Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

07.06.2015 21:25 #121 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Monta kirjaa päällekkäin XD ei ehk fiksuinta mutta hauskaa.

Fantasia
Sir Terry Pratchett lukuhaasteessa olen päässyt Vartiosto valmiina palvelukseen. Kaveri porulalla aiotaan lukea Sir Terryn tuotanto kokonaan läpi.

R.A. Salvatore: Puolituisen kivi. Tykästyin uusimpaan joten luen Drizzti legendan alusta uusimpaan.

Game of thrones. Olen jo tovin miettinyt lukevani nämä alkukielellä. Paikallisen kirjakaupan alesta kaikki ilmestyneet 15 e joten mukaan tuli ja tässä ollaan.

Kohtalon miekka. Noiturilta tuli uusin osa ja myönnän etten muista mitä edellisissä on tapahtunut. Hyvä syy lukea alusta.

Kotimainen
Matti Yrjänä Joensuu Harjunpää ja rakkauden lait. Mummuni tuputti yhden Harjunpään eteeni ja suositteli. Hyvä dekkari ja kesä <3

Siinä ne tais ol. Muutama siis menos jos sais joskus sellase tilantee et olis vain yksi kesken.

27.08.2015 13:24 - 27.08.2015 13:26 #122 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Syksyä pukkaa. Joskohan nyt saisi luettua niitä kesken olevia kirjoja?

Listassa on edelleen Donna Tarttin Tikli ja Robin Hobbin Fool's Assassin. Vanhoista keskeneräisistä kirjoista luovutin Robert Galbraithin Käen kutsun ja Kitty Kellyn Oprahin elämänkerran kanssa. Käen kutsu ei napannut yhtään ja Oprahin elämänkerta ei edennyt minnekään ekan 100 sivun jälkeen.

Uusia jo hetken verran kesken olevia teoksia ovat T.M. Frazierin King, Jennifer Greenen Ain't Misbehaving ja R.S. Greyn The Design.

Aloitin myös lukemaan (tai yritän aloittaa) Joss Whedonin sarjakuvaversiota Buffyn 8. kaudesta. Ennen kuin niitä albumeja voi lukea, pitää lukea jokunen muu ensin (lähinnä Angeliin liittyvää tavaraa).

Viimeksi muokattu: 27.08.2015 13:26 Emelie.

27.08.2015 19:56 #123 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Tilannekatsaus; eli edelleen kesken Arthur ja Necronomicon, mutta edelleenkin aion kyllä lukea nämä loppuun!

Töissä menee erikoistapaus, Tapio Koivukarin Unissasaarnaaja. Tätä lukiessa tulee eittämättä tyylistä mieleen Linnan Tuntematon, aikakausi on sodan jälkeistä suomea ja juuri eilen pisti tekstistä silmäään häpeilemätön Rokka -kopio....

Kotioloissa taasen loistavalta vaikuttava uutuus, Siri Pettersenin Odininlapsi. Todella jouhevaa tekstiä ja mukaansatempaava fantasiatarina norjalaiskirjailijalta. Toivottavasti jatkuu samanlaisena! Kerrassaan kiehtova!

06.09.2015 18:02 #124 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Metro 2033 on menossa tällä hetkellä. Luettuna on noin kolmasosa ja olen nauttinut jokaisesta sivusta suuresti. Tavallaan kirja on aika raskasta luettavaa, mutta samalla myös helppoa ja sujuvaa. Johtuneeko hyvästä suomennoksesta vai itse tarinasta, luultavasti molemmista. Kunhan saan tämän loppuun, voisi pelata sen pelin uudelleen läpi ja verrata tapahtumia keskenään.

I'm just a normal everyday pervert.

• kyty
14.09.2015 23:23 #125 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Satu Waltarin Viides harharetki. Täytyy sanoa että kirjasta tulee lähinnä hämmentynyt olo. Pidän Hämärän matkamiehistä kovasti, mutta tämä ei iske yhtä lujaa.

Toinen kesken on tietokirja eli Jukka Annalan Salmiakki. Mukavasti historiaa ja tietoa. Ja alkaa kovasti tehdä mieli salmiakkia. Harmittavasti olen kohta lopussa ja tuntuu että lukisin aiheesta mieluusti pidemmänkin kirjan.

15.09.2015 00:39 #126 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Luen tällä hetkellä Siri Pettersenin Odininlasta, ja kirja vaikuttaa oikein hyvältä: mukaansatempaava, paksu kirja tulisi varmaan luettua parissa päivässä jollei pitäisi tehdä töitäkin. Lisää mietteitäni aikanaan arvostelussa. :wink:

17.09.2015 20:46 - 17.09.2015 20:48 #127 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Luen Mika Waltarin Johannes Angelosia. Oli tarve lukea jotain henkilökeskeistä historiallista kirjaa ja tämä osui sopivasti käteen. Lisäksi kotimaisten klassikoiden tuntemukseni on joiltain osin huonoa ja tällä on hyvä paikata.

Muoksis: Lisäksi lueskelen ohessa Michael Moorcockin vaihtoehtohistoriaa. Kevyempänä materiaalina. Jostain syystä minulla on myös kova tarve lukea Harry Potterit :P

Ars Longa Vita Brevis
Viimeksi muokattu: 17.09.2015 20:48 Morgan Blood.

• Scartti hahmo
  • Scartti
17.09.2015 21:34 #128 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
James Dashner: The Kill Order (Maze Runner, #0.5)
Siiri Enoranta: Surunhauras, lasinterävä
Marleena Mustola: Lastenkirja. Nyt
Linda Liukas: Hello Ruby
Ursula K. Le Guin: Neljä anteeksiantoa
Pirjo-Leena Koivunen: Kasvu kiikarissa

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

26.09.2015 16:55 #129 : Poison Girl
Vastaus käyttäjältä Poison Girl aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Nyt luen: Vainottu (Yön talo 5)
Seuraavana vuorossa odottavat Percy Jacksonin Hirviöiden meri ja Soturikissojen Salaisuuksien metsä.

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"

26.09.2015 20:23 #130 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Aloitin lukea taas jotain isänmaallista.

Kari Kallonen: Lauri Törni; Leijonamieli
Kari Kallonen: Larry Thorne; Purppura Sydän
Veli Sali: Lauri Törni - Vaarallinen Tehtävä
Esa Siren: Törni Kärkeen

Mistä must tuntuu et päivän sana on Lauri Törni

Ps. Kyllä myös IS:n Törni lehden ostin tänään

26.09.2015 20:33 #131 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Le Guinin Haikaran silmä valikoitui mukaan matkalle toiseksi reissukirjaksi, ja kun sain ekan loppuun, tämä lähtee lukuun seuraavaksi. Olen aikoinani lukenut mielestäni kaikki Le Guininin kirjat englanniksi (en ole ihan täysin varma, jäikö jotain välistä), mutta suomeksihan nämä ovat monen vuoden jälkeen lähes kuin uusia.

• Ageha hahmo
  • Ageha
14.10.2015 20:46 - 14.10.2015 20:47 #132 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Maria Gripe - Salaisuus varjossa

Rakastan tuota kirjaa ja koko kirjasarjaa ihan mielettömästi. Se lähtee käyntiin aika rauhallisesti, ja tietty rauhallisuus on läsnä koko sarjassa mutta etenkin toisesta kirjasta lähtien juoni alkaa poukkoilla melkoisiin suuntiin. Ja henkilöhahmot. :heart: Ah. Carolinilla ja Bertalla on hyvin vakaa paikka sydämessäni. Minusta henkilöiden välinen kanssakäyminen on kuvailtu kirjassa tosi upeasti. (Kirja on muuten luokiteltu tietokannassa fantasiaksi, itse näkisin ehkä enemmän maagisena realismina? Tosin en ole kauhean varma genremääritelmistä ylipäätään. :tongue: )

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.
Viimeksi muokattu: 14.10.2015 20:47 Ageha.

• kyty
14.10.2015 22:10 #133 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

14.10.2015 22:15 #134 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

kyty kirjoitti: Pratchettin Viikatemies. Kirja on yhä yhtä hyvä kuin silloin kun luin sen teininä, oikeastaan parempikin... ja tulee mukavan nostalginen olo kun lukee Pratchettin vanhaa tuotantoa pitkästä aikaa.

Paria viimeisintä SFX lehteä lueskellessa on noussut itselläkin himo tarttua taas Pratchettin vanhempaan tuotantoon, voi kun saisi raivattua vain aikaa...

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen
14.10.2015 22:17 #135 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Pitkään on ollut luvun alla I Am Providence: The Life and Times of H. P. Lovecraft. Pikkuhiljaa etenee ja olen nyt vuodessa 1930. Mielenkiintoista on lukea tarinat samalla elämäkerran rinnalla ja nähdä mistä ideat on tarinoihin ammennettu ja huomata elämänvaiheiden vaikutus niihin. Joshi on tarkka kertoja ja myös analysoi novellit ilmaisten myös omia mielipiteitä niistä. Vaikka en aina ole Joshin kanssa samaa mieltä, kirja on erittäin pätevä. Piti saada tämä projekti loppuun tämän vuoden puolella, mutta saas nähdä.

Gabriel García Márquezin Sadan vuoden yksinäisyys on kesken. Hyvin kirjoitettua ja mielikuvituksellista tekstiä, mutta jotenkin en jaksa lukea sitä kokonaan kerralla. Piti jättää vähäksi aikaa sivuun. Henkilöiden nimissä menee sekaisin, kaikkien nimet on niin samanlaisia. Seikka, mikä tekee lukemisen raskaanpuoleiseksi.

Vähän aloittelin kirjastolainassa olevaa G. K. Chestertonin Mies joka oli Torstaina. Bongasin kirjan eräistä Best of listoilta (Fantasy: 100 Best Books ja Horror: 100 Best Books), mutta se jäi tuonnemmaksi, kun huvitti alkaa lukea paljon kehuja saanutta Andy Weirin Yksin Marsissa kirjaa. Alkutekijöissä siinä vielä olen ja yhtä kemian oppituntia on tämä alku ollut. Siinä mielessä en ainakaan vielä ole kovin hullaantunut tosin erinäiset kommellukset ja vastoinkäymiset kohdataan näppärästi huumorilla.

17.10.2015 09:12 #136 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Kolkko olo. Ensinmäinen kerta tänä vuonna, kun on vain YKSI kirja kesken. Kirja on ollut ninulla kuukauden päivät kun olen joutunut etsinään yhtyeen single levyjä levykaupoista.

Loppusuora alkaa jäljellä 3 levyä singleineen jotka on kuunneltava läpi. Vielä kun on Väinämöisen vuoro kalevalan henkilöistä nii ei voi kuin sormet syyhyten lukea ja korvat kihelmöiden kuunnella.

Markus Laakso: Amorphis

• Argentum hahmo
  • Argentum
    Aseenkantaja
18.10.2015 10:25 #137 : Argentum
Vastaus käyttäjältä Argentum aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
James Frey: The endgame - Sky key / Loppupeli: Taivaan avain.
Crhistopher Paolin - Eragon

En osaa keskittyä kovin moneen kirjaan kerralla, joten näillä mennään :roll:

"A little reading is all the therapy a person needs sometimes."

21.10.2015 14:13 #138 : NiTessine
Vastaus käyttäjältä NiTessine aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Tällä hetkellä olis kesken Diana Wynne Jonesin Howl's Moving Castle, jonka aion kyllä kahlata läpi tässä vielä tänään ja palauttaa kirjastoon huomenna. Sen lisäksi lukulaitteella on vasta aloitettu Seth Dickinsonin The Traitor Baru Cormorant, joka vaikuttaa tosi lupaavalta. Yöpöydällä kykkii Sienkiewiczin The Delugen toinen puolikas, vessan hyllyssä Richard Lee Byersin forkkari The Black Bouquet. Ja sit mulla on täällä tää Michael Chabonin Summerland, jossa olen ollut kuukauden jossain sivulla kolme mutta olen todennut lukevani sitä nyt, joten kai se lasketaan.

• katzka hahmo
  • katzka
    Mekaanikko
23.10.2015 14:07 #139 : katzka
Vastaus käyttäjältä katzka aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Tällä hetkellä kesken Becca Fitzpatrick - Hiljaisuus (Langennut enkeli 3). Kirjan alku on vaikuttanut tosi mielenkiintoiselta. Uskon, että kirja tulee luettua loppuun melko nopeasti.

Seuraavana vuoroa odottaa Clae Cassandra - Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit #2).

23.10.2015 14:11 #140 : Helmeilevä susi
Tällä hetkellä kesken Sielunsyöjä

Alea iacta est.
Dovie'andi se tovya sagain.

Ailm, LordStenhammar
Uusin jäsen: netta frilander