Kuka odottaa viimeistä Varjojen kaupungit -kirjaa? (Cassandra Clare -keskustelu)

Kirjakaapin tyttö
Kirjakaapin tyttö loi aiheen: Kuka odottaa viimeistä Varjojen kaupungit -kirjaa? (Cassandra Clare -keskustelu
03.05.2014 20:25 #1

Heip! Tässä itse juuri hihkuin tooosi tyttömäisesti kaverini kanssa viimeisestä Varjojen kaupungit kirjaa. Tietääkseni kirja ilmestyy suomennettuna joulukuunpuolella tänä vuonna, mutta englanninkielinen teos pääsee kauppoihin jo toukokuussa 27. päivä.
Eli onko täällä moniakin jotka odottavat kyseisen sarjan päätöstä. Itse olen ihan sukat pyörällä koko sarjasta! :cheesy:

"Usually I'm remarkably good natured. Try me on a day that doesn't end in y.”

-Jace

Viimeksi muokattu: 19.10.2018 22:09 : Jussi. Syy: Muokkasin otsikkoa, jotta tämä ketju toimii yleisenä Cassandra Clare -keskusteluna

03.05.2014 21:44 #2

Minä! Minäminäminä! Aion lukaista jo englanniksi, sillä puolen vuoden lisäodotus on vain yksinkertaisesti liian pitkä. :tongue: (Vaikkei edes kovinkaan pitkä aika kirjan suomennokselle.) Minulla on tosin kauhunsekaiset tunteet osasta, sillä Cassandra Clare on paljastanut, että kirjassa tulee kuolemaan porukkaa. Jos Jacelle tapahtuu jotain, olen hyvin murhanhimoinen. :evil:

Odotan myös mielenkiinnolla sitä, miten The Infernal Devices, Varjojen kaupunkien suomentamaton sisarsarja tulee linkittymään tähän viimeiseen osaan. Kyseinen sarja sijoittuu siis viktoriaaniseen Lontooseen 1800-luvun lopun varjonmetsästäjämaailmaan. Sarjaa on julkaistu vuorotellen Varjojen kaupunkien myöhempien osien kanssa ja neljännestä osasta alkaen sarjassa on ollut hurjasti viittauksia Infernal Devicesin tapahtumiin ja hahmoihin. (Itse olen siis lukenut trilogian englanniksi.)

Mutta kyllä, odotan viimeistä osaa aivan liikaa. :wink:

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
03.05.2014 21:59 #3

Minä.. ensin enkuksi, sitten suomeksi. Olisi äärimmäisen hienoa, jos tietyt juonikuviot sais uusia tuulia ja ratkaisut olis ennalta-arvaamattomia.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

erameno
Rahtari
erameno vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
04.05.2014 14:49 #4

Minä! Olen nyt lukenut "talla pohjassa" viimeksi ilmestyneet teokset, koska halusin päästä sarjan mukaan.. Ettei kävisi kuten parin muun fantasia/sci-fisarjan kanssa, joista tipahdin kärryiltä ollessani liian laiska lukemaan niitä muuten kuin etanan nopeudella, sivu päivässä tms.

Kuten edellinen kirjoittaja mainitsikin, juonenkäänteet voisivat olla enemmän ennalta-arvaamattomia ja aavistuksen omaperäisempiä. Kirjat ovat ihan luistavalla tekstillä varustettuja, mutta ajoittain armottoman kliseisiä ja jo aiemmin nähtyjä.

Veadela
Epäkuollut
Veadela vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
04.05.2014 15:51 #5

Minä!

Luultavasti en jaksa odottaa suomennoksen tulemista (vaikka periaatteessa se tulee aika nopeasti) ja aion lukea sen jo englanniksi :D

Toivon totisesti, ettei lempihahmoni kuolisi...

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
04.05.2014 16:02 #6

Kirjaneito kirjoitti: Minulla on tosin kauhunsekaiset tunteet osasta, sillä Cassandra Clare on paljastanut, että kirjassa tulee kuolemaan porukkaa. Jos Jacelle tapahtuu jotain, olen hyvin murhanhimoinen. :evil:

Siis... Olisiko tuo muka edes teoriassa mahdollista? Siis kun Jace on pääjätkä ja komea ja hyvännäköinen ja päähenkilön poikakaveri ja... Ihan sama, Clare, tapa Simon, tapa Seba, mutta JACE ELÄÄ IKUISESTI!!!!!!!!!

Juu, odotan. :wink: Ja vaikka olenkin Jacen ylin fani, luen suomeksi. En jaksa odottaa, mutta jos en saa enkuksi luettua ilman keskeytyksiä, koko kirjasta menee maku.

04.05.2014 16:17 #7

The Big Bad Wolf kirjoitti:

:lol: Toivon ettei noin käy, mutta olen viime vuoden aikana menettänyt luottoni onnellisiin loppuihin. Kirjailijat ovat julmia, olen saanut kokea sen kantapään kautta. (Ja Simonia ei saa tappaa! EI! Seba kuolee, se on selvä, mutta Simon. NOOO!)

Juu, hullu fanityttöpuoleni pääsee aina valloilleen kun puhutaan tästä sarjasta...

04.05.2014 16:28 #8

Jonkun Claryn läheisen on pakko kuolla... Sebastian joo on varmaan mennyttä, mutta... Jotenkin näkisin niin, että Isabelle olisi vaarassa, Simon pelastaisi/uhrautuisi/olisi sankari... Sitten varmaan Magnus kuolee, ja sellaiset koskettavat viimeiset sanat "I love you, Alec."... Ja ehkä Maia...

No ni. Masennuin.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

04.05.2014 16:30 #9

Tällainen spekulointi todellakin on masentavaa! :lol: Mietittiin kaverin kanssa kerran ketkä kaikki mahdollisesti kuolee ja... Ei ollut kivaa ei. :wink:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

04.05.2014 16:35 #10

Ja kun kuolevia on jotain... Kahdeksan? Aaaaargh. Surullista. :sad: Ja eikös se joku agentti ollut sanonut surullisesta onnellisesta lopusta...

Clace on aika varma elossa säilyvä, muista kuka vain voi jäädä Claren kirjoittaman rekan alle. Aaaaaargh. Pelottaa.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

12.06.2014 19:37 #11

Nyt se on sitten luettu. Aikamoinen järkäle kirjaksi, kovakantista yksilöä voisi varmaan käyttää murha-aseena. :lol:

Kirja ei pettänyt odotuksiani, tyydyttävä päätösosa josta jäi hyvä mieli. Sydämenikin pysyi melko lailla ehjänä ja kirja eteni osittain aika erilailla kuin olin odottanut.

Jos jotakuta kiinnostaa pitkäkestoisemmat mietteeni viimeisestä osasta: kirjaneidontornihuone.blogspot.fi/2014/0...f-heavenly-fire.html

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
15.06.2014 09:48 #12

Olin viikolla juuri lähdössä juna-asemalle, muutaman päivän pakolliseen reissuun, kun puhelin piipitti ja ilmoitti, että City of Heavenly Fire olisi kirjakaupalla nyt noudettavissa, mutta nöyrästi täytyi vain kipittää junalle. Eilen tulin kotiin niin myöhään, että kaupat olivat jo kiinni - niinpä täytyy odottaa huomiseen, että pääsen kaunokaiseni hakemaan kotiin parin muun uutuuden kanssa. Odottavan aika on pitkä...

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
18.06.2014 00:16 #13

Minä myös odottelen kovasti suomennosta. Olen laiska lukemaan englanniksi joten se saa jäädä. Eikä nyt niiiin kauhea hinku ole ettenkö jaksaisi odotella.

En ole oikein hirveästi viitsinyt spekuloidakaan hahmojen kuolemilla, mutta ehkä mua hiukan ketuttais jos Jace kuolisi. Olen niin odotellut, että ne pääsis Claryn kanssa kunnolla kuhertelemaan :lol:

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

Dragonil
Dragonil vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
21.06.2014 03:42 #14

...Susi hei. Nyt et kyllä manaa yhtään mitään. Magnushan ei muuten delaa, ehei, ei varmaan.

...pliis?

Mutta kyllä, kauhunsekaisin tuntein odotan minäkin, mitä tulee tapahtumaan. Luultavasti Clare iskee suoraan puukolla sydämeen.

There is no ignorance, there is knowledge.

H@nn@
Kaartilainen
H@nn@ vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
24.06.2014 11:12 #15

Mä odotan kans innolla sitä että sais opuksen käteen.. mietin vielä josko lukisi enkuksi että suomeksi.
Q_Black:ta kompaten odotan kans kovasti että viimeisessä kirjassa Jace ja Clary pääsisi tositoimiin :D

Mut nää kuolemat.. apua, olen muutenkin kova tihrustamaan kirjan kun kirjan hahmoille jotka kuolevat.
Kaipaisi jo hyppysiin jotain hyvää luettavaa kun kesälomakin alkaa! Hurautin viikossa Julie Kagawan neljä kirjaa. Nyt on tyhjä olo :D

Kai se on lampsittava kirjakauppaan hakemaan se opus!

I always needed that extra fantasy world. I had to have another world i could be in at the same time...

Viimeksi muokattu: 24.06.2014 11:13 : H@nn@.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
16.09.2014 23:29 #16

Wow mikä järkäle! Olisihan tuota voinut hieman tiivistää.. Kaikki viittaukset The Infernal Devices-sarjan hahmoihin sai mut itkemään. Joo, kyseinen sarja on mun suosikki ja erityisesti trilogian päätösosa.

Jotenkin kohtaus

OK.

Kirjassa oli paljon muitakin juttuja, jotka jostain syystä ottii hermoon, mutta en jaksanut alkaa kirjaan niitä ylös. Jostain syystä tämä kirjasarja saa paljon anteeksi. Ajoittain Claren jaaritteleva ja toistoa suoltava kirjoitustyyli on puuduttava ja "hei, pitääkin katsoa Buffy ja Angel uudestaan... häh, miks tää tuli mulle yhtäkkiä mieleen"-hetkiä tuli koettua tätä sarjaa lukiessa. Taisi siinä pari muutakin juttua tulla mieleen.

Hieman peloissani odotan Claren uutta sarjaa, The Dark Artifices, koska Clare tuntuu pyörittävän samanlaista juonta uusilla hahmoilla, jotka muituttavat suuresti toisiaan.. Jo tässä kirjassa saadaan tutustua sarjan päähahmoon, nuoreen Emma Carstairsiin, joka yllätys, yllätys on

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 17.09.2014 00:27 : Scartti.

08.12.2014 10:20 #17

Viimeksi muokattu: 08.12.2014 11:20 : Darkki. Syy: Lisätty linkki Suomalaiseen Kirjakauppaan

Wanderer
Wanderer vastasi aiheeseen: Kuka odottaa viimeistä Varjojenkaupungit kirjaa?
09.12.2014 12:00 #18

HourglassEyes kirjoitti: Taivaallisen Tulen Kaupunki on nyt saatavilla Suomalaisesta Kirjakaupasta yksinmyyntioikeudella joulukuun ajan, muualle tuleepi sitten ensi vuoden alussa; tiedoksi vain sarjan fanittajoille! :wink:

Seinäjoen Suomalaisessa ei ainakaan tiedetty asiasta mitään, kun kävin tänään kysymässä. Myyjä katsoi koneelta ja sanoi, että kyseinen kirja ilmestyy tammikuussa.

Outoa, että kirja on julkaistu, mutta sitä ei näytä saavan mistään. Suomalaisen kirjakaupan nettisivuillakin lukee vain, että ennakkotilattavissa.

09.12.2014 19:08 #19

Wanderer kirjoitti:

Sangen omituista. Kyllä meidän paikallisessa Suomalaisessa kirja löytyy suoraan hyllystä, tulivat viime viikolla myymälään ^^

muoks. Kävin vielä kurkistamassa verkkokaupan puolelta eri puolilta Suomea myymälöiden varastotietoa kirjasta, ihan paria poikkeusta lukuunottamatta kirjaa löytyy hyllystä jo melkein kaikista Suomalaisista. Valitettavasti Seinäjoki ei näyttänyt olevan sillä listauksella - mutta kyllä heidänkin pitäisi sitä tilaamalla saada. Toivotan onnea metsästykseen! :cool:

Viimeksi muokattu: 09.12.2014 19:18 : HourglassEyes.

Mirelle
Mirelle vastasi aiheeseen: Mielipiteitä Varjojen kaupungeista?
12.06.2015 01:16 #20

Ajattelin kysellä täällä mielipiteitä Varjojen kaupungeista. Olen nähnyt siitä tehdyn elokuvan (Luukaupunki), mutta en kyllä pitänyt siitä. Yleensähän on, että kirjat ovat elokuvaa parempia, mutta ei aina. Kirjan juoni kuitenkin kiinnostaa minua suuresti. Olen lukenut monia valituksia, että kirja on liian draamahössötystä, jota en juuri kirjalta haluisi. Tapanani on lukea kirjasarjat aina loppuun asti, pidin siitä tai en, joten kysymys kuuluu: onko järkeä aloittaa koko kirjasarjaa? Mitä mieltä olette, onko kirjassa tarpeeksi toimintaa? :roll:

Uusin jäsen: Susa Leppänen