Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin

• Mab hahmo
  • Mab
18.01.2014 10:26 #21 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin

Mulla on ihan sama juttu. Tai no, rakastuminen on liian voimakas sana, sanotaan mielummin ihailu/ihastelu tai kiintyminen. Se voi kohdistua ihan kumpaan sukupuoleen tahansa. Mitään (aiemmin tässä keskustelussa mainittua) mustasukkaisuutta en ole koskaan kokenut.

Joka tapauksessa harvassa ovat ne näyttelijät, jotka kykenevät tuomaan valkokankaalle hahmon kaiken ihkuuden - useimmiten petyn tai ärsyynnyn enemmän tai vähemmän. Toisaalta siksi ne kerrat, jolloin näyttelijä (& käsikirjoitus) onnistuvat, tuntuvat sitäkin paremmilta ja yllättävämmiltä. Ja kyllähän niinkin käy, että joskus joku näyttelijä kykenee nostamaan roolihahmonsa kirjaversion yläpuolelle, mutta useimmiten tämä koskee kirjassa vain sivuroolissa ollutta hahmoa, johon en lukijana ole saanut juurikaan otetta.

• kyty
18.01.2014 14:10 #22 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin

punnort kirjoitti: Minä taas rakastun helpommin tekstinä esitettyyn hahmoon kuin elävänä kuvana. Tarkemmin sanoen rakastun helpoimmin silloin, kun teksti on esitetty hahmnon itsensä näkökulmasta, ja hänen ajatustapansa ja vaikuttimensa on esitetty ymmärrettävinä. Kolme neljästä rakastumisestani onkin tekstin perusteella rakastuttuja.

Pelkkään kuvaan ihastuminen on tosiaan vaikeampaa jos hahmonkuvaus on kovin latteaa kuten elokuvissa on usein tapana. Hahmo tarvitsee sen sisäisen elämän että siitä voi välittää henkilönä. Se sitten tapahtuu joko hyvänä hahmonkuvauksena tai sitten alkuperäisteos tukee filmatisointia. Luulisin että jälkimmäinen näkyy erityisen hyvin LotR-fandomissa. Kyllähän jotkut fanittavat elokuvia lukematta kirjoja, mutta vaikuttaisi siltä että kirjat ja elokuvat tukevat useimmiten toisiaan.

19.01.2014 10:23 - 24.01.2014 15:19 #23 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Mun fiktiivisiin hahmoihin ihastuminen/rakastuminen on yleensä vain ihkutusta. ("Vain", itken ja nauran ja hypin lattiat halki kun joku mainitseekin nimen.) Leffoissa olen aika pinnallinen, pidän henkilöstä mikäli ulkonäkö miellyttää. Vaikka enemmän näyttelijään ihastumista tuo on. No jaa, pohjoiselle pikkutytölle blondi jumalaine brittinäyttelijä on käytännössä satuhahmo. (Tom Felton, Jamie Campbell Bower... :heart: )

Kirjoitettuun tekstiin on helppo rakastua. (Tekstiin ja hahmoihin.) Menisin naimisiin Carlos Ruiz Zafonin tekstin kanssa, mikäli se lainkaan olisi mahdollista. Hahmoja on mukava komppania. Jace, Patch, Lucian, Murtagh, Mikael, Percy, Doria, Draco, Scipio, Hamlet... Mutta kirjoitetussa hahmossa täytyy myös olla oikeasti sisältöä. Pelkkä naispuolisen päähenkilön silmin tarkka kuvailu paidattomasta, voimakkaasta kavaljeerista ei riitä (vaikka plussaa onkin. :wink: )
Viimeksi muokattu: 24.01.2014 15:19 The Big Bad Wolf. Syy: En osannut yllättäen kirjoittaa ihastuksieni nimiä x)

• Rinja
19.01.2014 13:50 #24 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Tämä ketju vähän hämmentää minua. En koe koskaan rakastuneeni hahmoihin, ainakaan siten että tuntisin niistä mustasukkaisuutta tai ilostuisin ikihyviksi jos ovelle tulisivat tms. Toisaalta olen erittäin henkilökeskeinen lukija/kirjoittaja (nimim. "Miksi pitäisi keksiä juoni, kyllä henkilöt riittävät") ja minulla on suosikkini, joita palaan pohtimaan vuosien ja taas vuosien päästä kirjan lukemisesta. Tällaisia suosikkeja ovat vaikkapa Jon Snow (kirjaversio, ei tv-sarjaversio) ja Mat Cauthon; niihin palaan vähintäänkin monta kertaa kuussa, ja joskus saatan pohtia jompaakumpaa - ja samalla niiden maailmaa ja siihen kuuluvia muita henkilöitä - useamman viikon putkeen.

Myönnettäköön kuitenkin, että vuosien saatossa minulle on kehittynyt aivan toisentasoinen suhde yhteen hahmoon: Robin Hobbin Fitziin. Kun luin ne kirjat kutakuinkin 14-vuotiaana, en ollut vielä aivan niin tykästynyt, mutta ilmeisesti kiintymys on kehittynyt sitä mukaa kun olen huomannut palaavani pohtimaan Fitziä ja sen elämää kaikkein useimmin ja pisimpään. Voisi sanoa, että rakastan kyllä sitä hahmoa aivan ehdottomasti, mutta en koe rakastuneeni. Hänenkään mukaansa en karkaisi jos ovelle ilmaantuisi, koska voi hyvönen aika sentään, miten se mies osaakaan sotkea asiansa :P

Lähellekään Fitzin nauttimaa suosiota pääsevät vain omakeksimät hahmoni. Kai nekin tähän ketjuun kuuluvat, koska kerran ovat ehdottoman fiktiivisiä? Pohdin niistä aika tasaisesti milloin ketäkin, väliin aivan uusia tapauksia ja väliin paljon vanhempia. Niistä löytyy kuitenkin yksi hahmo, jonka kehitin teininä ja johon palaaminen tuntuu joka kerta siltä kuin palaisin kotiin. Häntäkin minä rakastan aivan takuulla, mutta rakastuminen tuntuu käsitteenä sopimattomalta.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

21.01.2014 10:35 - 22.01.2014 00:06 #25 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin

Elenna kirjoitti: Näitä ihastumisia ja rakastumisia on ollut vaikka kuinka! Taidan olla jonkin sortin sarjarakastuja.

Samaa vikaa.  Kirjoja lukiessa tai elokuvaa/tv-sarjaa katsoessani usein hauskuutan itseäni miettimällä, kehen heistä voisin ihastua. Se on vain sellainen tapa. :roll: Joistain tuotoksista ei löydy ketään edes etäisesti ihastuttavaa, mutta aika monesta edes joku. Eri asia, mietinkö hahmoa enää ikinä tarinan luettuani/katsottuani.

kyty kirjoitti: En kyllä tiedä missä menee raja hahmoon rakastumisen ja pelkän pitämisen välillä?

Pidän itseäni jotensakin "rakastuneena", jos hahmo palaa mieleen vielä jälkeenpäinkin tarinastaan irrallaan. Tai esim. haluaisin päästä halaamaan enkä ikinä päästää irti.

Eräitä ensimmäisiä fiktiivisiä ihastuksia on ollut mm. herra Tumnus Lewisin kirjasta Velho ja leijona, jonka luin muistaakseni toisella tai kolmannella luokalla. Sateenvarjon kanssa lumessa tarpova  fauni oli jotain käsittämättömän söpöä. Yhä edelleen söpöt hahmot ovat söpöjä, mutta enempi sellaisella suurta suojeluvaistoa herättävän hellyttävällä tavalla. Kuten Sormusten herra -elokuvissa Frodo. Hänet olisi vain kerta kaikkiaan pitänyt päästä pelastamaan. (muoks. Kirjakin herätti kyllä samanlaisia ajatuksia, mutta elokuvassa se oikein korostui.)

The Big Bad Wolf kirjoitti: Leffoissa olen aika pinnallinen, pidän henkilöstä mikäli ulkonäkö miellyttää.

Tätäkin vikaa on. Noissa Sormusten herra -leffoissa taisin vähän ihastua myös Haldiriin, ihan vain koska pitkä vaalea tukka. (Legolaksellakin toki tukkaa päässä, mutta loikkelehtii liiaksi ollakseen oikein vakuuttava..) Samasta syystä Potter-elokuvien suosikkini oli Lucius Malfoy, vaikka hänellä onkin käsittämättömän ahdasmielisiä asenteita ja järkyttävä tapa murhata kanssaolentoja. Samoin varauksin tosin myös esim. The Walking Dead -televisiosarjan Merle on hurmaava mies, huumorintajuinen ja kaikkea, vaikkei edes tukasta pahemmin tietoa. Kyseinen henkilöhahmo olisi mielestäni tarvinnut vain jonkun laittamaan itsensä järjestykseen. Ja halaamaan. Kuvitteellinen yhteiselämä hänen kanssaan voisi kyllä olla pitkälti sietämätöntä.. mutta esim. autiolle saarelle voisin ottaa mukaan. Sikälikin kun autioilla saarilla on aina zombeja. .. Mm. tällaisia asioita minä siis mietiskelen fiktiivisiin hahmoihin liittyen, joskus tylsyyksissäni.

Joistain kirjahahmoista olen nähnyt vain epämieluisia filmiversioita.. Esim. Pyöreän pöydän ritareita kuvattaessa ei muka millään käsitetä, että kaikista urhein, uskollisin, mukavin, hauskin, sympaattisin ja ylipäätänsä parhain ritari on sir Gawain. Eikä ulkonäköäkään saada edes likimain oikeanlaiseksi... Mutta ei se mitään. Filmaajat vain ovat väärässä. :tongue:

Jotkut hahmot ovat tehty ihasteltaviksi tai vastaavasti luulemaan olevansa kovin ihastuttavia, joten heihin ihastuminen on tavallaan osa tarinan vitsiä. Olen tosin vähän huono ihan vain leikilläni tykkäämään, joten usein alan  symppaamaan sellaista hahmoa ihan oikeasti. Nimiä mainitsematta.

Yleensä myös samaistun miespuolisiin hahmoihin (ehkä koska lukemissani kirjoissa keskeiset hahmot aika usein ovat miehiä..), joten joihinkin hahmoihin tunnen jotain sellaista hengenheimolaisuutta, että heihin ihastuminen olisi.. outoa. Esim. Kingin Musta torni -sarjasta Cuthbert on mahtava tyyppi, mutta tuntuisi väärältä pyöritellä hänestä mitään joutavanpäiväisiä päiväunia. Joten rakastan muutoin vain.
Viimeksi muokattu: 22.01.2014 00:06 Hiistu.

21.01.2014 11:54 - 21.01.2014 12:06 #26 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Minä taas en ole koskaan varsinaisesti rakastunut yhteenkään hahmoon pelkän ulkonäön perusteella. Lievästi ihastunut olen ollut ulkonäön ja kehonkielen yhdistelmään Vala Mal Doranissa (Stargate). Vala onkin ehkä ulkoisesti viehättävin hahmo, johon olen tv:ssä/elokuvissa törmännyt. Myös Willow oli Buffyn ensimmäisellä tuotantokaudella älyttömän söpö. Menivät sitten muuttamaan Willowin ulkonäköä, ja lopetin sarjan katsomisen protestina. Toinen samantapainen söpö hahmo oli Beavis & Butt-Headin Daria, paitsi ulkonäkönsä, myös sarkasminsa takia.

Kerran olen lievästi ihastunut "väärää" sukupuolta olevaan hahmoon. Kyseessä on Poppy Z. Briten romaanin Drawing Blood hahmo Zach Bosch, teknisen taituruutensa ja antiautoritatiivisuutensa takia, sekä siksi, että hän suhtautui asiallisesti ja tukevasti traumatisoitunutta homopartneriaan kohtaan.

Mutta nämä kaikki ihastukset ovat olleet huomattavasti lievempiä kuin avausviestissä mainitsemani neljä.

fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 21.01.2014 12:06 punnort.

21.01.2014 12:12 #27 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Epäilen, etten kykene eläytymään kuvitteellisiin tuotoksiin niin syvästi, että rakastuisin niissä esiintyviin hahmoihin. Kysehän ei ole nyt siitä, että lukija/katsoja/kuuntelija ihastuu osaa esittävään näyttelijään. Joskus sitä vain haikesti toteaa: olisipa tuollaisia ihmisiä todellisuudessakin. Hullahdukseni ovat toki täysin epärealistisia mutta kohteena on olemassa oleva ihminen, ei fiktiivinen hahmo.

• Lasienkeli hahmo

• Taso: 0
21.01.2014 19:09 #28 : Lasienkeli
Vastaus käyttäjältä Lasienkeli aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Oho!
sori. Houston on siis yksinketaisesti house of night lempi nimi jota
käytän ja tarkoitan niitä miehiä/poikia;-) anteeksi epäselvyys!

21.01.2014 20:15 #29 : LongWalk
Vastaus käyttäjältä LongWalk aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Olen ollut ihastunut Resident Evil leffojen päähahmoon Aliceen. Kaunis nainen, ehkä salaa ihannoin itsenäistä ja voimakasta naista...

Ei pimeys, vaan se mitä se kätkee sisälleen

21.01.2014 21:47 - 22.01.2014 21:29 #30 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Ohhohhoo, nyt päästiin asiaan! :lol: Näitä nimittäin meikätytöllä riittää.

1.Sirius Musta :heart:
Kun luin Potterit silloin kolmasluokkalaisena, en hirveästi ajatellut ihastumisia, mutta myöhemmin huomaan olevani korviani myöten rakastunut tähän miekkoseen. Mutta

2.Farid :heart:
Mustesydämen arabipoika oli ensimmäinen tietoinen ihastus. Kerran näin jopa kaverista unta ja nukuin yhden yön jopa Musteloitsu tyynyn alla, että uni toistuisi. Kyseistä kirjaa joskus pidelleet tietävät, että se oli erittäin epämukava yö. Nykyään kiihkein ihastuminen on lientynyt, mutten ikinä voi unohtaa 12-vuotiaan onnea Farid-kohtauksista. Mulla on pysyvä kirjanmerkki Musteloitusussa Meggien ja Faridin ensisuudelman kohdalla.

3. Aragorn&Legolas :heart: :heart: (molemmille sydän :lol: )
Laitetaan TSH-miehet samaan. En kyllä osaa valita kumpi on ihanampi. Aragorn kirjojen perusteella, mutta Bloom ja Mortensen on molemmat niiiin suloisia :heart:

4. Mr. Darcy :heart:
Koska katsoin BBC tv-sarjan ennen kuin luin kirjan, tiesin vallan hyvin miltä Darcy näyttää. Koska Colin Firth. (sain tänään melkein hysteerisen kohatuksen, kun äikäntunnilla katottiin pätkä Y&E:a. Siinä oli Darcy.)

5. Mussovits :heart:
Ihmissusi Gigistä ja Henrystä. Rakastan.

9.Remus Lupin :heart:
Ihmissusista puheenollen, hän meinasi jäädä listalta. Oi ihana Remus, miksi
:sad:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)
Viimeksi muokattu: 22.01.2014 21:29 Celestine. Syy: Pistin paljastuksen piiloon spoilerin alle, kiitos Formalehyden huomautuksen :)

21.01.2014 22:06 - 22.01.2014 07:49 #31 : sinidean
Vastaus käyttäjältä sinidean aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Onpas mielenkiintoinen keskustelu ja samalla tunnen helpotusta, että kaltaisiani on muitakin (eli meitä, jotka ihastumme/rakastumme fiktiivisiin hahmoihin). Itsekin tunnustan olevani aikamoinen sarjarakastuja. Lähes koko ajan on joku fiktiivinen ihastus menossa. :wink: Lukijana menen aina hyvin syvälle kirjan tapahtumiin ja koen syvästi kaiken, mitä kirjan hahmotkin kokevat.

Rakastumistani on ollut selkeästi ainakin kahta tyyppiä. Saatan rakastua yksinkertaisesti siksi, koska kirjan päähenkilö (joka mahdollisesti on vielä minä-kertoja) rakastuu kirjan aikana. Minä-kerronta tuntuu lisäävän tunteiden kokemisen voimakkuutta. Välillä taas voin rakastua esim. itse minä-kertojaan tai johonkin hahmoon, joka ei ole kirjassa minkään rakkaustarinan osapuolena. Heteronaisena tyypillisesti rakastun miehiin, mutta naishahmoonkin voin ihastua siinä mielessä, että haluaisin olla kuin hän jne.

Kuten tässä keskustelussa joku jo mainitsikin, niin huomaan elokuvia katsellessa ihastuvani yleisemmin hahmon (ts. näyttelijän) ulkonäköön, mutta kirjoja lukiessa ihastus on jotenkin pintaa syvemmällä ja kohdistuu hahmon ajatuksiin, luonteeseen jne. useammin kuin kuvattuun ulkonäköön. Vaikka olen 30-vuotias rouvasihminen, fiktiiviset rakastumisenkohteeni voivat olla minkäikäisiä tahansa eli siinä mielessä eivät noudata todellisen elämän pelisääntöjä. (Ja fantasiakirjoissa eivät välttämättä ole edes ihmisiä...)

Juuri nyt minulla on hassu tilanne päällä: luen nimittäin Enorannan Nokkosvallankumousta ja huomaan olevani ihastunut sen kumpaankin homoseksuaaliin päähenkilöön eri tavoin. Vayuun olen ihastunut, koska jotenkin samaistun häneen enemmän ja tunnen voimakasta sympatiaa häntä kohtaan. Dharaniin taas olen ihastunut siinä mielessä, että hän saisi tulla makuuhuoneeseeni vierailemaan... :tongue:

Kirjallisia ihastuksiani olleet mm.: Nummelan ponitallin Repe Jussila (minäkin!), Tiina-kirjojen Juha, Kuoleman Portti -sarjan Haplo, Belgarionin tarun Garion, Twilightin Edward, Wariksen Pohjankontu-sarjan Troi, Väristyksen Sam, Langenneen enkelin Patch, Nälkäpelin Peeta, Mr. Darcy...

Elokuvaihastuksia: Colin Firth Mr. Darcyna (tietenkin!), TSH:n Aragorn, Tähtien sodan Luke ja Anakin, True Bloodin Eric, Game of Thronesin Tyrion, Harry Potterien Draco Malfoy...

(muok. kirjoitusvirheitä)
Viimeksi muokattu: 22.01.2014 07:49 sinidean.

22.01.2014 12:12 - 22.01.2014 12:18 #32 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Hienoa, että aloittamaani topicciin on tullut näin paljon vastauksia. Vastaukset näyttävät kuitenkin tulleen pääosin heteronaisilta (tai saattaa siellä olla jokunen homomieskin joukossa heteronaiseksi naamioituneena.) Olisi mielenkiintoista, jos heteromiehet, homot ja lesbotkin osallistuisivat keskusteluun. Heteronaisten vastaukset ovat toki edelleen tervetulleita nekin.

fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 22.01.2014 12:18 punnort.

• Amppa hahmo
  • Amppa
23.01.2014 21:26 #33 : Amppa
Vastaus käyttäjältä Amppa aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Yksi on ylitse muiden: äiti Larkin Oi ihana toukokuu tv-sarjassa. En ole kirjaversioon tutustunut, mutta Pam Ferrisin näyttelemä hahmo sarjassa on kovasti minun makuuni.

Kirjahahmoista mielessä on päällimmäisenä rouva Weasley ja professori McGonagall, sillä luin vastikään Harry Potterit läpi pitkästä aikaa. En niinkään pidä hahmojen elokuvaversioista, mutta kirjoissa saavat ihastusta osakseen.

24.01.2014 07:13 - 24.01.2014 07:53 #34 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Amppa, mainitsemasi hahmot eivät vaikuta miltään tavanomaisilta seksisymboleilta. Osaatko selittää taustoja moisille ihastumisille?

EDIT: Jos tälle vanhempien naisten linjalle lähdetään, voisin vielä mainita omista fiktiivisistä ihastuksistani Grace Ironwoodin, tuon päällepäin ankaran, mutta pohjimmiltaan ihmisiä ymmärtävän kristityn psykologin That Hideous Strength -romaanista (C.S. Lewis). Hahmoa käsiteltiin kirjassa melko vähän, ja jos hän olisi ollut keskeisemmässä roolissa, hän olisi hyvinkin saattanut nousta viidenneksi neljän rakastumiseni joukkoon.

fiktio.wikidot.com/
Viimeksi muokattu: 24.01.2014 07:53 punnort.

• Mab hahmo
  • Mab
24.01.2014 09:49 #35 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Ehkä vähän huijausta, mutta Liikkuvan linnan mummo-Sophie oli kerrassaan ihastuttava. Eipä silti, ei Howlissakaan mitään vikaa ollut :cheesy: (Miyazakin leffaversion ylivoimaisesti pahin vika oli Howlin hahmon turmeleminen :sad:)

24.01.2014 15:16 - 24.01.2014 15:18 #36 : The Big Bad Wolf

Celestine kirjoitti: 2.Farid :heart:

Viimeksi muokattu: 24.01.2014 15:18 The Big Bad Wolf.

• Amppa hahmo
  • Amppa
27.01.2014 20:10 - 28.01.2014 10:58 #37 : Amppa
Vastaus käyttäjältä Amppa aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
On sattumaa, että nuo mainitsemani hahmot ovat vanhempia naisia. Jos nyt kuvitellaan että fiktiivisten hahmojen tapaaminen olisi mahdollista, mieluummin tutustuisin heihin lähempänä omaa ikääni. Tiedän, etteivät taida ulkonäkönsä puolesta monenkaan seksikkyys-listalle päätyä, mutta Pam Ferrisin hahmo, sekä mielikuvani Molly Weasleystä ja McGonagallista kuitenkin ovat minun mieleeni. Ovat kaikki fiksuja, vahvoja ja hauskoja naisia. Tuo rakastumis-otsikko on varsin vahvasti ilmaistu, mutta hieman ihastua varmasti saa. :wink:

Edit:
Sitä muuten vielä sanon, että kyllä "perinteiset" seksisymbolitkin ovat toisinaan mieleeni, mutta hahmossa - ja tietenkin oikeissa ihmisissä - tärkeintä on oni muu asia, kuin ulkonäkö. Esimerkiksi Tulen ja jään laulun Cersei on kuvattu kirjassa kauniiksi, ja tietenkin ensimmäinen oma mielikuvani hänestä oli kaunis ns. mediaseksikäs nainen - ja sitten tv-sarjaan tutustuessani olin samoilla linjoilla sarjan tekijöiden kanssa: kaunis Lena Headey on erinomainen valinta rooliin. Mutta sitten hahmon persoona. Hyvänen aika, mikä itsekäs, juonitteleva ämmä!
Viimeksi muokattu: 28.01.2014 10:58 Amppa.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: punnort

• Niksu hahmo
  • Niksu
07.03.2014 21:29 - 30.05.2014 01:33 #38 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Minäkin olen ollut rakastunut hahmoihin. Joskus niin kovasti, että olen oikeasti melkein toivonut heidät eloon.

Olen ollut rakastunut Death Note-mangan Kiraan. Hän oli niin hiljainen, älykäs, karismaattinen ja kunnianhimoinen. Hänen hahmonsa meni pilalle, kun Mello ja se toinen räkänokka astuivat kuvioihin. Tarina olisi voinut päättyä siihen kun Kira voitti L:n. En ole pystynyt vieläkään lukemaan viimeisen mangan viimeisiä sivuja. Anime-version loppu oli paljon kunniallisempi.

Pidän todella paljon myös Commoduksesta Gladiator-leffoista. Hänessä on vain sellaista syvyyttä ja haavoittuvaisuutta, johon samaistun. Pidän myös Lokista, joka on tuttu mm. Thor-leffoista. Monipuolinen hahmo!
Viimeksi muokattu: 30.05.2014 01:33 Niksu.

07.03.2014 21:44 - 08.03.2014 11:35 #39 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin

Niksu kirjoitti: Olen ollut rakastunut Death Note-mangan Kiraan. Hän oli niin hiljainen, älykäs, karismaattinen ja kunnianhimoinen.

Tavallaan Kira/Light kuuluu tuohon minun suosikkihahmotyyppiini (jollaisista pidän, mutten varsinaisesti ihastele), mutten siltikään pitänyt hänestä. Tarpeeksi kyyninen ja juonitteleva, mutta silti jostain syystä L viehätti tästä parivaljakosta enemmän.

Niksu kirjoitti: kun Mello ja se toinen räkänokka astuivat kuvioihin.

Near. :tongue: Ja minä muuten pidin Mellosta. Ehkä tässä vaikuttaa enemmän se miten hahmot on piirretty kuin se millaisia he olivat.

EDIT: kappas, olen eilen väsyneenä katsonut vastaavani "Millaisista hahmoista pidät/et pidä"-ketjuun... Siitä pieni viestin muokkaus.

Viimeksi muokattu: 08.03.2014 11:35 Emelie.

• hehku hahmo
  • hehku
    Vintiö
24.03.2014 11:41 #40 : hehku
Vastaus käyttäjältä hehku aiheessa Rakastumiset fiktiivisiin hahmoihin
Minäkin muistelen ihastuneeni Sirius Mustaan. Ja Sherlock Holmesiin, ja Neil Gaimanin Sandmaniin, ja moneen muuhun synkeään sankariin. Tyttäreni sanoo olevansa ihastunut Gandalfiin, mutta hän onkin vielä iässä, jossa rakastetaan joulupukkia yli kaiken.

Fiktiivi, Jouni
Uusin jäsen: Jenny Linnea Heljanko