Lukuhaaste: Popsugar 2018

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2018
18.11.2018 21:06 #281

16. A book about mental health Elina Järvi, Tiina Hotti, Olga Poppius: Error Mielen häiriöitä

- 15 eri julkisuuden henkilöä kertovat oman tarinansa, jokaisella kohdalla käsitellään eri taudinkuva persoonallisuushäiriöistä bipolääriin ja skitsofreniaan. Ihan mielenkiintoisia tarinoita ja ajatuksia herättävää tekstiä siitä kuinka Suomessa suhtaudutaan mielenterveyteen ja sen hoitoon. Nämä henkilöt ovat saaneet apua, mutta surullisen paljon teksteistä tulee esille se, kuinka esim. KELA:n kanssa toimiminen mielenterveydenongelmien kanssa tuottaa usein hankaluuksia.

40/40 Adv. 9/10

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2018
25.11.2018 22:04 #282

Adv. 4. A book tied to your ancestry Raija Oranen: Huviretki

- Taas mennään rajoja hipoen, mutta henkilökohtaiseen historiikkiin mentäessä, olisi mennyt ihan plörinäksi, joten itsenäisen Suomen historia saa riittää. Huviretki on Orasen Maan aamu kirjan itsenäinen jatko-osa, se alkaa vuodesta 1918 ja jatkaa edellisessä kirjassa tutuksi tulleen Hepojärven kartanon elämän kuvailemista. Ihan viihdyttävää lukemista ja toimii samalla muistutuksena tapahtumista nuoressa kotimaassamme.

NÄIN! Se oli sitten viimeinen puuttuva haastekohta, täten ovat lukuhaasteet suoritettu tämän vuoden osalta. Kiitos! Kivaa on jälleen ollut!

40/40 Adv. 10/10

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2018
31.12.2018 21:27 #283

Kirja, josta tehdyn elokuvan olen jo nähnyt: James Dashner Scorch trials. Luin Maze runnerin, katsoin elokuvat ja palasin kirjoihin heti perään.

Kirjassa on ryöstö: Mikki ja viidakon vaarat.

Oikeaan henkilöön perustuva: Knut Hamsun Svält. Perustuu vahvasti kirjailija omaan elämään.

Sijoittuu minua kiehtovaan maahan: Selma Lagerlöf Jerusalem. Kiintoisaa seutua ilman muuta. Kirjoitettu ennen Israelin perustamista.

Kirjailija on eri etnistä alkuperää kuin minä: Zane Grey Erämaan kultaa. Amerikkalainen, jonka suku oli englantilaisia kveekareita.

Otsikossa sääelementti: Andre Brink Rumours of rain.

Merille sijoittuva kirja: Clive & Dirk Cussler Musta tuuli.

Toisessa kirjassa mainittu kirja: George Orwell 1984.

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Popsugar 2018
01.01.2019 10:47 #284

Kirja pahiksesta tai antisankarista: Anne Rice Interview with the vampire

KIrja feminismistä: P.L. Travers Maija Poppanen. Aniharvoja samastuttavia naishahmoja lapsuudessani.

Thialfi
Uusin jäsen: Lyydia Ylätalo