Mä en ole mikään lukupiirien konkari. Osallistuin nyt vasta ensimmäistä kertaa (Yösirkus-piiriin), mutta huomasin siinä, että tällainen viikottainen malli sopii mulle hyvin. Välillä luin kerran viikossa, välillä sitten venytin lukemista lähelle seuraavaa viikkoa ja luin sitten nopeaan tahtiin molemmat pätkät. Kyllä siinä onnistui ihan hyvin sämpläämään lukuaikataulun itselle sopivaksi.
Itsekseni en tokikaan sillä tavalla kirjoja yleensä lue, vaan luen joka päivä niin kauan kunnes kirja on luettu, mikäli aikaa vain on (no, joskus saattaa tulla taukopäivä tai pari).
Raastavaksi homma saattaisi mennä, mikäli luettavana olisi sellainen kirja, jota ei mitenkään malttaisi laskea näpeistään. Mutta hieman raskassoutuisempiin/vaikeampiin kirjoihin (joita ei yksinkertaisesti kykene luukuttamaan eteenpäin kamalaa vauhtia) tai ei aivan omaan kirjamakuun sopiviin kirjoihin (joita malttaa säästellä) se kyllä sopii. Ja niin on mielestäni hyvä, koska ainakaan mun ei tule aina kovinkaan herkästi luettua tuollaisia omin päin.
Jos nyt otetaan joku joulu/talvi-aiheinen kirja, niin mä äänestän Narniaa, koska en ole sitä vielä lukenut

Jos mahdollista, niin mieluiten niin pitkissä pätkissä, että sen saisi ainakin enimmäkseen luettua joulupyhiin mennessä (yritän viettää netittömän joulun :D).