 26/50

Viimeksi muokattu: 28.04.2018 20:04 Eija.

LordStenhammar, Ruska, Pisania
Uusin jäsen: Ruska