• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 78 päivää sitten)

Viimeisin kirjahankinta

14.04.2014 23:04 #161 : Jupe

Emelie kirjoitti:

Jupe kirjoitti: Yöpartion löysin joskus talven aika kirjalavalta ja samaan hintaan (niitä kirjalavoja on välillä eri kauppakeskuksia ainakin pääkaupunkiseudulla).

Kovakantisena?

Jupe kirjoitti: Olin pettynyt messujen huonoon valikoimaan sekä hulluilla päivillä ei ollut mielenkiintoisia kirjoja. Samaa ovat sanoneet henkilöt joiden kanssa olen puhunut sekä messuista että hulluista päivistä.

Muistelisin, että viime vuonna tuolla messuilla oli enemmän kirjapöytiä ja paljon enemmän kiinnostavia kirjoja hyvään hintaan.

Kyllä kovakantisena. :)
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

15.04.2014 08:47 #162 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
^ Täytyykin lähteä etsimään, jos vielä löytyisi. :)

• Elenna hahmo
  • Elenna
17.04.2014 12:19 #163 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ljudmila Ulitskajan Medeia ja hänen lapsensa saapui vihdoin postissa. Kyseinen romaani on luettava pääsykokeita varten, mutta onneksi kaverin mukaan teos on itsessään ihan mielenkiintoista luettavaa, joskin omalaatuista. Ainakin kansi on nätti.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

18.04.2014 14:59 #164 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Emelie kirjoitti: ^ Täytyykin lähteä etsimään, jos vielä löytyisi. :)

Jollei vielä ole tärpännyt, niin kovakantista Yöpartiota näyttäisi olevan ainakin Rosebudin varastoissa, hintaa 10 euroa: Linkki.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

18.04.2014 18:23 #165 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Elisa Kirjasta Across the Universe: Matka alkaa ja Miljoona aurinkoa. Suomalaiselta olisi saanut jälkimmäisen hieman huokeammin, mutta kun onnettomat eivät kerro missään, mitkä kirjat ovat vesileimattuja ja mitkä DRM-suojattuja, niin päädyin maksamaan hiukan enemmän Elisalle.

• Q_Black hahmo
  • Q_Black
20.04.2014 21:05 #166 : Q_Black
Vastaus käyttäjältä Q_Black aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Lohikäärmetanssi 1. Se tosin tuossa odottelee, että saan jatkettua lukemista koska mulla on tossa kolme kirjaston kirjaa luettavana. Seuraava hankinta taitaakin olla Yön talon seuraava suomennos.

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

• Rinja
22.04.2014 18:55 #167 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Olen etsiskellyt Veronica Rossin Paljaan taivaan alla -kirjaa halvalla, ja tänään sen löysin! Sammakko-kirjakaupasta, hintaan viisi euroa. Ei ole edes mikään sellainen kärsinyt pahnanpohjimmainen, kuten esim. Suomalaisen löytönurkissa alekirjat usein.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

22.04.2014 20:02 #168 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin hakemassa Akateemisesta oman kappaleeni Patrick Rothfussin Tuulen nimestä. Olenkin odotellut tuota innolla viikon verran kun ei varastoista löytynyt ja minulle tilattiin kustantajalta oma yksilö. :heart: Nyt tekisi aivan järjettömästi mieli lukea neljättä kertaa... Olen hipelöinyt kirjaa innoissani koko iltapäivän. :roll:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

• Skie hahmo
  • Skie
23.04.2014 18:31 #169 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin katsastamassa Kirjan ja Ruusun -päivän tarjontaa kaupungilla ja aika lailla vahingossa mukaan tarttui pari ostosta, Claire Castillonin Kuplissa sekä Modesty Blaise: Vapauden tyttäret. Castillonin kirja löytyi Akateemisen ale-osastolta ihan odottamattomasti seitsemän euron hintaan. Rakastin Castillonin edellisiä novellikokoelmia Äidin pikku pyöveli ja Pieni sydän jaksaa rakastaa, joten uskon että myös Kuplissa täyttää kaikki odotukset. Ja Modesty Blaise... No, ei kait tarvitse edes selitellä. :smile:

Always follow your doubts.

24.04.2014 17:05 - 24.04.2014 17:06 #170 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Minä vietin eilistä Kirjan ja Ruusun -päivää vierailemalla kirjastossa. Poistokirjat ilmaiseksi... En ihan kaikkea hypistelemääni kehdannut ottaa mukaan, mutta pienen pinon sentään.

Eniten olen iloissani kahdesta Philip K. Dickin pokkarista: Mars on meidän ja Maailma jonka Jones teki. Jos oikeasti tiedän haluavani jonkin kirjan omaksi, pyrin hankkimaan sen mahdollisimman siistissä kunnossa eli muuna kuin poistokappaleena. Dickin kirjat ovat sikäli poikkeus, että niitä kelpuutan kuntoon katsomatta, etenkin näin ilmaiseksi tai lähes saadessani.

Ostan/otan kirjaston poistosta yleensä muutoinkin vain kirjoja, joita en ole aiemmin lukenut ja joista pelkään, ettei niitä enää löydy yhtään kappaletta kirjaston hyllystä, jos joskus tekisikin mieli lukea. Kuten: Sergei Zalyginin Oska – yhden miehen maa. Koska en ollut ikinä kuullutkaan kyseisestä "tieteisfantasia"kirjasta ja arvelin (näemmä ihan oikein), että tämä oli kotikirjastoni ainoa kappale.

.. Tai kirjoja, jotka olen ihan jopa ajatellut lukevani ja kirjastosta yhä saisi, mutta joista arvelen, etten niitä kuitenkaan viitsi käydä erikseen lainaamassa. Drakulic’: Eivät tekisi pahaa kärpäsellekään (toimittaja-kirjailija valottaa Jugoslavian hajoamissotien ja sotarikollisten taustaa, joku kerran suositteli kirjaa) ja Griffiths: Lampaanköyrijä (oletettavasti törkyinen walesilaisromaani, Moog Konttisen suomennos kiinnostaa).

Lisäksi tietokirja Goth chic – johdatus pimeän puolen estetiikkaan. Itseäni kiinnostaa lähinnä kirjan kauhukirjallisuutta käsittelevä luku. Varmaan selailen kerran läpi ja tuskailen sitten, ettei kirja mahdu yhtikäs minnekään. Poistokirjoille ei ole muutoinkaan tilaa kirjahyllyssäni, mutta nykyisin on kaappitilakin aikas kortilla. ..Mitä olisi voinut olla aiheellista pohdiskella jo eilen.
Viimeksi muokattu: 24.04.2014 17:06 Hiistu.

24.04.2014 20:44 #171 : Lenora
Vastaus käyttäjältä Lenora aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin taitaa olla Salakirjojen Musta kirja, mutta siihenkään en ole ehtinyt perehtymään vielä. Tuli tilattua jonkin aikaa sitten useammasta paikasta nippu kirjoja, joten suurin osa on vielä avaamatta hyllyssä odottamassa hetkeä jolloin olisi aikaa nauttia teetä ja lukea rauhassa :)

25.04.2014 07:55 #172 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käväisin Rose Budin kivijalkaliikkeessä.

Sergei Lukjanenko: Yöpartio (#1) ja Hämärän partio (#3)
Olin jotenkin kuvitellut, että kolmas osa olisi tullut vasta kesällä, mutta mukava yllätys huomata olleensa väärässä.

Olin sinänsä tyytyväinen ostoksiini, mutta pettynyt itse ostotapahtumaan. Kirjakaupalta ei ensin löytynyt tuota Yöpartiota kovakantisena hyllystä, joten myyjä soitti varastolle (joka oli melkein vieressä) ja pyysi sieltä tuomaan. Piti kuulemma kestää vain pari minuuttia. No se kesti pidempään ja varaston kaveri toikin ensin pehmeäkantisia versioita. Uusi yritys ja lopulta sain kovakantisen käteeni. Hinnan piti olla ensin se 10eur, mutta varastosta kirjan tuonut tyyppi sanoi myyjälle, että korota hintaa, koska heillä on enää vain muutama kovakantinen. Eli hinta kaksinkertaistui lennosta. Minä en osannut kiltti tyttö -syndroomaisena kitistä vastaan, vaan maksoin kiltisti kirjaostokseni ja häivyin kaupasta pahalla mielellä.

Ymmärrän kyllä miksi hintaa korotettiin, mutta harmittaa että se tehtiin siinä lennossa. Kun verkkokaupassa hinta on kuitenkin vielä sen 10eur. :sad:

25.04.2014 20:04 - 25.04.2014 20:07 #173 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Emelie kirjoitti: Käväisin Rose Budin kivijalkaliikkeessä.

Tuohan on ihan syvältä. :huh: Siksihän kirjojen hintoja yleensä alennetaan, että saataisiin myytyä varastoon jääneet jämät pois... siis niin kuin normaalilla bisneslogiikalla. Ja vaikka olisi olevinaan mikä logiikka, ei hintaa aleta enää kassalla nostamaan.

Minä ostin Dampyr-sarjiksia, kappaleet 1-5. Maksoivat käytettynä yhteensä 12 euroa. Netistä olisi voinut saada halvemmalla, mutta tuli sellainen akuutti mieliteko... On joskus tehnyt mieli lukea. Eivätkä vie paljoa tilaa. Ja herra Draka on aika söpis.
Viimeksi muokattu: 25.04.2014 20:07 Hiistu.

• Scartti hahmo
  • Scartti
25.04.2014 20:20 - 25.04.2014 20:25 #174 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Elisa Kirjan e-kirjamessueduista 3,90 €/kpl:
Tommi Kinnunen: Neljäntienristeys
Lukupiirissä joku tästä mainitsi, joten päätin ostaa, kun halvalla sain.

Gillian Flynn: Kiltti tyttö
Ystävä suositteli

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love
Viimeksi muokattu: 25.04.2014 20:25 Scartti.

25.04.2014 21:06 #175 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta

Scartti kirjoitti: Tuota noin.. ei kai missään kaupassa saa hintoja alkaa korotteleen lennosta, jos hinnaksi on ilmoitettu XX €.

Samaa ihmettelin. Ajattelin kitistä asiasta Rose Budin asiakaspalveluun tässä ehtiessäni. Tosin en tiedä, oliko se oikea hinta sen 10eur (verkkokaupassa on). Mutta joka tapauksessa se hinta nousi siinä kassalla...

25.04.2014 21:55 #176 : Lenora
Vastaus käyttäjältä Lenora aiheessa Viimeisin kirjahankinta
"Tuota noin.. ei kai missään kaupassa saa hintoja alkaa korotteleen lennosta, jos hinnaksi on ilmoitettu XX €."

Eihän sellaista saa tehdä. Tuossahan tulee jo lakikin vastaan. Jos jonkun tuotteen hinta on ilmoitettu asiakkaalle, niin sitä ei voi enää ylöspäin hilata. Ei vaikka ko. tuotteen arvo olisi mikä. Alennusta voi toki antaa, mutta ilmoitettua enempää ei saa vaatia. Kannattaa ehdottomasti ottaa asiakaspalveluun yhteyttä ja vaatia asian oikaisemista.

25.04.2014 22:37 - 25.04.2014 22:38 #177 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Samaa mieltä olen myös että ompa tyhmää toimintaa korottaa hintaa. :shock:

............

Omat uusimmat ostokseni eli viikko sitten Vantaan Tikkurilan Kontista Margaret Weis Dragonlance Raistlinin kronikat Hengen miekka kirja 4€uroa.

Eilen Hietsun kierrätys keskuksesta R.A.Salvatore Demoni herää, Demonin henki, Demoniapostoli ja Verivihollinen, kaikki maksoivat 1€uroa/kpl.

Kävin taas tänään kontissa ja olen niin iloinen kun löysin Jane Austenin Viisasteleva Sydän 2€uroa. :smile: Kirppareilla tulee harvoin vastaa Austenin kirjoja ja jos tulee vastaan ne ovat ovat aina ne krjat mitä mulla on jo ennestään. Jane Austen fanina en ole aikaisemmin lukenut Viisastelevaa sydäntä enkä edes nähnyt filmi versiota.
Viimeksi muokattu: 25.04.2014 22:38 Jupe.

26.04.2014 23:14 #178 : Lenora
Vastaus käyttäjältä Lenora aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään ostin kirjakaupan alelaarista hävyttömän halvalla (3euroa) Helena Wariksen Sudenlapset. Olen lukenut kirjan aiemmin ja ihastuin siihen että kotimaista mytologiaa hyödynnetään fantasiakirjallisuudessa. Olisin hankkinut joka tapauksessa jossakin vaiheessa, mutta ilahduin niin tästä löydöstä että pakko täälläkin riemuita :)
Tilasin myös kauan haaveilemani Mestaritontun seikkailut sillä kirjahyllyssäni on ollut sille paikka varattuna jo useita vuosia.

27.04.2014 18:05 - 27.04.2014 18:07 #179 : Jupe
Ja taas kirjoittelen tänne. :roll:

Eilen löysin kirpparilta 2€urolla Tarot cafe 2 mangan.

Tänään ostin Suomalaisestakirjakaupasta Elizabeth Gilbert Tahdonko? Miten päädyin naimisiin (omistan jo ennestään Eat Pray Love, joten tämäkin pitää lukea) 4€uroa ja Bram Stockerin Draculan vieras ja muita kauhukertomuksia 9,95€uroa (alkuperäinen hinta oli 34,95€uroa :wink: ).
Viimeksi muokattu: 27.04.2014 18:07 Jupe.

• kharje hahmo
  • kharje
28.04.2014 19:42 #180 : kharje
Vastaus käyttäjältä kharje aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Albert Camusin Rutto löytyi kolmella eurolla.

Freyja, Jorma Isokukko, Siivetön lohikäärme
Uusin jäsen: Jorma Isokukko