Kevään 2014 kirjat

Moonlord
  • Viestejä: 2038
Moonlord vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
04.12.2013 16:34 #21

Paul S. Kempiä on täällä kehuttu niin moneen kertaan että pitää varmaan joskus tutustua paremmin. Toistaiseksi ennakkovaikutelma ei ole kylläkään hyvä koska ainoa hänen kirjoittamansa tarina, jonka olen lukenut Realms of War antologiasta, oli kirjan heikoin tarina.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
04.12.2013 16:57 #22

Jussi kirjoitti: Robsonin suomentaminen jatkuu. Kvanttipainovoiman toinen osa Panoksena sielu ilmestyy toukokuussa.

Kyllä, hyvä uutinen! :smile:

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
17.12.2013 08:45 #23

Olen jo pidempään odottanut, että George R. R. Martinin Lohikäärmetanssin molemmat osat tulisivat markkinoille. Sanottiin, että ensimmäinen osa saataisiin joulumarkkinoille, mutta minä en ainakaan ole sellaista nähnyt missään.

Toinen suosikkikirjailijani Cornelia Funke ja hänen Reckless-sarjansa jatko-osa sen sijaan ilahduttavat. Satun omistamaan sarjan ensimmäisen osan ja mielestäni se oli aika hyvä. (Vaikka ei toki ylläkään maagisen Lohikäärmeellä ratsastajan tasolle.)

Stephen Kingin Tohtori Uni kiinnostaa myös, mutta pitäisi varmaan tuo Hohto lukea ensin...

Xariel
Vesivelho
Xariel vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
20.12.2013 18:06 #24

Yritin etsiä tietoa siitä, milloin Otavalta ilmestyy Rick Riordanin The House of Hades suomennettuna? Siinä ei varmaan viivästellä joten aika varmasti on vuoden 2014 listalla, mutta julkaisussa menee varmaan sitten syksyyn jos ei ole vielä tietoa saatavilla. Onhan se aika tiiliskivikin, hieman vajaa 600 sivua.

Ellie
Aseenkantaja
Ellie vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
27.12.2013 18:56 #25

Itse odotan varmaankin eniten edellä mainittua The House of Hadesia, paljon kohuttua Outolintua ja Veronica Rossin Yhä sinistä taivasta:)

You'll never know
if you never even try.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
27.12.2013 21:41 #26

Taas kerran niin paljon hyviä kirjoja tulossa! :smile:

Martin: Lohikäärmetanssi Ei varmaan tarvitse sen kummemmin selitellä. :wink:
Veronica Rossi: Yhä sininen taivas Tykkäsin hurjasti kahdesta ekasta osasta, joten odotan innolla myös päätösosaa.
Veronica Roth: Outolintu Vaikka olenkin jo Divergentin lukenut, olen utelias katsastamaan myös suomennoksen.
Angie Sage: Tuli Viimeinen Septimus Heap. Ihana, suloinen ja hauska sarja.

Luultavasti tulen myös lukemaan Funken Recklessin toisen osan, seuraavan Yön talon Casteilta, Garcian Idhunin kronikoiden neljännen osan ja ehkäpä vilkaisen myös Caster Chroniclesin toista osaa. Nuo eivät kuitenkaan pahemmin kiinnosta. Ja kun House of Hadesin suomennos tulee, on sekin totta kai lukulistalla.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Aave
Aseenkantaja
Aave vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
29.12.2013 12:28 #27

Keväällä aion ostaa Iltahämärän ja Selviytyjien ensimmäisen osan, Aution kaupungin. Luulen myös, että isä käskee ostamaan Etsijät-sarjan kolmannen osan, Savuvuoren.

"Minä olen tuli. Minä olen kuolema!" - Smaug

sterle
sterle vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
18.01.2014 09:01 #28

Listalle voi lisätä varmistuneet Vaskikirjojen ja Osuuskumman kevään julkaisut:

VASKIKIRJAT

Francis Marion Crawford: Ajattomat aaveet
- Vanha kauhunovellikokoelma, jonka julkaisu siirtyi syksystä kevääseen.

Michael Moorcock: Teräksinen tsaari
- Vaihtoehtohistoriallisen Oswald Bastable -trilogian päätösosa.

OSUUSKUMMA

Ruumiittomat - suomalaisia aavenovelleja (toim. Anni Nupponen, Heikki Nevala ja Shimo Suntila)
- Uusia kotimaisia kummitusjuttuja.

Kari Välimäki: Todensanoja - lyhytproosaa
- Huumoripitoinen uuskumma novellikokoelma.

Anni Nupponen: Joen jumala
- Scifi- ja fantasianovellien kokoelma.

Praedor: Kirotun maan kulkijat (toim. Erkka Leppänen & Markus Harju)
- Petri Hiltusen Jaconiaan sijoittuvien uusien miekka ja magia -novellien antologia.

Kaikkien ilmestymisaikataulu ei ole täsmentynyt, mutta kaikki ovat ilmestymässä viimeistään toukokuussa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: CthulhuBard
Sini
Sini vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
27.01.2014 16:16 #29

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
30.01.2014 00:10 #30

Sini kirjoitti: Uusi kustantamo kokeilee fantasiaa - Alligaattori kustannukselta on ilmeisesti jo ilmestynyt Gillian Philipin Tulimieli , joka aloittaa Kapinaenkelit-sarjan. Eipä mua innosta mut jotain toista ehkä. En löydä tuolle kustantamolle edes kotisivuja.

"Tulimieli" ja "kapinaenkelit" eivät kuulostaneet miltään maailman innovatiivisimmilta nimekkeiltä, mutta kirjan kuvauksen luettuani panin sen heti tilaukseen. Äpäräpäähenkilöllä ei voi mennä pieleen :tongue: Sitä paitsi Goodreadsissa näytti olevan ihan positiivisia arvioita. Oikeastaan eniten minua huolestuttaa suomennoksen taso.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
30.01.2014 00:13 #31

WSOY:n Chrestomanci-sarjan uudelleenaloitus ja jatko-osien suomentaminen taisi lopahtaa neljänteen kirjaan, se kun tuli ulos jo syksyllä 2012, eikä nyt vielä tän keväänkään listassa seuraavaa osaa ole. Eivät sitten kai myyneet "tarpeeksi" hyvin. Harmi, mutta hyvä edes, että kokeiltiin.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
14.02.2014 12:06 #32

Löysin kevään listalta 14(!) kiinnostavaa kirjaa. Osa jäänee lukematta alati kasvavien lukulistojeni mahdottomuuden takia, mutta tässä viiden kärki, jotka varmasti ainakin tulen lukemaan:

Karen Thompson Walker: Ihmeiden aika
- Kuulostaa todella kiinnostavalta! Heikko kohtani on kaikki dystopioihin, maailmanlaajuisiin katastrofeihin yms. vähänkin viittaavat kirjat...

Veronica Roth: Outolintu
- Nuorten dystopia eli varma valinta. Lisäksi saanut poikkeuksellisen hyviä arvosanoja täällä Risingissa, joten vaikuttaa lupaavalta!

Charlie Huston: Kuolleena palannut
- Kirjan kuvaus saa hymyn nousemaan naamalle ja taikasana "zombievirus" vangitsee viimeistään kiinnostukseni. :smile:

Clive Cussler: Nollapiste
- Tässä on taas kuvauksen perusteella niitä katastrofin aineksia, joista pidän.

Michelle Gagnon: Kukaan ei kaipaa sinua
- "Teknotrilleri teineille" särähtää ikävästi korvaan, mutta kohdeyleisöön kuulumattomuudestani huolimatta olen kiinnostunut erityisesti kahden sanan takia: ihmiskokeet ja hakkerit.

Ja ne muut kiinnostavat ovat: Kuvernöörin nousu, Matilaisen spefi-tietokirja, Valkoinen aura, Tulimieli, Rakkauden ruletti, Ilottomien ihmisten kylä, Heta ja Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan.

(Myös esim. Harris, Martin, Rossi ja Sapkovski ovat mieleisiä kirjailijoita, mutta heidän uusimpia en varsinaisesti odota, koska olen vasta lukemassa sarjojen edellisiä osia.)

Thialfi
Thialfi vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
15.02.2014 16:04 #33

Kauhuklassikoiden käännöksiä tulossa. Faroksen julkaisut saattavat siirtyä myöhemmäksi.

Faros

Théophile Gautier: Vereviä kertomuksia
Horace Walpole: Otranton linna

Savukeidas

Minä pelkään: Venäläistä fantasiaa ja kauhua
Ann Radcliffe: Udolpho

Eija
Varjoinen
Eija vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
15.02.2014 19:13 #34

Kiitos tiedosta Thialfi :smile: . Kiinnostavia julkaisuja. En kyllä olisi ikinä uskonut, että The Castle of Otranto ja The Mysteries of Udolpho vielä joskus suomeksi ilmestyisivät. Onhan ne klassikoita, mutta monelle nykylukijalle ei varmaan hirveästi nappaa. Otranton luin vähän aikaa sitten ja Udolphonkin latasin jo Project Gutenbergistä, mutta kun huomasin sen massiivisen mitan, iski väsymys jo ennakkoon. Hienoa, että se suomennetaan, ettei tarvitse edes ajatella englanniksi punnertaa sitä läpi. On siis toivoa, että Lewisin The Monk ja Maturinin Melmoth, the Wanderer joskus vielä suomennetaan. Näistä wanhoista Beckfordin Hirmuvaltias olisi kyllä hyvä myös saada uusintajulkaisuna…

Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
23.02.2014 12:17 #35

www.vaskikirjat.fi/uutiset.htm

Vaskikirjojen kevään julkaisuohjelmassa ovat syksystä siirretty Francis Marion Crawfordin kauhunovellikokoelma Ajattomat aaveet sekä Michael Moorcockin Oswald Bastable -trilogian kolmas osa Teräksinen tsaari. Tarkkoja julkaisuaikoja ei vielä pysty sanomaan, mutta tarkoitus on saada molemmat valmiiksi viimeistään toukokuussa.

Lisäksi kevään aikana lienee tulossa pienimuotoisempi julkaisu, joka ei ole varsinaisesti kaunokirjallisuutta. Sen sisältö on vielä salaisuus, mutta vihjaistakoon, että H. P. Lovecraftin ystävillä on syytä riemuun.

Syksyllä on tulossa Katri Alatalon Mustien ruusujen maa -trilogian päätösosa Kevääntuoja. Silloin ehkä julkaistaan myös kaksi merkittävää science fiction -käännösromaania, mutta niistä enemmän sitten kun asiat varmistuvat.

Eija
Varjoinen
Eija vastasi aiheeseen: Kevään 2014 kirjat
29.03.2014 17:40 #36

Eija kirjoitti: On siis toivoa, että Lewisin The Monk ja Maturinin Melmoth, the Wanderer joskus vielä suomennetaan.

Udolpho kirjassa mainitaan, että Savukeitaan kauhuklassikko sarjan viides teos tulee olemaan Mathew Lewisin Munkki.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Thialfi
Pisania