• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 76 päivää sitten)

Viimeisin kirjahankinta

• Strato hahmo
  • Strato
30.03.2014 08:22 #141 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viivi ja Wagner: Terassilla tarkenee sarjakuva sekä
Mark Laurenin Kehonpainoharjoittelun käsikirja

Olen jo pitkään yrittänyt tehostaa lihaskuntoani ja mikäs sen parempi tapa kuin ohjelma, jonka voi tehdä lähes missä vain käyttäen pelkästään kehon painoa apuna :cool:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
30.03.2014 19:58 #142 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Laitoin nyt viimein Suomalaisen tilauksen, jottei unohtunut.

Tilaukseen meni Cicely Mary Barkerin runokuvateos Flower Fairies of the Spring. Olisi ehkä fiksumpaa ostaa kokoelmateos, eikä yksittäisiä pikkukirjasia, mutta nuo uudet pikkukirjapainokset ovat niin kauniita, että haluan niitä useamman kappaleen... Minulla on ennestään talvikeijukirja. Kukkaiskeijut :heart:

Lisäksi Jeff VanderMeerin Annihilation-pokkarin. Näin netissä animoidun kirjamainoksen, jossa se kannessa oleva lihansyöjäkasvi nappaa sen sudenkorennon. Oli niin hauska mainos, että kiinnostuin tutkailemaan kirjaakin. Pidän VanderMeeriltä suomennetusta Pyhimysten ja mielipuolten kaupungista, joten tykkäisin mielelläni tästäkin. Koko trilogia käsittääkseni ilmestyy tänä vuonna, joten jos ehdin lukea ja tykkään, on tarinalle saatavilla myös jatkoa. Olisi tehnyt mieli äänikirjaa, mutta se maksoi Suomalaisessa paljon.

Bonusseteli oli sen 15 euroa ja itselle jäi maksettavaa 6,80 euroa. Toimituksessa kulunee pari viikkoa.

30.03.2014 21:00 #143 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Bonussetelin avittamana lähti minultakin tänään tilaus Suomalainen.comiin. Mielenkiinnon kohteena Diableries: Stereoscopic Adventures in Hell, joka tarjoaa 3-D matkan helvettiin siten kuin viktoriaanit paikan kuvittelivat. Kuulostaa sen verran erikoiselta, että pakko tarttua tilaisuuteen ja hankkia teos kun se vielä on saatavilla. Hauska yksityiskohta sekin, että rock-ympyröissä paremmin nimeä saanut muuan herra Brian May on yksi kirjan tekijöistä.

Ja tiesittekö, että Michelangelo jätti jälkeensä myös runoja? Muistelen pitäneeni niistä aika tavalla, joten kevään kunniaksi päätin hankkia niistä kappaleen myös omaan hyllyyni. Vanhojen runokokoelmieni kokoelmaa täydentämään taas sain Saima Harmajan Kaukaisen maan.

01.04.2014 20:18 - 01.04.2014 20:18 #144 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Piti ostaa Divergent-sarjan kolmonen Allegiant, kun kirjaston jono oli niin pitkä. Mutta koska se tuli myös luettua samantien, niin olisi kiusaus tehdä lisää hankintoja, kun nyt olen päässyt taas teinidystopioiden makuun (juuri sopivaa aivot narikkaan -viihdettä!).
Viimeksi muokattu: 01.04.2014 20:18 pihlajapuu.

01.04.2014 21:55 - 03.04.2014 00:10 #145 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Jokunen aika sitten löysin kirpparilta Darren Shan Friikkisirkus kirjan 3€urolla, kiva juttu sillä olen yli kaksi vuotta yrittänyt keräillä sarjan kaikki osat ja Friikkisirkusta olen yrittänyt etsiä sekä kirppareilta ja huuto.netistä. Luin jo kirjan ja enään puuttuu vain kaksi uusinta kirjaa.

Fidasta löysin F.H.Burnett Pikku Prinsessa 1,5€urolla. Olen pitkään yrittänyt etsiä tätä kirjaa mutta valitettavasti tämä uusi painos. Jos joskus tulee vastaan vanhempia painos myyn tämän pois. Ihan vain esteettisestä syistä, jotta sopisi paremmin kirjanhyllyyn muiden "kuolemattomien tyttökirjojen" kanssa joissa on kirjan selässä ne oranssit ja siniset raidat. :wink:

Tänään ostin Guillermo del Toro & Chuck Hogan Lankeemus 3€urolla Hesyn Mäkelänkadun kirpparilta.

Muoks. Hupsista meni vahingossa Pikku Prinsessan kirjailija väärin. :roll:
Viimeksi muokattu: 03.04.2014 00:10 Jupe.

• Rinja
02.04.2014 00:30 - 02.04.2014 00:32 #146 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Olen selkeästi stressaantunut. Sen näkee siitä, että alan ostella kirjoja :P (Koska stressaantuneenahan siis haaveilen siitä, että minulla olisi aikaa lukea, ja pian alkaa Visa toiveikkaasti vinkua.)

Tämänpäiväinen suunniteltu ostos:
Linnut äänessä (22,95e, Suomalainen) - eli siis tämä viimevuotinen lintukirjahitti, jossa on äänilaite samassa

Tämänpäiväiset heräteostokset:
Liz Williams: Aavekauppiaan tytär (7,95e, Suomalainen)
Frances Hodgson Burnett: Salainen puutarha (10e, Suomalainen)
Jukka Parkkinen: Suvi Kinos ja elämän eväät (3e, Suomalainen)
Jonas Gardell: Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin - 1. Rakkaus (10,45e, pokkari, Suomalainen)

Eilen hain postista:
George R. R. Martin: Lohikäärmetanssi 1 (22,95e, CDON)

Viime viikolla hain postista:
Gillian Philip: Tulimieli (26,95e, CDON)
J. R. Ward: Hurma (20,95e, CDON)

Notta taas on näköjään yli satasen verran rahaa palanut. Niitä rahoja sitten kesäkuumalla hautausmaalla huhkitaan takaisin.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."
Viimeksi muokattu: 02.04.2014 00:32 Rinja.

03.04.2014 16:44 #147 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Viimeisin kirjahankinta
En ollut käynyt Helsingin Akateemisessa ennen eilistä ja haluan muuttaa sinne! :lol: Valtava kirjakauppa jossa jokainen kirja huutaa "Osta minut! Osta minut!" Koska oli kiire, en ehtinyt koluta edes ensimmäistä kerrosta loppuun, saati sitten lähteä tonkimaan toista. :angry:

Yksi kirja tarttui kuitenkin mukaan.(Ja ihme että vain yksi...) Susan Ee: Angelfall (Penryn & the End of Days, #1). Olen lueskellut tästä kehuvia arvioita ja tehnyt hyväksytyn hankintaehdotuksen kirjastoon, mutten voinut vastustaa kiusausta. Ostin lahjakortilla, mutta hinta 10.90 €. (Enkä muuten ole katunut, kirja on loistava ja olen saanut mitä odotinkin nyt kun ollaan vähän yli puolenvälin... :lol:)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Thialfi

04.04.2014 19:18 #148 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Täällä taas. :wink: Angelfall tosiaan oli mahtava ja ostinkin tänään toisen osan, nimeltään World After, kirjoittajana edelleen Susan Ee. Akateemisesta jälleen, lahjakortilla ja hintaa sama tuttu 10.90€. Ikään kuin kirjahylly ei jo ennestään ole alimitoitettu. Ei kukaan tietäisi kätevää loitsua jolla saisi kolmisenkymmentä senttiä lisätilaa hyllyyn? :lol:

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
04.04.2014 21:23 #149 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Eija

05.04.2014 02:13 - 05.04.2014 02:14 #150 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Stockmannin kanta-asiakas tarjouksessa oli Tove Janssonin Meddelande.

Kontin kirpparilta ostin Dragon Lance Minotauris sodat: Veriyö 3€uroa, Dragon Lance Viides aika: Myrsky nousee 2,50€uroa, Dragon Lance Kadonneet historiat 1.Ikivillien tarinat: Villi valtiaat 2,50€uroa ja Dragon Lance Viides aika: Kuilu avautuu 2,50€uroa.

Uffista Ylpeys ja ennakkoluulo ja zombit 2€uroa.
Viimeksi muokattu: 05.04.2014 02:14 Jupe.

• Lexei hahmo
  • Lexei
05.04.2014 13:24 #151 : Lexei
Vastaus käyttäjältä Lexei aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin kirjahankintani on kirpputorilta, valitettavasti nimi eikä kirjailija ole jäänyt mieleeni, kun en kirjaa ole vielä lukenut. Mutta viimeisin kunnon hankinta on suomalaisen kirjakaupan löytökorista, DEBORAH HARKNESSin kirja LUMOTTU. Ostin kirjan kansien perusteella, en koskaan ollut kuullut kyseisestä kirjasta, mutta se vaikutti erityisen hyvältä. Ja sitähän se olikin, siitä tuli yksi lempikirjoistani, ja odotan kovasti lisäosaa. Ostin kirjan kovakantisena n.kymmenellä eurolla, kun hintalapun oikea hinta näytti lähemmäs neljääkymmentä euroa.

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen
05.04.2014 15:59 #152 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Hiistu kirjoitti: Tilasin Adlibriksestä Lauren Beukesin Säkenöivät tytöt, kovakantinen kirja maksoi 13 euro ja hilut. Hyvä kirja, halpa hinta, kyllä kiitos.

Kiitti vinkistä. Tämä kirja ei ollut mulla varsinaisesti ”osta uutena” listalla, mutta tilasin kanssa kun tuohon hintaan lähti. Alkaa lukupino kasvaa kohta hallitsemattomaksi uutuus (tai melko uutuus) kirjoistakin, vanhoista puhumattakaan.

06.04.2014 09:37 #153 : Amethystus
Vastaus käyttäjältä Amethystus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Salla Simukan Punainen kuin veri. Aluks aattelin että Njäh, mähän en ainakaan tota lue, mutta kuinkas sitten kävikään? Vihdoin ja viimein ostin sen kirjan ja se on aivan mahtava! Tuntuu ettei pysty laskemaan kirjaa käsistään, ennen kuin viimeinenkin luku on luettu :D

Aamun harmauteen
teen Early Grey-teen.
Bergamottiöljyä ja
säväys sitruunaa,
tästä tulee hyvä...

• kharje hahmo
  • kharje
06.04.2014 23:47 - 06.04.2014 23:48 #154 : kharje
Vastaus käyttäjältä kharje aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Hermann Hessen Demian.
Viimeksi muokattu: 06.04.2014 23:48 kharje.

12.04.2014 07:41 #155 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin Messukeskuksen messuja ihmettelemässä ja siellä oli myös Rose Budin pöytä. Matkaan tarttui Sergei Lukjanenkon Päiväpartio, kovakantisena. Hintakaan ei ollut paha. Nyt kun vielä löytäisi sen ensimmäisen osan jostain hyllyynsä.

13.04.2014 22:41 #156 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
^Mä ostin myös lauantaina samasta pöydästä tuon Päiväpartion. :wink: Yöpartion löysin joskus talven aika kirjalavalta ja samaan hintaan (niitä kirjalavoja on välillä eri kauppakeskuksia ainakin pääkaupunkiseudulla). Samasta pöydästä löysin Fifty shades Vapautettu. Yhteishinta molemmille kirjoille oli 17€uroa mutta tuli sitten 2€uron alennus, en tiedä mistä vaikka ostin lauantaina kirjan, yleensä sunnuntaina ennen sulkeutumista saa alennusta tai hinnan pyöristämistä kuten nyt olikin kyseessä.

Hulluilta Päiviltä lähti mukaan vain Astrid Lindgrenin Jag vill inte gå och lägga mig, Elina Rouhisen Kesytön ja en päässyt sunnuntaina paikan päälle töiden takia joten äitini kävi puolestani ostamassa Tove Janssonin Den farliga resan.

OT. Olin pettynyt messujen huonoon valikoimaan sekä hulluilla päivillä ei ollut mielenkiintoisia kirjoja. Samaa ovat sanoneet henkilöt joiden kanssa olen puhunut sekä messuista että hulluista päivistä.

• celeblith hahmo
  • celeblith
13.04.2014 22:49 #157 : celeblith
Vastaus käyttäjältä celeblith aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin kirjaostos on jo parin viikon takaa :smile:
Patrick Rothfuss: Wise Man's Fear

Ostin aiemmin jo ykkös osan suomeksi ja nyt tämä toinen siis englanniksi. Ja hämmästyin suuresti hintaeroa suomennetulla ja alkuperäisellä. Suomennetun ostin ihan kirjan ja tämän kakkososan pokkarina, sekin selittää hinta eroa. Mutta tuntuu ettei tämä kirja maksanut mitään !

Nyt pitää malttaa odottaa kolmannen osan ilmestymistä, mikä onkin sitten vasta joskus ensivuoden puolella, miten kykenen odottamaan. Onneksi on nyt itsellä nuo kaksi ensimmäistä osaa niin voi lukea ne uudelleen ihan milloin vain. :cheesy:

• Timo hahmo
  • Timo
    Epäkuollut
13.04.2014 23:13 #158 : Timo
Vastaus käyttäjältä Timo aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Markku Sadelehto (toim.) : outoja tarinoita 1

Oli kirjaston poistomyyntipisteessä ja pakkohan tuo oli mukaan ottaa. Lovecraftin "Rotat seinissä" tarinan hyppäsin suoraan yli kun olen sen lukenut Lovecraftin kootuissa teoksissa. Yhdessä illassa/yössä meni jo puoleen väliin kirja ja olen tykännyt todella paljon. Ei siis hukkaan heitetty euro. Harmi vaan kun näille poistokirjoille ei ole kysyntää : yksikään divari Kouvolassa ei ota näitä vastaan, paikalliset kirpputorit Fida ja Pelastuslaitoksen ei huoli ja postissa näitä ei viitsi laittaa kenellekään haluavalle kun postikulut on sen ~6 euroa. Pahus! Pitäisi kehittää joku systeemi , joku vaihtorinki. Mutta kiitos Itellan hintojen, ei tuo tulisi toimimaan.

14.04.2014 07:05 #159 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Jupe kirjoitti: Yöpartion löysin joskus talven aika kirjalavalta ja samaan hintaan (niitä kirjalavoja on välillä eri kauppakeskuksia ainakin pääkaupunkiseudulla).

Kovakantisena?

Jupe kirjoitti: Olin pettynyt messujen huonoon valikoimaan sekä hulluilla päivillä ei ollut mielenkiintoisia kirjoja. Samaa ovat sanoneet henkilöt joiden kanssa olen puhunut sekä messuista että hulluista päivistä.

Muistelisin, että viime vuonna tuolla messuilla oli enemmän kirjapöytiä ja paljon enemmän kiinnostavia kirjoja hyvään hintaan.

14.04.2014 14:44 #160 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Menin Akateemiseen kyselemään Rothfussin Tuulen nimeä. Hyllyssä ei ollut mutta pitäisi saapua parin viikon sisään ja sitten saan tuon ihanan opuksen omakseni. :heart:

Ja kun nyt sitten kirjakaupassa olin, nappasin mukaani John Greenin ja David Levithanin kirjan Will Grayson, Will Grayson. Melkein jätin jo ostamatta kun olen tämän jo kertaalleen lukenut ja kirjahylly pursuilee muutenkin. Sitten luin ensimmäisen sivun saadakseni vielä vähän tuntumaa jutuista ja aloin vain hymyillä John Greenin tekstille. Silloin tiesin, että ostopäätös on tehty.

Olen viimeisen kuukauden aikana ostanut luultavasti enenmmän kirjoja kuin koko viime vuoden aikana yhteensä... Tiesin että joku päivä homma lähtee käsistä. :lol:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: VMN

Rinja, Truuners95