• Athicus hahmo Kirjoittaja
  • Athicus
    Epäkuollut
08.02.2014 13:54 #1 :: Athicus

Like 2013 - Risingin tietokannassa

Rob Zombie on monille tuttu kauhukuvastolla leikittelevänä rock-tähtenä ja barokkivaikutteisten kauhuelokuvien ohjaajana. Nyt Like on julkaissut kirjan, jota kansilehdellä mainostetaan Zombien esikoisteoksena. Tämä on kuitenkin vain osatotuus, sillä itse asiassa Salemin kirouksen on samannimisen elokuvan varhaisesta käsikirjoitusversiosta muokannut romaanimuotoon B. K. Evenson. Eli kyseessä on siis vanha kunnon elokuvan “novelisaatio”, kirjallinen genre, jonka olisi toivonut jo kadonneen maan kamaralta.

Salemin kirous alkaa vuodesta 1692, jolloin noidanmetsästäjä Hawthorne hävittää Salemista paikallisen noitapiirin hyvin hurmehenkisissä tunnelmissa. Noitaoikeudenkäynnin jälkeen siirrytäänkin nykyaikaan, jossa Hawthornen jälkeläinen, paraneva ex-narkkari Heidi sinnittelee päivästä toiseen radio-DJ:nä. Kenenkään tietämättä Salemin pinnan alla muinaiset noitavoimat juonittelevat kostaakseen kärsimänsä julmuudet noidanmetsästäjien jälkeläisille. Tässä kostossa Heidillä on iso osa, ja niin radioasemalle ilmestyykin mystinen LP-levy, jonka soittaminen saa Salemin naiset verenhimoisen kiihkon pauloihin. Samalla Heidiä vaivaavat oudot, väkivaltaiset painajaiset ja omituiset valveunet. Lopulta kaikki huipentuu hylätyssä teatterissa järjestettävään Salemin Herrojen konserttiin, jossa yliluonnolliset voimat astuvat näyttämölle.

Lue lisää...
Muokannut 08.02.2014 13:55 Dyn