Veronica Rossi

• Nafisan hahmo Kirjoittaja
  • Nafisan
    Teknovelho
    Tasolla 46
    60.50

24.06.2013 23:17 #1 :: Nafisan
Veronica Rossi

Veronica Rossi: Halki ikiyön

WSOY 2013 - Risingin tietokannassa

Veronica Rossin dystopiatrilogian toisessa osassa jatketaan siitä, mihin Paljaan taivaan alla jäi. Kaksi erilaista tulevaisuuden maailmaa kohtasivat: Aria on suljetun yhteisön, Haaveen, kasvatti, joka tapasi kupolimaisten kapselien ulkopuolella elävän Perryn. Aluksi he olivat toisilleen vain asukki ja villi, mutta matka eetterimyrskyjen armoilla lähensi heitä ja suhde muuttui joksikin muuksi, rakkaudeksi.

Jatko-osassa Halki ikiyön kerronta etenee edellisen kirjan tapaan vuoroin Perryn ja Arian näkökulmista. Kirjojen välissä aikaa on kulunut joitakin kuukausia ja nuoret ovat eläneet erossa toisistaan. Helppoa ei ole yhteiselo nytkään. Aria joutuu suurimman osan kirjasta pysyttelemään kaukana juuri siitä henkilöstä, jonka lähelle hän yrittää päästä.

Lue lisää...
Muokannut 07.10.2013 17:58 Hiistu

22.05.2014 13:47 #2 :: pihlajapuu
Veronica Rossi
Graah.. Kuinka kauan voi kirjastolla mennä kirjan saamisessa lainauskuntoon. Ei sovi kärsimättömälle tämä odotus, kun kirja on käsittääkseni ilmestynyt jo päiväkausia sitten suomeksi. Marssin kohta kirjakauppaan, että pääsen piinasta! Ois vapaapäiväkin just sopivasti lukemista ajatellen.

(muoks. Yhä sininen taivas siis tämä ongelmakirja. Halki ikiyön on luettu toki. :D)

(muoks2. Ja täsmennetään vielä sen verran, että näköjään osa kirjoista on saatu jo lainaan, mutta osa on vielä "hankinnassa", ja itse olen näitä surullisia, jotka ovat saamassa lainaan vasta näitä hankinnassa olevia yksilöitä...)
Muokannut 22.05.2014 14:07 pihlajapuu

22.05.2014 18:10 #3 :: Kirjaneito
Veronica Rossi
^Samaistun vahvasti. Kirjastolla kestää joskus pieni ikuisuus saada kirjat innokkaan lukijan käsiin.

Itse ostin kuitenkin Yhä sinisen taivaan jo sen ilmestymispäivänä koska en yksinkertaisesti malttanut odottaa hetkeäkään. (+omistan edellisetkin osat joten... :wink:)

Viimeinen osa ei pettänyt ainakaan minun odotuksiani. Juonikuviot ratkaistiin ja loppu oli juuri sopiva. Olen hyvin tyytyväinen. :lol:

22.05.2014 20:26 #4 :: pihlajapuu
Veronica Rossi
^ Mie taas en haluaisi ostaa, kun ei ole edellisiä osiakaan. Jotenkin tyhmältä tuntuisi omistaa vain kolmas osa. :D Niin siksi yritän tässä nyt harjoittaa vielä hieman lisää kärsivällisyyttä...

22.05.2014 20:44 #5 :: Celestine
Veronica Rossi
Jep, kai sitä on vaan pakko odottaa. Mulla tulee kirjahyllyn tila vastaan, joten kirjaa ei voi ostaa. Lisäksi sama kuin pihlajapuulla: kun ei ole edellisiä osia, niin ei tee mieli hankkia kirjaa omaan hyllyyn.

Hyvällä tuurilla saan kirjan kirjastosta käsiini joulukuussa. :roll:

25.05.2014 00:48 #6 :: pihlajapuu
Veronica Rossi

pihlajapuu kirjoitti: ^ Mie taas en haluaisi ostaa, kun ei ole edellisiä osiakaan. Jotenkin tyhmältä tuntuisi omistaa vain kolmas osa. :D Niin siksi yritän tässä nyt harjoittaa vielä hieman lisää kärsivällisyyttä...

Voitte arvata, miten tälle päätökselle kävi, kun huomasin eilen, että koko seutukirjasto on suljettuna koko viikonlopun ja ensi viikon järjestelmäuudistuksen vuoksi.
Tykännyt: Kirjaneito, Celestine

18.06.2014 00:24 #7 :: Q_Black
Veronica Rossi
Olen kyllä pitänyt tästä sarjasta alusta alkaen todella paljon ja mielestäni Yhä sininen taivas oli trilogialle kunniallinen ja erittäin jännittävä päätös. Oli loistavaa jälleen kerran sukeltaa sisukkaan Arian, luolamies - Perryn ja humoristisen Roarin maailmaan.

Tässä kirjassa oli aika pitkälle melko synkeä tunnelma ja pelko siitä miten päähenkilöiden käy koska vastoinkäymisiä tuli useammankin kerran. Välillä melkein tuntui, että pidättelin hengitystä lukiessani kirjan jännittäviä sivuja. Menetyksiltä ei säästytty ja Sable oli entistäkin julmempi ja raaempi tässä osassa.

Loppua kohden tuli itselle melkein liikuttunut olo lukiessani viimeisiä sivuja, joten kirja todellakin hoiti tehtävänsä. Pidän kirjailijan mutkattomasta kirjoitustyylistä joka ei jää junnaamaan paikoilleen vaan tapahtumaa riittää sivulta toiselle ilman turhaa pysähtelyä. Tämä on ehdottomasti yksi parhaita trilogioita, joita olen lukenut.
Muokannut 18.06.2014 00:25 Q_Black

• Nafisan hahmo Kirjoittaja
  • Nafisan
    Teknovelho
    Tasolla 46
    60.50

18.11.2014 19:21 #8 :: Nafisan
Veronica Rossi

Veronica Rossi: Yhä sininen taivas

WSOY 2014 - Risingin tietokannassa

Veronica Rossin dystopiatrilogian päättävä Yhä sininen taivas on eeppisiä muotoja saava kertomus selviytymisestä, rakkaudesta ja sankaruudesta. Rossi jatkaa kahdesta aikaisemmasta teoksesta tutulla tyylillä jakaen puheenvuoroja molemmille päähenkilöille, niin Arialle kuin Perryllekin.

Punaisena riehuvat eetterimyrskyt repivät taivasta, sytyttävät metsät ja maat tuleen ja ajavat paljaan taivaan alla asuvat ihmiset pakoon luoliin. Modernitkaan rakenteet eivät estä tappavaa eetteriä tunkeutumasta ihmisten asumuksiin, vaan se ajaa jäljelle jääneet ja virtuaalimaailmoista lohtua hakeneet, maan alla asuneet ihmiset tukeutumaan ulkopuolisten "villien" apuun ja läheisten rakkauteen.

Lue lisää...

Valvojat: RinjaEmelie