kovakantinen, pokkari vai e-kirja?

×

Kysely: kovakantinen, pokkari vai e-kirja?

kovakantinen
1 1.3%
muu (mikä?!)
1 1.3%
Äänestäjiä yhteensä: 79
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Jussi hahmo
  • Jussi
12.09.2017 02:01 - 12.09.2017 02:02 #41 : Jussi
Vastaus käyttäjältä Jussi aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?

Jussi kirjoitti: Toistaiseksi minulla on jäänyt ainoastaan yksi kirja lukematta/hankkimatta siksi, että se on saatavilla vain sähköisessä muodossa: Mark Lawrencen novellikokoelma Road Brothers. Kirjailija julkaisi sen omakustanteena, ja voi hyvin kysyä, olisiko kirja ilmestynyt ollenkaan perinteisen kustantamisen kautta.

Täytyy mainita se, että Road Brothers ilmestyy myös perinteisen kustantamisen kautta, ja vielä reilusti laajennettuna laitoksena. Britannian HarperVoyager julkaisee teoksen kovakantisena marraskuun alussa, eikä hinta ole paha. Nidottu painos on varmasti tulossa myöhemmin. Lawrencen mukaan uusittu kokoelma on kaksi kertaa pidempi kuin omakustanteena e-kirjana ilmestynyt. Mukana on nyt myös tarina The Red Queen's War -trilogian päähenkilöstä Jalanista.
Viimeksi muokattu: 12.09.2017 02:02 Jussi.

• Mr Funk hahmo
  • Mr Funk
    Riiviö
12.09.2017 11:16 #42 : Mr Funk
Vastaus käyttäjältä Mr Funk aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Kovakantinen ehdottomasti.
Pokkareita sitten suosin reissuilla.

02.10.2017 12:00 #43 : Marko Poutiainen
Vastaus käyttäjältä Marko Poutiainen aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Ensipainoksista ja kovakantisista puheenollen: osaako joku sanoa, julkaistiinko WSOY:n ja Kirjayhtymän scifisarjojen alkupään kirjat vain pehmytkantisena? Noita kun näkee huuto.netissä myynnissä aika ajoin. Esimerkiksi vaikka 2001:n ensimmäinen painos.

• Thialfi hahmo
  • Thialfi
02.10.2017 21:07 #44 : Thialfi
Vastaus käyttäjältä Thialfi aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Ei, osasta julkaistiin pehmeäkantinen 2. painos ja yleisyyden vuoksi niitä voi nähdä usein myynnissä.

03.10.2017 09:53 #45 : Marko Poutiainen
Eli pitää varautua maksamaan niistä melko hilpeitä hintoja. Teräsluolia on näkynyt kovakantisena ja hyväkuntoisten hinnat näyttää olevan satasesta ylöspäin...

06.10.2017 23:16 #46 : Saraneth
Vastaus käyttäjältä Saraneth aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Täytyy vastata että pokkarit, sillä ei kauheasti ole nykyisellä budjetilla varaa ostella kaikkia haluamani kirjoja kovakantisina. Pokkareissa on etuna kanssa se, että ne vievät yleensä vähemmän tilaa kirjahyllyssä. E-kirjat tosin vievät vielä vähemmän tilaa, mutta jotenkin niiden lukeminen ei vaan ole samaa kun se että nappaisi käteen ihan painetun kirjan.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
25.10.2017 21:46 #47 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Hei!

Osaatteko suositella hyvää lukulaitetta e-kirjoille? Tuli itselle iso haaste eteen joten sellasta nyt etsimässä.

Minä kovakantiste ystävä otin sit haasteen vastaan ystävältäni. Hänen e-kirja kokoelman lukeminen. Tässä on siis edessä 10 000 e-kirjan luku edessä jos hän lukee minun kirjahyllyni ( 1532 kirjaa).

Ehdotukset hyvästä laitteesta auttaisi projektiani suuresti koska tietokoneelta lukeminen tulisi olemaan elämäni suurimpia haasteita.

Race like first!
Train like second!

• Salmikki hahmo
  • Salmikki
25.10.2017 21:55 #48 : Salmikki
Vastaus käyttäjältä Salmikki aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Kindle. Ihan se peruskindle riittää. Kotiutin omani viitisen vuotta sitten sen suuremmin vaihtoehtoja puntaroimatta, mutta äskettäin eräs eri-kriittinen kaveri osti uuden peruskindlen, ja hehkutti sitä suuresti. Väsyttämätön valaistus, kevyt, helppo jne. ^_^

Pouring spirits while I follow the Northern star

26.10.2017 16:31 #49 : kreivitär Kirjattaren tuomio
Fyysinen kirja pitää olla, eli ei mitään E/äänikirja hömpötystä. Kirjan pitää olla KIRJA ja mieluiten kovakantinen kansipapereilla (luen ilman kansipaperia, jolloin kirjat säilyvät kuin uusina). Pehmeäkantiset ovat ok ja ostankin niitä kun halvalla kohdalle osuu. Kirjaahan luetaan itse kirjan takia eli kova- vai pehmeäkantinen - sillä ei loppupeleissä ole väliä. Kohtelen myös kirjojani niin hellävaraisesti että pokkarinikin näyttävät kuin uusilta (jopa selkä ilman ryppyjä) eli senkään puolesta formaatilla ei ole väliä. Mutta E-kirjoja vastustan syvästi ja äänikirja ei mieletäni edes ole KIRJA.

27.10.2017 00:42 #50 : KiLLPaTRiCK
Vastaus käyttäjältä KiLLPaTRiCK aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Taisit ymmärtää koko jutun väärin.
Mutta lähinnä kiinnostaa tuon 10 000 e-kirjan lukeminen. Jos lukee kirjan päivässä, menee tuohon noin 30 vuotta...

• Xhex hahmo
  • Xhex
27.10.2017 06:14 #51 : Xhex
Vastaus käyttäjältä Xhex aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Pokkari. Kovakantiset kirjat painavia, etenkin paksut kirjat. Niska ja hartiat menee ihan jumiin kun yrittää lukea paksua kovakantista kirjaa.

I dont want to just read books. I want to crawl inside of them and live there

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
27.10.2017 09:40 #52 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?

KiLLPaTRiCK kirjoitti: Taisit ymmärtää koko jutun väärin.

En ymmärtänyt. Tuossa 10 000 kirjan kokoelmassa on sarjakuvia/lyhyitä satuja/ näytelmä tekstejä jotka ovat nopeata luettavaa.

Race like first!
Train like second!

13.02.2019 14:15 #53 : duiduli
Vastaus käyttäjältä duiduli aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Kovakantiset kirjat mielyytävämpiä lukea. Max 500 sivua sen jälkeen menee hankalaksi lukea. Pokkarit ok. E- kirjoja en lue ollenkaan. (vaikka pitäisi.. kaipa se on tulevaisuutta) Äänikirjat kiinnostaa erityisesti englannin kielellä, pitäisi ehtiä/viitsiä testata sellaista. En ole lukenut englanniksi yhtään kirjaa, mutta Äänikirjana voisi onnistua.

• kyty
18.02.2019 12:11 #54 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Eihän e-kirjoja ole toki "pidä" lukea, vaikka se kuinka olisi tulevaisuutta... enkä edes usko, että on. Ainakaan pelkästään. Toistaiseksi monilla on tarve omistaa fyysinen kappale. Tosin itse olen vielä niitä sukupolvia, joiden mielestä kotiin kuuluu viihtyvyyden vuoksi kirjahylly, vaikka se painaisikin muutossa. Fyysisellä kirjalla on kuitenkin monia hyviä puolia verrattuna digiversioon, ja toisin päinkin tietenkin. Siksi itselläkin on usein digikirja puhelimessa, koska se on helppo ja kevyt kaivaa esiin missä tahansa. Samalla on aina kesken fyysinen kirja.

26.02.2019 16:08 #55 : duiduli
Vastaus käyttäjältä duiduli aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Paperittomuushan on jo nykyaikaa ja uskoisin, että painettujen kirjojen myynti on jo vähentynyt . Kun on mahdollisuus lukea kirja kännykästä tai tabletista.

• Onnimanni hahmo
  • Onnimanni
    Salamatkustaja
26.02.2019 20:19 #56 : Onnimanni
Vastaus käyttäjältä Onnimanni aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Luen yleensä kirjat kovakantisina, koska niiden teksti on yksinkertaisesti isompaa kuin pokkareissa. Toisaalta jos pehmeäkantinen kirja on kovakantisen kokoluokkaa niin silloin ainoastaan hinta ratkaisee.

• TP hahmo
  • TP
20.04.2019 10:46 - 20.04.2019 10:46 #57 : TP
Vastaus käyttäjältä TP aiheessa kovakantinen, pokkari vai e-kirja?
Nykyään plussaa paksummissa pokkareissa olevasta irtonaisesta selästä. Helpottaa pokkareiden lukemista paljon eikä kirjaa pidä enää niin voimalla vetää auki jotta teksin näkisi sivun sisälaidastakin ja kirjan selkäkin säilyy hyvän näköisenä eikä rypisty.
Viimeksi muokattu: 20.04.2019 10:46 TP.

punnort
Uusin jäsen: Eemeli Niemenlehto