Charlaine Harris

19.11.2014 20:22 #21 :: The Big Bad Wolf
Charlaine Harris
Ihan jäätävä sarja. Oikeasti. :cheesy:

Joo siis, tavallaan en pidä yhtään, mutta viihteenä ja naurunaiheena menee. Oikeastaan nämä menevät jo niin alas, että tää on paras sarja ikinä. Tähtiä voisin yleensä antaa mitä tahansa ykkösestä viitoseen.

Sookie on blondi, jolla on "valtava" sanavarasto. Sivistyssanakalenteri on aiheuttanut monia hupaisia hetkiä, kun Sookie 26w oppii sanojen "wicca" ja "jukuripää" merkityksen.

Draamallekin saa nauraa. Eric on mun suosikki, mutta on se kivaa säätää vähän kaikkien muidenkin kanssa.

Aika huonosti kirjoitettua vähemmän uniikkia peruskauraa, mutta hauskaa on ainakin. Kuudes menossa ja suurta hilpeyttä on herättänyt.

Varoitus: Spoiler.

Sain koukutettua itseni lisäksi myös yhden kaverin. Koeviikon jälkeen pidetään True Blood -maraton. Ehdottomasti tulee kaikki kirjat luettua. Jäätävää settiä.
Muokannut 19.11.2014 20:23 The Big Bad Wolf

• Breza hahmo
  • Breza
    Kaartilainen
    Tasolla 18
    61.16
03.01.2016 21:03 #22 :: Breza
Charlaine Harris
Itse olen lukenu koko kirja sarjan joku kuukausi sitten ja huokasin helpotuksesta et sain kaikki luetuks :D Loppu kirjat rupesi olemaan vähä "pakko lukea" fiilis koska en tykkää jättää mitään kirjaa kesken :/

Juoni oli minun mielestä kiva ja päähahmo sookie oli fiksu nainen :) Välillä ärsytti hänen tietynlaiset luonteenpiirteet (joita en enää muista... :D) ja myös se et kirjoissa toistettiin aika paljon samoja pieniä asioita esim. veljeni ei syntynyt vaan tuli pureman kautta. Mut muuten pidin kirjoista ja ne sai mukavasti pois tästä maailmasta :D

Muut esitetyt hahmot esim. Bill, Eric ja Bubba :D Pidin Bubbasta ihan hirveesti xD sellanen omituinen vampyyri mut silti herttainen :D Bilistä pidin kun hän oli mukavan olonen ja fiksu :) Ericistä en pitänyt... juonitteleva viikinki..

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.09

16.05.2016 12:33 #23 :: Emelie
Charlaine Harris
Minulla tarttui kätösiini viime kirjastoreissulla Harper Connelly -sarjan avausosa, Kuiskauksia haudan takaa. Olen kuullut hieman dissausta tästä sarjasta, en muista mitä, mutta on jäänyt jotenkin negatiivinen kuva. Hassua, koska minusta tämä eka osa oli varsin viihdyttävä.

Nopea luettava ja nappasi mukaansa heti. Harperista tulee mieleen Sookie, molemmat kun ovat kuitenkin jokseenkin rauhallisia ja kylmähermoisia hahmoja. Pidin Harperista, varsinkaan kun hänellä ei ollut ihan niin paljoa sosiaalisia ongelmia kuin Sookiella oli oman kirjasarjansa alussa. Tolliverista pidin myös, suojeluhaluinen, muttei liiaksi.

Juonellisestihan kirja ei ollut mikään mieltä räjäyttävä, mutta ihan hyvin tehty jännityskertomus. Minua häiritsi aika paljon se, että oikein kukaan ei tuntunut tuntevan surua toisten ihmisten poismenoista, ei edes omien sukulaisten. Outo piirre.

Aion kyllä lukea muutkin osat.

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.09

30.05.2016 12:06 #24 :: Emelie
Charlaine Harris
Jatkoin aika reippaasti Harper Connelly -sarjan seuraavaan osaan Yllätyksiä haudan takaa. Lainassa on myös kolmas osa ja kohta myös sarjan viimeinen osa. Nämä ovat nopeita luettavia ja aikalailla aivot narikkaan tavaraa. Toinen osa ei ollut ihan niin hyvä kuin ensimmäinen; siinä oli ihan liikaa toistoa ekasta osasta. Toivottavasti sama meno ei jatku lopuissa kirjoissa...

Edelleen minua häiritsee se, että vaikka vanhempia kuvattiin surun murtamiksi, se ei tuntunut yhtään siltä, suru ei näkynyt tekstin läpi. En saanut fiilistä, että he olisivat surreet ihan oikeasti.

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.09

07.06.2016 12:52 #25 :: Emelie
Charlaine Harris
Luin samaa kyytiä sarjan viimeiset osat.

Ihan hyvä sarja, pidin taustaideasta, vaikka toteutus ei nyt ollutkaan ihan timanttista. Viimeisen kirjan ideaa oli mukavasti pohjustettu aikaisemmissa kirjoissa tarpeeksi. Harper oli ihan miellyttävä ja kiinnostava päähahmo, mutta minua alkoi ihan tosissaan häiritsemään se, että välillä Harper huomasi ja tajusi asioita ihan ilmiömäisesti, mutta sitten jotkin asiat, jotka olivat lukijoille ihan itsestäänselviä, näitä Harper ei tajunnut. Tuntui todella oudolta ja tympäisevältä.

Tarinat näissä neljässä kirjassa olivat liian samankaltaisia, ne toistivat itseään asetelmaltaan ja hahmoiltaan. Rikokset ja mysteerit olivat ilahduttavasti melkoisen raakoja, joka toi tarinoihin oman fiiliksensä. Minua hiukan hämmästytti, että kaikissa tarinoissa keskiössä oli lapset/nuoret ja heidän kuolemansa.

Mikäköhän tarve Harrisilla on luoda outoja romanttisia suhteita?
Varoitus: Spoiler.

Valvojat: RinjaEmelie