Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

• NoctilucA hahmo
  • NoctilucA
    Epäkuollut
26.12.2019 13:46 #221 : NoctilucA
Vastaus käyttäjältä NoctilucA aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Katariina Heikkilän Punainen nyrkki, todella kiinnostavaa kotimaista fantasiaa, ja Peadar O Guilinin Grey Land- sarjan toinen osa The Invasion, jossa keijut kiduttavat ihmisiä minkä ehtivät. Suosittelen kumpaakin!

People need to start appreciating the effort I put in to not be a serial killer.

• Freyja hahmo
  • Freyja
26.12.2019 23:47 - 26.12.2019 23:48 #222 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Minulla on usein kolme kirjaa kesken yhtä aikaa. Tällä kertaa luen vuoronperään Lucius Shepardin The Dragon Griaulea, joka on lojunut ekirjahyllyssäni kauan odottamassa vuoroaan. Teksti ei vedä niin hyvin kuin odotin lohikäärmeaiheeksi, mutta jotain viehätystä kirjassa on. Toinen kesken oleva on Robert Galbraithin Valkoinen kuolema äänikirjana, jota kuuntelen niihin välein kun silmät ei jaksa enää lukemista. Kolmas on paperikirja, M.R. Jamesin Kummitustarinoita. Kummitustarinat sopivat erinomaisesti jouluun, joten tänä vuonna Jamesin novellit.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita
Viimeksi muokattu: 26.12.2019 23:48 Freyja.

15.02.2020 22:36 #223 : Adolfina Romanov
Tähän asti jo toinen Suomalaisen kirjakaupan kirjapassini täyttyi, ja pokkari, jonka sillä lunastin oli Esko Valtaojan Maailmanloppu peruttu: Kootut kolumnit II. Valtaojan juttuihin ihastuin alun perin viime kesänä, kun kuuntelin sivukorvalla miehen puhetta televisiossa. Aloin saman tien tavata opusta ja ilahduin siitä, miten monipuolisia aiheita ja selkeää kieltä se sisältää. Lisäksi kolumnit ovat erittäin lyhyitä, joten tekstin asiapitoisuus on korkea. Hyvän valinnan tein vaikka itse sanonkin.

Muut harkitsemani vaihtoehdot olivat Gandhin kirjoituskokoelma ja Einsteinin elämäkerta. Toivottavasti nekin joskus lähitulevaisuudessa pääsevät kokoelmiini. Edellisellä kirjapassin lunastuksella käteen tarttui Sherlock Holmesin muistelmat.

• kyty
16.02.2020 13:17 #224 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Vuorossa Mikko Kamulan Iso härkä. Olen tykännyt jopa enemmän kuin ensimmäisestä, ja ensimmäisessä osassa olevia taivutusvirheitäkään en ole huomannut.

16.02.2020 14:19 #225 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Pitäisi kaivaa haudastaan vanha rakas lukuharrastus. Kaksi lahjakirjaa odottaisi: J.P. Koskisen Kannibaalin keittokirja ja Jalavan kokoelma Lovecraftin lähteillä. Ei ole siis mitään edes kesken, en ole edes saanut aloitettua! Raamattu on kyllä ollut aika epä-aktiivisessa luvussa pitkään, ja se homma tulee jatkumaan varmaan Johanneksen ilmestykseen asti.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• kyty
18.02.2020 22:24 #226 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Olen muiden lukemisten ohella taas myös tutustumassa lanuosastoon, Eva Frantzin lasten kauhukirja Osasto 23 on melkein luettu. Ja hui kun tämä on jännä, myös aikuislukijalle. Voin vain kuvitella, millaisia viboja kirja olisi aiheuttanut jos olisin lukenut sen lapsena. Veikkaan että olisi jäänyt mieleen niin vahvasti, että muistelisin tätä vielä aikuisena ja miettisin uskaltaako lukea uudestaan etteivät mene lapsuusmuistot pilalle.

• Freyja hahmo
  • Freyja
19.02.2020 03:10 #227 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Perinteisen kolmen kirjan sijaan, minulla on kesken tällä hetkellä kaksi kirjaa. Kij Johnsonin Fudoki on ollut kesken jo kuukauden, luen sitä muutamia sivuja kerrallaan. Vetaisin viime viikonloppuna 24h lukumaratonin, jossa sain luettua yli 800 sivua, mutta kesken jäi Alan Mooren Vartijat-sarjis, kun aika loppui. Molemmat ovat tällä hetkellä ensisijaisella lukulistalla, vaikka kirjaston eräpäivä hoputtelee aloittamaan sitä kolmatta yhtä aikaa.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

Uusin jäsen: Mervi Seppänen