• Iivari hahmo Kirjoittaja
  • Iivari

09.08.2012 00:20 #1 :: Iivari

Lukija: Markku Kuronen

Tajunta Media 2012 - Äänikirjan kotisivut

Punavuoren susimieheton Jyrki Pitkän kirjoittaman, äänikirjana julkaistavan dekkarisarjan avaustarina. Molemmat osat julkaistiin toukokuussa. Sittemmin on jo ilmestynyt seuraavan tarinan ensimmäinen osakin, joten kuunneltavaa riittää. Jaksot ovat noin kolmen vartin pituisia, joten tällä tarinalla mittaa on reilusti puolitoista tuntia.

Äänikirja ei ole minulle uusi tuttavuus, sillä olen viettänyt lapsuuteni kuunnellen lähikirjaston c-kasettimuodossa olleita äänikirjoja yhä uudestaan. Nyt 2000-luvun mittaan olen odottanut äänikirjojen uutta tulemista laajalla rintamalla, mutta se vain tuntuu viipyvän yhä. Harvasta kirjasta tehdään äänikirja ja nekin sekä maksavat paljon että vievät hurjan monta cd:tä. Siispä tällainen erityisesti äänikirjaformaattiin sopiva, netistä halpaan hintaan ostettava ja vielä aiheeltaan kutkuttava kirja herätti kiinnostukseni. Samalla heräsivät kyllä myös epäilyni: kun olen pääasiassa kuunnellut tunnustettujen kirjailijoiden teoksia Suomen ykköskaartin näyttelijöiden (Seela Sellasta Lasse Pöystiin) lukemana, olivat odotukseni ehkä luvattomankin korkealla.

Lue lisää...

Valvojat: RinjaEmelie