Stephen King

10.06.2017 13:23 #161

Olihan siinä mystistä ja jännää tunnelmaa, mutta jotkin osiot olisi voinut kirjoittaa lyhyemminkin. Muistaakseni raamattukodissa vietettiin aikaa turhan paljon, vaikka se olikin hyvä episodi. Pienellä tiivistämisellä olisin tykännyt Talismaanista enemmän. Toisaalta suhtaudun nykyään aika nihkeästi kaikkiin tiiliskiven paksuisiin kirjoihin.

11.06.2017 15:38 #162

Kingillä kieltämättä lähtee joskus mopo käsistä, mutta pääasiallisesti nautin hänen tekstistään aina. Ehkä Liseyn tarina ja Eksyneiden Jumala, sekä jotkin novellit tai pienoisromaanit ovat liiallista diibadaabaa sisältäviä, mutta esim. Tukikohdan kaikki 1300 sivua oli nautittavaa lukemista.

11.06.2017 17:33 #163

Talismaanissa pidin erityisesti Wolfin osuudesta, sekä Poltetun maan halkiajamisesta..
Myös mustassa hotellissa tapahtuvat kohtaukset ovat sujuvaa luettavaa, joskin King toistaa tiettyjä kuvioita usein kun kuvailee kummitustaloa tai vastaavaa.

Viimeksi muokattu: 11.06.2017 17:38 : Pate64.

11.06.2017 23:23 #164

Pate64 kirjoitti: Tukikohdan kaikki 1300 sivua oli nautittavaa lukemista.

En ikinä edes harkitsisi tuollaisen järkäleen aloittamista. Minun lukunopeudellani saisin sen luettua ehkä vuodessa.

King kärsii joskus mammuttitaudista, mutta pääosin minäkin olen pitänyt hänen tarinoistaan. Mainitsemasi Eksyneiden jumala on ainoa, jota sanoisin rehdisti huonoksi. Kirja oli tylsä ja puuduttava, vaikka se onkin Kingin lyhyimpiä teoksia.

I'm just a normal everyday pervert.

Viimeksi muokattu: 11.06.2017 23:24 : Astorethein.

12.06.2017 21:02 #165

Noin 150s vielä Talismaania jäljellä ja täytyy sanoa että "raamattukoti-episodi" on ehkä ollut tähän asti kirjan parasta antia. Oikein nautinnollinen kirja eikä ole vielä ainakaan alkanut pitkästyttämään, mitä ehkä ajoittain tapahtui Unettoman Yön kanssa. Loistava romaani sekin oli, mutta jotkut kohdat olisi ehkä voineet nopeamminkin mennä. Tämä esimerkki siksi, että ovat lähes saman paksuisia. Liseyn Tarinasta pidin erittäin paljon, mutta Eksyneiden Jumalaan sama. Ehkä heikoin teos mitä Kingiltä olen toistaiseksi lukenut. Onko tietoa koska Sleeping Beautyes tulee suomennettuna? Ja onkohan Gwendy's Button Boxista edes tulossa?

24.06.2017 22:38 #166

Jussi kirjoitti: Nyt on selvinnyt, että Tammi ottaa uudet kovakantiset painokset kaikista Musta torni -kirjoista (paitsi Tuulen avaimesta). Nämä julkaistaan touko-heinäkuussa.

Uudet kovakantiset painokset on ilmeisesti peruttu. Neljän ensimmäisen osan piti ilmestyä toukokuun alussa, eikä niitä ole vieläkään kaupoissa. Kustantajan tietokannasta (Kirja.fi-sivusto) kaikki seitsemän on poistettu.

Jussi kirjoitti: Revolverimiehestä on luvassa (uuden kovakantisen painoksen ohella) leffapokkari, joka julkaistaan elokuussa. Saa nähdä, onko siinä Idris Elba kannessa, vaikka kirjan Roland on valkoihoinen.

Kansi on elokuvajuliste, jossa Elba näkyy pienenä alareunassa.

Viimeksi muokattu: 24.06.2017 22:40 : Jussi.

24.06.2017 22:53 #167

Kovakantiset kirjat olisivat kelvanneet, mutta en kyllä osta pokkariakaan, kun kansi on noin tautisen ruma. Graafinen suunnittelija on pistänyt parastaan.

24.06.2017 23:22 #168

Astorethein: Revolverimies on saatavilla pokkarina , jossa on sama kansikuva kuin kovakantisessa. Elokuvakannellinen versio ilmestyy vasta elokuun alussa. Myös Kolme korttia pakasta, Joutomaa ja Velho ovat myynnissä "normaaleina" Bon-pokkareina.

Nettikirjakauppoja tutkimalla minulle selvisi, että Tammi aikoo julkaista ensi vuoden maaliskuussa kolme viimeistä Musta torni -kirjaa Bon-pokkareina. Ilmeisesti nämä korvaavat aiemmin ilmoitetut kovakantiset painokset.

24.06.2017 23:44 #169

Tuo kansikuva on kyllä hyvä ja mielikuvia vastaava. Edelleen peräänkuulutan Hugh Jackmania revolverimieheksi, hänellä on sitä Eastwoodmaista ilmettä ja karismaa..
Eastwood itse nuorempana olisi tietysti ollut nappivalinta, häntähän King itsekin kuvaa Rolandin näköiseksi.

24.06.2017 23:53 #170

www.google.fi/search?q=hyvät+pahat+ja+ru...imgrc=LSXMUTn6uiBjrM :
Tuossa on mielikuvani Rolandista pommikonelentäjän silmineen...

25.06.2017 12:53 #171

Joo, tuosta Michael Whelanin maalaamasta kansikuvasta on tullut ikoninen. Itse tykkään myös John Avonin Roland-tulkinnasta:

Kuten sanoin toisessa ketjussa, ei aio katsoa Musta torni -elokuvaa. Kirjojen fanina en pääse yli siitä, että Rolandin rooliin on valittu tummaihoinen näyttelijä. En olisi myöskään katsonut Tolkien-filmatisointeja, jos Reppulien esittäjät olisivat olleet afrikkalaisen näköisiä.

Traeg kirjoitti: Onko tietoa koska Sleeping Beautyes tulee suomennettuna? Ja onkohan Gwendy's Button Boxista edes tulossa?

Minulla ei ole tietoa, kannattaa lähettää kustantajalle sähköposia, jos asia kiinnostaa. Tammi on muistaakseni kertonut julkaisevansa kolmannen Bill Hodges -romaanin End of Watch suomeksi alkuvuodesta 2018. Ehkä Sleeping Beauties on sitten luvassa ensi vuoden syksyllä.

26.06.2017 23:37 #172

www.google.fi/search?q=michael+whelan+cr...imgrc=Q_Zz2zsVqJKiqM :

Tämä Whelanin näkemys Purppurakuninkaasta on todella upea...

01.07.2017 00:10 #173

Tuli Tammelta tiedusteltua ja uutta Kingiä tosiaan lupaili vasta 2018 Tammikuuksi. Eiköhän se End of Watch ole. Olisi senkin vähän nopeammin voinut suomeksikin lykätä. Kosketus tuli luettua. Pidin kovasti. Hesarihan kirjan Stillsonia vertasi Donald Trumpiin ja kertoi kuinka tietyt Kingit kirjat ovat osanneet vähän jopa ennustaa tulevaa :)

02.07.2017 14:48 #174

Stillson muistuttaa Trumpia melkoisesti, jopa aavemaisenkin paljon.
Kosketus on tosi hyvä kertomus, hieman surullinen myös.

02.07.2017 20:23 #175

Muita tulevaisuuden aavisteluja on esim unettomassa yössä, jossa lentokone uhkaa törmätä rakennukseen tappaen tuhansia (kirjoitettu muistaakseni 1993).

09.07.2017 12:41 #176

Syyskuun alussa julkaistavan Se-romaanin elokuvapainoksen kansikuva on paljastettu:

Tämä ei hinnasta (17,40 €) päätellen ole pokkari vaan kovakantisen kokoinen nidottu laitos. Uusi painos on merkitty kuulumaan "Jättipokkarit"-nimiseen sarjaan. Sivumääräksi ilmoitetaan täsmälleen sama kuin sidotussa versiossa. Huomasin, että kovakantinen Se on tällä hetkellä loppuunmyyty nettikirjakaupoissa. Onneksi ehdin hankkia alle kympillä omaan hyllyyn.

Traeg kirjoitti: Tuli Tammelta tiedusteltua ja uutta Kingiä tosiaan lupaili vasta 2018 Tammikuuksi. Eiköhän se End of Watch ole.

Kiitos tiedosta, lisäsin kolmannen Bill Hodges -kirjan tietokantaan.

Viimeksi muokattu: 09.07.2017 14:42 : Jussi. Syy: Korjasin tekstiä.

09.07.2017 23:28 #177

Siisti kansi. Elokuvakin kiinnostaa enemmän kuin Musta Torni - filmatisointi.

24.07.2017 22:48 #178

Jussi kirjoitti: Nettikirjakauppoja tutkimalla minulle selvisi, että Tammi aikoo julkaista ensi vuoden maaliskuussa kolme viimeistä Musta torni -kirjaa Bon-pokkareina.

Olin taas väärässä. Joensuun Suomalaisessa kirjakaupassa nimittäin näkyi tänään myynnissä kolme viimeistä Mustaa tornia Bon-pokkareina. Tammi haluaa ilmeisesti ottaa kaiken irti elokuvajulkaisun tuomasta huomiosta, ja jokainen Musta torni -kirja on nyt saatavilla pokkariversiona (paitsi Tuulen avain).

06.08.2017 12:28 #179

Se tuli luettua eilen illalla loppuun. 1135 sivua taitaa olla pisin kirja mihin olen yltänyt. Meni siinä toki reilu kuukausi, kun en joka päivä läheskään ehtinyt lukea. Uutta filmatisointia odotan innolla. Musta Torni-elokuva on kyllä saanut niin paljon negatiivista palautetta, että eipä paljon enää kiinnosta.

Nyt novellikokoelma Anteeksi, oikea numero luettavaksi. Vähän köykäsempää luettavaa Kingiltä tähän väliin.

06.08.2017 20:51 #180

Se on kyllä loistava opus. Olen sen lukenut sen verran moneen kertaan, etten enää aloita, mutta uusi leffa kiinnostaa kyllä.
King on tässä parhaimmillaan, tarina on sujuva ja arkipäivä yhdistyy hienosti kauhukokemuksiin. Häviäjien jengi tempaa mukaansa sekä lapsena että aikuisena.

NoctilucA
Uusin jäsen: Raisa Välimäki-Kuronen