Kultasuu kirjoitti: On tuossa joo tosiaan muutama kirja kertynyt. Ja ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että montako kirjaa noista olet lukenut? Vanhempasi varmaankin ovat kerenneet jo lukea noista suurimman osan, luulisin.
Iivari epäilee lukeneensa kolmanneksen, ja väittäisin että olen itse lukenut hiukan yli sen -- pääsääntöisesti siis eri kirjoja, ja jos ei lasketa uusintalukukertoja. Meillä on jossain määrin erilainen kirjamaku.
Ensimmäiset 11 metriä muodostuivat kun muutettiin yhteen, pitäisi kohta mitata kun saadaan loputkin aakkostettua, mikä on tämänhetkinen metritilanne. Suurin osa noista näkyvistä on scifiä, fantasiaa, muita spefigenrejä ja historiallisia romaaneja, mutta mukana on myös joitakin dekkareita ja klassikoita, joita tykkään itse silloin tällöin lukea (kuten Austenia ja Brontën siskoja).
Perintö- ja lahjakirjoja siitä on vain muutama hassu, joten kyllä ne ihan itse on ostettu.

Isäni ei hirveästi lue romaaneja, ja väittäisin äitini lukeneen näistä vain ihan muutaman, joita olen lainannut. Hänellä on itsellään sitten oma kirjahyllynsä.
Toisin kuin voisi kuvitella, myös luovumme kirjoista, mm. tänä kesänä niitä on poistunut jo reilu matkalaukullinen, ja vielä yksi kassi odottaa siirtymistään jonnekin kiertoon.