• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 78 päivää sitten)

Viimeisin kirjahankinta

• Nunia hahmo

• Taso: 0
14.02.2014 18:51 #101 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käytiin ohimennen Fidassa ja sieltä löytyi hyväkuntoisia Twaineja: Tom Sawyerin seikkailut (tämä löytyi jo ennestään mutta oli vanha kirjaston poisto) ja Prinssi ja kerjäläispoika. Sinne jäi vielä Huckleberry, mutta se on kirjahyllyssä, joten ei tarvinnut. Hinta oli epäselvä, olisin itse laskenut, että 4 € yhteensä, mutta kassa laski vähemmän, enkä valittanut :cheesy:

Viimeaikoina on tullut kerättyä lähinnä klassista nuorten kirjallisuutta, erityisesti näitä poikaseikkailuja.

17.02.2014 20:18 #102 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirpputorilta löytyi R. L. Stevensonin Aarresaari eurolla ja Christopher Isherwoodin The World In The Evening 0,50e.

Jälkimmäinen ei ole entuudestaan tuttu teos, mutta Aarresaaren olen lukenut jo aiemmin. Ajattelin ostaa sen omaan hyllyyn kun mukavan näköinen kappale löytyy ja tämä kyllä täyttää ehdot, vaikka käsittääkseni jotain halppissarjaa onkin.

Olisi sieltä löytynyt Tulen ja jään lauluakin parin osan verran, mutta kun olivat kirjaston poistokappaleita. Siistejä kyllä, mutta silti. Nyyhkin henkisesti.

18.02.2014 11:44 #103 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin kirpparilta jotain roskajännäreitä 7 kappaletta hintaan 1.75€. En tiedä sanovatko nimet ja tekijät kellekään mitään. On esimerkiksi Rick Spencerin "Jäähän juuttunut" ja Joseph Rosenbergerin "Muista minua tuonelassa". On siis lukemista vähäksi aikaa.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• Lune hahmo
  • Lune
    Riiviö
18.02.2014 12:41 - 18.02.2014 12:41 #104 : Lune
Vastaus käyttäjältä Lune aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ihanaisesta Lukulaarista, Tampereen parhaasta divarista, löytyi vihdoista viimein kauan kaipaamani kaunis, vanha paperikantinen painos Juhani Ahon Rautatiestä! :heart: Eikä maksanu kuin 4 e... Toi Rautatie on ehkä yks parhaimpia romaaneja ikinä, ainakin yksi parhaimmista suomalaisista romaaneista, joten jos ette oo vielä lukenu, kannattais!

"There are two sides to every story and twelve versions of a song."
Viimeksi muokattu: 18.02.2014 12:41 Lune.

• Scartti hahmo
  • Scartti
18.02.2014 12:47 #105 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Cassandra Claren Langenneiden enkelten kaupunki ja Ally Condien Perillä, pokkarit. Suomalaisesta hain, vaikka adlibriksestä olisin saanut halvemmalla. Tenava ei kuulemma jaksanut odottaa, vaan LEK piti saada nyt heti(ymmärsin tuskan).

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

18.02.2014 19:29 #106 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta

P.A. Manninen - Kapteeni Kuolio ja Tamperkele
Risto Isomäki - Sarasvatin hiekkaa
Richard Morgan - Muuntohiili

Käväisin myös Simpeleen kirjastolla ja siellä on ovensuussa pieni hylly missä ihmiset saavat kierrättää omia kirjojaan. Sieltä löytyivät nämä kaksi kirjaa, mutta kummastakin oli kansipaperi valitettavasti jo kadonnut.

Robert C. O'Brien - Hiirirouva ja ruusupensaan viisaat
Lucius Shepard - Lohikäärmeen varjossa

Ainoa painotuote mistä olen jotain maksanutkin viime aikoina oli 1955 vuoden painos Mika Waltarin "Turms, kuolematon" kirjasta minkä löysin Imatralaisesta divarista joskus tammikuussa. Hintaa taisi olla noin kympin verran, mutta siitäkin puuttui kansipaperi. Postissa tuli jokin aika sitten myös toinen osa Tuomas Myllylän "Pakanat" sarjakuvasta, mutta sen olin maksanut jo viime maaliskuussa kun Musta Ritari kustannus alkoi keräämään ennakkotilauksien avulla rahoitusta albumin painokustannuksia varten.
Olisi hauskaa jos moni muukin pienkustantaja alkaisi harrastamaan samaa nykyaikana, niin ei olisi heilläkään enää niin suurta riskiä siitä, että tavara seisoisi pitkään varastossa, koska tällä tavalla näkee jo heti minkä verran millekin teokselle on kysyntää.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
18.02.2014 21:23 #107 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin kirjahankintani taitaa olla

Tad Williamsin Taru Kolmesta Miekasta sarja ja Tove Janssonin Muumipapan Uroteot.

Erityisesti odotan Muumien lukua :D (vähän lapsettaa). Onneksi on kummipoika jolle voi lukea sen.

Race like first!
Train like second!

• Jupe hahmo
  • Jupe
21.02.2014 19:24 - 21.02.2014 19:25 #108 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Huuto.netistä huusin L.M.Montgomeryn Vanhan kartanon Pat kirjan 4,50€uroa. Toiselta myyjältä huusin Maggie Shayne Verilinja 2€uroa. Joudun näköjään hankkimaan puuttuvia Nocturne harlekiineja huuto.netin kautta. Muutettuani viime kesänä takaisin Pääkaupunkiseudulle olen vain kerran löytänyt kirpparilta pokkarin. Asuessani Hämeenlinnassa löysin melkein joka kirpparireissulta pokkarin/pokkareita. Ikinä en ostanut niitä uusina kaupoista, kirpparilta löytyi usein ja eivät ole niin hyviä että olisin maksanut täyden hinnan.

Kampin kirjahyllystä löysin Audrey Niffenegger Aikamatkustajan vaimo kirjan.
Viimeksi muokattu: 21.02.2014 19:25 Jupe.

22.02.2014 22:11 - 22.02.2014 22:13 #109 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Minä ostin viimeksi Marjo Remeksen Katseen kulttuuriset rajat - shamanismista uusshamanismiin (kustannettu väitöskirja). Jännän tästä ostoksesta tekee se, että olen saattanut ostaa yhden viimeisistä tai jopa viimeisen ensimarkkinoilla liikkuneen kappaleen, koska verkkokirjakaupat myyvät "ei-oo":ta (esim. Suomalainen kertoo olevan loppu kustantajalta), ja suoraan kustantajalta tilatun kirjan mukana tulivat terveiset, että kirjassa on vähän kulumaa, mutta kyseessä on heidän viimeinen kappaleensa, joten hintaa on alennettu. Ja eräässä blogissakin väitettiin loppuunmyydyksi jo vuonna 2010...
Viimeksi muokattu: 22.02.2014 22:13 pihlajapuu.

24.02.2014 19:05 #110 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta

FreakyMike kirjoitti: Kävin tänään "kirkonkylällä" hakemassa paketin, jossa oli nämä kolme kirjaa tuosta Keeperin perustamasta threadista. Niistä ei mennyt siis muuta kuin postikulut.

Minullekin tuli viime viikolla postia samasta osoitteesta.

Siispä Keeperin kryptasta:

Laurell K. Hamilton: Guilty Pleasures, The Laughing Corpse, Circus of the Damned, The Lunatic Cafe
Cherie Priest: Four and Twenty Blackbirds, Wings to the Kingdom
China Miéville: King Rat
Arturo Pérez-Reverte: Yhdeksäs portti

Kirjapaketin saaminen herättää aina samanlaisen tunteen: Tämähän on kuin jouluna... paitsi parempaa.

Kiitos ja kumarrus Keeperille.

• icecube hahmo
  • icecube
    Kaartilainen
24.02.2014 19:55 #111 : icecube
Vastaus käyttäjältä icecube aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään tuli hankittua 3 kirjaa. Kävin kaksi ostamassa ihan kirjakaupasta ja yhden tilasin. Ensimmäinen niistä oli Cornelia Funken Reckless: Veljeni peloton, toinen F. Scott Fitzgeraldin Kultahattu ja viimeisenä Kami Garcian ja Margaret Stohlin Lumoava pimeys. Toivottavasti ovat lukemisen arvoisia :p

"Every story must grow old."

~ Ben Howard - Black Flies

24.02.2014 21:04 #112 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Akateemisen löytöhyllystä tarttui mukaan Rauha S. Virtasen Virva Seljan yksityisasia neljällä eurolla. Ihana sarja josta kaksi ensimmäistä osaa löytyvät jo hyllystä. :smile:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

25.02.2014 14:33 #113 : millinen
Vastaus käyttäjältä millinen aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Eräs tuttuni oli eilen viemässä pahvilaatikollisen roinaa kirpparille ja minä pelastin siitä laatikosta itselleni Jane Austenin teoksen Ylpeys ja ennakkoluulo. Kirjaparan kansipaperi oli revennyt ja nide näytti suoraan sanottuna säälittävältä, mutta sivut olivat kaikki tallella ja luettavassa kunnossa, joten nyt kirja komeilee hyllyssäni. :smile:

Kirjat, ruoka ja sänky. Siinä on minulle pyhä kolmikko.

• Jupe hahmo
  • Jupe
25.02.2014 22:04 - 25.02.2014 22:05 #114 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Uusimmat kirja hankintani eivät maksaneet mitään! :smile: Kävin Hietsun Kierrätyskeskuksessa ja tiesin että heillä loppuu vuokrasopimus ja alkaa pikku hiljaa alennusmyynnit. No siellä oli kaikki alakerran tavarat ilmaiseksi, siellä oli lähinnä kirjoja (joka haitta lainkaan!) ja romua.

Mukaan lähtivät:
Lancelot kirja (perustuu elokuvaan, jonka olen nähnyt pari kertaa).
Elaine Cunningham Juonien verkossa.
K.A. Applegate Ever World Menetyksen maa.
Marianne Curley Pimeä.
Wilbur Smith Joen jumala pokkari.
Frances Mayes Toscanan auringon alla (pidän paljon elokuvasta joten on ollut muutenkin tarkoitus joskus lukea kirja).
Nicci French Pimeyden syli pokkari (en tiedä onko kirja huono kun törmään AINA jokaisella kirpparilla kyseisen kirja, etenkin kierrätyskeskukset jne. löytyy useita kpl. hyllyllä).
Elizabeth Adler Rakkaus Pariisissa.
Birgit Th.Sparre Diana vanhan kartanon Diana pokkari.
Deborah Smith Kivisten kukkien puutarha pokkari.
Marian Keyes Lucy menee naimisiin pokkari.
Liza Marklund Uutispommi pokkari.
Jillianne Hoffman Morfeus pokkari.
Helene Fielding Olivia Joules ja ylivilkas mielikuvitus pokkari.
Philip Pullman Maaginen kaukoputki pokkari.
Viimeksi muokattu: 25.02.2014 22:05 Jupe.

• Scartti hahmo
  • Scartti
27.02.2014 00:48 - 27.02.2014 00:48 #115 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Elisa kirja
Esko Valtaoja: Kaiken käsikirja 20,48€ (enpä ole e-kirjasta aikaisemmin näin paljon maksanut.. mikä lie mielenhäiriö)
Juha Pihkala ja Esko Valtaoja: Tiedän uskovani, uskon tietäväni 8,90 €

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love
Viimeksi muokattu: 27.02.2014 00:48 Scartti.

27.02.2014 19:32 #116 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Olipas yllättävä kohtaaminen kirpputorilla. Törmäsin johonkin, mikä vaikuttaa jonkun sarjakuvakokoelmalta, tai jäänteiltä sellaisesta.

Ostoskärrystä, jossa luki, että "vanhat sarjakuvalehdet 0,50 e" kalastelin syvän nostalgian kourissa vanhoja Ryhmä-X -lehtiä: yksi numero vuodelta '88, kaksi vuodelta '84, kolme vuodelta '85 ja yhtä numeroa vajaa vuosikerta 1986 (kuten arvelinkin, puuttuva numero löytyy jo kokoelmasta) ja pari erikoisnumeroa. Siitä on vuosia, kun olen viimeksi omia lehtiäni plarannut, mutta nähtävästi vanhat mieltymykset (ja muistikuvat omistettujen lehtien kansista) istuvat yllättävän tiukassa.

Sinne jäi vielä 80-luvun Indiana Joneseja, Hämähäkkimiehiä, Star Warseja ja yksi Prinssi Rohkea -albumi, jota voisi myös harkita sekä monia muita lehtiä ja albumeja. Mutta en tiedä viitsinkö. Edellisetkin lehdet asuvat puolittain pahvilaatikoissa...

27.02.2014 21:29 #117 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tässä kuussa on tullut tehtyä muutama isompihintainen ostos tälle budjetille, mutta tuli haluja :D

Ihalainen - Ainoa ainoa ainoa elämä
Rimbaud oli runoilijaksi tarpeeksi pahapylly, että onnistui välttämään kuvan klassisennössöistä pehmeäperseisistä runoilijapojista. Siitä huolimatta sanailu oli verbaalisesti harvinaisen laadukasta, eikä rupinaamarunoutta klassisessa "ensin löin, sitten nain, lopulta join" -muodossa. Kiva siis lukea toisen hyvän sanailijan sepustuksia Rimbaudin elosta Afrikanvuosina, vaikke minusta tälläkään kertaa fanipojkea saa.

Nikolaj Frobenius - Pelon kasvot
Olen halunnut tätä jo jonkin aikaa omakseni ja tässä se nyt on. Kuvitteellinen tarina E.A Poen elämän lopusta. Poe on hieno hahmo vaikka aivojeni modernin poetiikan sekoitamille syövereille herran runous on kerrassaan karmeaa noin 75 prosenttisesti. Novellit ovat kuitenkin upeita ja onhan Poe hahmona erittäin kiintoisa. Frobenius on mukaansa tempaava kirjailija ja kirjoittaa varsin perinteisen, mutta ulotteisen seikkailutarinan.

Ars Longa Vita Brevis

27.02.2014 21:36 - 27.02.2014 21:36 #118 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Samannimisen elokuvan innoittamana ostin tänään Mark Helprinin Talvisen tarinan . Leffa oli kiinnostava, vaikkakin juoneltaan vähän tynkä, ja toivon että kirja (pokkari on lupaavan paksu) valottaa tarinan taustoja vähän enemmän. Kirja ei kiinnosta nyt ihan niin paljoa, että olisin sen heti lukemassa (ja varaisin sitä varten kirjastosta), mutta tuollaiset paksut pokkarit ovat aina hyviä omistaa mm. lentomatkoja varten. Eivät paina paljon laukussa mutta luettavaa riittää.

Viimeksi muokattu: 27.02.2014 21:36 Dyn.

27.02.2014 23:41 #119 : Formaldehyde

Morgan Blood kirjoitti: Nikolaj Frobenius - Pelon kasvot
Kuvitteellinen tarina E.A Poen elämän lopusta.

Kun katsoin viime vuonna The Raven -elokuvan yritin muistella, että mikä kirja tästä etäisesti tulee mieleen. Tämähän se oli. Kirja tosiaan on hyvä, elokuva ei niinkään.

03.03.2014 20:02 #120 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Erehdyin astumaan tänään Kirjakassiin, joka on vaarallinen kauppa fantasiakirjoineen (joita ei kyllä ole mitenkään valtavasti) ja tarjouksineen. Siellä vastaani käveli Michael Scottin kirjoittama Kirjanvartija. Näemmä se on Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet trilogian ensimmäinen osa. Yritän välttää heräteostoksia kirjojen suhteen, mutta tämä oli ihan rehellisesti sellainen. Ei mitään tietoa onko kirja hyvä, mielessä itää epäilys että en välttämättä ole sen kohderyhmää, mutta jokin siinä veti puoleensa. Ainakin se vaikuttaa aika perinteiseltä fantasialta mikä on yleensä uponnut. Lopullinen syy ostokseen on varmaan "kun halvalla sain". Kirjan hinta ei ollut edes viittä euroa, joten ei siinä paljoa rahaa mennyt hukkaan jos en pidäkään siitä. Pöhköä tässä tosin on se, että on muutenkin liikaa kirjoja jotka voisi lukea, mutta ehkä mä joskus ehdin tohonkin tarttua... (Ja sitten voisi kysyä miksi nytkin roikun tässä enkä uppoudu johonkin fantasiamaailmaan.)

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Jorma Isokukko, Rinja
Uusin jäsen: Jorma Isokukko