Clive Barker

Master
Riiviö
Master loi aiheen: Clive Barker
04.06.2015 18:45 #1

En löytänyt keskustelua, joten päätin tehdä sellaisen. Clive Barker on brittiläinen kirjailija, ohjaaja ja kuvataiteilija. Hänet tunnetaan mm. kauhunovellisarjasta Veren kirjat. Itse olen kuitenkin ihastunut nuorten fantasiakirjasarjaan Abarat. Olen vaikuttunut Barkerin tyylistä kirjoittaa, se on niin elävää ja omaperäistä. Onko täällä muita, jotka ovat lukeneet nimenomaan Abarat-sarjaa? Suosikkihahmosi? Seuraava osa Kry Rising ilmestyy kaiketi 2016 ja sitten on vielä jäljellä se viimeinen osa, jolla on jo työnimi. Muista teoksista: mielestäni Veren kirjat on ihan ok. Yön kansa muodonmuutoksineen ei tehnyt minuun vaikutusta. Luen tällä hetkellä kirjaa Kadotuksen peli.

"Hush now. Listen to your Master."

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

requiax
Kisälli
requiax vastasi aiheeseen: Clive Barker
24.12.2016 15:23 #2

Clive Barkerin kirjoja olen lukenut. Barker kirjoittaa ilman sääntöjä, ilman rajoituksia mitä ikinä tahtoo. Juuri se on tälle kirjailijalle omaleimaista ja tyypillistä. Abarat-fantasiasarja on tunnetusti loistava, tartuin sarjaan kun joku viisas netissä sitä tosissaan suositteli. :-)

Outoa, ettei edes Imajicaa (johon Barker oli tyytyväinen) ole koskaan suomennettu. Luen mielelläni alkuperäiskielellä englanniksi, vaikka kielitaito aavistuksen hatara onkin. Haluaisin löytää ja ostaa Abarat-kirjat englanniksi hyllyyni. Se on loistava fantasiasarja, jota suosittelen kaikille. Neljäs osa Kry Rising saattaa ilmestyä joskus ensi vuonna?

LordStenhammar
Uusin jäsen: Antero Stenhammar