Teatteri

• Vanamo hahmo
  • Vanamo

18.10.2013 15:17 #61 :: Vanamo
Lukupiiri loppuvuodeksi: äänestys päättynyt
Minulla on sama tilanne kuin Hiistulla eli luin kirjan noin vuosi sitten enkä niin ollen halua näin pian lukea uudelleen. Kirja löytyy omasta hyllystä eli ehkä keskustelua voisi ajoittain seurata kirjan kera. (Tai jos joku tuttu on kirjaa vailla, minä voin lainata.)

Kakkossijalle jääneistä kumpikin olisi ollut lukematta. Hieman ehkä harmittaa, etten äänestänyt Terry Pratchettia, vaikka en edes miehen kirjoista erityisemmin pidä. Olisi kuitenkin ollut hauskaa lukupiireilyn ilosta lukea vaikka sitten Pratchettiakin.

Mitenkäs, olisiko muita, joita kiinnostaisi se toinen lukupiiri jommasta kummasta kakkossijan kirjasta?

Lisäys: Tai olisikohan jokin muu kirja saanut runsaasti ääniä niiden joukossa, jotka eivät äänestäneet Yösirkusta?
Muokannut 18.10.2013 15:29 Vanamo

• noreen hahmo
  • noreen

18.10.2013 16:31 #62 :: noreen
Lukupiiri loppuvuodeksi: äänestys päättynyt
Huh, onneksi ei tullut mitään niistä kirjoista, jotka olin jo lukenut. Harmi vain nille, jotka ovat Yösirkuksen vasta lukeneet. :/ Minä yritin lainata tuon kirjastosta, mutta joku oli tietenkin juuri lainannut sen. No, jospa saisin sen hyppysiini ennen ensimmäisen keskustelun loppua.

18.10.2013 16:44 #63 :: Jaragil
Lukupiiri loppuvuodeksi: äänestys päättynyt
Vilkaisin noita korkeasti sijoittautuneita kirjoja lävitse äänestystopicissa ja kävi itse asiassa niin mielenkiintoisesti, että kukaan Le Guinin Laviniaa äänestäneistä ei näemmä äänestänyt Yösirkusta, kun taas kaikissa muissa tapauksissa äänet menivät sekaisin. Eli jos kakkoskirjaa haetaan, niin siinä olisi ylivoimaisesti paras kandidaatti.
Tykkännyt: Vanamo

• Noora hahmo
  • Noora

18.10.2013 16:44 #64 :: Noora
Lukupiiri loppuvuodeksi: äänestys päättynyt
Kiva,että Yösirkus valittiin. Harmi vaan niille jotka on sen vasta lukeneet jokinaika sitten. Mulla on taas Yösirkus lainassa tällä hetkellä kirjastosta lainasin sen aikoja sitten ennen kuin mistään lukupiiristä oli tietoakaan.
Muokannut 18.10.2013 16:45 Noora Syy: Kirjoitusvirhe

18.10.2013 16:57 #65 :: Emelie
Lukupiiri loppuvuodeksi: äänestys päättynyt
Äänestin myös Yösirkusta ja sen jälkeen löysin sen sattumalta kirjastosta, joten olen hyvin tyytyväinen, että se valittiin. Jos tämän kirjan oheen perustetaan toinen lukupiiri jostain toisesta kirjasta, niin olen mahdollisesti halukas myös siihen osallistumaan. Tietysti jos saan kyseisen kirjan käsiini.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

18.10.2013 21:02 #66 :: Hiistu
Lukupiiri loppuvuodeksi: äänestys päättynyt
Yösirkus jakautuu viiteen osaan ja osat lukuisiin lyhyisiin lukuihin. Osa luvuista on sellaisia vähän muista poikkeavia (näin mitään spoilaamatta), joten niiden kohdalta voisi olla luontevaa katkaista, silloin kun on tarpeen katkaista jossain muualla kuin osan vaihtuessa.

Viiden osan pituudet ovat tällaiset:
s. 5 - 94.
s. 95 - 226.
s. 227 - 304.
s. 305 - 380.
s. 381 - 400.

Luettavat pätkät voisivat olla tällaiset:
alkaen 21.10. : s. 5 - 49.
alkaen 28.10. : s. 50 - 94.
alkaen 4.11. : s. 95 - 166.
alkaen 11.11. : s. 167 - 226.
alkaen 18.11. : s. 227 - 304.
alkaen 25.11. : s. 305 - 380.
alkaen 2.12. : s. 381 - 400.

Alussa on lyhyemmät pätkät, jotta kirjan myöhemmin käsiinsä saavat ennättävät vielä mukaan. Lopussa jälleen lyhyt pätkä, siinä vaiheessa varmaan puidaan sen pätkän lisäksi myös kirjasta jäänyttä kokonaisvaikutelmaa jne. jälkimakua.

Vielä ennättää, jos on jotain kommentoitavaa tuosta sivujaosta. Tarvitseeko enemmän tai vähemmän piiriviikkoja?

Pitäkää Lavinian mahdolliset lukijat ääntä itsestänne! Ilman muuta, jos piiriläisiä on, niin toinenkin piiri pystyyn. :smile:

muoks. Tämän ketjun aloitusviestissä (Linkki) on nyt yleiset ohjeet lukupiiriä varten. Sanokaa, jos on jotain täydennettävää.
Muokannut 18.10.2013 21:31 Hiistu

• Vanamo hahmo
  • Vanamo

18.10.2013 22:25 #67 :: Vanamo
Lukupiirissä 21.10 alkaen: Erin Morgenstern: "Yösirkus"
Kannatusääni Lavinialle! Ja aika jännää, että noin ristiin Yösirkuksen ja Lavinian äänestäminen on mennyt.

• Pjst hahmo
  • Pjst

20.10.2013 14:38 #68 :: Pjst
Lukupiirissä 21.10 alkaen: Erin Morgenstern: "Yösirkus"
Hienoa että Yösirkus valittiin, löytyy hyllystä mutten vielä ole kerennyt lukemaan. Vaikken Laviniaa tai Valtiota äänestänyt voisin olla kiinnostunut osallistumaan myös toiseen lukupiiriin, luen kuitenkin suhteellisen nopeaan tahtiin.

20.10.2013 15:18 #69 :: Dyn
Lukupiirissä 21.10 alkaen: Erin Morgenstern: "Yösirkus"
Laviniaan lähden mielelläni mukaan seuraavalle kierrokselle. Yösirkus on vähän sillä ja sillä aloitanko, ehkä helpommin jos Vanamo lainaa oman kappaleensa...? :wink:

21.10.2013 13:18 #70 :: The Big Bad Wolf
Lukupiirissä 21.10 alkaen: Erin Morgenstern: "Yösirkus"
Osallistun siis Yösirkukseen, mutta kirjan saan aikaisintaan perjantaina... Laviniaan en lähde.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

21.10.2013 16:19 #71 :: Hiistu
Lukupiirissä 21.10 alkaen: Erin Morgenstern: "Yösirkus"
Eli tänään on ensimmäinen päivä, jolloin ensimmäisestä Yösirkuksen lukupätkästä saa keskustella! Siispä sitä mukaa kun ennättää lukea ne sivut, saa ekaan ketjuun käydä kirjoittamassa. (Ketjua ei kannata tietenkään myöskään lukea, ennen kuin itse on lukenut kirjasta mainitut sivut, sillä muutoin takuulla spoilaantuu.)

26.10.2013 19:50 #72 :: Dyn
Lukupiirissä 21.10 alkaen: Erin Morgenstern: "Yösirkus"
Täällä oli ilmottautunut paljon innokkaita lukijoita, käykääpä siis keskustelemassa ensimmäisestä osasta kunhan vain saatte kirjan käsiinne ja alun luettua.

Omaan tahtiin muiden jäljessä eteneminen on toki myös sallittua, ja foorumimuodon hyvä puoli on se, että keskusteluihin voi palata, vaikka olisi jo lukenut pidemmälle. Minusta silti parasta juttua tulee sellaista lukijoiden kanssa, jotka ovat suurinpiirtein samassa tahdissa. Aloitin nyt sekä Yösirkuksen että Lavinian, toivottavasti aikaa riittää molempiin. :)
Muokannut 26.10.2013 19:50 Dyn