Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Lukuhaaste: Goodreads 2018

• Eija hahmo
Eija
Varjoinen
Taso: 45
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2018
30.04.2018 19:48 #201

4. 4 books linked by the 4 elements: Book #1 Earth - Kazuo Ishiguro: Haudattu jättiläinen

Maahan liittyy hauta/hautaus

Luettu 27/52

Varoitus: Spoiler. [ Napsauta laajentaaksesi ]

Viimeksi muokattu: 30.04.2018 19:49 : Eija.

• Pisania hahmo
Pisania
Riivaaja
Taso: 44
Pisania vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2018
01.05.2018 23:34 #202

9. A book with a body part in the title (heart, bones, teeth, skin, blood, etc) Ben Aitken: Dear Bill Bryson – Footnotes from a small island

Eipä ole kovin monta tähän sopivaa tullut vastaan, joten saa luvan kelvata. Jalka kuin jalka.

39/52

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
Taso: 57
Emelie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2018
03.05.2018 09:41 #203

25. A book with an antagonist/villain point of view: The Punisher MAX Presents: Barracuda (Garth Ennis)

Vaikka Punisher ei hahmona ole oikein millään asteella hyvis, niin yksi hänen vihollisistaan, Barracuda, ei omaa sitten minkäänlaista moraalikoodistoa. En mitenkään erityisesti pitänyt Barracudasta, mutta eipä sitä odotettukaan.

38/52 luettu (10/52 spefiä, 10/52 omasta hyllystä)

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
Taso: 51
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2018
03.05.2018 21:39 #204

32. An alternate history book Alison Goodman: The Dark Days Pact (Lady Helen#2)

- Englanti 1812. Lady Helenistä piti tulla tavanomainen, hyvän avioliiton solmiva nainen. Perimänä saadut "lahjat" vievät Helenin kuitenkin täysin eri elämään, taistelijaksi demonista pahuutta vastaan salaisen seuran jäsenenä, joka toimii kruunun ja Englannin alaisena nimellä Dark Days Club.

32/52

"Transient guests are we"
~Hideyuki Kikuchi~

• Pisania hahmo
Pisania
Riivaaja
03.05.2018 22:19 #205

35. A book featuring a murder Ann Rosman: Noitavasara

Eihän se ole dekkari tai mikään jos siinä ei ole murhaa. Tai useampaakin.

40/52

• Eija hahmo
Eija
Varjoinen
03.05.2018 22:53 #206

2. A book from the first 10 books added to your To Be Read list - Roger Zelazny: This Immortal

Pystyin toimimaan tässä kohtaa kirjaimellisesti ohjeen mukaan. Lajittelin Goodreads kirjahyllyn ”date added” mukaan. Olin lisännyt yhden luetun kirjan ilmeisesti kokeeksi vuonna 2010, seuraavan kerran vuonna 2012 olin alkanut listata luettuja kirjoja pääasiassa, mutta väliin myös lukemattomia ”TBR listalle”. This Immortal oli 2. tällainen lisäys.

Luettu 28/52

Viimeksi muokattu: 03.05.2018 22:54 : Eija.

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
04.05.2018 08:53 #207

3. A book from the 2017 Goodreads Choice Awards: Saga, vol 7 (Brian K. Vaughan)

Tämän vuotinen Hugo-ehdokas. Olen pitänyt taukoa Saga-sarjasta melkein vuoden ja sen kyllä huomasi. Tämä upposi helposti ja tahdon lukea lisää. Viime vuonna ahmaisin kaikki ilmestyneet Sagat melkein kerrasta ja silloin alkoi kyllästyttää. Mutta nyt oli taas hyvä aika tälle. Kovin oli vaan masentava tarina tässä osassa.

38. A science book or a science fiction book: An Introduction to Statistical Learning with Applications in R (James et al.)

Nyt kun kerrankin sain jonkun töihin liittyvän kirja luettua loppuun, niin hyötykäytetään sitä tähän. Perusteos tilastollisesta analyysista, hyvää informaatiota tutkijalle.

40/52 luettu (11/52 spefiä, 10/52 omasta hyllystä)

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
Taso: 40
Wind vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2018
04.05.2018 10:18 #208

32. An alternate history book - Naomi Novik: Black Powder War

Sarjan kolmososassa Englanti on edelleen sodassa Napoleonia vastaan. Sotaa käydään todellisuudesta poiketen lohikäärmeiden avulla. Semikiva.

Näin tuli päätökseen tämänvuotinen Goodreads-haaste. Kivaa oli, mutta onhan sekin mukavaa taas vaihteeksi, että saa valita lukemisensa ilman sen suurempia rajoituksia kuin mitä kirjaston kokoelmat ja varausjonot asettavat. Vaikka olenhan minä lukenut tässä muutakin kuin haastekirjoja. Tässä vaihessa mietityttää, viitsiikö sitä ensi vuonna osallistua haasteeseen tällaisenaan, joku toisen tyyppinen voisi olla vaihteeksi kiva. Kuten se Nörttityttö-haaste, tai jotain muuta.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

• Pisania hahmo
Pisania
Riivaaja
05.05.2018 15:39 #209

8. An "own voices" book Julie Otsuka: When the emperor was divine

Kirjailija on amerikanjapanilainen ja tämä on tarina amerikanjapanilaisesta perheestä toisen maailmansodan aikaan. Kirja kuvaa heidän joutumistaan internointileirille autiomaahan useiksi vuosiksi, sekä vaikeaa kotiinpaluutaan. Ilmeisesti tarina pohjautuu kirjailijan oman suvun kokemuksiin.

41/52

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
06.05.2018 09:11 #210

52. A book published in 2018 Santino Hassell: Down by Contact (The Barons#2)

- Tämän vuoden tammikuulla julkaistu ainakin tämä e-kirja.

33/52

~Hideyuki Kikuchi~

• Pisania hahmo
Pisania
Riivaaja
06.05.2018 18:01 #211

27. A book about surviving a hardship Frederick Douglass: Amerikkalaisen orjan omaelämäkerta

Douglass syntyi orjaksi1800-luvun alkupuolen Marylandissa. Hän sai kokea ja nähdä väkivaltaa, raatamista, nälkää ja muita kauheuksia päivittäin, kunnes onnistui parikymppisenä karkaamaan. Hänestä tuli vapaa mies ja orjuudenvastaisen liikkeen tunnetuimpia hahmoja.

42/52

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
07.05.2018 08:36 #212

Onnittelut WIndille! :) Reipasta toimintaa, itselläni menee vielä tovi, nyt kun haastavimmat kohdat ovat taasen jääneet jäljelle.

8. An "own voices" book*: A Girl Like Her (Talia Hibbert)

Toinen päähenkilö tummaihoinen nainen, jolla on lievä autismi, ja kirjailija on vastaavanlainen.

52. A book published in 2018: As I Am (Melissa Collins)

Syödään tämäkin kohta pois, mitä sitä enää säästämään. Perushöttöromantiikkaa, tämän kohdalla aloin jo pohtia, että miksi niin helposti painan sitä "buy-1-click" nappia siellä Amazonissa. Mutta, kun kuluttaa kirjallisuutta, niin välillä osuu niihin huonoihinkin..

42/52 luettu (11/52 spefiä, 10/52 omasta hyllystä)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Wind

• Eija hahmo
Eija
Varjoinen
07.05.2018 18:32 #213

Juu, onnittelut Windille munkin puolesta. Kerkeisit vielä pari kierrosta heittää :smile:
Itselläni menee vielä enemmänkin kuin tovi - mä oon täällä varmaan raportoimassa yksinään loppuvuodesta, kun te kaikki näytte olevan niin supernopeita...

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
08.05.2018 07:48 #214

46. 4 books linked by the 4 elements: Book #4 Air: Raven Stratagem (Yoon Ha Lee)

Avaruudessa seikkaillaan tässä kirjassa. Tämän vuotinen Hugo-ehdokas romaaniluokassa, sarjan ensimmäinen osa oli sitä viime vuonna. Pidin kyllä tästä, vaikka olihan se taas haastavaa luettavaa.

43/52 luettu (12/52 spefiä, 10/52 omasta hyllystä)

• Wind hahmo
Wind
Tähtipilotti
Taso: 40
Wind vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Goodreads 2018
08.05.2018 10:08 #215

Eija kirjoitti: Juu, onnittelut Windille munkin puolesta. Kerkeisit vielä pari kierrosta heittää :smile:
Itselläni menee vielä enemmänkin kuin tovi - mä oon täällä varmaan raportoimassa yksinään loppuvuodesta, kun te kaikki näytte olevan niin supernopeita...

Et sinä tänne yksin jää, minä ainakin seuraan muiden edistymistä ihan jo kirjavinkkienkin toivossa eli olen mukana ainakin hengessä. Toisaalta minun voisi olla hyvä tehdä jotain muutakin kuin lukea, vaikka tuo riippumatto niiiin kutsuu nyt kelien lämmettyä :grin:
muoks: riippumattoonhan pitää tietty ottaa kirja mukaan, unohdin mainita, kun se on itselle päivän selvää.

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

Viimeksi muokattu: 08.05.2018 10:10 : Wind.

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
08.05.2018 10:09 #216

Windillä tosiaan uskomaton tahti haasteessa. Perästä tullaan sano torvensoittaja!

... Onko kellään hajua, mistä tuo kyseinen sanonta mahtaa olla peräisin? :concentrate

~Hideyuki Kikuchi~

• Pisania hahmo
Pisania
Riivaaja
08.05.2018 12:35 #217

Puolet näiden haasteiden hauskuudesta tulee siitä, kun tsekkailee mitä muut on lukeneet. Windin lukutahti on ollut kyllä leuat loksauttavaa seurattavaa. Kuvittelin itselläni olevan turbovaihteen päällä aiempiin vuosiin verrattuna, mutta tänne sitä vaan jäätiin pölyjä nieleskelemään. Pitäisi ehkä löysätä tahtia, muuten olen liian pitkään itse vastuussa lukemisistani ennen kuin ensi vuoden haasteet vierähtävät käyniin.

34. A suggestion from the AtY 2018 polls, that didn't win but was polarizing or a close-call Mötley Crüe & Neil Strauss (toim.): The Dirt – Törkytehdas

A book related to music oli close call.

43/52

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
09.05.2018 08:19 #218

3. A book from the 2017 Goodreads Choice Awards J.K. Rowling: Fantastic Beasts and Where to Find Them: The Original Screenplay

- Best Fantasy 2017 kategorian voittaja.

Olin jo tunkemassa kirjaa myös Popsugarin A book mentioned in a another book kohtaan, ennen kuin aamu-utuiset aivoni sähköistyivät sen verran, että pystyivät huomauttamaan minulle ettei tämä ole se Velhomaailman tietokirja :lol:

34/52

~Hideyuki Kikuchi~

Viimeksi muokattu: 09.05.2018 08:19 : HourglassEyes.

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
11.05.2018 14:08 #219

21. A book written in first person perspective: Muuntohiili (Richard Morgan)

Olen jo tovin halunnut katsoa tähän teokseen perustuvan tv-sarjan, mutta päätin lukea kirjan ensin. Oli kyllä hyvä tarina, pidin paljon ideasta ja toteutuksesta. Olen monesti ohittanut tämän kirjastossa nimen takia, en oikein lämmennyt sille. Kirja oli nimeään parempi. :D

44/52 luettu (13/52 spefiä, 10/52 omasta hyllystä)

• HourglassEyes hahmo
HourglassEyes
Varakreivi
12.05.2018 08:23 #220

42. A book that takes place on, in, or underwater C.S. Forester: Upseerikokelas Hornblower

- Ah, vaikka noin kaksikymmentä vuotta on kulunut siitä kun viimeksi Foresteria luin, toimivat Hornblowerin meriseikkailut edelleen mainiosti!

35/52

~Hideyuki Kikuchi~

Paikalla 4 jäsentä ja 55 vierailijaa
punnort, KiLLPaTRiCK, Freyja, muikku
Uusin jäsen: Roope Kiiski
Jäseniä yhteensä: 8756