Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

Celestine
Celestine vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
10.07.2014 21:41 #21

Topeöiuksen Välskärin kertomukset ja Tessa Grattonin Verenvahti. ääripäästä toiseen :tongue:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

Caladran
Aseenkantaja
Caladran vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
11.07.2014 19:37 #22

Smaragdiatlas - John Stephens, just aloittanut.

The Blue Book of Grammar and Punctuation - Jane Straus
Modern Magick - Donald Michael Kraig

Noita kahta pitäisi joskus jatkaa.

Istu alas ja kirjoita. Joka aamu.

Laine
Laine vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
15.07.2014 20:04 #23

Joku keittokirja jota lueskelen iltaisin :lol:

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
15.07.2014 21:35 #24

Lee Childin Never Go Back. Parikymmentä sivua jäljellä, mutta vielä toistaiseksi kesken :lol:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
15.07.2014 21:58 #25

Nyt kun kesän kunniaksi saan taas lukea kirjoja, joita haluan lukea sen sijaan, että lukisin kirjoja, joita on pakko, taistelen kaikkien niiden kirjojen kesken, jotka on kiertyny jonoon. Tällä hetkellä alotettuna on Martinin Dance with Dragons ja melkein lopetettuna Gaimanin Ocean at the End of the Lane. Varsinkin Gaimania lukiessa oon taas muistanu, miks rakastan lukemista ja myös vähän häpeillen joutunu tunnustamaan, kuinka paljon mun oma kirjallinen tyylini on herralle velkaa. Sitten onnistun kuitenkin muistuttamaan itteäni siitä, että kirjoittaja on aina velkaa esikuvilleen ja toteen, että ois paljon huonompiakin suuntia olla velkaa.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.07.2014 10:15 #26

Tällä hetkellä lueskelen Heini Holapan ja Kirsi Korpelan Unentekijä - kirjaa. Se on mulla koneella PDF:nä, joten jotenkin tuntuu, että aikaa menee enemmän lukiessa kuin että jos kirja olisi kätösissä. No, hiljaa hyvä tulee ;)

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.07.2014 16:14 #27

Jokseenkin tylsää, mutta aloitin lukemaan (äärimmäisen hitaasti) Martinin Got-sarjaa taas läpi. Kirjahylly pursuaa (kirjaimellisesti) lukemattomia opuksia, mutta viime aikana ei ole lukeminen kiinnostanut. Silloin on pakko palata vanhan ja hyvä pariin. Seuraavaksi ajattelin aloittaa Noituri-sarjan lukeminen, koska niiden pohjalta tehdyt pelit kiinnostavat valtavasti.

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.07.2014 19:14 #28

Niksu kirjoitti: Jokseenkin tylsää, mutta aloitin lukemaan (äärimmäisen hitaasti) Martinin Got-sarjaa taas läpi.

Game of Thrones (Valtaistuinpeli) on aloitus osa A Song of Ice and Firea (Tulen ja Jään laulu). Anteeksi, jos nipotan, mutta erittelen tv-sarjan ja kirjasarjan toisistaan mieluusti. Itsekin päädyin sieppaamaan hyllystä Kuninkaiden koitoksen (A Clash of Kings) Englannissa julkaistun laitoksen ja luen teosta nyt neljättä kertaa.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.07.2014 19:32 #29

Eddingsin Kiven vartija kesken kolmatta kertaa, John Greenin The Fault In Our Stars neljättä, noita luen aina silloin kun tulee äkillinen inspiraatio tai en muutakaan keksi. Suosikkien pariin on aina hyvä palata. :wink: Lisäksi kesken ovat Neal Shustermanin Unwind (vaikuttaa todella lupaavalta) ja Sally Greenin Puoliksi paha (en ole vielä kolmenkymmenen sivun jälkeen lämmennyt).

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.07.2014 20:52 #30

Kirjaneito kirjoitti: ja Sally Greenin Puoliksi paha (en ole vielä kolmenkymmenen sivun jälkeen lämmennyt).

Luin tuon itse vähän aikaa sitten, voin sanoa, että sama kura jatkuu läpi koko kirjan...

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.07.2014 21:04 #31

^Luin arvostelusi ja tulin uteliaaksi. Pakko selvittää oma mielipide :cheesy:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.07.2014 21:07 #32

Heh, saas nähdä löydätkö siitä enemmän positiivista sanottavaa... :wink:

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.07.2014 23:01 #33

Knox Gargol kirjoitti:

Minä en.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
04.08.2014 20:33 #34

Parin kaverin inspiroimana aloin lukemaan Pottereita alusta alkaen lävitse. Edellisestä lukukerrasta on se seitsemän vuotta ja silloinkin taisin lukea vain viimeisen osan, joten onhan se taas aikakin. Täytyy kyllä myöntää, että siihen nähden että ykköskirja on luettu jo sen viitisentoista kertaa, olin unohtanut siitä yllättävän monta asiaa. Mikä sinänsä on positiivista, tylsäähän se olisi lukea jos kaiken muistaa. Tällä hetkellä on kesken Salaisuuksien kammio, josta pidin kaikkein vähiten, joten voipii olla että tätä ei ihan yhdessä päivässä lueta.

Koskakohan sitä jaksaisi näin nostalgian vuoksi lukea Dragonlancet ja Forgotten Realmsit...

Always follow your doubts.

Wanderer
Wanderer vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.08.2014 09:55 #35

Tällä hetkellä luvussa Moira Youngin Julma maa.
Keväästä asti on ollut kesken Salla Simukan Punainen kuin veri. Ostin kirjan kun se sattui vastaan ja muistin kuinka sitä on paljon kehuttu. Lukeminen tuntui niin väkinäiseltä, että lopetin kesken.
Hyllyssä odottaa Veronica Rothin kapinallinen, jonka ostin vain siksi että omistan ykkösenkin.
Ja pinossa odottaa useampi kirjastonkirja, fantisiaa ja scifiä.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
31.08.2014 10:18 #36

Viittä vaille valmis Jack Londonin Merisusi. Lainasin tämän kirjaston lasten hyllystä, mikä vähän ihmetyttää, sillä tämä on tavallaan aika synkkä ja raaka kirja. Susi-Larsenista on kyllä tullut tämän tarinan myötä yksi suosikkipahiksistani. Äärimmäisen julma sekä kavaluudessaan ja hengenvoimissaan täydellinen mies, jota ei voi kuin ihailla. Sen sijaan tarinan hyvis, Humphrey van Weyden, on tavallaan aika ärsyttävä tapaus. Jaksaa hempeillä puolet kirjasta sitä yhtä ja samaa ämmää, eikä osaa ampua, vaikka siihen olisi kaiken järjen mukaan oikeutus.

Londoneita pitää varmaan lukea muitakin. Valinnanvaraa ainakin näkyisi olevan.

THE GOD CREATED SHIT.

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
01.09.2014 08:03 #37

Nyt vihdoista viimein sain luettua ainakin kesäkuun alusta alkaen kesken olleita kirjoja loppuun (Tuulen avain, Hobitti ja Elämä elämältä).

Syksyn alkaessa kesken ovat Donna Tarttin Tikli, Stephen Kingin Callan sudet, Jim Butcherin Fool Moon ja Robin Hobbin Fool's Assassin. Kovasti toivon, että nämä kirjat tulisi luettua ennen talvea, mutta saa nähdä. Kingin kanssa takertelen varmaan tällä hetkellä eniten.

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
25.09.2014 10:07 #38

Aloitin eilen lukemaan Merete Mazzarellan uutta kirjaa Sielun pimeä puoli - Mary Shelley ja Frankenstein. En vielä kovin pitkälle päässyt, mutta teos vaikuttaa lupaavalta ja ikiklassinen aihe kiinnostaa aina.

Löysin myös eilen kirjaston sarjishyllystä kiinnostavalta vaikuttaeen pikku kirjan, jonka lainasin kokeeksi. Kyseessä oli Mikko Metsähonkalan Toisaalta, joka ei ole oikeastaan sarjakuva vaan enemmänkin aikuisten kuvakirja. Sen lukisi kyllä varsin nopeasti, koska tekstiä on niin vähän, mutta haluan tutkia sitä hitaasti ja nautiskellen. Kuvitus on älyttömän upeaa ja sen ja tekstin huumori ja viittaukset ovat varsin hienovaraisia. En varmastikaan tajua kaikkea. Luulen että tämä ptää hankkia omaksi ja ehkä aikojen saatossa kaikki sen hienoudet avautuvat.

Kolmas kirja, jota hissukseen lueskelen on Michael Lesyn Wisconsin death trip, jossa on yhdistetty 1800 ja 1900-lukujen vaihteen aikaisia valokuvia tekstinpätkiin wisconsinlaisesta paikallislehdestä sekä paikallisen mielisairaalan asiakirjoista. Outo mutta kiehtova cocktail.

I know this looks like nothing, but it's actually bad.

Viimeksi muokattu: 25.09.2014 18:17 : Pisania.

poistettu
Pilotti
poistettu vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
25.09.2014 10:50 #39

William Shakespeare - Hamlet. Oon kattonut tästä pari eri leffaa jo, että tarina tuttu. Pitää tämä hajottaa osiin ja alkailla tutkia tätä, tämän lukukauden ainakin, tuolla kirjoituskurssilla.

Clone Megan Fox!

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
25.09.2014 12:53 #40

Scartti kirjoitti: James Joyce, Ulysses
Ikuisuusprojektit:
Pablo Neruda, Canto General
Pablo Neruda, Andien mainingit

Ikuisuusprojektit, en ole lukenut yli 6kk:
Mo Yan, Seitsemän elämääni.. kyl mä tän vielä loppuun saan. Varmana.

Susan Fletcher, Noidan rippi
En meinannut päästä lukemisessa alkuun, kun piti tutkia alussa olevaa karttaa ja googlata maisemia ja tietoa tapahtumasta, johon tämä kirja perustuu. Skotlanti on kaunis maa.

Aino Havukainen ja Sami Toivonen: Tatu ja Patu, syömään!: outo käsikirja siitä, mitä syödään ja miksi syödään

Jenny Belitz-Henriksson: Naisen iholla: 32 tarinaa tatuoinneista
Kun itse on haaveillut tietystä tatuoinnista jo useamman vuoden, on mielenkiintoista lukea muiden syitä tatuoimiseen ja kokemuksia ihmisten reaktioista.

J.R.R Tolkien: Hobitti eli sinne ja takaisin
Luen nuorimmaiselleni, joten tämä tulee kestämään ikuisuuden, kun ei ikinä löydy yhteistä aikaa.. mukamas.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 25.09.2014 12:54 : Scartti.

Uusin jäsen: ArunaK