• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 14 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 86 päivää sitten)

Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

• max hahmo
  • max
25.09.2014 13:10 #41 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Nyt on kesken Tower Lord (jatko-osa Blood Songille). Aika kevyesti samaan sarjaan Sandersonin ja Rothfussin kanssa, parasta 'uusklassista' fantasiaa.. Sekä Scalzin Lock In jota ei oikein jaksaisi, scalzimainen huumori enimmäkseen puuttuu. Enimmäkseen on kumminkin tämmöinen post-Hugo masennusvaihe, vaikea keksiä mitä lukisi, joten lähinnä sarjakuvia.

25.09.2014 20:58 - 25.09.2014 20:59 #42 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Hannu Rajaniemen Causal Angel on menossa alkumetreillä (n. 50 sivua luettu).

Ja tietty nuo muutamat yöpöytä -projektit, jotka etenevät ehkä etanan vauhtia, mutta etenevät kuitenkin. No...paitsi Malloryn Le Morte D'Arthuriin en ole kyllä koskenut varmaan vuoteen... Mutta kyllä minä sitäkin aion jatkaa...jossain vaiheessa! :wink:

Viimeksi muokattu: 25.09.2014 20:59 HourglassEyes.

25.09.2014 21:22 #43 : The Big Bad Wolf
Valtaistuinpeli olisi tarkoitus saada luettua ennen eräpäivää, mutta saamattomuus. Tai siis. Ei kiinnosta. Kesken on tavallaan myös Mifongin perintö, Lumoava pimeys, pari Agatha Christietä, Chatnamin koulun tapaus ja Veljeni Leijonamieli.

Hitot. Aloitin Potter-maratoonin, koska huvittaa. Viisasten kivi on yli puolivälin ja huulilla väreilee näiden kaikkien vuosienkin jälkeen ihastunut hymy.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa, Kirjaneito

• Saki hahmo
  • Saki
25.09.2014 22:10 #44 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
26.09.2014 09:07 #45 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Täs itel on kesken nyt Sven Hasselin sotamuistelmien Tuhotkaa Pariisi, Antony Beevorin Normandia 1944, Janne Holmén Kilpajuoksu ja 100 years of Racewalking.

Vähän tällä hetkelllä historia painotteista lukemista, mutta enpä hyllystä muuta kiinnostavaa heti löytänyt. No onneksi Turun kirjamessut lähenee ;)

Sit kun saan yhden noist luettua niin ajattelin alottaa Tarun Kolmesta Miekasta :D

Race like first!
Train like second!

13.10.2014 07:55 - 13.10.2014 08:03 #46 : Jessie Sundblad
Vastaus käyttäjältä Jessie Sundblad aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Tällä hetkellä on useampikin kirja kesken, mutta päätin unohtaa ne toistaiseksi ja keskittyä nyt vain kahteen kirjaan.

Eli tämä toinen kirja, jota nyt luen on uutuus ja olen ostanut sen kännykkääni, joten on vaikkea puhutella siitä kirjana. (Aion ehdottomasti hankkia myös ihan fyysisen kappaleenkin) Tämä kirja on siis Kapinallinen.

Toisen kirjan kolme ensimmäistä osaa olen lukenut jo kolmetoistavuotiaana ja tykkäsin paljon teoksesta, joten nyt aloitin alusta kaikki Maameren tarinat

Saa nähdä kuinka kauan näissä menee. :)

Saki42 kirjoitti: Tällä hetkellä kesken Silmarillionin uudelleenluku ja Da Vinci koodi ihan ekaa kertaa. Silmarillion on suunnilleen puolessavälissä ja Da Vinci koodista noin 100 sivua lukematta. Huomenna pääsen ehkä jo Eragonin kimppuun jos luen nopeasti Da Vincin alta pois :wink:

Voi, Eragon! Juuri tänään hipelöin sitä kirjaa kun järjestelin kirjahyllyä.
Nautinnollisia hetkiä sen parissa *lähtee haaveilemaa muualle jupisten samalla: "vielä jonakin päivänä minäkin pääsen aloittamaan kyseisen kirjan.."* :D
Viimeksi muokattu: 13.10.2014 08:03 Jessie Sundblad.

13.10.2014 09:25 #47 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Mullakin Silmarillion alkaa olla jo loppuvaiheissa. Olihan se pakko ottaa lukuun, kun huomasin itseni kevyesti rajoitteiseksi Keski-Maan suhteen sitä koskevan satuta/paranna -ketjun ollessa käynnissä. Tavallaan aivan helvetin hyvä kirja. Hienosti selitetty esimerkiksi Auringon ja Kuun synnyt.

Välillä on meinannut epätoivo iskeä, kun tekstissä luetellaan mihin mikäkin joki virtaa, missä mikäkin kyläpahanen sijaitsee ja kuka on kenenkin poika. Pitää melkein toisella silmällä lukea tekstiä ja toisella silmäillä karttaa.

Mutta hieno kirja ja vaatinut varmaan tekijöiltään paljon töitä ja vaivaa. Tekstin mytologinen tyylikin viehättää silmää ja sielua. Hiukan pitkäpiimäistä ja raskaslukuista se kyllä paikoittain on, mutta se tulikin jo aiemmin mainittua.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• StaCa hahmo
  • StaCa
13.10.2014 10:30 #48 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Yhä vielä Veren kirjat (kaikki samassa e-niteessä). Luen siitä aina novellin silloin tällöin, mutta nyt taidan olla jo viimeisessä osassa.

Toisaalta kesken on Nice Girls Don't Live Forever. Silkkaa vampyyriromantiikkaa, mutta yllättävän hyvää sellaista. Taannoin luin edellisen osan vähän vahingossa. Se oli vielä parempi.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

• StaCa hahmo
  • StaCa
13.10.2014 10:33 #49 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

Kun lukee Silmarillionia, kannattaa pitää muistissä, että se koottiin kirjaksi vasta J.R.R. Tolkienin kuoleman jälkeen. Ne ovat siis tekstejä, jotka eivät alun alkaen ole olleet mikään yksi selkeä kokonaisuus. Se ei myöskään ole kokonainen, siinä mielessä, että siitä puuttuu osia jotka saattaisivat selventää.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

• Ageha hahmo
  • Ageha
14.10.2014 12:03 - 14.10.2014 19:01 #50 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Juuri nyt kesken ovat Theo Lawrencen Salatun voiman kaupunki ja Robert A. Heilenin Taistelu Venuksessa. Jälkimmäinen tulee kyllä jäämäänkin kesken, huhhuh. :tongue: Kyseessä on ihan mukavasti ja kivasti alkanut scifiseikkailu, mutta sitten jossain puolivälin jälkeen alkoi tulla niin sovinistista maailmankuvaa esittelevää settiä ettei mitään rajaa. Harmittaa, koska juonellisesti lopussa ei varmaan ole luvassa mitään jännää vaikka kirjassa olisi ollut potentiaalia juuri sellaiseen millaisena se alkoi - kivana nuortenscifinä. On muuten eka kirja koskaan missä on oikeasti niin räikeästi pompannut silmille seksismi ettei ole huvittanut jatkaa... :roll: Fiilikseni lukiessa oli kyllä aika nätisti tämän hymiön mukainen: :shock: Tai siis, se ei vain käynyt järkeen yhtään ja tuli puun takaa ja

Salatun voiman kaupungin sain vanhemmilta nimipäivälahjaksi, olen vasta sivulla 50 mutta kivalta vaikuttaa. :cheesy: Ihanaa vain upota rauhassa kirjaan..! Nuortenfantasia on jees ja kun ainakaan toistaiseksi tässä ei ole mitään (kauhean paljon) elämää suurempaa niin tämä on juuri sitä millaista tällä hetkellä haluaisin lukeakin; kaukana tästä todellisuudesta mutta ei mitään hirveän synkkää. (Synkällekin toki on aikansa ja paikkansa. :cool: )

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 19:01 Ageha.

• Bensku hahmo
  • Bensku
14.10.2014 20:12 - 14.10.2014 20:13 #51 : Bensku
Vastaus käyttäjältä Bensku aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Taru kolmesta miekasta, Kuolemanportti ja Kiekkomaailma ovat sarjoja, joita luen nyt aktiivisesti. Myös Deverry Series (Deverryn taru) olisi kesken (englanniksi), mutta siitä on yksi osa kadonnut kokonaan Helmetistä, enkä ole jaksanut tilata sitä netistä.

Ja totta kai, Tulen ja jään laulusta odottelen seuraavaa osaa kirjailijalta, Noiturista odottelen käännöstä ja Kuninkaansurmaajan Kronikalle saisi tulla jo jatkoa... Mutta niitähän on nyt aina.
Viimeksi muokattu: 14.10.2014 20:13 Bensku.

• HVM hahmo
  • HVM
    Upseeri
15.10.2014 16:00 #52 : HVM
Vastaus käyttäjältä HVM aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Kesken nyt on, kuin Tiimalasisilmillä ylempää, Kausaalienkeli (suomennos sattui käteen kirjastosta). Väillä ketuttaa lukea nykyscifiä, nanobotteineen kvattilaskentoineen sekä tekoälyineen. Kirjat muistuttavat niin paljon toisiaan että välillä ei tiedä lukeeko Banksia, Vingeä vai Reynoldsia. Ja mokomat ovatkin lähempänä fantasiaa kuin 'tieteiskirjallisuutta'. Esim. tämän hetken "macrorobotit" eivät pysty siihen mihin yksittäisten nanobotien pitäisi, esitellyt "kvanttitietokoneet"* ovat olleet värinkäsityksiä tai suoranaisia huijauksia, rautatason hermoverkkoja ei ole olemassa* ja simuloidut ovat jossain torakan ja hiiren välimailla. (Tai olisivat siis laskentatehon puolesta, kukaan vaan ei tiedä miten hiirenaivot toimivat todellisuudessa niin on hankala myöskään mallentaa niitä...)

Niinpä tämän vastapainona lueskelen John D. Clarkin Ignitioninia (Sytytys: Nestemäisten rakettipolttoaineiden epävirallinen historia). Kirjan alkusanat on muuten kirjoittanut eräs Isaac Asimov. Lainaus:

"Now it is clear that anyone working with rocket fuels is outstandingly mad. I don't mean garden-variety crazy or a merely raving lunatic. I mean a record-shattering exponent of far-out insanity.

There are, after all, some chemicals that explode shatteringly, some that flame ravenously, some that corrode hellishly, some that poison sneakily, and some that stink stenchily. As far as I know, though, only liquid rocket fuels have all these delightful properties combined into one delectable whole.

Well, John Clark worked with these miserable concoctions and survived all in one piece. What's more he ran a laboratory for seventeen years that played footsie with these liquids from Hell and never had a time-lost accident."

Seuraavaksi voisi kokeilla Nick Bostromin Superintelligenceä taikka fiktion puolelta Andy Weirin Marsilaista (the Martian).

*kaupallisia + toimivia.

20.10.2014 08:15 #53 : Kuurosokea Pianisti
Sain eilen loppuun Varjojen leikin, Shadowmarch-sarjan toisen suomennetun osan. Olin lukenut suomennokset jo toissa keväänä, mutta en silloin saanut kolmatta, alkukielistä osaa käsiini, ja paljon muita kirjoja oli jonossa.

Mutta nyt Shadowrise on valmiina hyllyssäni, puolentoista vuoden jälkeen. Tätä on odotettu.

Sitten kun olen lukenut sen ja viimeisen osan, Shadowheartin, vuorossa on Valtaistuinpeli.

Mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina ja kerrotaan joskus toiste.

20.10.2014 14:01 #54 : NiTessine
Vastaus käyttäjältä NiTessine aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Nyt pyörii pöydillä Running the Show, Stephanie Williamsin historiateos brittien koloniaalikuvernöörien elämistä. Tuli selattua erästä coniesitelmää varten kesällä, nyt luetaan kunnolla loppuun. Lisäksi, lainassa kohta vuoden ja satakunta sivua edennyt on Henryk Sienkiewiczin The Deluge, Part I (suomeksi julkaistu nimellä Vedenpaisumus). Puolalaista historiallista eeppistelyä ja todella kovaa kamaa, mutta kirja on fyysisenä esineenä niin järkälemäinen, että sitä on vaikea lukea.

Vessan hyllyssä on kesken Wendy Wagnerin Skinwalkers, roolipelifantasiaa. Se ei oikeastaan ole niin huono että varsinaisesti tuonne kuuluisi, mutta ehdin sen siellä aloittaa.

Sähkökirjana kulkee tällä hetkellä loppusuoralle päässyt Max Gladstonen Three Parts Dead. Poikkeuksellisen laadukasta urbaanifantasiaa, jonka varmaan pistelen tässä päivän mittaan loppuun.

Lisäksi ikuisuusprojektina Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Etenee todella hitaasti. Nokkelimmat arvaavatkin syyn.

20.10.2014 16:24 #55 : Chain-of-destiny
Miulla täl hetkellä kesken: Game of trhones 1 enkuks ja mukavana vastapainona suomenkielinen Locke Lamoran valheet<33 ON pitkään pitänyt lukea kirja, mutta en oo sanau aikaseks. Pitkälle en oo päässy mutta koukussa ollaan!
Lisäks Potter 6:nhan siel hyllys oottelee päiviä, kun en jaksa mitään uutta vaan haluan käpertyä turvalliseen seuraan;)) <3

• Strato hahmo
  • Strato
20.10.2014 16:42 #56 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Nyt on kesken 2 kirjaa, toisesta on kuitenkin luettu vain muutama sivu, joten sitä en oikeastaan kunnolla laske. Nyt luen ASOIAF4: A Feast For Crows. Toinen kirja on Tanssi Auringon ympäri, Raimo Lehdeltä. Tätä olen tosiaan lukenut sen muutaman sivun ja siirtänyt syrjään odottamaan ASOIAF-projektin päättymistä. Kirja kertoo siis Kopernikuksen ja Keplerin elämäntyöstä, sekä aurinkokeskisen tähtitieteen synnystä. Vähän erityyppistä lukemista siis :smile:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

• Ageha hahmo
  • Ageha
20.10.2014 17:52 #57 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Saatoin mennä kirjastoon lainaamaan yhtä kirjaa ja palata neljän kanssa. :tongue:

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
20.10.2014 18:22 #58 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

Ageha kirjoitti: Mutta juuri nyt kesken Stieg Larssonin Pilvilinna joka romahti ja toivottavasti myöhemmin pääsen aloittamaan myös Nancyn (kirjailijan nimeä en juuri nyt muista mutta valtaosa tunnistanee silti teoksen).

Dephorah Spungen. Olen lukenut kirjan joskus ja kiinnostaisi tietää, mitä ajatuksia se muissa herätti. Muista sitten kirjoittaa siitä mitä olet viimeksi lukenut-ketjuun. :wink:

Minulla on kesken useampikin kirja, mikä ei ole lainkaan tapaistani. Aktiivisesti luen Darwinin Lajien syntyä ja Tuire Kaimion Koiran käyttäytymistä.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

08.11.2014 18:09 #59 : The Big Bad Wolf
Jacqueline Wilsonin Salainen siskoni. Än äs lohturuokaa, vaikka en tätä nimenomaista olekaan lukenut. Hyvä on ollut puoleen väliin asti, tuttu ja turvallinen.

Sara Shepardin Valehtelevien viettelijöiden Uusinkirjajonkanimeätainumeroaenkuollaksenikaanmuista. Ennen jaksoin nauraa, nyt vain ärsyttää.

Maggie Stiefvaterin Väristys. Uusintaluku.

Erin Morgensternin Yösirkus. Jos joskus saisi vaikka luettuakin.

Tolkienin Hobitti. Yleissivistykseni on ollut heikolla tolalla.

Aleksis Kiven Seitsemän veljestä. Koulua varten. Olisi parempi, ellei tarvitsisi lukea väkisin osissa silloin kun ei kiinnosta ja vastata pistareihin koirien nimistä. (Killi ja Kiiski. Pistarista tuli 2,5/10.)

Carlos Ruiz Zafonin Tuulen varjo, koska sitä nyt vaan tulee aina luettua silloin tällöin.

Tässä siis vain aktiivisessa luvussa olevat.

08.11.2014 18:24 #60 : Gespenst
Vastaus käyttäjältä Gespenst aiheessa Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
Minä jo vähän pelkäsin että olen ainoa jolla on kymmeniä kirjoja kesken samaan aikaan. Nyt en kyllä muista niistä muuta kuin Metro 2033'n ja Duudsonien Härmästä Hollywoodiin. Ai niin ja Kuinka kuolleita käsitellään, Supersäikeet ja Yhdeksän oivalluksen tie, viimeisimmän tosin uskon jättäväni kesken ainaiseksi.

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

Uusin jäsen: Valle