Lukuhaaste: Popsugar 2018

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2018
17.05.2018 19:59 #201

Adv. 10. A book recommended by someone else taking the POPSUGAR Reading Challenge: Tiitiäisen satupuu (Kirsi Kunnas)

Vasta lukuhaastetta tutkiessani tajusin, että tämä teoshan menee tähän kohtaan: Pisania oli suositellut tätä Helmet-lukuhaasteen puolella. :D Joten iso kiitos Pisanian suuntaan tästä. Mukava lukukokemus, löysin täältä yhden lempirunonikin monen vuoden takaa, Tunteellinen siili.

34/50 luettu (8/50 spefiä, 6/50 omasta hyllystä)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Pisania

19.05.2018 07:58 #202

13. A book that is also a stage play or musical Alexandre Dumas: Musta tulppaani

Wikin mukaan tästä on tehty musikaali Ameriikoissa.

38/50

Eija
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2018
19.05.2018 11:18 #203

24. A book with a weather element in the title - Maarit Verronen: Kirkkaan selkeää

Toisin sanoen pilvetön.

Luettu 30/50

Viimeksi muokattu: 19.05.2018 11:19 : Eija.

Eija
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2018
20.05.2018 22:12 #204

13. A book that is also a stage play or musical - T. H. White: Miekka kivessä (1. osa kokonaisuutta Muinainen ja tuleva kuningas )

Kirjasta on tehty sekä musikaali että näytelmä.

Luettu 31/50

Viimeksi muokattu: 20.05.2018 22:13 : Eija.

20.05.2018 22:24 #205

4. A book involving a heist Pauliina Laitinen-Laiho: Röyhkeästi ryöstettyä taidetta

Tietokirja taidevarkauksien maailmasta. Tässä käsitellään kuuluisien tapauksien lisäksi yleisesti taidevarkauksien eri puolia sekä ryöstäjien että poliisitutkijoiden vinkkelistä.

39/50

Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2018
21.05.2018 08:32 #206

20. A book by a local author: Sudenveri (Jenny Kangasvuo)

Suomalainen kirjailija. Tämä teos on ollut minulla jo pitkään lukulistalla. En ole ihan varma oliko tämä hyvä lukukokemus, jäi aika vajavaiset fiilikset. Toisaalta pidin kovin maailmasta ja juonesta ja siitä miten asiat kehittyivät, mutta samalla hahmot jäivät kovin etäisiksi, vain yhden asian/piirteen määrittämiksi.

35/50 luettu (9/50 spefiä, 6/50 omasta hyllystä)

21.05.2018 22:28 #207

39. A book that involves a bookstore or library Jussi Huhtala: Ukkosenjohdatin

Tässä mukavassa pikku romskussa päähenkilö käyttää kirjastoa ja alkaa käydä siellä vieläkin useammin, koska ihastuu erääseen työntekijään.

40/50

22.05.2018 21:52 #208

11. A book with a female author who uses a male pseudonym Robert Galbraith: Silkkiäistoukka (Cormoran Strike#2)

- Tässä kohdassa päädyin tulkintaan, että kirjoittaja itse sopii tähän kohtaan. Jos se siis kenellekään on enää uutinen, että Galbraith on J.K. Rowling. Olen tykästynyt yllättävän paljon näihin Cormoran Strike teoksiin!

23/40 Adv. 3/10

Viimeksi muokattu: 22.05.2018 21:56 : HourglassEyes.

23.05.2018 21:07 #209

Adv. 8. A microhistory Elliot Tiber & Tom Monte: Taking Woodstock. Rakkauden vallankumous.

- Tarina miehestä, joka mahdollisti Woodstockin järjestäjille konserttipaikan, kun heidän alkuperäiset lupansa peruttiin hippien valtaannousun pelossa. Kirjan alkupuoli oli keskittynyt enimmäkseen nuoren Elliotin seksielämään ujona homona, mutt todella mielenkiintoinen osuus alkaa siinä vaiheessa, kun Elliot tarjoaa omia tiluksiaan Woodstockin käyttöön. Festivaali päätyy lopulta naapurin tiluksille, mutta valtava tapahtuma muutti hänen elämänsä lopullisesti.

Kirjan mielenkiintoisin anti on ehdottomasti paikalle hyvissä ajoin saapuneen festivaalikansan elämän kuvaus sekä se asia kuinka paljon tapahtumaa paikkakunnalla vastustettiin, tämä seikka ei ole koskaan tullut vastaan niissä Woodstock dokkareissa mitä itse on tullut nähtyä.

23/40 Adv. 4/10

Eilen 18:34 #210

Adv. 7. A book by an author with the same first or last name as you Harri Nykänen: Johnny & Bantzo

- Nämä nimihaasteet on kyllä rasittavia... No tulipahan tutustuttua taas yhteen kirjailijaan.

23/40 Adv. 5/10

punnort, Louhikäärme