Stephen King

15.12.2016 23:26 #141 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
Näinhän se on... mikäs eepos alkaa ja loppuu samalla lauseella? :)

31.12.2016 09:28 #142 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
En ymmärrä, miten King tähän suostui, Rolandin hahmo on niin selkeästi kuvattu Clint Eastwoodin näköiseksi tuimasilmäiseksi hahmoksi jolla on "pommikonelentäjän" silmät. Elba ei istu tähän mitenkään, varsinkaan kuvissa jo nähdyssä nahka-asussa...
Ainoa oikea valinta olisi ollut Clint itse, mutta kun hän on jo liian iäkäs, niin Hugh Jackman on ilmiselvä kakkosvaihtoehto. En tiedä katsonko koko leffaa, ehkä uteliaisuudesta tulee tsekattua, mutta odotukset ei kovin korkealla ole.

31.12.2016 13:12 #143 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Stephen King

Pate64 kirjoitti: Katsoin juuri yhden leffan, jossa oli pääosassa Idris Elba. Ei siinä mitään, ihan hyvä näyttelijä, mutta mielestäni täysin väärä roolitus tulevaan Musta Torni - leffaan.

Minä taas olen todella vaikuttunut siitä, että Elba valittiin Rolandin rooliin, odotan leffaa kiinnostuneena. Se, että Elban ulkoinen olemus eroaa kuvatusta ei kyllä minua haittaa, menihän Elba minulle täydestä Thor-leffojen Heimdallinakin.

31.12.2016 13:22 #144 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
Makuasioistahan ei kiistellä tokikaan :). Itselle on vaan vaikeaa, kun olen Torni-sarjan suuri fani ja moneen kertaan sen kahlannut läpi.
Castingia lukiessani en huomannut ketään Eddie Deanin roolissa, ja oliko siellä Susannahiakaan? Leffahan ilmeisesti alkaa Velho-osasta, jolloin tietenkään ei tuota pariskuntaa vielä tarinassa ollutkaan...

11.01.2017 15:10 #145 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Stephen King
It olisi adlibriksen alessa 15€ Onko kukaan nähnyt sitä jossain halvemmalla? Jossain vaiheessa menee ostoon, mutta mahdollisimman halvalla haluaisin päästä.

16.01.2017 13:17 #146 : Pate64
Aika halpa jo tuo 15 €. Täytynee hankkia

11.02.2017 20:15 #147 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa Stephen King
No 13€ lopulta maksoin, kun sormi maksunapilla toimi vasta LOPPUKIRI koodin (10% kaikesta) kanssa.
Eilen näin samaa opusta (Se/It) myytävän kirjakaupassa hintaan 32,90€.
DVD:t ja Blurayt hävisivät kaupoista ja kirjat seuraavat kohta perästä.

11.02.2017 21:30 #148 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
Mersumies-trilogiaa pitäisi aloitella tässä, onko kellään jo luettuna?

12.02.2017 12:13 #149 : Kvothe1982
Vastaus käyttäjältä Kvothe1982 aiheessa Stephen King
Mersumies trilogiasta kaksi ensimmäistä on luettu ja jännityksellä odotan kolmatta osaa. Spoilaamatta mitenkään niin aistin kirjasarjan pohjavireen kääntyvän dekkarista tyypillisempään Kingiin. Laatu luettavaa, varsinkin toinen osa.

Se/It kirja tuli ostettua joulun jälkeen paikallisesta citymarketista (Lahdesta) 12€. Hyvä tarina, mutta suomennus oli mielestäni luokatonta, useissa kohdissa joutui kääntämään mielessä takaisin englanniksi ja yrittää ymmärtää mitä oikeasti tässä kohtaa nyt tarkoitettiin. Lisäksi parissa kohtaa oli henkilöhahmo sekoitettu, puhumattakaan kiJrotuis vihreistä.

King kyllä yksi ehdottomista lemppareista noin yleensäkin ja yleensä jos miehen kirjoja vastaan tulee niin ostelen pois kuleksimasta.

tarinoitatuoltajostain.blogspot.fi/

• Jussi hahmo
  • Jussi
12.02.2017 16:26 #150 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Stephen King
Minä ostin Sen noin kuukausi sitten Sokoksen alelaarista. En muista tarkkaa hintaa, siinä yhdeksän euron tienoilla.

Jussi kirjoitti: Tammen kesän julkaisuohjelma on selvillä. Mukana ei ole muuta Kingiltä kuin uusintapainoksia. Sellaiset on luvassa kolmesta viimeistä Musta torni -kirjasta (varmaankin pokkareina)

Nyt on selvinnyt, että Tammi ottaa uudet kovakantiset painokset kaikista Musta torni -kirjoista (paitsi Tuulen avaimesta). Nämä julkaistaan touko-heinäkuussa.

Huomasin, että Kingin Mersumies oli sekä joulukuussa että marraskuussa Suomen myydyin aikuisten käännöskirja.

12.02.2017 19:57 - 12.02.2017 20:01 #151 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
Ostinpa sitten elämäni ensimmäisen ekirjan ja se oli Mersumies. Adlibrikseltä 9,90. Elisalla näkyi olevan myös Etsivä löytää - ekirja tarjouksessa, 12,90.
Viimeksi muokattu: 12.02.2017 20:01 Pate64.

• Jussi hahmo
  • Jussi
04.03.2017 12:40 #152 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa Stephen King
Se ilmestyy syyskuussa Tammelta elokuvapokkarina . Katalogin mukaan kyseessä on "jättipokkari", jonka pituus on 1139 sivua. Myös Revolverimiehestä on luvassa (uuden kovakantisen painoksen ohella) leffapokkari, joka julkaistaan elokuussa. Saa nähdä, onko siinä Idris Elba kannessa, vaikka kirjan Roland on valkoihoinen.

Ketjussa ei kai ole mainittu Kingin seuraavaa romaania Sleeping Beauties ? Se ilmestyy alkukielellä lokakuussa, ja Stephen on kirjoittanut se yhdessä poikansa Owenin kanssa.

What would happen if all the women abandoned the world? A wildly provocative novel of supernatural suspense, SLEEPING BEAUTIES is the first father/son collaboration between Stephen King and Owen King.

04.03.2017 16:43 #153 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Stephen King

Jussi kirjoitti:

Tämähän vaikuttaa lupaavalta asetelmalta, mitähän Kingi tähän keksii... Mielenkiintoista myös nähdä miten toimii isän ja toisen pojan yhteistyö kirjoittamisessa.

04.03.2017 21:08 #154 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
Juu, King on yleensä tosi vahva apokalyptisissa kertomuksissa, odotan mielenkiinnolla tuota Sleeping Beauties - kirjaa.
Mersumies on puolivälissä ja taattua Kingiähän se on.

21.03.2017 09:02 #155 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
Sain Mersumiehen viimein luettua ja onhan se ihan mainio jännäri Kingmäisellä otteella. Aluksi preesens aikamuodon käyttö hieman häiritsi, mutta kuten Pimeyden Talossa, siihen totttui varsin pian.
King on hyvässä vedossa ja sopivasti tulikin kirjastosta saapumisilmoitus trilogian toiselle osalle Etsivä Löytää :)

03.04.2017 01:13 #156 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
Etsivä Löytää on kohta puolivälissä. King palaa yhteen lempiaiheistaan: kirjallisuuden otteeseen lukijasta :)

02.06.2017 23:34 #157 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Stephen King
Luen parhaillaan Herääminen-romaania (Revival) ja olenkin jo loppusuoralla, jäljellä olisi noin neljäsosa. Tämä on ensimmäinen King-kirjani tällä vuosikymmenellä, joten tuntui ihan virkistävältä palata kauhun mestarin visioiden ääreen. Kauhutunnelmia tässä ei tosin ole juurikaan, ennemmin voisi puhua todella vinoutuneesta komediasta. Hyvin on kuitenkin uponnut, vaikka olenkin jatkuvasti miettinyt, mikä tarinan määränpää oikein on. Toisaalta tietty harhailevuus sopii kitaraa soittavaan ja huumeita paljon vetäneeseen päähenkilöön, joka on lähinnä ajelehtinut läpi elämänsä tilanteesta toiseen.

I'm just a normal everyday pervert.

• Traeg hahmo
  • Traeg
    Teknikko
05.06.2017 15:34 #158 : Traeg
Vastaus käyttäjältä Traeg aiheessa Stephen King
Heräämisen luin viime kesänä. Oiva romaani, joka tuntui olevan vähän tälläinen lyhyt väliteos muiden projektien välillä. Itse ainakin nautin. Nyt on omistettuna joka ainoa Kingin suomennettu teos. Muutamaan tekeleeseen kuten Se 1&2 upposi aika paljon lateja, mutta kerran se vain kirpaisee. Tällä hetkellä menossa Talismaani, jonka kirjoittanut Peter Straubin kanssa. Hyvältä vaikuttaa, vaikka en itse juuri hirveästi ennen ole minkäänlaista "fantasiakirjallisuutta" lukenutkaan.

06.06.2017 19:50 - 06.06.2017 19:51 #159 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Stephen King
Talismaani olikin sattumoisin se edellinen lukemani teos Kingiltä. Muistan pitäneeni siitä, vaikka se olikin sata sivua liian pitkä. Kirjallehan on jatkoakin, onko se nyt Pimeyden talo.

Sain Heräämisen päätökseen tänään. Pari viimeistä lukua olivat melkoista tykitystä, oikein kunnon loppuhuipennus. Nyt tajuan, miksi kirjaa on kuvailtu Lovecraft-tyyliseksi, vaikka tokihan herralle ominaisia piirteitä oli mukana muuallakin kuin lopussa.

Täytyy yrittää kirjoittaa arvostelu tuonne kirjaston puolelle, nyt kun kerrankin tuli luettua jotain.

I'm just a normal everyday pervert.
Viimeksi muokattu: 06.06.2017 19:51 Astorethein.

09.06.2017 22:48 #160 : Pate64
Vastaus käyttäjältä Pate64 aiheessa Stephen King
Miksi Talismaani oli sata sivua liian pitkä? Itse pidin kirjasta todella paljon ja oli kurjaa kun se loppui.
Kirjassa oli hieno, mystinen tunnelma ja mainioita kauhuhetkiä myös.

Eija, rudi92
Uusin jäsen: Viola OwO