Viimeisin kirjahankinta

Jewel
Jewel vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.03.2014 21:20 #121

Cornelia Funken Veljeni peloton, jonka mahdollisesti säästän pääsiäis- tai kesälukemiseksi. Jouduin tilaamaan sen vasiten, koska Suomalainen kirjakauppa ei ainakaan vielä ollut aikeissa hankkia sitä hyllyihin.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.03.2014 21:56 #122

Kuunliekki kirjoitti: Erehdyin astumaan tänään Kirjakassiin, joka on vaarallinen kauppa fantasiakirjoineen (joita ei kyllä ole mitenkään valtavasti) ja tarjouksineen.

Kun kesällä olin Turun Skanssin vieressä töissä, tulin seikkailleeksi itse Skanssissa moneen otteeseen bussia odotellessa ja muuten vaan. Siellä oleva Kirjakassi-myymälä (en tiedä, puhutaanko me nyt samasta myymälästä jopa; voi olla) oli aivan hirveä - ei niinkään sisällöltään, vaan koska siellä oli joka kerta yksi aivan mahdottoman kiva myyjä. Se jutteli mukavia ja kehui kirjoja joita tutkailin ja intoili Bazar-kustannuksen kustannuspolitiikasta ja pahoitteli kirjojen kansissa olevia kolhuja. Ostin joka ikinen kerta jotain, koska en yksinkertaisesti voinut lähteä ostamatta mitään. Olin myös liki aina ainoa asiakas, joten en voinut livahtaa huomaamatta ulos. Loppukesästä en uskaltanut mennä sinne enää, koska olisin luultavasti päätynyt ostamaan jotain tusinadekkareita. :P

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
03.03.2014 22:43 #123

Sama myymälä kyseessä. :) Olen ennenkin huomannut sen hieman vaaralliseksi. Tällä kertaa ei ollut erityisen mukavaa myyjää. Oikeastaan aika perus myyjätyttö. Mutta olen myös törmännyt, kenties samaan, mukavaan myyjään jonka kanssa tuli puhuttua fantasiakirjoista. Varmaan tuo kauppa pysyy pystyssä meidän muutamien voimin jotka se lumoaa ja saa ostamaan kirjoja joista ei edes välttämättä pidä. Kovin vähän jos yhtään muita asiakkaita siellä tuntuu olleen silloinkin kun olen sinne mennyt.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.03.2014 17:31 #124

Divarista lähti mukaan Stephen Chboskyn Elämäni seinäruusuna ihan vain, koska yllytyshulluus. :cheesy: En ole pitkään aikaan ostanut normihintaista kirjaa tuntematta tuotantoa sen paremmin... Mutta uskon pehmeäkantisenkin kirjan olevan tuon viidentoista euron arvoinen.

Lemony Snicketin Avara Akkunakin piti poimia hyllyltä kasvattamaan Surkeiden Sattumusten Sarjaani. Ykköstä ei enää saa paikkakunnalta, mutta muuten saan nuo hyväkuntoisesti seitsemän euroa kappaleelta. Pala palalta tulee tuokin sarja joskus keräiltyä...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.03.2014 21:53 #125

Kirjaston poistomyyntihyllystä tarttui mukaan tällä kertaa vain yksi opus, Margaret Atwoodin Nimeltään Grace. Atwoodin Orjattaresi oli niin järisyttävä lukukokemus, että toivon tämänkin olevan sykähdyttävä omalla tavallaan.

Always follow your doubts.

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
06.03.2014 22:16 #126

Viime viikolla käytin pois Sokoksen alennuslapun ostamalla nuken lisäksi kirjan, jotta sain täytettyä sen vähintään 50€uron ostokset jotta saa pois sen -10€uroa. Eli Yön talon osa 7 Kahlittu.

Tänään löysin Anttilan alepöydältä Charlaine Harris Veren muisti 9€uroa. Vantaan Tikkurilan Kontti kirpparilta €urolla Karin 2 mangan. Hyvä löytö oli Töölön pelastusarmeijan kirpparilta €urolla Gail Carriger Själlös (olen nähnyt tämän Akateemisessa kirjakaupassa noin 28€uron hintaisena). Kävin ekaa kertaa Oma kirppis Kaboomissa ja löysin C.S.Lewiksen Kaspianin matka maailman ääriin 3€uroa (nyt puuttuu enään Hopeinen tuoli kirja!).

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
10.03.2014 15:02 #127

Päätin tilata Kuoriaiskirjojen Stepanin koodeksin , jottai sais vähän pohjaa sen kakkososaan kirjottaakseni. Aavetaajuuden nettikauppaan mentyäni tajusin kuitenkin tehneeni kauhean virheen. Kuin väkisin mukaan tarttui myös Shimo Suntilan Sata kummaa kertomusta ja Pasi Ilmari Jääskeläisen Harjukaupungin salakäytävät . Onnistuin hillitsemään itseni Tiina Raevaaran Eräänä päivänä tyhjä taivas -romaanin kohdalla, joten loppusaldo jäi 26 euroon. Pelottavan helpoksi kuitenkin on kirjojen tilaaminen internetistä tehty, seuraavalla kerralla osaan taas olla varovaisempi.

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
14.03.2014 21:30 #128

Tsekkasin pari kirpputoria tänään imatranreissulla ja ensimmäisestä paikasta löytyi Lian Hearnin "Kuun kirkkaus" ja Valittujen palojen julkaisema "Tiedä ja hämmästy" kirja ja kummallekin tuli hintaa euron kappale. Eräästä toisesta paikasta löytyi myös Kaarina Terhon "Uhripolku" kahdella eurolla.

Ihan hauskaa törmätä välillä myös semmoisiin viikinkikirjoihin mistä en ole ikinä kuullutkaan..

tarunen
tarunen vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
15.03.2014 13:27 #129

Tilasin Tulen ja jään laulun kaikki viisi ilmestynyttä englanninkielistä osaa Akateemisesta. Aaah, omistamisen iloa, ja pääsen makustelemaan niitä myös alkukielellä. (Mies antoi luvan ostaa, vaikka onkin sikamaisesti pilkannut kirjallista makuani, kun olen kuvaillut teosten sisältöä. :blush: Tarmo harrastaa korkeakirjallisuutta, huoh.)

"Ja miten ansainneesi edes luulet sen että aina saat suotuisat tuulet."

Jewel
Jewel vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
15.03.2014 14:29 #130

tarunen kirjoitti: (Mies antoi luvan ostaa, vaikka onkin sikamaisesti pilkannut kirjallista makuani, kun olen kuvaillut teosten sisältöä. :blush: Tarmo harrastaa korkeakirjallisuutta, huoh.)

Munkin mieheni naureskeli, kunnes annoin sille käteen Valtaistuinpelin, kehotin lukemaan 50 ensimmäistä sivua ja jättämään sitten kesken, jos pystyy. Lopputulos oli, että mies makasi melkein koko joululoman sohvalla lukemassa kaikki siihen mennessä ilmestyneet osat niin koukuttuneena, ettei pariin viikkoon kuullut tai nähnyt yhtään mitään muuta.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: tarunen

stuwi
stuwi vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
15.03.2014 14:32 #131

Tais olla Suomalaisesta kirjakaupasta ostettu Smaragdinsini - Kerstin Gier.
Ihan jänskä sarja ja ei ihan sitä perinteistä aikamatka rakkaustarina hömppää, vaan vähän eteenpäin vietyä.
Ekan kirjan (Rubiininpunan) kansi kyllä vähä epäilytti, kun oli oikeen söpö vaaleanpunainen, mut eihän se kirjan ulkomuoto sitä sisältöä määritä :wink:
Mutta suosittelen lukemaan, jos pitää seikkailu/aikamatka aiheisista romantiikkaa sisältävistä tarinoista! :smile:

Things will work out!
Nantoka naru!

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
16.03.2014 13:41 #132

Äiti sai bonuksia Suomalaiseen kirjakauppaan viidelläkympillä ja antoi mun valita kirjat. :heart: Vielä lisää synttärilahjoja!

Laini Taylorin Karou, Savun tytär ihan vain koska 9,95€. Todella hyvä kirja, ja kyllä ne viisisataa sivua ovat kympin arvoisia.

Robert Galbraithin Käen kutsu koska Rowling.

Justin Cronin, Ensimmäinen siirtokunta. Luin takakannen viimeisen lauseen ja pokkari oli muutenkin ihanan kulahtanut, pehmeät sivut.

Pasi Ilmari Jääskeläinen, Harjukaupungin salakäytävät. On tehnyt mieli tutustua herran kirjoihin ja tämän sain kivasti vitosella.

Alennusmyynnit ovat mukavia.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
17.03.2014 21:43 #133

Suomalainen kirjakauppa

George R.R. Martin: Lohikäärmetanssi 1 23,50 €
koska tätä en ole yhtään odotellut..

Veronica Roth: Outolintu 24,95
En jaksanut enää odottaa, että kirjasto saisi tämän hommattua.

Lahjakortin ansiosta pääsin alle 20 €:lla.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Kuura
Kuura vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.03.2014 19:14 #134

Kirppisreissu riistäytyi vähän käsistä. :blush: Olen yrittänyt olla ostamatta satunnaisia kirjoja, koska omistan niin monta kirjaa, joita en ole vielä lukenut. Noh, seuraavat kuitenkin hyppäsivät koriini:

Walter Moers: Kapteeni Sinikarhun 13 ½ elämää (pokkari) 1e
Olen joskus mielestäni lainannut tämän kirjastosta, mutta en ole varma luinko sitä koskaan kokonaan. Jospa nyt sitten saisi aikaiseksi. Joskus.

Michael Blake: Tanssii susien kanssa 0,60e
Koska pidän leffasta.

Björn Kurtén: Musta tiikeri 0,60e
Tästä ei ole mitään tietoa, takakannen teksti vaikutti ihan mielenkiintoiselta.

J.R.R. Tolkien: Hobitti 3e
Tämä on kyllä ollut jo niin kauan ostoslistalla, että annan itselleni anteeksi.

Täytynee varmaan myös tuo George R.R. Martinin Lohikäärmetanssi 1 laittaa tilaukseen lähiaikoina. :cool:

Noora
Noora vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.03.2014 19:24 #135

George R.R Martinin Lohikäärmetanssi 1 hinta 23.50,mutta minulla olikin vielä käyttämättä Suomalaisen vuoden ostoista kanta-asiakas etuseteli niin kirjan hinnaksi tuli vain 8.50:D

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
21.03.2014 18:34 #136

Martinin Lohikäärmetanssi minullakin. Akateemisesta ei vielä löytynyt joten lahjakortti jäi käyttämättä, mutta Suomalaisesta löytyi muistaakseni samaan hintaan kuin Nooralla. Sarjan uusintaluku on kuitenkin vielä kesken niin tyydyn toistaiseksi vain hipelöimään kantta... :lol:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
26.03.2014 23:13 #137

Ostin viimeksi Savukeitaan tuoreen antologian Minä pelkään - venäläistä kauhua ja mystiikkaa. Kirja on kuulostanut mielenkiintoiselta ja vahtasin, milloin sitä tulisi Suomalaiseen kirjakauppaan ihan hyllyyn asti, ettei tarvitsisi tilailla mistään mihinkään. Ei tullut. Sitten tajusin, että kustantamollahan on kauppa Tampereella ihan kävelymatkan päässä. Joten kävelin ostamaan kirjan. Söpö pieni pokkari ja maksoikin siellä vähemmän kuin muualla. Ja paperi tuoksuu hyvältä.

Viikonloppuna pitäisi käyttää Suomalaisen kirjakaupan kanta-asiakaskuponki... kunhan keksisi, että mitä sitä sieltä tahtoisi. Summa on 15 euroa eli lähes kaikista kirjoista pitäisi maksaa osa itse ja loput ovat liian halpoja (koko summahan luonnollisesti täytyy käyttää, saavutetuista eduista ei luovuta jne. :roll: )

Viimeksi muokattu: 26.03.2014 23:14 : Hiistu.

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
26.03.2014 23:34 #138

Hiistu kirjoitti: pitäisi käyttää Suomalaisen kirjakaupan kanta-asiakaskuponki... kunhan keksisi, että mitä sitä sieltä tahtoisi. Summa on 15 euroa

Sama täällä. Yksi teos on kyllä mietinnässä, mutta en ole saanut aikaiseksi tilata sitä vielä.

Noin muuten tulin hankkineeksi sarjakuvakirjan Elvira: Mistress of the Dark, jolla ei pitäisi olla mitään tekemistä saman nimisen elokuvan kanssa.

Maila Nurmesta eli ihanasta Vampirasta on muuten tulossa englanninkielinen kirja syksyllä. Sitä odotellessa. :cool:

Kuura
Kuura vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
28.03.2014 22:58 #139

Nyt on Martinin Lohikäärmetanssi 1 minullakin hypisteltävänä. Tilasin sen Adlibriksesta hintaan 19,30e (nyt sen hintana näytti olevan vähän yli 20e). Samalla tilasin myös Harry Potter ja kuoleman varjelukset - pokkarin (8,30e).

Viimeksi muokattu: 28.03.2014 22:59 : Kuura.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
29.03.2014 01:01 #140

Myös minä kävin kaappaamassa Lohikäärmetanssi 1, ostin sen Suomalaisesta. Valitettavasti kirja ei kuitenkaan tule minulle jäämään, vaan siirtyy ystävälleni, koska lupasin sen hänelle 25-vuotislahjaksi. Itselle hommaan sen sitten joskus hamassa tulevaisuudessa...

Always follow your doubts.

Astorethein, lummukka
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson