J. R. Ward

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: J. R. Ward
18.06.2017 11:44 #41

Dyn kirjoitti: Xcor ja Layla... nojaa. Vaikea nähdä, miten siihen saisi onnellista loppua.

Minä taas Peto-kirjan luettuani totesin, että nyt on kyllä kaikki avaimet annettu Laylan ja Xcorin ongelman selviämiseen ihan tarjottimella. Viimeistä piirtoa myöten pedattu juttu, jonka jälkeen kaikilla on kivaa. (En nyt taida esittää spekulointiani edes spoilereissa, koska olen niiden toteutumisesta vähän turhan vakuuttunut, mutta ratkaisun voi silti toivoa jollekulle tulevan vielä yllätyksenä. :tongue: Toivon kuitenkin - varmaan turhaan - ettei Ward säästele tätä ratkaisua kirjassa sen 600 sivua ja sitten *le gasp* pamauta sitä kuin suurtakin yllätystä, josta kaikkien pitäisi olla kovin amazed ja joka tekee taas vaihteeksi turhaksi koko satojen sivujen vaikeilun.)

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

19.06.2017 04:33 #42

No nyt Rinja mä haluan kuulla sun teorian, kiinnostaa. :tongue: Mä en nimittäin kyllä keksi, miten tuossa voisi käydä kuin huonosti. Paitsi että (sitä yhtä poikkeusta lukuun ottamatta) Wardin kirjoissa taitaa aina käydä lopulta onnellisesti.

iraa
Otus
iraa vastasi aiheeseen: J. R. Ward
03.12.2017 17:30 #43

Onkohan kenelläkään tietoa että missä näiden uusimpien Wardin kirjojen suomennokset viipyy? The Chosen ilmestynyt aikoja sitten, suomennosta vielä odotellaan... Huokaus, mielelläni lukisin nämä aina suomeksi, mutta pakko kai tyytyä ja tilata toi englanniksi kun enää ei vaan jaksa odottaa..

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: J. R. Ward
03.12.2017 17:44 #44

Huhu kulkee, että Basam eli nykyinrn Viisas elämä olisi luopumassa kaunokirjallisuuden kustantamisesta siltä osin kun se ei liittyisi heidän ydinliiketoimintaansa. Asiaa voidi tietysti tiedustella kustantamolta suoraan, mutta en hämmästyisi jos uusia suomennoksia ei enää tulisi.

"Kenellä on rohkeutta

Otus
iraa vastasi aiheeseen: J. R. Ward
04.12.2017 07:06 #45

Voi pöh!

Koitin tosiaan laittaa sähköpostia sinne aiheesta, mutta palautuvat vaan takaisin.. Eli eipä sinne asiakaspalveluun saa edes yhteyttä. Iso pettymys.. :/

Sini
Sini vastasi aiheeseen: J. R. Ward
14.12.2017 19:45 #46

Basam on tosiaan luopunut kaunokirjallisuuden kustantamisesta. Aula & co hankki osan heillä olleista käännösoikeuksista ja kun kysyin Aula & co:lta Facebookissa Wardista, niin heillä oli vain Viskin ruhtinaat -sarjan oikeudet, vampyyrit jäivät Basamille, joten en pidättelisi henkeäni.

Tintti
Kisälli
Tintti vastasi aiheeseen: J. R. Ward
16.12.2017 23:36 #47

Hei!
Minäkin oon tässä odottanut,että milloin tulee Ward:in kirjasta "Valitttu" suomennos,jostain luin että olis pitänyt tulla jo syksyllä 2017,muttei ole kuulunut :( Sillä tykkään todella paljon hänen kirjoistaan!!Luen jälleen en tiedä monettako kertaa Herätettyä rakastajaa uudelleen :) Musta se on melkein paras kirja koko sarjasta!
No pitää vaan toivoa,että tulee vielä suomeksi ne loputkin kirjat siitä sarjasta!Hyvää joulunodotusta kaikille ja rentouttavia lukuhetkiä!
-tintti-

Xhex
Kaartilainen
Xhex vastasi aiheeseen: J. R. Ward
01.01.2018 17:21 #48

No voi HÖH! Paras kirjasarja ikinä. Jäi sitten kyllä loput kirjat lukematta. Itsellä ei englanti luonnistu niin hyvin että osaisin sitä lukea kirjan verran. Odotin uutta kirjaa todella paljon, tämä on todella suuri pettymys. Miten sitä tulee toimeen ilman Wardin vampyyri maailmaa!

I dont want to just read books. I want to crawl inside of them and live there

Xhex
Kaartilainen
Xhex vastasi aiheeseen: J. R. Ward
01.01.2018 17:26 #49

Tintti kirjoitti: Hei!
-tintti-

Jos suomennos oikeudet jäi basam:ille ei uusia kirjoja tule enää. Ollenkaan!

I dont want to just read books. I want to crawl inside of them and live there

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: J. R. Ward
22.02.2018 05:45 #50

Lukaisin nyt The Chosenin englanniksi, kun kerran suomennosta ei ollut enää luvassa. (Taisi olla muuten vasta toinen romaani, jonka luin englanniksi. Ensimmäinen oli eka Potter, jonka lukemisesta alkaa olla kymmenen vuotta, joten olen kyllä vältellyt englanninkielisen kertomakirjallisuuden lukemista todella hartaasti.)

Vahvat ennakko-odotukseni tarinan käänteistä eivät pitäneet ollenkaan paikkaansa - lukuun ottamatta niitä piirteitä jotka ovat joka tapauksessa yhteisiä kaikille Wardin kirjoille - ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Ward pääsi siis yllättämään, peräti monta kertaa! Se ei oikein innostanut, että ruvettiin taas soutamaan ja huopaamaan sellaisten parien kanssa, joiden kohdalla on soudettu ja huovattu jo useaan otteeseen eikä mielestäni edes kovin kauan sitten viimeksi. Samaan aikaan siellä jonottaa monta tyyppiä, joiden asiat ovat olleet useiden kirjojen ajan ja tarinan sisäiselläkin aikalinjalla mitattuna pitkään täysin jäissä (esim. eikö muuan veli ole venannut sairashuoneella jo iät ja ajat tekemättä yhtään mitään?).

Se on kyllä erikseen todettava, että mitä enemmän kirjoissa on alkanut esiintyä lapsia ja erityisesti nyt näitä vauvoja, sitä rankemmin facepalmailen. Monenmoisiin Wardin outoihin fantasioihin olen jo tottunut, eli esim. kaikenlaista täysin turhaa ja typerää sukupuolittamista osaan jo katsella läpi sormien ja kuvitella sen menevän vampyyriuden ja vinoutuneen vampyyrikulttuurin piikkiin, mutta lasten kohdalla en vaan kestä. Ei, se ei ole söpöä että parin viikon ikäinen poikavauva "käyttäytyy suojelevasti" "vastakkaista sukupuolta" kohtaan, vaan se on pelkästään creepyä. Minä karkaisin hippulat vinkuen moisten alienvauvojen luota. Wardilla on omiakin lapsia, joten siksikin ihmettelen lapsikuvausta suuresti, mutta varsin ilmeisesti hän on päätynyt kehittämään myös lapsiin liittyen täysin oman fantasialogiikkansa.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

05.04.2018 00:43 #51

Blood Fury luettu, ja nyt hiukan hämmentää, miten tämä menee aikajanalla yksiin The Chosenin kanssa - ilmeisesti tapahtuu ennen sitä. Pitäisi jostain netistä selvittää nämä kahden sarjan liitokset toisiinsa, niin osaisi suunnilleen lukea järjestyksessä. Joka tapauksessa, The Thief on mulla kirjastossa varauksessa ja olen sijalla 4 jonossa, joten todennäköisesti saan kirjan about suunnilleen heti kun ehtivät niitä muovittaa (oli useampi kappale tilattuna). Sinälleen odotan innokkaammin pääsarjan uusia osia, mutta toki nuo alasarjankin "välipätkät" tulee lukaistua.

Ja siis joo, mulle tämä sarja on täsmälleen ja vain hyvää aivotonta viihdettä, joten sen suurempaa analyysiä juonenkäänteiden syvällisyydestä ei ole luvassa. :cheesy:

Tintti
Kisälli
Tintti vastasi aiheeseen: J. R. Ward
18.04.2018 20:03 #52

Hei!
Sain viimein viestiä Viisas elämä-kustamolta,kun kysyin heiltä Ward:in kirjoista.He vastasivat minulle näin:"Harkitsemme kirjasarjan jatko-oikeuksia ja toivomme, että pystymme julkaista tätä hienoa sarjaa jatkossakin, mikäli se vain on mahdollista. Sarjan tulevaisuuden painoaikataulut selvinnevät pian, mutta pyydämme vielä hieman kärsivällisyyttä... Tiedotamme asiasta sivuillamme ja uutiskirjeessämme heti, kun olemme asiassa viisaampia" !
Että toivon mukaan he sitten päättävät julkaista sarjaa!
Ajattelin jakaa tämän viestin kanssanne,koska täällä on paljon kirjasarjan faneja :)
terveisin:tintti

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Sini, Rinja, Tikkerperi

06.06.2018 01:42 #53

The Thief luettu. Muutaman aiemman kirjan juonilanka saatiin kasaan, erityisesti V:n ja Janen parisuhdeongelmat sekä tietysti kirjan varsinaisen pääparin eli Assailin ja Solan kuvio. Kirjassa palattiin myös selvittelemään, mitä toistaiseksi visusti kulisseissa pysynyt Murhder puuhaa ja miten Throella menee - molemmat juonenpätkät selvästi tulevien kirjojen materiaalia, joten tuskin Ward on ihan heti tätä sarjaa paketoimassa.

Tässä välissä on julkaistu pelkästään sähköisenä novelli Dearest Ivie. Onko joku sattunut lukemaan?

Viimeksi muokattu: 06.06.2018 01:46 : Dyn.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: J. R. Ward
14.06.2018 10:41 #54

Dyn kirjoitti:

Minä lukaisin Ivien sen ilmestyttyä. Tarinana ei mitenkään kovin kummoinen, mutta sisälsi jonkin verran infoa muutamasta tapahtumasta ennen Thiefiä. Ei kuitenkaan mikään "must read" osio, muutaman euro reilun 100 sivun mittaisesta tarinasta oli ihan käypä luulisin. En rehellisisesti sanottuna muista Iviesta enää paljoakaan, se oli sellainen yhden iltapäivän nopea raapaisu eikä mielestäni sitä tasoa, mitä Wardilta olen tottunut odottamaan.

17.06.2018 21:40 #55

HourglassEyes kirjoitti: Minä lukaisin Ivien sen ilmestyttyä. Tarinana ei mitenkään kovin kummoinen, mutta sisälsi jonkin verran infoa muutamasta tapahtumasta ennen Thiefiä.

Mä lukaisin nyt kanssa. Ihan söpö tarina, semmonen kiva välipala, ja minusta oli oikeastaan virkistävää välillä lukea myös vampyyrien "siviili"maailmasta eikä vain veljeskunnasta. Meni kyllä vähän ohi, miten tämä liitty Thiefiin, henkilöthän on enimmäkseen ulkopuolisia? Jäikö multa jotain oleellista huomaamatta?

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: J. R. Ward
17.06.2018 22:01 #56

Dyn kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna, voi olla että muistin väärin, kuten sanoin, niin ei jäänyt oikein mieleen. Voi olla että muistikuvani oli vain lopussa olleesta Thiefin esittelypätkästä. :lol: :wink:

Hiistu, Thialfi
Uusin jäsen: lassi miettinen