Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
09.12.2014 00:55 #81

Ei ole vähään aikaan ollut aikaa lukea mitään, mutta nyt on kesken Satu Waltarin Hämärän matkamiehet ja Neil Shubinin Universumi sisällämme.

Olen lukenut Hämärän matkamiehet aiemminkin, mutta yllätyin taas siitä miten ajaton kirja jollain tapaa on. Ei sitä eilen kirjoitetuksi erehtyisi luulemaan, mutta varsin miellyttävä.

Neil Shubinin kirjan aloitin vasta ihan äsken, mutta vaikuttaa mielenkiintoiselta ja hyvin miellyttävältä. Hassusta nimestä (ja kannesta) tulee ainakin itselle mieleen jotain muuta, mutta kyseessä on "miten maailmankaikkeuden koko 14 miljardin vuoden historia ilmenee kehossamme".

Wanderer
Wanderer vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
12.12.2014 21:00 #82

Tällä hetkellä luvussa Ted Dekkerin Mustaa, aika mieletön kirja.
Rick Yanceyn 5. aalto on odotellut yöpöydällä jo toista kuukautta. Aloitin kyseistä kirjaa, mutta ei oikein temmannut mukaansa. Olin jopa vähän pettynyt juoneen, kun oli saanut niin hyvät arvostelut.
Susirajan kolmas osa ei varsinaisesti ole kesken, koska en ole edes vielä aloittanut, vaikka hyllyssä on odotellut ilmestymisestään asti. Hankin kyseisen kirjan, kun omistan kaksi aikaisempaakin osaa. Ykkösosa oli loistava, mutta kakkonen ei niinkäään, siksi tämä uusinkaan ei vielä oikein innosta. Ehkä joulun aikoihin voisi yrittää tuota lukea.

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
12.12.2014 21:39 #83

Sofi Oksasen Liian lyhyt hame. Tarttui tänään mukaan koulun kirjastosta. :cool: Tykkään paljon, en olekaan aikaismemin Oksasta lukenut (paitsi kerran hiukan Puhdistuksen alkua kirjastossa).

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Kuurosokea Pianisti
Kuurosokea Pianisti vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
18.12.2014 19:22 #84

Viikon alussa olin erittäin harvinaisessa tilanteessa: minulla ei ollut yhtään kirjaa/kirjasarjaa kesken. Viimeksi tällainen tilanne oli viime vuoden helmikuussa saatuani Ajan Pyörän loppuun. Silloinkaan tyhjyys ei kestänyt kuin pari viikkoa, kunnes aloitin Varjojen marssin (jonka viimeisen osan luin juuri sunnuntaina).

Nyt olen ehtinyt hankkia käsiini jo kolme uutta kirjaa, joita aion lukea enemmän tai vähemmän rinnakkain. Kirjat ovat Valtaistuinpeli, Nälkäpeli ja Tuulen nimi. Harva asia on nautittavampaa kuin triplarinnakkainluku :cool: Nälkäpelin luen osittain velvollisuudentunnosta, koska kaksi ensimmäistä elokuvaa ovat olleet ihan mielenkiintoisia ja kirja sattui olemaan sopivasti käsillä. Eiköhän se aika kevyesti mene, mutta kaksi muuta kirjaa ovat lihaisampia makupaloja, joista uskon pitäväni.

Uusi aika, uudet kirjasarjat.

Mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina ja kerrotaan joskus toiste.

Gesicht
Kaartilainen
Gesicht vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
19.12.2014 11:54 #85

Brandon Sanderson teki vaikuttavaa jälkeä viimeistellessään Ajan Pyörän, joten rupesin lukemaan herran muuta tuotantoa. Nyt kesken Mistborn sarjan avausosa. Sata sivua luettu ja vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Mikä on hyvä asia sillä ostin muutkin osat ja Way of Kingsin samalla kertaa.

"If I'm an angel, what does that make you?"

katzka
Mekaanikko
katzka vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
26.12.2014 16:04 #86

Tällä hetkellä kesken on Suzanne Collinsin Nälkäpeli vihan liekit, tosi hyvä kirja vaikka ei oo mielestäni yhtä hyvä kuin eka osa. Tähän mennessä tästä kirjasta on puuttunut semmonen samanlainen jännitys, joka oli ekassa osassa. On tääkin osa ollut tosi hyvä ja hyvin kirjoitettu.

Laureline
Laureline vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
26.12.2014 16:59 #87

Jo Nesbøn Doktor Proktors prompepulver :) Löysin kohtuullisen edullisesti ebok.no:sta, niin pakkohan se oli ostaa (ja seuraava osa kans). Aloittamatta vielä digihyllyssä odottaa Patrick Rothfussin Vindens navn, vaikka käännös onkin. Alkuperäisen olen lukenut englanniksi, joten ajattelin että katon miten se on norskiksi vääntynyt. Että tartteeko pistää itkuksi huonon käännöksen takia XD

Seize the day!

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
26.12.2014 17:09 #88

John Boynen Tarkoin vartioitu talo. Kaksisataa sivua takana, kevyt pettymys. Ei niin nappaava kuin Kuudes mies, vaikka samantyyppinen kirja muuten. Nyt ja silloin. Romanovit kuitenkin kiinnostaa.

Sookie Stackhouse #12. Pitää lukea, jotta saa annettua kaverille.

Huomenna tulee varmaan junaan otettua John Greenin Will Grayson, Will Grayson. Tai Claren Taivaallisen tulen kaupunki. Varmaan aloittelen jo illalla.

Hämmentävän vähän työn alla.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

Bensku
Bensku vastasi aiheeseen: Re:Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
30.12.2014 21:13 #89

Oho, ei ole mitään kesken. Tad Williamsin Varjojen laulu (koko suomennos, eli kaksi kirjaa) on varattuna, mutta edellisen osan sain jo luettua. Pitäisi varmaan hommata joku uusi kirjasarja luettavaksi :)

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
16.01.2015 20:22 #90

Philip Pullmanin The Amber Spyglass. (Suomeksi Maaginen kaukoputki.) Aloitin tämän jo varmaan viikkoja sitten, mutta koska olen lukenut kirjan ennenkin ja tiedän miten tämä loppuu enkä tahdo tämän loppuvan, olen pitkittänyt viimeistä sataa sivua.... Siinä missä yleensä kykenen lukemaan kevyesti kirjan päivässä, tahmaan tämän kanssa tahtia joitain sivuja viikossa... :roll: Mutten tahdo sen loppuvan. :sad: Niisk.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

haplotus
haplotus vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
16.01.2015 21:10 #91

Tällä hetkellä on kesken vain yksi kirja. Ei siis edes mitään sarjakuvaa, mutta eiköhän asia pian korjautune.

Luen siis nyt Alastair Reynoldsin Aurinkojen huone -teosta. Viime vuonna luin Reynoldsia ensimmäisen kerran. Tämä nyt kesken oleva kirja sijoittuu tulevaisuuteen aivan erilaisissa sfääreissä kuin Muistoissa sininen maa. Olen vasta kirjan alussa, mutta uskoisin näiden näyttöjen perusteella joskus tarttuvani myös Ilmestysten avaruuteen.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

katzka
Mekaanikko
katzka vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
16.01.2015 22:36 #92

Kesken on vaan yks kirja. Kyseinen kirja on Suzanne collinsin nälkäpelin vika osa eli Matkijanärhi. Vähä reilu 150 sivuu takana ja reilut 200 sivuu vielä jäljellä. On ollut osittain hieman tylsää luettavaa, koska juoni toistaa jonkin verran aikasempia osia. Mut oon tykännyt kyllä lukee.

StaCa
StaCa vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
16.01.2015 22:55 #93

Aloitin juuri Milja Kauniston Piispansormusta.
Ihme kyllä juuri nyt ei ole kovinkaan monta kirjaa kesken niin, että olisi aikomus lukea ne loppuun "ihan tuossa kohta pian".

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

NiTessine
Kadetti
NiTessine vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
17.01.2015 10:49 #94

Lukulaitteella pyörii tällä hetkellä John Scalzin The Mallet of Loving Correction, kokoelma miehen blogipostauksia. Semmoista kevyttä viihdettä. Lisäksi kesken on jo joulukuussa aloitettu Stella Gemmellin The City, joka etenee vähän hitaasti kun kaikki muu on mielenkiintoisempaa. Tällä hetkellä "kaikki muu" meinaa mm. Thomas Pynchonin Inherent Vicea, jonka leffaversio tulee Finnkinon valikoimaan maaliskuussa sekä Scott Lynchin Red Seas Under Red Skiesia.

Lisäksi vessan hyllyssä kykkii vieläkin se helkkarin Black Wizards. Se on huono.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
17.01.2015 12:52 #95

J.R.R. Tolkien: Hobitti eli Sinne ja takaisin

Alice Munro: Liian paljon onnea

Anne Rice: Kuinka Prinsessa Ruusunen hurmataan
Aivan järkyttävää kuraa! Takakannen kuvaus on täyttä shaibaa: "Erotiikkaa lähestytään nautinnon kautta, eikä häpeämättömän sadomasokistinen kuvaus sorru liikaan väkivaltaisuuteen vaan pitäytyy ihastuttavassa viehkeydessä." Aha, just. Luen mielummin vaikka Fifty Shades of Greyn uudelleen ja polttaisin roviolla kaikki tämän kirjan painokset. Typeryksenä aion silti lukea tämän loppuun, jotta saan lukuhaasteeseen vedettyä ruksin.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
22.01.2015 23:12 #96

Oscar Dronjak: Legenden om Hammerfall

Tuli hommattua itelle vähän haastetta, sillä tää kirja on ruotsiks, eikä mun ruotsin taidot ole mitenkään loistavat :lol: Piti kuitenkin hommata luettavaks, koska kertoo Hammerfallin (yksi suosikkibändeistäni) historiikin perustamisesta tähän päivään.

Saa nähä miten äijän käy...

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
02.02.2015 19:44 #97

Yleensä kesken samanaikaisesti 3-5 kirjaa, tällä hetkellä vain kaksi:

Björn Kurtén: Musta tiikeri (paleofiktiota)

Heli Suutarinen: Myrskylä (nuorten paranorm. romantiikkaa)

Emelie vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
03.02.2015 08:51 #98

Mä en vaan millään saa luettua niitä pitkään kesken olleita kirjoja, oikein harmittaa. :huh: Jos tasaisin väliajoin päivitän tilannetta tänne, niin ehkä jossain vaiheessa saan tehty asialle jotain...

Kesken on (edelleen) Donna Tarttin Tikli, Robin Hobbin Fool's Assassin ja Peter Franzenin Tumman veden päällä. Listaan uutukaisina jäseninä on Steph Swainstonin Kuolemattomien kaarti ja Robert Galbraithin Käen kutsu.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
03.02.2015 14:42 #99

Kesken olevia kirjojani.

Yhä Päätalossa mutta edennyt jo paljon. Tällä hetkellä Pyynikin Rinteessä luvussa. Olen vasta aloittanut joten viel o paljo luettavaa.

Tolkienin luvut ovat edenneet Kaksi Tornia osaan. Joten kohta koko Tolkien luettu omasta kirjahyllystä.

Anthony Beevor Toinen Maailmansota tämä historiallisen tietokirjan jättiläinen. Olen vasta lukenut Toisen Maailmansodan alusta. Nyt ehkä pientä huumoria.

Vuonna 1939 Japanin armeijan sotilas jäi vangiksi Hujain-wain joen taistelussa venäläisille. "Mahtavan" neuvostoliiton propagandan jälkeen hän taisteli venäjän rintamalla operaatio barbarossan aikoihin jossä hän jäi saksalaisten vangiksi. Jälleen kerran propaganda kone jyllää ja sotilas pääsee Normandiaan. Normandian maihinnousun aikoihin hän jaa yhdysvaltalaisten vangiksi ja matka kohti yhdysvaltoja alkaa. Tuolla hän kuoli vanhuuteen vuonna 2009.

Tais olla taitava takin kääntäjä?

Race like first!
Train like second!

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Mitä kirjoja kesken tällä hetkellä?
06.02.2015 00:38 #100

Luettuani Haruki Murakamin 1Q84:n 2 ensimmäistä osaa, jouduin etsimään välipalaa sillä kolmas osa on vielä pitkään lainassa kirjastostani. Nyt yöpöydällä makaa Markiisi De Saden Justine (mistä otettiin upea uusi painos kivoin kohopainetuin ornamentein) ja humoristisena kevyenä Cristopher Mooren Pyrstö, tiedän miksi siivekäs valas laulaa.

Romaanit ovat täysin eri maailmaa ja vaikka Justine kiehtoo minua enemmän, on 1700 luvun lopun tekstiasu niin mursunnahkaa, että sielu kaipaa jotain modernia sanailua teoksen rinnalle.

Ars Longa Vita Brevis

Uusin jäsen: Suvi Viinikainen