• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 3 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 110 päivää sitten)

Ransom Riggs: Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille

• Nafisan hahmo Kirjoittaja
  • Nafisan
02.06.2012 16:29 #1 : Nafisan

Ransom Riggs: Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille

Schildts & Söderströms 2012 - Risingin tietokannassa

Kirja, jossa on aitoja vintage-valokuvia ja jonka takakannessa lukee sanat ”goottisävytteinen fantasiaromaani”, ei voi olla huono. Eihän? Kirjan nimi kaikessa pituudessaankin on vallan herttainen. En ole aiemmin törmännyt tämän tyyliseen kirjaan, ja luettuani ennakkoon yhden arvion englanninkielisellä sivulla odotin kiihkeästi tämän ilmestymistä. Kirja ei jättänyt kylmäksi, mutta sillä oli omat sudenkuoppansa.

Kirjan päähenkilö on 16-vuotias Jakob, jonka isoisä on nuoruudessaan taistellut natseja vastaan. Hän kertoi pojanpojalleen tarinoita kauheista pedoista ja eriskummallisista lapsista, joilla oli mitä mielikuvituksellisimpia kykyjä. Kasvaessaan Jakob menettää lapsenomaisen kykynsä uskoa satuihin ja hän epäilee isoisän kertomuksia. Lintu, joka polttaa piippua, näkymätön poika ja levitoiva tyttö. Jakobista isoisän vanhat valokuvat ovat vain enemmän tai vähemmän nerokkaita trikkejä.

Lue lisää...

• Jussi hahmo
  • Jussi
23.11.2016 16:17 #2 : Jussi
Trilogian keskimmäinen osa Kolkko kaupunki ilmestyy suomeksi joulukuussa. Kirja on pehmytkantinen, ja kääntäjäksi on vaihtunut Kaisa Kattelus. Välillä näytti jo siltä, että sarjan suomentaminen on ohi. Ilmeisesti elokuvasovitus auttoi.

www.risingshadow.fi/library/book/8044-kolkko-kaupunki

LordStenhammar, Nafisan, Tuomas Anttonen