25.07.2019 13:39 #141 :: Pisania
Lukuhaaste: Popsugar 2019
46. A book with no chapters/ unusual chapter headings/ unconventially numbered chapters Banana Yoshimoto: The lake

Kirjassa ei ole lainkaaan lukuja vaan se on kirjoitettu yhteen pötköön.

47/50

02.08.2019 19:50 #142 :: Pisania
Lukuhaaste: Popsugar 2019
4. A book you think should be turned into a movie Juha Kauppinen: Monimuotoisuus - Kertomuksia katoamisista

Kirja tärkeästä aiheesta, luonnon monimuotoisuudesta ja siitä miten se on uhattuna. Tästä voisi saada aikaan hienon dokkarileffan tai -sarjan. Ei olisi ihan huono ideakaan, koska elävät kuvat tavoittavat paremmin yleisöä. Jostain kumman syystä valtaosa ihmisistä katsoo mieluummin elokuvia kuin tarttuu kirjaan.:huh:

48/50

04.08.2019 11:51 #143 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2019
32. A book author from Asia, Africa, or South America Kevin Kwan: Ökyrikkaat aasialaiset

- Kevin Kwan on kotoisin Singaporesta, vaikka asusteleekin nykyisin jenkeissä.

22/40 + Adv. 2/10

07.08.2019 23:26 #144 :: Eija
7. A reread of a favorite book - Tim Powers: Anubiksen portit

Anubiksen portit on ollut yksi suosikeistani. Luin kirjan 16 vuotta sitten. Juonen käänteet oli täysin hämärtynyt jo tässä vaiheessa mielestä, mutta kirjan fiilis, tapahtumien runsaus ja hulvattomuus sekä kimurantit kropanvaihto kuviot olivat jääneet mieleen. Kirjan juoni on hyvin mietitty, tarinassa on hyvät hahmot, se on jännittävä ja mm. päähenkilö Doylen monimutkaisia spekulointeja hänen näkökulmastaan hämmentävistä tapahtumista on viihdyttävä lukea sillä lukija tietää enemmän kuin Doyle. Siispä tälläkin kertaa tarinan lukeminen oli hauskaa ja säilyy edelleen suosikkilistassani. 5-/5

40/50

09.08.2019 08:08 #145 :: Pisania
Lukuhaaste: Popsugar 2019
24. A book that takes place in a single day Stuart Turton: The seven deaths of Evelyn Hardcastle

Tämä kirja oli kuin Cluedo meets Groundhog's day. Tapahtumapaikkana on suuri kartano tarkemmin määrittelemättömänä aikana (veikkaan 1920-lukua). Paikalle on kutsuttu paljon vieraita ja tapahtuu murha, jonka päähenkilön pitää ratkaista. Hän joutuu elämään saman päivän uudestaan ja uudestaan kunnes selvittää kuka on murhaaja.

49/50

Muokannut 09.08.2019 08:09 Pisania

11.08.2019 16:03 #146 :: Pisania
Lukuhaaste: Popsugar 2019
14. A book you see someone read on TV or in a movie Marcel Proust: Swannin tie 1 – Combray (Kadonnutta aikaa etsimässä #1)

Tätä (tai jotain toista sarjan osaa, en saanut selvää) luettiin yhdessä Villin pohjolan jaksossa. Tuskastuttavan pitkäveteinen opus, mutta sain kuin sainkin sen kunnialla päätökseen kuten myös Popsugar-haasteen.

50/50

15.08.2019 21:22 #147 :: HourglassEyes
20. A book set in space Andy Weir: The Martian

- Marsissa ollaan enimmän aikaa

23/40 + Adv. 2/10

16.08.2019 19:59 #148 :: Eija
31. A book about a family - Karen Joy Fowler: Olimme ihan suunniltamme

Tarinassa perheen tytär Rosemary kertoo elämästään ja perheestään. Alkuun tarina veti ihan hyvin, mutta jossain puolen välin jälkeen kiinnostus lopahti ihan tyystin. Kuitenkaan kirjailijan tyylissä kertoa tarinaa ei ole moitetta vaan itse tapahtumat tai niiden vähäisyys alkoi kyllästyttää. 2½/5

41/50

17.08.2019 08:14 #149 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2019
6. A book with a plant in the title or on the cover John Steinbeck: The Grapes of Wrath

- En tarkalleen ottaen tiedä, miltä näyttää kuivunut puuvilla- tai maissipelto, joista kirjassa puhutaan, mutta joku kuivunut pelto kirjan kannessa on, oletan sen olevan puuvillaa.

24/40 + Adv. 2/10

• Emelie hahmo Kirjoittaja

21.08.2019 10:49 #150 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2019
3. A book written by a musician: Alku (Dan Brown)

Dan Brown on ainakin ollut muusikko.

7. A reread of a favorite book: Whiddershins (Jordan L. Hawk)

Tykkään näistä teoksista ihan tolkuttomasti. Ja koska halusin lukea sarjan seuraavan osan, päätin kerrata kaikki edelliset. Sarjan aloitusosa on edelleen parhain.

8. A book about a hobby: Goth Chic (Gavin Baddeley)

No ei ehkä ihan harrastus, joillekin enemmänkin elämäntapa, mutta koska olen itse enempi vähempi aina heilunut ainakin musiikkimaun puolesta tämän teoksenkin listaamien artistien tuottaman musiikin parissa, niin menköön nyt tähän haastekohtaan.

29. A book with LOVE in the title: Prescription for Love (Aimee Nicole Walker)

Aivan kauhea höttöromantiikkateos. Mutta sana LOVE-löytyy...

38. A novel based on a true story: Challenger Deep (Neal Shusterman)

Kirjailijan poika on kärsinyt jollain tasolla samankaltaisista mielenterveydellisistä ongelmista kuin teoksen päähenkilö.

40. Your favorite prompt from a past POPSUGAR Reading challenge: Free Hand (E.M. Lindsey)

Oma suosikkini on vuoden 2017 haasteesta "A book by or about a person who has a disability". Tässä teoksessa toinen päähenkilö on kuuro.

42/50 luettu (22/50 spefiä, 10/50 omasta hyllystä)

25.08.2019 14:12 #151 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2019
30. A book featuring an amateur detective Robert Galbraith: Lethal White (Cormoran Strike#4)

- Strike itse toki on ammattilainen, mutta hänen entisenä avustajanaan, nykyisenä liikekumppaninaan toimiva Robin menee vielä amatööristä. Olen pitänyt kaikista Strike sarjan kirjoista, mutta Lethal White on kyllä tähänastisista paras. Kunpa Rowling julkaisisi pian seuraavan osan!

25/40 + Adv. 2/10

26.08.2019 08:22 #152 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2019
16. A book with a question in the title Becky Albertal, Adam Silvera: What if it's us

- Pidän tätä kysymyksenä, vaikkei kirjan nimessä kysymysmerkkiä olekaan

26/40 + Adv. 2/10

Tykännyt: LordStenhammar

26.08.2019 22:03 #153 :: Eija
15. A retelling of a classic - Margaret Atwood: Noidan sikiö

Shakespearen Myrskyn uudelleen tulkintaa.

42/50

30.08.2019 20:36 #154 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2019
Ad. 44. Read a book during the season it is set in Robert Louis Stevenson: Aarresaari

- Kovin kesäisissä keleissä seikkaillaan.

26/40 + Adv. 3/10

06.09.2019 07:57 #155 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2019
Ad. 49. A book that has inspired a common phrase or idiom Mary Shelley: Frankenstein

- Koska en ole aikaisemmin Frankensteinia lukenut, minulle tuli pienenä yllätyksenä ettei huudahdus Se elää! (It's alive!) olekaan peräisin itse kirjasta, vaan näyttää olevan perässä tulleen elokuvatuotannon peruja. Niin tai näin, kyseinen huudahdus yhdistetään yleisesti tähän kauhuklassikkoon.

26/40 + Adv. 4/10

11.09.2019 08:37 #156 :: HourglassEyes
Lukuhaaste: Popsugar 2019
3. A book written by a musician (fiction or nonfiction) Ozzy Osbourne: Minä, Ozzy

- Ozzyn muistelmia lukiessa sai kyllä nauraa ja vuoroin pyöritellä päätään. Ja pohtia useaan otteeseen lääkäreiden tapaan, että kuinka ihmeessä äijä voi olla vielä hengissä...

27/40 + Adv. 4/10

13.09.2019 08:26 #157 :: HourglassEyes
25. A debut novel Satu Kivinen: Pese hampaat ennen kuin pussaat

- Esikoisteos kyseessä. Ja ilmeisesti tällä hetkellä myös ainoa.

28/40 + Adv. 4/10

19.09.2019 20:15 #158 :: HourglassEyes
23. A book set in Scandinavia Billy O'Shea: Vieterivoiman valtakunta

- Kirjan tapahtumat sijoittuvat tulevaisuuden Skandinaviaan, jossa nykyisestä elämästämme on tullut myytti, sähkönkulutuksestamme legenda ja rautateistämme kiellettyjä salaisuuksia.
Ihan viihdyttävä tarina, joskin tarina jää lopussa vielä ikävästi auki. O'Shea on kirjoittanut sarjasta trilogian, mutta vain tämä ensimmäinen osa on suomennettu. Saatan ehkä joskus hankkia seuraavat kaksi osaa englanninkielisinä, jos saan aikaiseksi...

29/40 + Adv. 4/10

• Emelie hahmo Kirjoittaja

25.09.2019 09:50 #159 :: Emelie
Lukuhaaste: Popsugar 2019
28. A book recommended by a celebrity you admire: The Moonstone (Wilkie Collins)

Hiukan siirtelin haastekirjoja, sillä huomasin, että J.K. Rowling on suositellut tätä teosta.

44. Read a book during the season it is set in: Fallow (Jordan L.Hawk)

Kirjan tapahtumat sijoittuvat syksylle.

44/50 luettu (23/50 spefiä, 10/50 omasta hyllystä)

25.09.2019 21:33 #160 :: HourglassEyes
Adv.
47. Two books that share the same title Buffy the Vampire Slayer season 8, volume7: Twilight
48. Two books that share the same title Stephenie Meyer: Twilight

- Melko ärsyttävä haastekohta, mutta onneksi kirjahyllyjäni läpikäydessä hoksasin, että olin alkuvuodesta lukenut nuo kaikki Buffyt....

29/40 + Adv. 6/10

Muokannut 25.09.2019 22:00 HourglassEyes