Viimeisin kirjahankinta

Kuura
Kuura vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
28.04.2014 23:33 #181

Kirjan ja ruusun päivänä tuli käytyä kirjastossa katsomassa ilmaisia poistokirjoja. Mukaani tarttuikin muutama opus, joista mulla ei kyllä ole minkäänlaista ennakkotietoa.

Tanya Huff: Blood Price, Blood Trail, Blood Lines ja Blood Pact

Pertti Olavi Virtanen: Finix, liekkisiipinen ja myyttien alkukoti

John Fowles: Neitoperho

pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
28.04.2014 23:48 #182

Menin ostamaan Cassandra Claren Luukaupungin e-kirjana. Nyt jo kaduttaa vähän, koska joko tässä on todella surkea käännös tai sitten kirjailija kirjoittaa kuin mie 13-vuotiaana. Toivottavasti tää vielä tästä paranee (15% luettu)...

Lexei
Lexei vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
29.04.2014 10:24 #183

Viikonloppuna kävin kirpputorilla pyörähtämässä, josta mukaani tarttui twilight-sarjan viimeinen osa Aamunkoi. Kovakantisena tietenkin, hintaa vaivaiset 3e, vaikka kirja täysin hyvässä kunnossa.

Emelie vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
02.05.2014 21:35 #184

Liittyen aikaisempaan ikävään kokemukseeni asioinnissa Rose Budin kivijalkaliikkeessä:

Kitisin Rose Budin Asiakaspalveluun asiasta, ja sieltä tuli heti pahoitteleva vastaus. Ja kompensaatioksi sen erotuksen suuruinen lahjakortti ja muistikirjalahja. Minulle olisi riittänyt pelkkä pahoittelukin, mutta hyvä näin. *tyytyväinen*

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja, Jupe, Formaldehyde

Lenora
Lenora vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
02.05.2014 21:52 #185

Hyvä että ymmärsivät hyvittää moisen törkeilyn :smile:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie

erameno
Rahtari
erameno vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.05.2014 15:51 #186

Itse ostin viimeksi Stieg Larssonin Millennium-sarjan kirpputorilta. Pokkareina olivat kaikki, ja hintaa oli jokaisella noin 4 €, eli ihan passeli, koska kaikki opukset olivat hyväkuntoisia.

Olin jo muutaman vuoden ajan himoinnut sarjaa, mutta sarjan ollessa pinnalla (kauan sitten, ainakin siltä se tuntuu) olin vähän turhan nuori ja ajattelin silloin, että odotan, kunnes olen vanhempi ja tajuan enemmän.
Hyviä kirjoja ovat olleet, olen saanut luettua kaksi ensimmäistä teosta ja kolmaskin on hyvää vauhtia työn alla.

Veadela
Epäkuollut
Veadela vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
04.05.2014 15:58 #187

Viimeksi ostin Valtaistuinpelin suomalaisesta kirjakaupasta, 26€. Mietin kyllä kauan sen ostoa, mutta piru soikoon kun kirjastoissa se on kokoajan lainassa :roll:

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

pihlajapuu
pihlajapuu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
05.05.2014 00:13 #188

E-kirja on kyllä vaarallinen keksintö. Niin vain on tässä parin päivän aikana tullut sorruttua useampaankin ostokseen (ostopaikkana näillä kaikilla Amazon). Onneksi hinnat vielä suht järkeviä, ehkä Mystic Cityä lukuunottamatta:

Bernard Beckett: Genesis, 4,95$ (luin jo, suosittelen - on tosin aika lyhyt ja jää vähän etäiseksi, mutta mielenkiintoinen. Kerrontatapa voi jakaa mielipiteitä)
Amber Garr: Waterproof, 2,99$
Theo Lawrence: Mystic City, 10,59$ (risingin keskusteluketjun innoittamana)
Gretchen Powell: Terra (Terrestrials #1), 3,99$
Ciara Knight: Escapement (The Neumarian Chronicles #1), 2,47$

+ 3 useamman kirjan pakettia dollarilla/kpl (postapokalyptisiä ja dystopiaa lähinnä)... Paketit siis nimeltään A Taste of Tomorrow, This is the End ja Shattered Worlds, jos jotakuta kiinnostaa saada englanninkielistä luettavaa halvalla tästä aihepiiristä.

Viimeksi muokattu: 05.05.2014 00:16 : pihlajapuu.

Veadela
Epäkuollut
Veadela vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
07.05.2014 21:03 #189

Itse harahtuin alkuviikosta ostamaan suomalaisesta kirjakaupasta kaksi John Greenin kirjaa. Olen kyllä miettinyt kauan Looking for Alaskan ostoa ja viimein päädyin ostamaan sen ja Tähtiin kirjoitetun virheen.

John Green: Tähtiin Kirjoitettu virhe, 17,95€
John Green: Looking for Alaska, 12,95€

"The most important things are the hardest to say"
- Stephen King

FreakyMike
FreakyMike vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
08.05.2014 21:52 #190

Imatran Pelastakaa Lapset ry:n kirpputorilta löytyi viime viikolla Arturo Perez-Reverten Flaamilainen taulu kirja ja "Maapallon villi tulevaisuus" niminen evoluutiota käsittelevä lastenkirja yhteensä kahdella eurolla.

Kävin eilen pitkästä aikaa myös lappeenrannassa ja Suma Divarista tarttui mukaan Onni Palasteen "Simo Hurtta ja Anna" neljällä eurolla ja Susan Cooperin Pimeä Nousee sarjan kolme ensimmäistä osaa Loiston julkaisemana yhteisniteenä myöskin neljällä eurolla.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
08.05.2014 23:15 #191

Koska en jaksanut odotella, että saisin kirjastosta Divergent-sarjan englanninkieliset osat, ostin ne Amazonasta:

The Divergent Series Complete Collection, joka sisältää muutaman lyhyen lisätarinan kolmen kirjan lisäksi, hinta 18,98$. Toivon, että noi lisätarinat valottaa jotain oleellista sarjasta.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
09.05.2014 09:30 #192

Pari päivää sitten kävin noutamassa Suomalaisen nettikaupasta tilaamani JP Ahosen uuden Villimpi Pohjola - Lapsus -sarjiksen. Olisi sen varmaan jostain muualta saanut hiukan halvemmallakin, mutta sain synttärilahjaksi lahjakortin kyseiseen puljuun, joten eipä niillä pikkurahoilla ollut niin merkitystä. VP on sarjakuvain aatelia. Tästä osasta huomaa hahmojen kehityksen. Meno on edelleen hauskaa mutta mukana on myös vakavuutta ja koskettavia hetkiä. Se harmitti vähän, että VP:n facebook-sivuilla julkaistiin etukäteen niin monta kirjan strippiä, että n. puolet oli jo tuttua kauraa.

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
15.05.2014 17:56 #193

Veronica Rossi: Yhä sininen taivas (Paljaan taivaan alla, #3)

Se on täällä! Se on täällä! :lol: Heti kun näin täältä että on ilmestynyt, kävin pienen sisäisen kamppailun ajatellen ensi viikon koeviikkoa ja kaikkia asioita joita minun pitäisi tehdä tänään. Yhä sininen taivas voitti ja pyöräilin Akateemiseen ostamaan sen hintaan 29.90 €.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
15.05.2014 18:08 #194

Tilaus tuli muutama päivä sitten: George Orwell: Vuonna 1984, Mary Robinette Kowal: Glamour in glass, Science of Discworld, osat 1-3 & Mur Lafferty: The Shambling guide to New York City, joka on parhaillaan luvussa ja on pistänyt nauramaan ääneen! :cheesy:

Lenora
Lenora vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
15.05.2014 19:30 #195

Denis Pellerin, Brian May, Paula Fleming: Diableries, Stereoscopic Adventures in Hell.
Kaunis, ihana ja mielenkiintoinen. En ole vielä ehtinyt syvemmin tutustua, mutta tähänastisen ihmettelyn perusteella olen hyvin tyytyväinen.

Kirjaneito
Kirjaneito vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.05.2014 14:11 #196

Eilen päädyin taas kerran kirjakauppaan rahojen kanssa... Suomalaisesta mukaan tarttui kaksi tarjouskirjaa, Carlos Ruiz Zafónin Taivasten vanki 9.90€ ja Fitzgeraldin Kultahattu pokkarina 4€. Kirja-Kärkkäisilläkin oli pokkareita tarjouksessa, nappasin mukaani Zafónin Tuulen varjon hintaan 4.90€.

Kirjahyllyyn ei mahdu enää yhtään kirjaa lisää... :lol:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.05.2014 14:21 #197

Viimeisin kirja harkinta oli klassikko kirjallisuudessa. Olin jo kauan halunnut ostaa tämän ja nyt se tuli tehtyä :D Kirja ei ole muuta kuin priima, mutta mitä voi odottaakaan.

Dante Alighierin Jumalainen näytelmä.

Race like first!
Train like second!

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
20.05.2014 18:32 #198

Kirjaneito kirjoitti:
Kirjahyllyyn ei mahdu enää yhtään kirjaa lisää... :lol:

Sehän tarkoittaa vain, että täytyy hankkia isompi kirjahylly. :wink:

Minä olen hankkinut pari englanninkielistä kirjaa.

Tilasin nettikirjakaupasta Jeff VanderMeerin kirjan Authority (Southern Reach Trilogy, #2). Luin viikonloppuna trilogian ensimmäisen osan ja teki mieli lisää.

Samaan tilaukseen laitoin antologian Dead Man's Hand, jossa pitäisi olla kummallisia spefi-lännentarinoita. Kirja pisti silmään enkku-Risingin uutuuslistalta ja teema kiinnostaa. (Syksyllä pitäisi ilmestyä samasta aihealueesta suomalaistekijöiden antologia, joten sitä odotellessa.)

Ja vielä sokeriksi pohjalle A Flower Fairy Alphabet. Barkerin kukkaiskeijukirjoja, kerääminen jatkuu. Tilaus maksoi yhteensä vähän päälle 32 euroa. Toimituksessa kestänee pari viikkoa.

Divarista löysin Lauren Beukesin pokkarin Zoo city, maksoi neljä euroa. Vähän vänkyrä, mutta ihan kuitenkin siistissä kunnossa. Tykkäsin Beukesin Säkenöivistä tytöistä ja tätä on sanottu vielä paremmaksi, joten tekee mieli lukea. En tiedä, olisiko kuitenkaan tullut hankittua uutena, joten olen perin tyytyväinen.

Jupe
Jupe vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
28.05.2014 01:21 #199

Jonkin verran on kertynyt "uusia" kirjoja viime aikoina.

Eilen Anttilan alelaarista 10€uroa/kpl. Charlaine Harris Samaa verta sekä Veri kielellä. Divarista Margit Sandemo Jääkansan tarinat: 6 Pahan perintö ja 11 Verikosto.

Aikaisemmin ostetut:
Maanantaina Vantaan konttista: David & Leigh Eddings Hohtavaiset ja Salattu kaupunki. 4€uroa/kpl (kotona tarkistin täältä omasta kirjahyllystä että tulikupolit löytyy jo ennestään ja sekin on kirppari löytö).
Neil Gaiman Tähtisumua 3€uroa, nähtyäni leffan olen halunnut lukea kirjan.
Suzanne Collins Matkijanärhi 3€uroa, pitäisi löytää edullisesti/halvalla ekan ja tokan osat.

Hietsumarket: Titus Hjelm Mitä wicca on? 4,90€uroa. En normaalisti maksaisi noin "paljon" kirppari kirjasta, mutta olen halunnut lukea kirjan ja se on tullut vastaan vain huuto.netissä.

Ilmaiseksi saatuja: Dan Simmons Yön lapset, Debi Gliori Magiaa mahan täydeltä, R.A.Salvatore Pahan Perintö, 50-luvun painos Jules Verne Sukelluslaivalla maapallon ympäri, 50-luvun painos Mark Twain Tom Sawyerin seikkailut ja Colleen McCollough Troijan laulu.

Divarista: Julie Kawage Rautatytär 3€uroa, vihdoin on koko sarja kasassa jotta voi lukea!

Pelastus armeijan kirpparilta: Terry Pratchett Pojat urhokkaat, Silvana de Meri Viimeinen haltija, Maggie Shayne Hämärän syleily ja Melissa Marr Ilki ihana. Kirjat 2-3€uroa.

Uffista: C.S.Lewis Hopeinen tuoli 2€uroa, vihdoin on koko sarja kasassa!

Viimeksi muokattu: 28.05.2014 01:23 : Jupe.

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Viimeisin kirjahankinta
30.05.2014 17:37 #200

Sain Suomalaisesta Kirjakaupasta kokoelmiini Dmitri Gluhovskin Metro 2033:n, olen ymmärtänyt että kirja on tietyssä modernin klassikon maineessa joissain piireissä, joten olihan se pakko hommata luettavaksi kun halvalla sai. Näkeepä ainakin mistä on oikein kyse :smile:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Thompson 10
Uusin jäsen: Thompson 10