• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 15 päivää sitten)
    • Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • karivaan 90 päivää sitten

Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

• Chain-of-destiny
  • Chain-of-destiny hahmo
  • Poissa
  • "Kirjailijalla voi nähdä olevan kolme tehtävää, hän on kertomusten sepittäjä, opettaja tai taikuri.. ja eniten hänessä on juuri taikuria, velhoa.." -Mustesydän, Cornelia Funke
29.10.2015 23:39 - 29.10.2015 23:41 #141 : Chain-of-destiny
Muutama kirja kesken ja miljoona listalla:
Varjojen kaupungit sarjan vika osa englanniksi -The city of heavenly fire
Helena Wariksen Uniin piirretty polku, joka imaisi täysin mukaansa. Upeita henkilöhahmoja ja voi kun sydäntä raastaa kauniin, suomen kesän kuvailu näin pimenevässä, kylmässä syksyssä..Kirja on aika paksu ja toivon ettei sitä ole pitkitetty liiaksi...

Listalla olisi sitten mm. Game of thrones 1 kirja loppuun, Puoliksi villi, Maze runner enkuksi jajaja...
Viimeksi muokattu: 29.10.2015 23:41 Chain-of-destiny.

06.11.2015 23:15 #142 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Nyt on kesken Annmari Dannebeyn Kun kuulet laulun varjojen.
Seuraavaksi sitten jotain muuta suomalaista fantasiaa, kerrankin hyllyssä riittää.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

• Morgan Blood
  • Morgan Blood hahmo
  • Poissa
  • Olen 180 cm kirjoittavaa ja kuvataiteilevaa lihaa. Surrealismi on rakkauteni, kuten myös rappioromantiikka. :) Ihmisenä helposti lähestyttävä, sanavalmis, mutta mukava. Tarvetta tuntiessaan ajatuksia saa vaihtaa!
07.11.2015 12:15 - 07.11.2015 12:17 #143 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
James Joyce - Ulysseus.

Vuonna 2007 oli teoksesta valmistunut uusi käännös, ja sitä myötä painos. En ollut huomannutkaan. Järkyttävä tiiliskivi kaikkine tekstiviittauksineen. Pakkohan tämä on lukea ja hyllyyn saada!

Ars Longa Vita Brevis
Viimeksi muokattu: 07.11.2015 12:17 Morgan Blood.

07.11.2015 17:03 - 08.11.2015 16:42 #144 : Marski
Vastaus käyttäjältä Marski aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Tällä hetkellä mulla on kesken neljä kirjaa. Cassandra Claren Tuhkakaupunki, ollu ties kuinka kauan kesken, ku en oo vaan saanut jatkettua. Blake Crouchin Wayward Pines-Ei pakotietä, siinäkin pitäis vaan päästä vauhtiin, se sarja oli loistava ja nyt toivon samaa kirjaltakin. Sarah Lotzin Kolme ja sitten luen ties kuinka monennetta kertaa Timo Parvelan Sammon Vartijat-Louhi, ihan vaan siksi, et rakastan sitä sarjaa jostain syystä niin paljon. Että sillee. Ei pitäis jättää kirjoi tälleen kesken.

Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT
Viimeksi muokattu: 08.11.2015 16:42 Marski.

07.11.2015 20:07 #145 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Michael Palinin järkälemäinen Diaries 1969-1979 - The Python years se vain jatkuu ja jatkuu... Oikeesti. Olen vuodessa -76 ja kirja on hädintuskin puolivälissä. Kyllähän sitä ihan mielellään lukee mutta odotin kai nimen perusteella vähän muuta. Ajattelin että Palin käsittelisi Pythonin luomisprosesseja, kirjoittamista, kuvaamista ja sen sellaista. Harmittavan vähän kuitenkin sitä on tullut vastaan. Kirja tosin on entisestään vahvistanut käsitystäni Palinista erittäin mukavana ihmisenä (ja lemppari-pythoninani). Ehkäpä saisin vihdoin aikaiseksi katsoa sarjan uudestaan. Holy Grail nyt ainakin pitää nähdä x:nnen kerran.

Don't mess with the neon love chicken.

30.11.2015 11:18 #146 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
^ Voi kauhea, minunkin tekisi mieleni lukea tuo Palinin kirja, mutta juuri tuo (aika vähän python-taustaa) hiukan pelottaa. Minä haluaisin lukea nimenomaan python-tarinoista ja niiden taustoista yms pythonien näkökulmasta, mutta tuokaan ei näytä tarjoavan niitä.

Mutta omista kesken olevista kirjoista.. Luovutin ja jätin Donna Tarttin Tiklin hautumaan hyllyyn. Ei kannata yrittää lukea sitä jos ei yhtään nappaa juuri nyt. Mutta edelleen sitkeästi kuvittelen, että Robin Hobbin Fool's Assassinin tulen lukemaan läpi ilman, että aloitan sitä alusta. Nyt minulla ei ole enää mitään syytä himmailla sen kanssa, koska minulla on sarjan toinenkin osa hyllyssä. Olen vain saamaton. :(

Lukulaitteella on kesken T.M. Frazierin King, Jennifer Greenen Ain't Misbehaving ja Chelsea M. Cameronin For Real. Kirjahyllyjä siivotessa tajusin, että minulla on kesken myös George W. Bushin kirja Ratkaisun hetket. Ostin sen joskus puoliksi vitsillä ja aloitinkin lukemisen. Se on sitten jäänyt... Haluan ajatella, että yritän alitajuntaisesti suojella itseäni.

Ransom Riggsin Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille on hyvässä vauhdissa ja aloitinpa muutama sivun verran sekä Philip Reeven Käveleviä koneita ja Dean Koontzin Pelon kasvoja.

Työmaani liittyen Joss Whedonin sarjakuvaversiohin Buffyn 8. kaudesta ja sitä edeltäviin sarjakuviin etenee hyvin. Olen saanut luettua kaikki oleelliset Angelit ja muut siihen liittyvät jutut ja olen nyt Buffyn 8. kaudessa menossa kirjassa 5.

30.11.2015 16:59 #147 : Poison Girl
Vastaus käyttäjältä Poison Girl aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Tällä hetkellä menossa kuudes Yön talo;Lumottu. Lisäksi samalla kahlaan läpi Narnian tarinat -yhteisnidettä. Minun versiossani tarinat on laitettu aikajärjestykseen ja ensimmäinen osa on Taikurin veljenpoika, jonka jälkeen alkaa vasta Velho ja leijona. Olen siis vasta tuota Taikurin veljenpoikaa lukemassa.

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"

30.11.2015 20:28 #148 : Ninalimia
Vastaus käyttäjältä Ninalimia aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Tällä hetkellä kesken on Puoliksi paha Sally Greeniltä ja siihen perään meinasin lukee jatko-osan Puoliksi villi, kun satuin sen kuitenkin kirjastosta saamaan.

30.11.2015 22:27 #149 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Aktiivisesti luen
Erich Maria Remarque: Länsirintamalta ei mitään uutta
Roberto Bolaño: Chileläinen yösoitto

Muutamaan kuukauteen en saanut kuitattua yhtäkään lukuhaasteen kohtaa (Helmet tai PopSugar), joten marraskuun aikana on pitänyt petrata. Chileläinen yösoitto pääsi listalle, koska oli vain 112 sivuinen, mutta kirjassa ei ole yhtään lukua tai kappaletta. Sellaista jaaritusta, että tuntuu kuin Ulyssesta lukisi. Onneksi en yrittänyt lukea sitä espanjaksi.. Länsirintamalta ei mitään uutta onkin sitten ahmaistava kirja, mutta ahdistavan tarinan takia on himmailtava.

Nämä ovat olleet kesken jo aika kauan..
The Kill Order by James Dashner
Hello Ruby by Linda Liukas
Lastenkirja. Nyt by Marleena Mustola

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

• Niksu
  • Niksu hahmo
  • Poissa
  • “The very existence of libraries affords the best evidence that we may yet have hope for the future of man” ― T.S. Eliot
01.12.2015 00:54 - 01.12.2015 00:59 #150 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Olen David Gaiderin kirjoittaman The Stolen Throne-kirjan loppusuoralla. Kirjassa on neljä päähenkilöä ja alle sata sivua ennen tarinan loppua toiset päähenkilöt päätyivät tappamaan suosikkihahmoni. Näiden viimeisten viidenkymmenen sivun läpi kahlaaminen tulee olemaan yhtä tuskaa nyt, kun on hankala tuntea mitään muuta kuin vastenmielisyyttä jäljellä olevia hahmoja kohtaan. Todella väkevästi kirjoitettu kohtaus kyllä.
Viimeksi muokattu: 01.12.2015 00:59 Niksu.

01.12.2015 01:08 #151 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

Scartti kirjoitti: Chileläinen yösoitto pääsi listalle, koska oli vain 112 sivuinen, mutta kirjassa ei ole yhtään lukua tai kappaletta. Sellaista jaaritusta, että tuntuu kuin Ulyssesta lukisi. Onneksi en yrittänyt lukea sitä espanjaksi..

Voin lohduttaa sinua, sillä tämä kirja on oikeasti aivan loistava! Ne 112 sivua ovat täyttä tajunnanvirtaa, joka kuitenkin jollain pirun omituisella tavalla imaisee mukaansa - ainakin minut. Kirja pysyy vahvasti edelleen, vuosia sen lukemisen jälkeenkin, mun top-listoilla, kun suosittelen ihmisille jotain vähän erikoisempaa kirjallisuutta. Se on hämmentävä ja hengästyttävä, mutta minusta ilman muuta sen arvoinen.

Kappaleita on muuten kaksi. :grin:

05.12.2015 14:52 #152 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Lauri Timonen - Lähikuvassa Matti Pellonpää

Olin pitänyt "Peltsiä" sellaisena yhden ilmeen juoppona ja jurottajana, mutta hän olikin oikeasti aika monilahjakas mies. Paljon kerkesi eläessään niin näyttelemisen, elokuvanteon, ihmissuhteiden kuin (tietysti) ryyppäämisenkin saralla.

Aikeena olis lueskella lähiaikoina enemmänkin noita elämäkertoja. Ingmar Bergman vois olla seuraava, kun näkyy piplioteekin hyllystä löytyvän.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

17.12.2015 07:36 #153 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Nyt sit taas tänne vois jotain kirjuuttaa. Nyt on tullut vahva musiikki kirjojen aika tänne hämeen perämetsiin.

Led Zeppelin: Jättiläisten aika
-kuka ei tätä legendaa tiedä painakoon päänsä häpeästä. Lukee kansitekstissä miten sen sanoisi toisin. Ei mitenkään kaikki ovat joskus kuulleet Black Dogin tai Straiway to heavenin. Kirja kertoo karusti kaikken kuinka seksi ja huume olivat polttoaine, okkultismi kompassi ja musiikki kartta aarteen äärelle.

Race like first!
Train like second!

23.01.2016 14:19 - 23.01.2016 14:23 #154 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Boris Hurtta - Kadonneet pojat

Täytyi ostaa, kun kuvaus vaikutti niin pirun kiinnostavalta. Eilen ahmin 130 sivua kirjasta - siis jotakuinkin puolet - ja niiden perusteella on taas sanottava se tosiasia, ettei amatööri-harrastelija osaa olla tälle kirjalle edes kateellinen. Mukaansa tempaavaa kerrontaa, äärimmäisen hauskaa ja ronskia dialogia sekä pirusti hyytäviä yksityiskohtia.

En tiedä, aukeneeko tämä tarina esim. sivarille yhtä hyvin, kuin tämmöiselle Parolassa puoli vuotta peljänneelle. On kuitenkin sitä armeijasanastoa kapiaisineen, TJ:neen ja tornareineen.

Eipä tämä nyt sinänsä saanut minua suuremmin tuota armeijavuottani kaipailemaan, vaikka tiettyjä nostalgiafiiliksiä herättikin. Those were the days, and I hope they never return. Tietysti puoli vuotta tuolla kirjan Yxskärissä olisi voinut olla mielenkiintoinen.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 23.01.2016 14:23 LordStenhammar. Syy: Säätöä

24.01.2016 21:15 #155 : Breza
Vastaus käyttäjältä Breza aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Puoliksi villi - sally green

Tykkäsin jo siitä puoliksi paha kirjasta niin halusin lukee toisenkin osan jonka sit viimeinkin löysin kirjastos!! Puoles välis jo menossa :)

26.01.2016 21:25 - 26.01.2016 21:29 #156 : Ziili
Vastaus käyttäjältä Ziili aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Mulla on tällä hetkellä kesken useampikin kirja. Viime vuoden loppupuolelta on vieläkin kesken kaksi kirjaa, Robert Galbraightin Pahan Polku ja Kustaa H.J. Vilkunan Juomareiden valtakunta. Juomareiden valtakunta on kyllä melkoisen paksu kirja, joten sen lukemisessa kestää vielä pitemmän aikaa, varsinkin kun se on faktaa. Tuon toisen lukaisen loppuun piakoin.

Lisäksi kesken ovat vielä Ursula K. Le Guinin Osattomien planeetta, Minna Canthin Kauppa-Lopo & Agnes yhteisnide sekä vielä enkuksi Ann Leckien Ancillary Justice ja Daphne Du Maurierin Jamaica Inn. Melko monipuolisesti luettavaa siis, jotain jos saisin loppuun, niin voisin aloittaa joko The Windup Girlin tai Before They Are Hangedin lukemisen.
Viimeksi muokattu: 26.01.2016 21:29 Ziili. Syy: Typojen poistaminen sekä yleinen muokkaus.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

27.01.2016 08:17 #157 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Kirjaston kirjoista minulla on kesken Arthur C. Clarken 2010 avaruusodysseia ja Bret Easton Ellisin Amerikan Psyko. 2010 avaruusodysseian kanssa odotan tiettyä mielentilaa, jotta saan jatkettua sen kanssa ja Amerikan Psykon kanssa vaan yleisesti odotan sitä hetkeä, että minulla on aikaa ja jaksamista lukea sitä ajatuksella.

Oman hyllyni kirjoista minulla on kesken Kim Harrisonin Every Which Way But Dead (The Hollows, #3). Haluaisin kovasti päästä lukemaan sarjan loppupään kirjoja (#11-#13), mutta jostain pitäisi ensin kaivaa energiaa ja mielenkiintoa näiden edeltävien kirjojen lukemiseen.

Lukulaitteella on edelleen kesken T.M. Frazierin King ja Jennifer Greenen Ain't Misbehaving, uutena keskeneräisenä kirjana on Kyra Lenninin Game On.

Sarjakuvien osalta Buffyn 8. kausi on minulla edennyt jo viimeiseen kirjaan, Last Gleaming. Deadpoolin the Complete Collection vol2 on puolessa välissä (volumet 3 ja 4 odottavat hyllyssä).

Tänä vuonna oikeasti yritän lukea sellaisia kirjoja, jotka ovat maanneet keskeneräisinä vaikka kuinka kauan. Saa nähdä onnistuuko...

30.01.2016 11:39 #158 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Lukemiseni seurailee tällä hetkellä vahvasti Helmetin ja Goodreadsin haasteita. Mukana on toki kirjoja, jotka olisin lukenut muutenkin, mutta ainakin haasteet motivoivat tarttumaan kirjaan varmemmin sen sijaan, että vain selaisi nettiä tai katsoisi jotain tv:stä vapaina hetkinään. Haasteiden ohessa Noituri-sarja on mulla nyt vahvasti "luen tämän nyt loppuun" -listalla, tosin katson saanko senkin osia ympättyä haasteisiin... :wink:

• Puolikuu
  • Puolikuu hahmo
  • Poissa
  • "Ja isännän koira pieni se hyvin vitsejä ymmärtää; kun hauskat on jutut vieraiden niin hörössä korvat ovat sen ja se nauraa hähhähhää."
30.01.2016 14:42 #159 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Jo joulusta minulla on ollut kesken Scott Lynchin Locke Lamoran valheet. Kirja on ollut hyllyssäni jo vuosia, ja olen kerran aikaisemminkin aloittanut sen. Mulla ei ole periaatteessa mitään tuota kirjaa vastaan, en vain tajua miten en saa sitä luettua. Ehken ole vielä tarpeeksi pitkällä (n. sata sivua luettu) että kirja alkaisi kunnolla koukuttamaan?

Tätä enemmän on kiinnostanut Siri Pettersenin Odininlapsi. Ostan vain harvoin mitään uutuuskirjoja itselleni, mutta olenpa iloinen, että satuin tarttumaan tähän. En ole vielä ehtinyt kovinkaan pitkälle, mutta odotukset ovat korkealla.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

11.03.2016 18:12 - 11.03.2016 18:12 #160 : Ziili
Vastaus käyttäjältä Ziili aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Tällä hetkellä luen taas kerran useampaa teosta, joista uusimpina olen aloittanut Naomi Novikin Uprootedin sekä Paolo Bacigalupin The Windup Girlin, joka on tosin osoittautunut hyvin epäkiinnostavaksi kirjaksi. Lisäksi kesken ovat Tiina Miettisen Piikojen valtakunta, Patricia Highsmithin The Talented Mister Ripley, Selma Lagerlöfin Kootut teokset II ja vielä se vanha kunnon Juomareiden valtakunta, joka on tosin taipumassa jo loppusuoralle. Ja sain juuri luettua loppuun Tommi Kinnusen Lopotin, tosin lähinnä sen takia, että kirjaston varausjono hengitti tuon teoksen kohdalla niskaan jo melko pahasti.
Viimeksi muokattu: 11.03.2016 18:12 Ziili.

Rinja
Uusin jäsen: Taina Rytkönen