Näin mä kanssa tämän tulkitsen/olen tekemässä.Pisania kirjoitti: Kohtaan 15. Palkitun kääntäjän kääntämä kirja ei kai ole pakko lukea just sitä kirjaa josta kääntäjä on palkittu? Riittää kunhan lukee jonkun hänen kääntämänsä teoksen.
Luulen, että kummatkin vaihtoehdot ovat ihan yhtä pätevät. En itse lue kovin usein mitään elokuviin liittyviä teoksia, joten jos en keksi mitään muuta, luen jonkun näyttelijän elämänkerran tähän kohtaan.Pisania kirjoitti: Kohta 18. Kirja kertoo elokuvan tekemisestä. Tarkoitetaankohan tällä nyt jonkin tietyn elokuvan tekemistä vai yleisesti elokuvantekoa? Eli luenko esim. Katherine Hepburnin kirjan, joka kertoo elokuvan Afrikan kuningatar tekemisestä vai voinko lukea Hepburnin elämäkerran?
Agatha Christiellä on muistini mukaan muutama muukin teos, joka liittyy läheisesti runoon/loruun, esim. Salaperäiset rukiinjyvät ja One, Two, Buckle My Shoe (joka on kai suomeksi Mabellen kahdet kasvot...).Pisania kirjoitti: Otan myös kiitollisuudella vastaan vinkkejä kohtaan 36. Runo on kirjassa tärkeässä roolissa. Ei tule mieleen kuin pari ja nekin olen jo lukenut (Sormusten herra ja Eikä yksikään pelastunut)
Nuokin olen jo, pahus vie, lukenut.Emelie kirjoitti: Agatha Christiellä on muistini mukaan muutama muukin teos, joka liittyy läheisesti runoon/loruun, esim. Salaperäiset rukiinjyvät ja One, Two, Buckle My Shoe (joka on kai suomeksi Mabellen kahdet kasvot...).
Ota huomioon, että kirjaston runohylly on pullollaan kotimaisia teoksia ja ne ovat yleensä hyvin ohuita. Suosittelen lämpimästi klassista Tiitiäisen satupuuta, mikäli se on vielä lukematta.Emelie kirjoitti: Minulle tullee tuottamaan eniten hankaluuksia 2. Kotimainen runokirja...
Eija kirjoitti: Muita hankalia tuntuisi olevan Kirjassa käydään koulua tai opiskellaan. Toivottavasti sellainen tulee eteen sattumalta. Ja sitten Haluaisit olla kirjan päähenkilö on paha. En koskaan lue kirjoa sillä mielellä ja tuskin haluaisin olla yhdenkän kirjan henkilö. Epämieluisa on myös Ystävän tai perheenjäsenen sinulle valitsema kirja - ei ne valitse sellaista kirjaa, mistä pitäisin kuitenkaan. Pitää varmaan ohjata niitä valitsemaan sellainen kirja, mitä itse valitsisin
Wind kirjoitti: "Kirjassa on vain yksi tai kaksi hahmoa" - tämä kuulostaa vaikealta. Yritin muistella lukemiani kirjoja, enkä äkkiseltään keksinyt kuin yhden kirjan, jossa oli vain kaksi henkilöä: Pikku prinssi (vai muistanko väärin, ehkä siinäkin oli enemmän?)
Tuo on tosiaan vaikea kohta. Minulle tuli ensimmäisenä mieleen Dostojevskin Kirjoituksia kellarista, mutta kun en ole lukenut kirjaa kokonaan, niin en ole täysin varma hahmomäärästä. Helmet-lukuhaasteen fb-ryhmässä joku ehdotti tähän haastekohtaan Robinson Crusoeta. Myös Heminwayn Vanhus ja meri mainittiin.Wind kirjoitti: "Kirjassa on vain yksi tai kaksi hahmoa" - tämä kuulostaa vaikealta. Yritin muistella lukemiani kirjoja, enkä äkkiseltään keksinyt kuin yhden kirjan, jossa oli vain kaksi henkilöä: Pikku prinssi (vai muistanko väärin, ehkä siinäkin oli enemmän?)
Minä ymmärsin niin, että otsikko saa olla eri väriä kuin muu kansi. Voisi mennä turhankin haastavaksi muuten.Wind kirjoitti: Sitten on tämä "yksivärinen kansi"? Mitä sillä tarkoitetaan, saako teksti olla eri väriä? Vai riittääkö että kannen kuva on monokromaattinen?
Wind kirjoitti: "Kirjassa on vain yksi tai kaksi hahmoa" - tämä kuulostaa vaikealta. Yritin muistella lukemiani kirjoja, enkä äkkiseltään keksinyt kuin yhden kirjan, jossa oli vain kaksi henkilöä: Pikku prinssi (vai muistanko väärin, ehkä siinäkin oli enemmän?)
Jes, Robinson Crusoe! Se on muutenkin lukulistalla. Hmm... ei kai siinä ole mukana sen laivaston miehistöä, joka Robinsonin dumppaa sinne saarelle? Vanhus ja meri on aivan mahtava kirja, sen voisi jopa lukea uudestaan.Puolikuu kirjoitti: Tuo on tosiaan vaikea kohta. Minulle tuli ensimmäisenä mieleen Dostojevskin Kirjoituksia kellarista, mutta kun en ole lukenut kirjaa kokonaan, niin en ole täysin varma hahmomäärästä. Helmet-lukuhaasteen fb-ryhmässä joku ehdotti tähän haastekohtaan Robinson Crusoeta. Myös Heminwayn Vanhus ja meri mainittiin.