Lukuhaaste: Popsugar 2018

10.01.2018 17:10 #41 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
37. A book you meant to read in 2017 but didn't get to Frank Beddor: The looking glass wars

Varasin tämän kirjastosta jo lokakuussa, mutta edellinen lainaaja panttasi kirjaa niin kauan yli eräpäivän, että pääsin lukemaan sitä vasta nyt.

4/50

11.01.2018 13:44 #42 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
33. A childhood classic you've never read: Through the Looking-Glass and What Alice Found There (Lewis Carroll)

Aika on tainnut ajaa jo ohi tämänkin teoksen siinä mielessä, että en ihan heti näe, että tätä enää luettaisiin lapsille. Voin toki olla väärässä. Yhtä kaikki, pidän silti Carrollin Alice in Wonderland teoksia lapsuuden ajan klassikoina.

7/50 luettu (1/50 spefiä, 3/50 omasta hyllystä)

12.01.2018 10:49 #43 : Wind
9. A book about a villain or antihero - Thomas Harris: Punainen lohikäärme

Rikosromaaneissa rikoksen tekijä selviää usein vasta loppumetreillä, tässä tekijän näkökulma oli vahvasti mukana alusta asti. Huvittavaa oli, että tässä amerikkalaisessa, fiktiivisessä kirjassa viitattiin suomalaiseen, todelliseen henkilöön, jonka satun tuntemaan. How weird is that! Lisäksi mainittiin Rapalan uistimet. Tiedän kyllä, että ne on hyviä, mutta tunnetaanko ne tosiaan ympäri maailmaa? Oli hyvä kirja.

7/50

12.01.2018 21:32 #44 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
35. A past Goodreads Choice Awards winner Stephen King: Viimeinen vartio (Mersumies trilogia)

Alkuperäisteos End of Watch oli vuoden 2016 Mystery / Thriller voittaja

3/40 Adv. 0/10

13.01.2018 10:58 - 13.01.2018 11:00 #45 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
Advanced 10. A book recommended by someone else taking the POPSUGAR Reading Challenge - Patrick Rothfuss: The Slow Regard of Silent Things

Kiitos vinkistä Wind! Kirja kannatti lukea ja ilman vinkkiäsi olisi ollut todella vaikea tehtävä saada Helmet haasteen yhden hahmon kirjaa täytettyä.

Luettu 5/50

Viimeksi muokattu: 13.01.2018 11:00 Eija.

13.01.2018 13:48 - 13.01.2018 13:49 #46 : Pisania
2. True Crime Allison Hoover Bartlett: The man who loved books too much

Tässä kerrotaan miehestä, joka vuosien ajan varasti arvokkaita ja harvinaisia kirjoja antikvariaateista ja kirjastoista. Kirjassa myös kerrotaan yleisemmin harvinaisten kirjojen keräilystä ja varkauksista.

5/50

Don't mess with the neon love chicken.
Viimeksi muokattu: 13.01.2018 13:49 Pisania.

• maahinen hahmo
  • maahinen
13.01.2018 14:02 #47 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
Nordic noir: Mari Jungstedt Den dubbla tystnaden

14.01.2018 22:25 - 14.01.2018 22:26 #48 : Eija
10. A book about death or grief - Uuno Kailas: Uni ja Kuolema

Runokokoelma, jonka runoista valtaosa käsittelee kuolemaa.

Luettu 6/50

Viimeksi muokattu: 14.01.2018 22:26 Eija.

15.01.2018 10:23 #49 : Wind
16. A book about mental health - John Green: Turtles All the Way Down

Tämä olisi sopinut myös kohtiin 26. A book with an animal in the title ja 38. A book with an ugly cover (kannessa vauvankakan värinen spiraali). Mielenterveysongelma oli kuitenkin niin keskeisessä roolissa, että se itseoikeutetusti kuuluu tähän. Ahdistava kirja.

Luettu 8/50

15.01.2018 12:07 #50 : Wind
8. A book with a time of day in the title - Elie Wiesel: Yö

Selittämättä selvä tapaus. Lukuhaaste alkaa toimia eli haastaa lukemaan sellaistakin, jota ei muuten lukisi. Tämän valitsin kirjaston tietokannasta nimen perusteella, tähän haastekohtaan. Ihan lukemisen arvoinen.

9/50

15.01.2018 13:04 #51 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
40. Your favorite prompt from the 2015 , 2016 or 2017 POPSUGAR Reading Challenges: A Study in Scarlet (Arthur Conan Doyle)

Syödään nyt näitä helppoja pois... Vuoden 2016 lukuhaasteen kohta "a murder mystery". Ei noissa haasteissa tainnut mikään kohta olla suosikki, en edes tiedä löytyykö sellaista, mutta murhamysteerit ovat viihdyttäviä, joten mennään tällä.

8/50 luettu (1/50 spefiä, 3/50 omasta hyllystä)

15.01.2018 13:53 #52 : Wind
38. A book with an ugly cover - Denis Johnson: Train Dreams

Tämän kirjan kansi ei totisesti houkuttele lukemaan: mustavalkoinen piirroskuva, jossa juna ja hirvittävän ruma hevonen. Ihmettelen, että kustantaja on hyväksynyt tällaisen kansikuvan, joka ei varmasti edistä kirjan myyntiä. Kuvittaja: jos et ole koskaan nähnyt hevosta, älä yritä piirtää sitä.

10/50

15.01.2018 18:23 - 15.01.2018 18:24 #53 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
17. A book you borrowed or that was given to you as a gift - Brian K. Vaughan, Fiona Staples: Saga - Seitsemäs kirja

Kirjastosta lainattu. Olen alkanut käyttämään enemmän kirjastoa ja sen hienoa palvelua hyväkseni. Näissä haasteissa varsinkin kaikkiin kohtiin ei millään löydy sopivaa kirjaa omasta takaa ja muutenkin alan oppimaan, ettei kaikkea tarvitse hankkia omaksi.

Luettu 7/50

Viimeksi muokattu: 15.01.2018 18:24 Eija.

15.01.2018 21:53 #54 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018

Wind kirjoitti: 38. A book with an ugly cover - Denis Johnson: Train Dreams

10/50

Täytyy sanoa, että mielenkiintoni heräsi :grin: :grin: :grin:
..oli pakko käydä googlettamassa... Totta turiset; tuossa hevosessa on jotain todella pahasti vialla..:huh:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Wind

16.01.2018 10:17 #55 : Wind
33. A childhood classic you've never read - Tove Jansson: Muumipapan urotyöt

Muumitarinat ovat niin tuttuja tv:stä, että helposti unohtaa, ettei ole koskaan lukenut niitä kirjoina, ainakaan tätä en ollut lukenut. Pitänee lukea muutkin muumikirjat, ne melkeinpä kuuluu yleissivistykseen Suomessa.

11/50

• maahinen hahmo
  • maahinen
16.01.2018 10:57 #56 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
Tuo kansikuvan hevonen on tyylitelty.

Valitsen rumimmaksi, jos sellaista nyt on: Māris Čaklais Premonition. Valkoiset kansipaperit, joihin lätkäisty nimilappu, joka ei vaikuta olevan ihan suorassa. Kahviläiskä tms. ei paranna tilannetta. Paperin alla varsinainen kansi on musta, selkämyksessä nimi epäselvällä printillä.

16.01.2018 11:55 #57 : Wind
21. A book with your favorite color in the title - C. J. Sansom: Musta tuli

Ei värillä väliä kunhan on musta. Muutaman synkän tai muuten vain keskinkertaisen kirjan jälkeen (rinnalla) on nautinto lukea näin hyvää kirjaa!

12/50

16.01.2018 12:12 #58 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
4. A book involving a heist: Lahjakas herra Ripley (Patricia Highsmith)

Päähenkilö yrittää olla joku toinen henkilö.

9/50 luettu (1/50 spefiä, 3/50 omasta hyllystä)

18.01.2018 11:45 #59 : Wind
Vastaus käyttäjältä Wind aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
40. Your favorite prompt from the 2015 , 2016 or 2017 POPSUGAR Reading Challenges - 2015: A book by an author you’ve never read before - Sandra Brown: Mean streak

Suunnittelin laittavani tämän kohtaan 19. A book about or involving a sport (päähenkilö treenasi maratonia varten), mutta nyt siihen on tulossa kirja, jossa urheilu on keskeisessä asemassa. A book by an author you’ve never read before on ilman muuta lempparihaastekohta. On ilo tutustua uusiin kiinnostaviin kirjailijoihin ja laajentaa lukumakua. Muistelen kauhulla niitä kakaravuosia, kun pyörin kirjastossa tietämättä kirjallisuudesta ja kirjoista mitään ja päädyin lainaamaan mitä oudompia kirjoja summamutikkamenetelmällä.
13/50

18.01.2018 12:21 #60 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Lukuhaaste: Popsugar 2018
40. Your favorite prompt from the 2015 , 2016 or 2017 POPSUGAR Reading Challenges Lauren Beukes: Zoo City - Eläinten kaupunki

Ei minulla mitään varsinaista suosikkikohtaa ole ollut aiemmissa haasteissa, mutta tämä kohta v. -15, A book with nonhuman characters, oli kyllä ihan kiva. Tässä kirjassa kaikilla ihmisen tappaneilla on mukanaan jokin eläin, johon heidän kohtalonsa on sidottu. Päähenkilöllä on laiskiainen, joka puhumattomuudestaan huolimatta on kirjan keskeisiä hahmoja.

6/50

Darkki