Lukuhaaste: Helmet 2019

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2019
10.12.2019 18:15 #201

Jaksaa jaksaa...

16. Kirjassa liikutaan todellisen ja epätodellisen rajamailla: Charles Dickens: Saiturin joulu

Rajamaat ylitetään aika reippaasti, mutta sijoittuuhan tuo toki "oikeaan" maailmaan ja sitten nähdään vähän kummitusunia.

46/50

Always follow your doubts.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2019
13.12.2019 15:14 #202

34. Kirjassa on usean kirjoittajan kirjoituksia Wendigo ja muita yliluonnollisia kauhutarinoita (toim. Markku Sadelehto)

- Jokohan nyt onnistaisi ja viimeinen haaste ja haastekohta olisi täynnä...

Markku Sadelehto on koonnut novellikokoelman H.P. Lovecraftin ylistämiltä kertojilta. Omia lemppareitani olivat John Buchan: Vihreä villieläin (The Green Wildebeest, 1927), M. R. James: Apotti Thomasin aarre (The Treasure of Abbot Thomas, 1904) sekä Hanns Heinz Ewers: Hämähäkki (Die Spinne, 1908)

50/50

1. Kirjan kannessa on ihmiskasvot Ozzy Osbourne: Minä, Ozzy
2. Kirjassa etsitään kadonnutta ihmistä tai esinettä Chris Rylander: Gregin Legenda #1 (Eeppisten epäonnistumisten sarja)
3. Kirja sellaisesta kirjallisuuden lajista, jota et yleensä lue Vesa Lahti: Kertosäkeessä kameran silmä
4. Kirjailijan ainoa teos Satu Kivinen: Pese hampaat ennen kuin pussaat
5. Kirja on ollut ehdolla kotimaisen kirjallisuuspalkinnon saajaksi Mauri Kunnas: Koiramäen Suomen historia

6. Rakkausromaani J.R. Ward: Blood Truth #Black Dagger Legacy 4
7. Kirja kertoo paikasta, jossa olet käynyt Robert Galbraith: Pahan polku (Cormoran Strike #3)
8. Kirja, jonka lukeminen kuuluu mielestäsi yleissivistykseen Robert Louis Stevenson: Aarresaari
9. Alle 18-vuotiaan suosittelema kirja Elina Rouhiainen: Jäljitetty #Susiraja 3
10. Rodullistetun kirjailijan kirjoittama kirja Michelle Obama: Minun tarinani

11. Kirja käsittelee naisen asemaa yhteiskunnassa Naomi Alderman: Voima
12. Kirja liittyy Isoon-Britanniaan Jessica Fellowes: Mitfordin murhat
13. Kotimainen lasten- tai nuortenkirja Arja Puikkonen, Emma Puikkonen: Äänihäkki
14. Kirjailijan sukunimi alkaa samalla kirjaimella kuin oma sukunimesi David Nicholls: Sinä päivänä
15. Kirjassa käsitellään jotain tabua Pajtim Statovci: Bolla

16. Kirjassa liikutaan todellisen ja epätodellisen rajamailla Stephen King: Ulkopuolinen
17. Kirjassa on kaksoset Cassandra Clare: Queen of Air and Darkness (The Dark Artifices#3)
18. Eurooppalaisen kirjailijan kirjoittama kirja Jojo Moyes: Elä rohkeasti (Me before you#3)
19. Et pidä kirjan nimestä Jonas Gardell: Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin 2. Sairaus
20. Kirja käsittelee sinulle entuudestaan vierasta kulttuuria Herman Melville: Moby Dick eli valkoinen valas

21. Julkisuuden henkilön kirjoittama kirja Stephen Hawking: Lyhyet vastaukset suuriin kysymyksiin
22. Ilmastonmuutosta käsittelevä kirja Risto Isomäki: Sarasvatin hiekkaa
23. Kirjan nimessä on jokin maa Tuomas Kyrö: Mielensäpahoittajan Suomi
24. Sokkona hyllystä valittu kirja André Aciman: Call me by your name
25. Kirja kirjailijalta, jonka tuotantoa et ole lukenut aiemmin Samanta Schweblin: Houreuni

26. Kirja, jota näet sinulle tuntemattoman henkilön lukevan Terry Pratchett: Mort
27. Pohjoismaisesta mytologiasta ammentava kirja Johanna Sinisalo: Sankarit
28. Kirjan kannessa on kuu Dean Koontz: Kylmä kuu
29. Kirjassa nähdään unia Stephenie Meyer: Life and Death: Twilight reimagined
30. Kirjan kannessa on kaupunkimaisema Antti Tuuri: Aavan meren tuolla puolen

31. Kirjassa kuljetaan metrolla Becky Albertal, Adam Silvera: What if it's us
32. Kirjan nimessä on ammatti Kathryn Stockett: Piiat
33. Olet nähnyt kirjasta tehdyn elokuvan Mary Shelley: Frenkenstein
34. Kirjassa on usean kirjoittajan kirjoituksia Wendigo ja muita yliluonnollisia kauhukertomuksia (toim. Markku Sadelehto)
35. Kirjassa on yritys tai yrittäjä Robert Galbraith: Lethal White (Cormoran Strike#4)

36. Kirjassa ollaan yksin Andy Weir: The Martian
37. Pienkustantamon julkaisu Santa Montefiore: Lontoon kuninkaalliset kanit - Pako tornista
38. Jossain päin maailmaa kielletty kirja John Steinbeck: The Grapes of Wrath
39. Ihmisen ja eläimen suhteesta kertova kirja James Bowen: Bobin maailma
40. Kirja käsittelee mielenterveyden ongelmia E.O. Chorovici: Peilien kirja

41. Kirja sijoittuu aikakaudelle, jolla olisit halunnut elää Kevin Kwan: Ökyrikkaat aasialaiset
42. Kirjailijan nimi viehättää sinua Terry Pratchett: The Last Hero
43. Kirja seuraa lapsen kasvua aikuiseksi Sofia Lundberg: Punainen osoitekirja
44. Kirja kertoo Berliinistä Volker Kutscher: Babylon Berlin
45. Kirjan nimessä on kieltosana Anna-Leena Härkönen: Ei kiitos

46. Kirjassa on trans- tai muunsukupuolinen henkilö Fiona Staples, Brian K. Vaughan: Saga #7
47. Kirjassa on alle 100 sivua Pertti Jarla: Fingerpori 4
48. Kirja kertoo kuulo- tai näkövammaisesta henkilöstä Tommi Kinnunen: Lopotti
49. Vuonna 2019 julkaistu kirja J.R. Ward: Prisoner of Night
50. Kirjaston henkilökunnan suosittelema kirja Neil Gaiman, Terry Pratchett: Good Omens

Viimeksi muokattu: 13.12.2019 20:13 : HourglassEyes.

Eija
Varjoinen
Eija vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2019
13.12.2019 17:33 #203

Onneksi olkoon! Hyvinhän sä kerkesit, vaikka jossain kohtaa epäilit :smile:

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Lukuhaaste: Helmet 2019
13.12.2019 20:16 #204

Jep. Ja olen jo alkanut varovaisesti kartoittaa uusia haasteita, vaikka tuntuvatkin hullun vaikeilta.:concentrate Tapojen mahti on suunnaton...

hezzu
Uusin jäsen: Juho Saari