30.12.2018 20:39 #281 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2018
Scifiä: George Orwell 1984. Kuulemani puhe innoitti verestämään muistoa - olen lukenut tämän viimeksi v. 1984. Kyseinen puhe toi kylmäävästi mieleen "sota on rauhaa, vapaus on orjuutta". Kirja tuntuu yllättävän tuoreelta yhä.

Kirja joka tapahtuu vesillä ja veden alla: Clive & Dirk Cussler Musta tuuli. Sukellusveneitä ja kuolemaa merillä. Ympäristötrilleri. Ok.

Kummitustarina: Mikki ja viidakon vaarat. Toinen puoli kaksoistaskaria.Sisältyy tarina kurpitsamaan kummituksista.

4 kirjaa, 4 elementtiä: 4. kirja - ilma. James Dashner The Death cure, Maze runnerin päätösosa. Ilmalaivoilla on suuri osuus.

Kirja, joka liittyy yhteen seitsemästä kuolemansynnistä: Selma Lagerlöf Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige. Nils on laiska, ahne, ilkeä ja kateellinen ennen kuin peukaloiseksi muuttuminen ja matka hanhien kanssa parantavat hänet. Ymmärsin vasta, että lapsena lukemani versio on reippaasti lyhennetty, alkuperäisen tarkoituksena on esitellä koko Ruotsi ja on aika puuduttava

01.01.2019 10:53 #282 :: maahinen
Lukuhaaste: Goodreads 2018
Kirjailijan ensimmäinen julkaistu kirja: P.L. Travers Maija Poppanen.

Kirja, jolle ystäväsi antaa viisi tähteä: Hannu Mäkelä Herra Huu. Olen lukenut uudelleen monta lastenkirjaa hyllystäni ja sitä mukaa antanut niitä pois - lapsi jolle tätä luettiin, piti siitä kovasti, vaikkei tähdistä ollutkaan puhetta.

Kirja pahiksen tai antisankarin näkökulmasta: Anne Rice Interview with the vampire. Kuten nimikin sanoo.
Muokannut 01.01.2019 10:54 maahinen