kovakantinen, pokkari vai e-kirja?

×

Kysely: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?

kovakantinen
1 1.3%
muu (mikä?!)
1 1.3%
Äänestäjiä yhteensä: 79
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
Jussi
Jussi vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
12.09.2017 02:01 #41

Jussi kirjoitti: Toistaiseksi minulla on jäänyt ainoastaan yksi kirja lukematta/hankkimatta siksi, että se on saatavilla vain sähköisessä muodossa: Mark Lawrencen novellikokoelma Road Brothers. Kirjailija julkaisi sen omakustanteena, ja voi hyvin kysyä, olisiko kirja ilmestynyt ollenkaan perinteisen kustantamisen kautta.

Täytyy mainita se, että Road Brothers ilmestyy myös perinteisen kustantamisen kautta, ja vielä reilusti laajennettuna laitoksena. Britannian HarperVoyager julkaisee teoksen kovakantisena marraskuun alussa, eikä hinta ole paha. Nidottu painos on varmasti tulossa myöhemmin. Lawrencen mukaan uusittu kokoelma on kaksi kertaa pidempi kuin omakustanteena e-kirjana ilmestynyt. Mukana on nyt myös tarina The Red Queen's War -trilogian päähenkilöstä Jalanista.

Viimeksi muokattu: 12.09.2017 02:02 : Jussi.

Mr Funk
Riiviö
Mr Funk vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
12.09.2017 11:16 #42

Kovakantinen ehdottomasti.
Pokkareita sitten suosin reissuilla.

Marko Poutiainen
Rahtari
Marko Poutiainen vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
02.10.2017 12:00 #43

Ensipainoksista ja kovakantisista puheenollen: osaako joku sanoa, julkaistiinko WSOY:n ja Kirjayhtymän scifisarjojen alkupään kirjat vain pehmytkantisena? Noita kun näkee huuto.netissä myynnissä aika ajoin. Esimerkiksi vaikka 2001:n ensimmäinen painos.

Thialfi
Thialfi vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
02.10.2017 21:07 #44

Ei, osasta julkaistiin pehmeäkantinen 2. painos ja yleisyyden vuoksi niitä voi nähdä usein myynnissä.

Marko Poutiainen
Rahtari
Marko Poutiainen vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
03.10.2017 09:53 #45

Eli pitää varautua maksamaan niistä melko hilpeitä hintoja. Teräsluolia on näkynyt kovakantisena ja hyväkuntoisten hinnat näyttää olevan satasesta ylöspäin...

Saraneth
Peto
Saraneth vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
06.10.2017 23:16 #46

Täytyy vastata että pokkarit, sillä ei kauheasti ole nykyisellä budjetilla varaa ostella kaikkia haluamani kirjoja kovakantisina. Pokkareissa on etuna kanssa se, että ne vievät yleensä vähemmän tilaa kirjahyllyssä. E-kirjat tosin vievät vielä vähemmän tilaa, mutta jotenkin niiden lukeminen ei vaan ole samaa kun se että nappaisi käteen ihan painetun kirjan.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
25.10.2017 21:46 #47

Hei!

Osaatteko suositella hyvää lukulaitetta e-kirjoille? Tuli itselle iso haaste eteen joten sellasta nyt etsimässä.

Minä kovakantiste ystävä otin sit haasteen vastaan ystävältäni. Hänen e-kirja kokoelman lukeminen. Tässä on siis edessä 10 000 e-kirjan luku edessä jos hän lukee minun kirjahyllyni ( 1532 kirjaa).

Ehdotukset hyvästä laitteesta auttaisi projektiani suuresti koska tietokoneelta lukeminen tulisi olemaan elämäni suurimpia haasteita.

Race like first!
Train like second!

Salmikki
Kaartilainen
Salmikki vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
25.10.2017 21:55 #48

Kindle. Ihan se peruskindle riittää. Kotiutin omani viitisen vuotta sitten sen suuremmin vaihtoehtoja puntaroimatta, mutta äskettäin eräs eri-kriittinen kaveri osti uuden peruskindlen, ja hehkutti sitä suuresti. Väsyttämätön valaistus, kevyt, helppo jne. ^_^

Pouring spirits while I follow the Northern star

kreivitär Kirjattaren tuomio
Rahtari
kreivitär Kirjattaren tuomio vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
26.10.2017 16:31 #49

Fyysinen kirja pitää olla, eli ei mitään E/äänikirja hömpötystä. Kirjan pitää olla KIRJA ja mieluiten kovakantinen kansipapereilla (luen ilman kansipaperia, jolloin kirjat säilyvät kuin uusina). Pehmeäkantiset ovat ok ja ostankin niitä kun halvalla kohdalle osuu. Kirjaahan luetaan itse kirjan takia eli kova- vai pehmeäkantinen - sillä ei loppupeleissä ole väliä. Kohtelen myös kirjojani niin hellävaraisesti että pokkarinikin näyttävät kuin uusilta (jopa selkä ilman ryppyjä) eli senkään puolesta formaatilla ei ole väliä. Mutta E-kirjoja vastustan syvästi ja äänikirja ei mieletäni edes ole KIRJA.

KiLLPaTRiCK
Epäkuollut
KiLLPaTRiCK vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
27.10.2017 00:42 #50

Taisit ymmärtää koko jutun väärin.
Mutta lähinnä kiinnostaa tuon 10 000 e-kirjan lukeminen. Jos lukee kirjan päivässä, menee tuohon noin 30 vuotta...

Xhex
Kaartilainen
Xhex vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
27.10.2017 06:14 #51

Pokkari. Kovakantiset kirjat painavia, etenkin paksut kirjat. Niska ja hartiat menee ihan jumiin kun yrittää lukea paksua kovakantista kirjaa.

I dont want to just read books. I want to crawl inside of them and live there

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
27.10.2017 09:40 #52

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Taisit ymmärtää koko jutun väärin.

En ymmärtänyt. Tuossa 10 000 kirjan kokoelmassa on sarjakuvia/lyhyitä satuja/ näytelmä tekstejä jotka ovat nopeata luettavaa.

Race like first!
Train like second!

duiduli79
Riiviö
duiduli79 vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
13.02.2019 14:15 #53

Kovakantiset kirjat mielyytävämpiä lukea. Max 500 sivua sen jälkeen menee hankalaksi lukea. Pokkarit ok. E- kirjoja en lue ollenkaan. (vaikka pitäisi.. kaipa se on tulevaisuutta) Äänikirjat kiinnostaa erityisesti englannin kielellä, pitäisi ehtiä/viitsiä testata sellaista. En ole lukenut englanniksi yhtään kirjaa, mutta Äänikirjana voisi onnistua.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
18.02.2019 12:11 #54

Eihän e-kirjoja ole toki "pidä" lukea, vaikka se kuinka olisi tulevaisuutta... enkä edes usko, että on. Ainakaan pelkästään. Toistaiseksi monilla on tarve omistaa fyysinen kappale. Tosin itse olen vielä niitä sukupolvia, joiden mielestä kotiin kuuluu viihtyvyyden vuoksi kirjahylly, vaikka se painaisikin muutossa. Fyysisellä kirjalla on kuitenkin monia hyviä puolia verrattuna digiversioon, ja toisin päinkin tietenkin. Siksi itselläkin on usein digikirja puhelimessa, koska se on helppo ja kevyt kaivaa esiin missä tahansa. Samalla on aina kesken fyysinen kirja.

duiduli79
Riiviö
duiduli79 vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
26.02.2019 16:08 #55

Paperittomuushan on jo nykyaikaa ja uskoisin, että painettujen kirjojen myynti on jo vähentynyt . Kun on mahdollisuus lukea kirja kännykästä tai tabletista.

Onnimanni
Salamatkustaja
Onnimanni vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
26.02.2019 20:19 #56

Luen yleensä kirjat kovakantisina, koska niiden teksti on yksinkertaisesti isompaa kuin pokkareissa. Toisaalta jos pehmeäkantinen kirja on kovakantisen kokoluokkaa niin silloin ainoastaan hinta ratkaisee.

• TP hahmo
TP
Kaartilainen
TP vastasi aiheeseen: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
20.04.2019 10:46 #57

Nykyään plussaa paksummissa pokkareissa olevasta irtonaisesta selästä. Helpottaa pokkareiden lukemista paljon eikä kirjaa pidä enää niin voimalla vetää auki jotta teksin näkisi sivun sisälaidastakin ja kirjan selkäkin säilyy hyvän näköisenä eikä rypisty.

Viimeksi muokattu: 20.04.2019 10:46 : TP.

Uusin jäsen: aino