Lukupiiri
kesäkuu 13, 12:37
2 viestiä | LordStenhammar

06.07.2014 18:49 #21 :: Kuurosokea Pianisti
Monta kertaa luetut kirjat
On aika harvinaista, että luen jonkun kirjan uudelleen kannesta kanteen, koska uusia on koko ajan jonossa.

Keväällä uppouduin Rajaniemeen oikein urakalla, sillä hän oli äidinkielen tutkielmaa varten valitsemani kirjailija. En viitsinyt häiritä itseäni muilla kirjoilla, joten luin Kvanttivarkaan kolmesti, kannesta kanteen, joka kerta nopeammin, ja Fraktaaliruhtinaan kahdesti. Minulle tuli välillä vain pakottava tarve lukea jompikumpi uudestaan. Kvanttivaras parani joka kerralla, ja voittaa palkinnon "parhaasta uudelleenluettavuudesta".

(Perusteellinen lukeminen palkittiin, sain tutkielmasta kympin.)

Potterit olen lukenut vain kahdesti alusta loppuun, mutta muutama vuosi sitten poimin vähän väliä jonkun osan hyllystä ja lueskelin sieltä täältä. Saman on kokenut Ajan Pyörä.

Ensi vuonna ajattelin aloittaa suosikkikirjojeni uudelleenlukemisen, jotta näkisin, ovatko ne niin hyviä kuin muistin.

18.12.2016 18:33 #22 :: Beldarius
Monta kertaa luetut kirjat
David Eddings: Belgarionin, Mallorean, Eleniumin ja Tamulin tarut. Althalus. Belgarath, Polgara ja Rivan aikakirjat. Pitää lukea Dreamersien ensimmäinen osa uudestaan (Eddingsin huonoin sarja, johtuu varmaan siitä ettei Leigh pystynyt enää auttamaan miestään kirjoittamisessa).

Susan Cooper: Pimeä nousee -sarja.

Lloyd Alexander: Prydainin kronikat. Sattuuko muuten kukaan tietämään minkä takia Maria Tolvasen "Rauhan soturi" käyttää Prydainin kronikoiden kansikuvaa? Vuonna 1996 ilmestyi painos Suurkuninkaasta (Prydainin viides kirja) ja kansikuva on aivan sama kuin Rauhan soturissa, joka ilmestyi myös vuonna 1996. Verratkaas näitä:
www.isfdb.org/cgi-bin/pl.cgi?41505
www.risingshadow.fi/library/book/999-rauhan-soturi

Mytologia: Homeroksen Ilias, Villy Sorensenin Ragnarök ja Thomas Maloryn Le Morte d'Arthur. Olen lukenut kaikki kolmeen kertaan.

Edgar Allan Poe: En osaa edes laskea, miten monta kertaa "Punaisen kuoleman naamio" on tullut luettua. Se on lempitarinani kyseiseltä kirjailijalta.

Siinä se. ...Minulla on kyllä mangaa, jota luen aina uudestaan, mutta niitä ei voi laskea kirjoiksi. (Pitääkin muuten aloittaa lukemaan Outlaws of the Marsh, Journey to the West ja Tale of the Heike. Omistan kaikki kolme kirjasarjaa englanniksi käännettynä ja kokonaisuudessaan, eivät siis ole Penguin Booksin kaltaisia lyhennelmiä.)
Muokannut 18.12.2016 18:37 Beldarius

Valvojat: RinjaEmelie