27.08.2014 23:41 #21 :: Hiistu
Ketä jonkin kirjan henkilöä vihaat eniten? Kenestä pidät?

Aavis kirjoitti: Ensiksi täytyy mainita kenties ikuisen suosikkini Yorshkrunsquarkljolnerstrink (Viimeinen haltija. ;___;),

Oi, minäkin pidän Yorshista. Vähän pihalla vähän kaikesta, mutta valtavan hyväntahtoinen. :smile:Joskus hahmot, jotka kohtaavat tarinassa runsaasti vastoinkäymisiä, tuntuvat lähinnä tuskastuttavilta valittajilta, mutta tässä tapauksessa sympatiani olivat täysin Yorshin puolella.

(Ja avonaiset ketjut eivät vanhene. Aina voi kommentoida. :wink:)
Tykännyt: Aavis

• Niksu hahmo
  • Niksu

28.08.2014 00:09 #22 :: Niksu
Ketä jonkin kirjan henkilöä vihaat eniten? Kenestä pidät?
Olen miettinyt vastausta tähän ketjuun ihan rikollisen kauan! En millään saanut päähäni mitään inhokkihahmoa, koska aika usein saatan ekalla kertaa lukiessa vihata heitä sydämeni pohjasta, mutta lopulta heistä tulee suosikkihahmoni. Hyvä esimerkki on Pikkusormi, vaikka hänen kanssaan kävelenkin edelleen vihan ja rakkauden nuoralla.

Inhokkihahmoni on Drizzt Do'Urden. Senkin tekopyhä, ylvästelevä, hurskasteleva, sietämätön, mistään mitään ymmärtämätön nuija! Argh. Drizzt jos kuka herättää minussa intohimoista raivoa. Voiko olla rasittavampaa hahmoa? Vihaan niitä "Drizztin valitut viisaudet" lukuja, jotka päättyvät joka kerta johonkin sellaiseen sutkautukseen kuin "minä hymyilen." Oksettavaa. Tunnen melkein kuinka sarvet puskee esiin otsasta ja silmäkulmassa vilkkuu punainen viitta.

Huh! Nyt kun höyryjä on päästelty, niin suosikkihahmoja on paljon helpompi luetella. Jos jatketaan Salvatoren linjalla, niin Jarlaxle ja Entreri ovat yhdessä aivan iki-ihania. Sen lisäksi olen rakastunut Fenrikseen Dragon Age-pelisarjasta. Nämä suosikit/inhokit vain tulevat ja menevät minulla niin nopeasti, että varmaan jo muutaman kuukauden päästä voin deletoida tämän viestin ikävystyttävän vanhentuneena.
Muokannut 28.08.2014 00:12 Niksu

28.08.2014 14:42 #23 :: Kirjaneito
Ketä jonkin kirjan henkilöä vihaat eniten? Kenestä pidät?

Aavis kirjoitti: * Denna Kuninkaansurmaajan kronikoista. Voin vakuuttaa, ettei johdu pelkästä mustasukkaisuudesta. Ehkä.

:lol:Olen samaa mieltä. Denna on ihanassa mystisyydessään ja salaperäisyydessään ärsyttävä. Drrrr.... Ja koska Kvothe... :wink:

02.04.2015 18:58 #24 :: Puolikuu
Ketä jonkin kirjan henkilöä vihaat eniten? Kenestä pidät?
Enkö todella ole kirjoittanut tähän topikkiin? Minun on monta kertaa pitänyt. Aloitetaan inhokeista, sillä kysymys on helpompi.

Komppaan pitkälti Hopeakieloa. Inhokkihahmojani ovat joko kamalat, sadistiset ja epäoikeudenmukaiset hahmot, kuten Joffrey Barartheon tai Dolores Pimento. En myöskään pidä naiiveista hahmoista, jotka saavat minut lähinnä turhautumaan. Malliesimerkkinä vaikkapa Sansa Stark, jonka käytös sai varsinkin ensimmäisen kirjan kohdalla useammankin kerran halun heittää kirja seinään.

HourglassEyes kirjoitti: Ja kolmanneksi heitän King Rolen's Kin sarjasta vallananastaja Cobaltin, joka todistettavasti sai minut kiljumaan ääneen "Ettekö te nyt voi saada sitä paskiaista jo hengiltä??"

Tästä tulee mieleen tunteeni, kun katsoin Härmä-elokuvaa. :lol:

Lempihahmoihini lukeutuvat eräänlaiset auktoriteettihahmot, jotka kliseisesti pelastavat sankarit pulasta. Dumbledore, Minerva McGarmiwa,Gandalf… Bilbo Reppuli on yksi lempihahmoistani: ovela mutta toisaalta myös rehellinen ja hyväntahtoinen.

Olin taannoin eräällä kirjallisuudenkurssilla, jonka alussa luennoitsija kysyi, mikä kirjallisuuden henkilö kukakin olisi ja miksi. Todella moni vastasi, että olisi Hermione . Samaistumisen lisäksi kyseinen hahmo oli ollut monelle jopa roolimalli. Itsekin pidän kyllä Hermionesta mutta hän on vähän liian niuho makuuni. Sydämessäni on aina paikka sellaisille kapinallisille ja omapäisille hahmoille, kuten Katniss Everdeen. Olen tosin lukenut Nälkäpelistä vain ensimmäisen osan, joten en tiedä millaiseksi hänen hahmonsa sarjan aikana kehittyy.

• River hahmo
  • River

02.04.2015 20:00 #25 :: River
Ketä jonkin kirjan henkilöä vihaat eniten? Kenestä pidät?
Pakko myöntää, etten kyllä ole vihannut ketään. Tylsiä tai yksiulotteisia hahmoja toki on, mutta ne menevät siinä ohessa.

Sirius Musta on oma suosikki. Jotenkin hahmon koko olemus ja kohtalo ovat kunnon puukotusta tällaisen humanistin sydämeen. Ja asiaa ei tietysti helpota se, että Gary Oldman esitti häntä leffoissa, eli huh huh. (Siitä puheen ollen, tänä viikonloppuna on HP- maraton Subilla. Vaikka leffat itsellä onkin, niin eiköhän ne tule tapitettua.) Leffoissa Siriuksen rooli on ajettu ikävä kyllä aika alas, kirjoissa on luotu paljon syvempi ja surullisempi kuva hänestä. Esim. kun vetäytyy seurasta ja talsii yksin huoneessa masennuksen kourissa.

Vähän samantyylinen hahmo ja toisella sijalla on Monte Criston kreivi, eli Edmond Dantès. Epäoikeudenmukainen vankilatuomio kuten Sirius Mustalla. Kirjan loppu on oikeaa kyynelten vuodatusta, eli kun Edmond saa ansaitsemansa hyvän lopun, vaikka on luullut koston jälkeen kaiken olevan finito.

Valvojat: RinjaEmelie