Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

Kattinka
Kaartilainen
Kattinka vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
12.11.2014 13:37 #61

Theo Lawrencen Mystic Cityn kakkososa eli Pimeä sydän.

Mahtavan koukuttava ja jännittävä kirja! En vaan uskalla avata kirjaa ja jatkaa lukemista, sillä pitäis opiskella... :lol: Mulla on tapana lumoutua lukemistani kirjoista niin paljon, että luen muutaman tunnin putkeen, enkä malta lopettaa... :roll:

kharje
kharje vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
15.11.2014 12:40 #62

Hulluuden historia.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
15.11.2014 17:49 #63

Aloitin isoimpia lukemis urakoitani.

Kalle Päätalon tuotannon lukemisen. Vielä olen vasta Iijoki sarjan Täysi tuntiraha kirjassa joten 3 takana 22 edessä. XD

Myös samalla Shelock Holmesin muistelmat, Anthony Beevorin Toinen Maailmansota, Reijo Mäki Moukanpeli (aloitin Varekset alusta), George R.R. Martin Kuninkaiden Koitos ja Eoin Colferin Artemis Fowl Opalin Kosto

Ehkä tuossa menee tovi kun nuo saa luettu varsinkin tuo Päätalo.

Race like first!
Train like second!

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
15.11.2014 18:58 #64

Nyt on kesken - tuttuun tapaan - vain yksi kirja. Aloitin vihdoin Robert Jordanin Ajan pyörän alusta, mutta tällä kertaa englanniksi. Eli kesken on ensimmäinen osa The Eye of the World. Suunnilleen ensimmäinen puolisko luettu nyt, eikä sarjan viehätys ole kadonnut vuosien varrella mihinkään. Jossain vaiheessa homma alkaa hieman junnata paikallaan, mutta tarkoitus olisi päästä sinne Sandersonin lopetukseen saakka. Ja alkuhan sarjassa on yksi fantasian koukuttavimmista. Ei Tulen ja jään laulukaan pärjää sillä saralla.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

Aurelia
Aurelia vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
24.11.2014 17:34 #65

Minulla on tällä hetkellä kesken Terry Pratchetin Viemärin valtias -kirja ja seuraava ja tänä vuonna viimeinen kirja, jonka aion lukea on sitten Walter Moersin Uinuvien kirjojen labyrintti -kirja ja näistä kahdesta kirjasta kirjoitan vielä siis tänä vuonna arvostelut ja sitten on tämä vuosi arvosteluiden ja kirjojen osalta lopussa.

Kunhan olen saanut nämä kaksi kirjaa luettua niin päätin, että seuraavaksi koko joulun ajan luen pelkästään sarjakuvia joista en siis kirjoita arvosteluita. Minulla on tapana aina puolen vuoden välein lainata kirjastosta iso kasa uusimpia ja niitä joita en ole vielä lukenut sarjakuvia ja viettää iloisia hetkiä niiden parissa.

Sen verran "tähdellisempää" lukemista aion vielä harrastaa tänä vuonna, että luen vielä kaikki tänä vuonna ilmestyneet Kirjailija -lehdet läpi ja niistäkään en kirjoita arvosteluita.

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
28.11.2014 12:31 #66

Syksyllä on tullut luettua vaikka kuinka paljon kirjoja, mutta en ole saanut kovin montaa syksyn alussa kesken ollutta kirjaa loppuun.

Kesken on edelleen Donna Tarttin Tikli ja Robin Hobbin Fool's Assassin. Stephen Kingin Callan sudet jouduin jo palauttamaan kirjastoon, kun lainojen uusimismäärä meni umpeen.... Muita kesken olevia kirjoja on Peter Franzenin Tumman veden päällä ja Enrique Morielin Ajattoman kaupungin varjot. Sarjakuvista kesken on Neil Gaimanin Sandman vol 6 sekä Alan Mooren The League of Extraordinary Gentlemen: Century 1910.

Eija
Varjoinen
Eija vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
28.11.2014 20:29 #67

Aktiivisista mulla on kesken edelleenkin Radcliffen Udolpho, vaikka se oli tarkoitus saada päätökseen tämän vuoden puolella – ei taida onnistua. Sitten on Caitlin R. Kiernanin The Drowning Girl loppusuoralla. Tarina on liian pitkä sisältöön nähden ja paikoin liikaa jaaritteleva, mutta hyviä hetkiä sisältää myös, lopullinen hyvyys selviää kohta.

S.T. Joshin Lovecraft elämäkerta I Am Providence: The Life and Times of H. P. Lovecraft tulee olemaan kesken pitkään. Käsittämättömän yksityiskohtainen elämäkerta, meikäläiselle vähempikin riittäisi ja osa kirjan asioista on mennyt hiukan selailun puolelle. S. T. Joshi on selvästikin suuri Lovecraft fani kun näin tarkan elämäkerran on jaksanut kyhätä – työtä sen tekemisessä on varmasti ollut paljon. Luen samanaikaisesti Lovecraftin novellituotantoa kirjoitusjärjestyksessä. Suurimman osan novelleista olen lukenut aiemmin, mutta usean tarinan lukemisesta on kulunut parikymmentä vuotta joten ajattelin että nyt on aika udelleenluvulle. Olen vasta alussa ja päässyt Lovecraftin elämässä vuoteen 1918 ja novelleissa ohitettu vasta Polaris. Myöskään Vaskikirjojen julkaisua Unennäkijän muistikirjaa en ole vielä saanut päätökseen. Lovecraft ”projekti” kestänee ensi vuoden. Luen tarinan silloin ja toisen tällöin – ei kiirettä.

Viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisempänä on luvun alla vastikään suomeksi julkaistu Robert W. Chambersin Keltainen kuningas. Oikein hyviä tarinoita tähän asti.

StaCa
StaCa vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
01.12.2014 23:00 #68

Suosituksesta ja vinkistä ( = naurettavan halvalla kirjamessujen "pois tai makulointiin" -laarista) tartuin Tero Niemen ja Anne Salmisen Nimbus ja tähdet -kirjaan.
Tämä on siinä mielessä poikkeuksellista, että (avaruus)scifi ei ole yleisesti ottaen ollenkaan oma juttuni. Ihan varauksetta en vielä ole hurmaantunut, mutta yllättävänkin kiinnostuneena tätä lukee.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

Gil
Paimen
Gil vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
04.12.2014 14:05 #69

Tällä hetkellä kesken ovat Conn Igguldenin Trinity ja Robert Lyndonin Imperial Fire. Molemmat ovat historiallisia romaaneja, jotka käsittelevät itselleni rakkaita ajanjaksoja, eli sydän- ja myöhäiskeskiaikaa. Näistä kahdesta Lyndonin matkaseikkailu on selkeästi vahvempi ja eläväisempi teos, joka on pitänyt tiukasti otteessaan. Sen sijaan Igguldenin Ruusujen Sota-sarjan toinen osa on hyppinyt yli suuria ajanjaksoja, tiivistänyt ja/tai muuttanut historiallisia tapahtumia (niin että ajanjaksoon perehtynyttä kiukuttaa) ja jättänyt henkilöhahmoja jokseenkin ontoiksi, keskittyen lähinnä kuvaamaan taisteluita. Iggulden kirjoittaa toki viihdyttävästi, mutta ei onnistu sarjan toisessa osassa luomaan tarinaa, jota voisi kutsua ehyeksi kokonaisuudeksi oikein muuten kuin hyvällä tahdolla ja silmät kiinni. Nämä kaksi kirjaa tulee plärättyä läpi varmaankin viikon sisään.

Vaan onneksi yliopisto alkaa hiljalleen luovuttaa siimaa joulun lähestyessä, antaen taas tilaa ja aikaa fiktion lukemiselle enemmän kuin normaalisti. Joululomalla aion käpertyä takan ääreen ja lukea (jälleen) uudelleen lävitse TSH:n, tällä kertaa alkuperäiskielellä. Viimeinen Hobitti-elokuva tuntuu sulkevan jonkinlaisen ympyrän ja palauttavan mieleenmuistoja teinivuosista, kun Tolkienin kirjat ja Jacksonin alkuperäiset elokuvat saivat nuoren pojan uppoutumaan Keskimaahan varsin vahvalla intesiteetillä. Samoin, nyt kun joululoma kestää melkein kuukauden, olisi loman aikana tarkoitus uppoutua Martinin A World of Ice and Fire:n pariin, sekä lukea uudelleen Mika Waltarin Johannes Angeloksen. Jos aikaa jää, saatan viihdyttää itseäni myös parilla William Kingin vanhalla Warhammer-novellilla.

Aiheeseen liittymättä, täytyy näin lopuksi vielä huomauttaa että tämä on ensimmäinen viestini Risingshadowiin sitten vuoden 2007. Vanha acconi Gilaelin on kadonnut jonnekin ajan hämäriin sähköposteineen ja salasanoineen, joten jouduin tekemään uuden. Mutta tästä se aktiivinen kirjoittelu toivottavasti taas alkaa.

Sweet is the wind as it gently blows
The day away and the night time comes

Niksu
Niksu vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
04.12.2014 15:58 #70

Lars-Henrik Olsenin Erik ihmisenpoika. Toistaiseksi lukemani perusteella nimittäisin tätä hyväksi vanhaksi perinteiseksi fantasiaksi. Sellaiselle, jolle Eddan jumaltarusto ei ole tuttu, saa tästä hyvän käsityksen jostain perinteisistä tarinoista Thor-jumalan Erik-pojalle kertomana. Muuten kirjoittaja on luonut oman tarinansa ja omantakeisen Asgardinsa, lisäten sinne omia hahmojaan, mm. Thorin tyttären Trudin. Mielestäni kirjassa on potentiaalia ja tämä on juuri tälläinen hyvin perinteinen lapsuuden tarina. Ehkä tunnelma saisi olla vahvempi, mutta ainakin nauraa on saanut ääneen tätä lueskellessa.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
05.12.2014 15:45 #71

Kysymys heille, jotka tietävät:

Tarttui kirjaston hyllystä käpälään Margaret Weissin ja Tracy Hickmannin Kesätulen lohikäärmeet. Kaipasin nimittäin jotain kevyempää luettavaa, kun on tullut viime aikoina luettua lähinnä vähän raskaampaa kirjallisuutta. Sain kyllä ensimmäisen sadan sivun perusteella juuri sen mitä halusin, eli helppolukuista ja vauhdikasta fantsua, vaikka nuorempana muistankin ihmetelleeni sitä Dragonlance -kirjojen hehkutusta, mitä jotkut kaverini harjoittivat. Siis, aloitinko seikkailuni Dragonlancen maailmaan ollenkaan oikeasta kirjasta? Olisiko pitänyt ottaa tämän sijaan joku muu? Kirjastossa oli noista kirjoista sellainen runsaudenpula, että oli vähän vaikea valita, kun ei sen paremmin tiennyt. Jos tämä Kesätulen lohikäärmeet ei ole se oikea aloituskirja, niin mikä sitten? Danks vaan jo etukäteen, jos viitsitte vastata tyhmälle.

THE GOD CREATED SHIT.

Gesicht
Kaartilainen
Gesicht vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
05.12.2014 16:06 #72

Itse en kuulu heihin jotka ovat lukeneet Dragon Lance kirjoja, joten en ole aiheen ekspertti. Googlaamalla kylläkin löysin esim. suomenkielisisestä wikipediasta suositeltu lukujärjestys .

Itselläni kesken ensi kertaa luettavana Ajan Pyörän 13. osa Towers of Midnight.
Loppu häämöttää jo, ja eiköhän vikakin osa tule heti perään lukaistua.

"If I'm an angel, what does that make you?"

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
05.12.2014 16:08 #73

MannhaiKotka kirjoitti: Jos tämä Kesätulen lohikäärmeet ei ole se oikea aloituskirja, niin mikä sitten?

Ei se tietämättömyys tarkoita, että tyhmä olisit, noita kirjojahan on ihan älyttömästi :smile:

Mutta asiaan, mun mielestä ehkä helpoin tapa päästä maailmaan sisälle ja ymmärtää mitä tapahtuu on Syyshämärän lohikäärmeet (Weiss & Hickman) ja lukea se Kronikat sarja (jonka eka kirja toi Syyshämärän lohikäärmeet on). Näköjään toi Kesätulen lohikäärmeet on osa Legendat-sarjaa (ja vielä vika osa :tongue: ), joka ainakin mun mielestä on mukavampi lukea tuon Kronikoiden jälkeen kun muistaakseni sijoittuu ajallisestikin sinne niiden jälkeen.

Ja tosiaan, itsekin tietämättömänä aloitin Dragonlancen ihan muualta ja myöhemmin löysin "oikean" järjestyksen :cheesy:

E: Katohan, joku ehti ensin.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Viimeksi muokattu: 05.12.2014 16:10 : Strato.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
05.12.2014 16:15 #74

Ookoo, kiitti tosi paljon teille kummallekin. Tosta Wikipedian artikkelista on varmaan vielä joskus hyötyä. Täytyy tarttua siihen Syyshämärän lohikäärmeisiin sen jälkeen, kun on saanut ensin tämän Kesätulen luettua. Toimiihan tämä aika hyvin näköjään itsenäisestikin. :wink:

THE GOD CREATED SHIT.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
05.12.2014 18:02 #75

Kesken eräisiä kirjoja... Mitä nyt niit o...

Päätaloissa yhä puksutetaan eteenpäin. Hitaasti mutta varmasti :D Tällä hetkellä Iijoki sarjassa ollaan Tammerkosken Sillalla nimisessä kirjassa.

Tuntemattoman Sotilaan aloitin ja kyllä se on aina yhtä hienoa luettavaa. Kannan mielipidettä että JOKAISEN suomalaisen kuuluu tämä kirja lukea kerran elämässään.

Fantasia puolelta olen Terry Pratchettin Valkoparta Karjupukissa jo valitettavasti näin aikasin joulua jo loppu puolella.

Joululuku haasteessa tuli mutkia matkaan ja jouduimmen valitettavasti vaihtamaan kummipojan kanssa kirjaa. No Lohikäärme Puff on meillä menossa ja molemmat on aivan täpinöissään (ikä: 1,5 v XD )

Ja lasten jutuilla jatketaan. JOulun alla jokaisen ikähän laskee se 20 vuotta (ainakin minulla) joten kaivelin itselleni Viiru ja Pesosen Joulutarinan :D Siin on sopivasti se 24 lukua ;)

Race like first!
Train like second!

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
06.12.2014 22:47 #76

Vieläkin on tuossa yöpöydällä ikuisuusprojektit Necronomicon: Best Weird Tales of H.P. Lovecraft sekä Sir Thomas Maloryn le Morte D'Arthur, king Arthur and the legends of the rounds table, tosin nekin ovat viime aikoina edenneet taas mukavasti. Mutta muutaman muun projekstin sain onneksi kokonaan luettua siihen kerääntyneenstä kasasta. Nyt pääteoksena menee Joss Whedon biography, Geek King of the Universe. On ollut mielenkiintoista luettavaa heti alkumetreiltä; nyt kun ehtisi vielä lukemaan töitten lomassa... :tongue:

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
06.12.2014 23:22 #77

Ikuisuusprojekteja on täälläkin... :roll: Pitkään ovat olleet kesken Adamsin Ruohometsän kansa ja Martinin Lohikäärmetanssi kakkonen. Adams ei oikein iske, mutta haluaisin lukea loppuun. Martin on vasta ihan alussa, en ole vain ollut oikein sillä tuulella, että jaksaisin paneutua taas Tulen ja jään laulun pariin. Jonkin aikaa kesken on ollut myös John Boynen The Absolutist, jota kohtaan tunnun vain kehittäneen henkilökohtaisen lukujumin... Huokaus.

Jottei menisi liian masentavaksi, mainittakoon, että kesken on myös Samantha Shannonin The Bone Season, joka alun perusteella vaikuttaa lupaavalta. Kyllä tämä tästä vielä. :wink:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

NiTessine
Kadetti
NiTessine vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
07.12.2014 14:32 #78

Edellisen viestin jälkeen vielä kesken Running the Show sekä Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Kahlasin The Delugen luettuani vielä loppuun Hugon Kurjien toisen niteen ja olen nyt ottanut itselleni luvan lukea loppuvuoden pelkästään kaikkea helppoa ja kivaa mikä ei satu ollenkaan.

Tällä hetkellä kesken Jen Williamsin fantsuromaani The Copper Promises, joka on kiva ja helppolukuinen ja juoneltaan itsestäänselvä, vessan hyllyssä koko lailla laaduttoman oloinen Douglas Nilesin Forkkari Black Wizards ja lukulaitteessa Alissa Nuttingin Tampa, joka on käytännössä Lolita käänteisillä sukupuolirooleilla, nykypäivässä.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
07.12.2014 15:39 #79

ASOIAF projekti edistyy ihan kohtuullisesti, olen A Feast for Crowsin puolivälissä suunnilleen. Valitettavan hitaasti edistyy kun viime aikoina ei kauheasti ole ollut aikaa tai jaksamistakaan lukemiseen. Joululomalla olisi tarkoitus lukaista tämä osa loppuun. Tosin A Dance with Dragonsia en pääse vielä silloin aloittelemaan, sillä se on hieman isohko kuljetettavaksi lentokoneen käsimatkatavaroissa... :smile:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Bensku
Bensku vastasi aiheeseen: Re:Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
07.12.2014 22:12 #80

Sekä Vanhemmat jumalat (Unennäkijöistä), että Althalus, nyt kun Eddingsiä kerran luen... Althalus on selkeästi parempi, vaikkakin myös tuo toinen kirja on ihan kiva. Tylsää jaarittelua on Unennäkijöissä yleensäkin varsin runsaasti, mutta tavallaan sellaista on myös ihan hauskaa lukea.

Althaluksesta en tiedä vielä sanoa paljoa, koska olen vasta puolivälissä :)

Uusin jäsen: Suvi Viinikainen