-
- Tulevaisuuden työt - mitä on tarjolla?
- Taverna / kyty | Eilen 13:20
-
- Joulukorttien lähettäminen/antaminen
- Satama / Mustelmann | 29.11.2023 21:40
-
- Elämä on ihanaa, koska...
- Satama / Ageha | 29.11.2023 18:08
-
- Isaac Asimov
- Lukusali / kyty | 29.11.2023 15:15
-
- Kodin kasvit ja kukkaset
- Satama / kyty | 29.11.2023 15:05
J. R. Ward
Dyn kirjoitti: Xcor ja Layla... nojaa. Vaikea nähdä, miten siihen saisi onnellista loppua.
Minä taas Peto-kirjan luettuani totesin, että nyt on kyllä kaikki avaimet annettu Laylan ja Xcorin ongelman selviämiseen ihan tarjottimella. Viimeistä piirtoa myöten pedattu juttu, jonka jälkeen kaikilla on kivaa. (En nyt taida esittää spekulointiani edes spoilereissa, koska olen niiden toteutumisesta vähän turhan vakuuttunut, mutta ratkaisun voi silti toivoa jollekulle tulevan vielä yllätyksenä.

Minäkin oon tässä odottanut,että milloin tulee Ward:in kirjasta "Valitttu" suomennos,jostain luin että olis pitänyt tulla jo syksyllä 2017,muttei ole kuulunut :( Sillä tykkään todella paljon hänen kirjoistaan!!Luen jälleen en tiedä monettako kertaa Herätettyä rakastajaa uudelleen :) Musta se on melkein paras kirja koko sarjasta!
No pitää vaan toivoa,että tulee vielä suomeksi ne loputkin kirjat siitä sarjasta!Hyvää joulunodotusta kaikille ja rentouttavia lukuhetkiä!
-tintti-
Tintti kirjoitti: Hei!
Minäkin oon tässä odottanut,että milloin tulee Ward:in kirjasta "Valitttu" suomennos,jostain luin että olis pitänyt tulla jo syksyllä 2017,muttei ole kuulunut :( Sillä tykkään todella paljon hänen kirjoistaan!!Luen jälleen en tiedä monettako kertaa Herätettyä rakastajaa uudelleen :) Musta se on melkein paras kirja koko sarjasta!
No pitää vaan toivoa,että tulee vielä suomeksi ne loputkin kirjat siitä sarjasta!Hyvää joulunodotusta kaikille ja rentouttavia lukuhetkiä!
-tintti-
Jos suomennos oikeudet jäi basam:ille ei uusia kirjoja tule enää. Ollenkaan!
Vahvat ennakko-odotukseni tarinan käänteistä eivät pitäneet ollenkaan paikkaansa - lukuun ottamatta niitä piirteitä jotka ovat joka tapauksessa yhteisiä kaikille Wardin kirjoille - ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Ward pääsi siis yllättämään, peräti monta kertaa! Se ei oikein innostanut, että ruvettiin taas soutamaan ja huopaamaan sellaisten parien kanssa, joiden kohdalla on soudettu ja huovattu jo useaan otteeseen eikä mielestäni edes kovin kauan sitten viimeksi. Samaan aikaan siellä jonottaa monta tyyppiä, joiden asiat ovat olleet useiden kirjojen ajan ja tarinan sisäiselläkin aikalinjalla mitattuna pitkään täysin jäissä (esim. eikö muuan veli ole venannut sairashuoneella jo iät ja ajat tekemättä yhtään mitään?).
Se on kyllä erikseen todettava, että mitä enemmän kirjoissa on alkanut esiintyä lapsia ja erityisesti nyt näitä vauvoja, sitä rankemmin facepalmailen. Monenmoisiin Wardin outoihin fantasioihin olen jo tottunut, eli esim. kaikenlaista täysin turhaa ja typerää sukupuolittamista osaan jo katsella läpi sormien ja kuvitella sen menevän vampyyriuden ja vinoutuneen vampyyrikulttuurin piikkiin, mutta lasten kohdalla en vaan kestä. Ei, se ei ole söpöä että parin viikon ikäinen poikavauva "käyttäytyy suojelevasti" "vastakkaista sukupuolta" kohtaan, vaan se on pelkästään creepyä. Minä karkaisin hippulat vinkuen moisten alienvauvojen luota. Wardilla on omiakin lapsia, joten siksikin ihmettelen lapsikuvausta suuresti, mutta varsin ilmeisesti hän on päätynyt kehittämään myös lapsiin liittyen täysin oman fantasialogiikkansa.
Ja siis joo, mulle tämä sarja on täsmälleen ja vain hyvää aivotonta viihdettä, joten sen suurempaa analyysiä juonenkäänteiden syvällisyydestä ei ole luvassa.

Sain viimein viestiä Viisas elämä-kustamolta,kun kysyin heiltä Ward:in kirjoista.He vastasivat minulle näin:"Harkitsemme kirjasarjan jatko-oikeuksia ja toivomme, että pystymme julkaista tätä hienoa sarjaa jatkossakin, mikäli se vain on mahdollista. Sarjan tulevaisuuden painoaikataulut selvinnevät pian, mutta pyydämme vielä hieman kärsivällisyyttä... Tiedotamme asiasta sivuillamme ja uutiskirjeessämme heti, kun olemme asiassa viisaampia" !
Että toivon mukaan he sitten päättävät julkaista sarjaa!
Ajattelin jakaa tämän viestin kanssanne,koska täällä on paljon kirjasarjan faneja :)
terveisin:tintti
Tässä välissä on julkaistu pelkästään sähköisenä novelli Dearest Ivie. Onko joku sattunut lukemaan?
Dyn kirjoitti:
Tässä välissä on julkaistu pelkästään sähköisenä novelli Dearest Ivie. Onko joku sattunut lukemaan?
Minä lukaisin Ivien sen ilmestyttyä. Tarinana ei mitenkään kovin kummoinen, mutta sisälsi jonkin verran infoa muutamasta tapahtumasta ennen Thiefiä. Ei kuitenkaan mikään "must read" osio, muutaman euro reilun 100 sivun mittaisesta tarinasta oli ihan käypä luulisin. En rehellisisesti sanottuna muista Iviesta enää paljoakaan, se oli sellainen yhden iltapäivän nopea raapaisu eikä mielestäni sitä tasoa, mitä Wardilta olen tottunut odottamaan.
HourglassEyes kirjoitti: Minä lukaisin Ivien sen ilmestyttyä. Tarinana ei mitenkään kovin kummoinen, mutta sisälsi jonkin verran infoa muutamasta tapahtumasta ennen Thiefiä.
Mä lukaisin nyt kanssa. Ihan söpö tarina, semmonen kiva välipala, ja minusta oli oikeastaan virkistävää välillä lukea myös vampyyrien "siviili"maailmasta eikä vain veljeskunnasta. Meni kyllä vähän ohi, miten tämä liitty Thiefiin, henkilöthän on enimmäkseen ulkopuolisia? Jäikö multa jotain oleellista huomaamatta?
Dyn kirjoitti:
HourglassEyes kirjoitti: Minä lukaisin Ivien sen ilmestyttyä. Tarinana ei mitenkään kovin kummoinen, mutta sisälsi jonkin verran infoa muutamasta tapahtumasta ennen Thiefiä.
Mä lukaisin nyt kanssa. Ihan söpö tarina, semmonen kiva välipala, ja minusta oli oikeastaan virkistävää välillä lukea myös vampyyrien "siviili"maailmasta eikä vain veljeskunnasta. Meni kyllä vähän ohi, miten tämä liitty Thiefiin, henkilöthän on enimmäkseen ulkopuolisia? Jäikö multa jotain oleellista huomaamatta?
Rehellisesti sanottuna, voi olla että muistin väärin, kuten sanoin, niin ei jäänyt oikein mieleen. Voi olla että muistikuvani oli vain lopussa olleesta Thiefin esittelypätkästä.