Antti Eronen (Kolmas romaanini julkaistiin!)

-AE
Otus
-AE loi aiheen: Antti Eronen (Kolmas romaanini julkaistiin!)
06.01.2014 08:09 #1

Tulin pitkään pantanneeksi ketjun julkaisua tästä aiheesta Risinshadow'ssa, koska jäin alun alkaen kesän lopulla odottelemaan arvosteluiden ilmestymistä erinäisiin alan lehtiin. Syksyn aikana kävi kuitenkin selväksi, että "Operaatio: Harmageddonista" tuli ehdottomasti paras kirjani, josta kukaan ei lopulta koskaan kuullutkaan. Siispä nyt viimeistään on foorumimarkkinoinnin aika täälläkin!

"Operaatio: Harmageddon" on kuuden eri henkilön näkökulmasta kuvattu kollaasiromaani hieman legendaarisen Magnolia-elokuvan henkeen. Tyylilaji on "24"-tyyppinen yhden vuorokauden sisään sijoittuva trilleri, josta ei puutu vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Mukana sopassa pyörii niin poliiseja, sotilaita kuin poliitikkojakin.

Takakansi on seuraavanlainen:

Yksi päivä voi riittää ihmiskunnan historian uudelleen kirjoittamiseen.

Eletään vuotta 2204. Ihmiskunta on ollut viimeisen vuosisadan ajan yhdistyneenä teknologiavastaisen Neoluddiittipuolueen lipun alle. Kun vanha valtioliitto ajautuu lopulta korruption takia kriisiin, Marsin separatistikapinalliset näkevät tilaisuutensa tulleen: he käynnistävät operaatio Harmageddonin, yllätyshyökkäyksen, jonka tarkoituksena on lunastaa siirtokuntaplaneetalle sen kauan kaipaama itsenäisyys.

Marsin maaperällä on kuitenkin liikkeellä myös voimia, joille separatistien synnyttämä sekasorto on vain oiva tapa peittää heidän todelliset suunnitelmansa. Näiden kohdalla kyse on jostakin paljon suuremmasta kuin vain yhden ainoan planeetan kohtalosta.

Alkaa vuorokauden mittainen uhkapeli, jonka panoksena on lopulta koko ihmiskunnan tulevaisuus.

Tematiikka pyörii pääasiassa ihmisyyden rajoja venyttävän teknologian ympärillä - etenkin kirjan kyborgien suhdetta ympäröivään yhteiskuntaan tutkitaan runsaasti. Minusta kun on kyse, siinä sivussa pohditaan tietenkin myös sodankäynnin asemaa politiikan jatkeena. Mukana nyt myös avaruusaluksia ja ydinaseita!

Kirjaa saa tällä hetkellä käsiinsä parhaiten suoraan kustantajaltani Myllylahdelta osoitteessa:

Lisätietoja kirjasta ja ajatuksiani kirjoittamisesta yleensäkin voi onkia blogistani osoitteessa:

Toivotan kaikille teokseen tarttuville antoisia lukuhetkiä!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

Sapfo
Epäkuollut
Sapfo vastasi aiheeseen: Antti Eronen (Kolmas romaanini julkaistiin!)
06.01.2014 09:35 #2

Täytyypäs lukaista.

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

tnjrp
Mekaanikko
tnjrp vastasi aiheeseen: Antti Eronen (Kolmas romaanini julkaistiin!)
06.01.2014 10:34 #3

Minä ymmärsin ihan omin avuin pyytää OH:in joululahjaksi, ja sainkin. Lukemisen alkuun en toki vielä ole päässyt.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

tnjrp
Mekaanikko
tnjrp vastasi aiheeseen: Antti Eronen (Kolmas romaanini julkaistiin!)
18.01.2014 09:39 #4

Suntilan Shimo on näemä ehtinyt mun edelleni tuossa lukemisasiassa:
routakoto.com/2014/01/17/operaatio-harmageddon/

Shimo
Vintiö
Shimo vastasi aiheeseen: Antti Eronen (Kolmas romaanini julkaistiin!)
18.01.2014 23:12 #5

Lisäksi haluan nostaa hattua stratosfääriin, sillä suomalaista avaruusscifiä ei todellakaan ole liikaa.

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: Antti Eronen (Kolmas romaanini julkaistiin!)
18.01.2014 23:26 #6

Toivotan sinulle Antti paljon menestystä kirjasi kanssa ja se, ettei se ole vielä pahemmin menestynyt, niin ei todellakaan katso sitä, että kysessä olisi huono kirja. Päinvastoin, ole ylpeä siitä, että olet noinkin hienosti saanut julkaistua kirjasi, itseasiassa kolme kirjaa ja genressä mikä ei varmaankaan ole kenellekään kirjailijalle sieltä helpoimmasta päästä!

Viimeksi muokattu: 18.01.2014 23:27 : Kultasuu.

-AE
Otus
-AE vastasi aiheeseen: Antti Eronen (Kolmas romaanini julkaistiin!)
19.01.2014 09:17 #7

Shimo kirjoitti: Erikseen pitää mainita vielä uudelleen, että vaikka löysinkin kirjasta paljon parannettavaa, en kadu, että luin sen. Tämä toimikoon viimeisenä sanana. =)

Minusta se oli oikein hyvä arvostelu kaiken kaikkiaan! Minä kirjoitan aina jossain määrin tarina ja maailma edellä, mistä sitten aiheutuu juuri kuvailemasi kaltaisia ilmiöitä henkilökerrontaan. Kyse on lopulta siitä, tykkääkö lukija itse enemmän henkilö- vai tarinavetoisesta tekstistä.

Muukaan kritiikki ei tullut varsinaisena yllätyksenä. Arvostelusi perusteella uskallan sanoa, että kirjassa toimi kaikki se, jonka halusinkin siinä toimivan!

Kiitos kaikesta vaivannäöstä!

LordStenhammar