• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 13 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 85 päivää sitten)

Viimeisin kirjahankinta

• Scartti hahmo
  • Scartti
31.05.2014 23:18 #201 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Hannu Rajaniemen Fraktaaliruhtinas pokkarina Suomalaisesta kirjakaupasta hintaan 10€(ja hilut päälle). Sitten saakin odotella Kausaalienkelin pokkariversiota ikuisuuden.. Julkaisisivat suoraan pokkariversiot prkl

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

04.06.2014 11:21 #202 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Minäkin astelin pitkästä aikaa Sammakon ovesta sisään ja hankin muutaman teoksen.

Tove Jansson - Vaarallinen juhannus
Jengi tietänee, mistä on kyse. Minulla on suurin osa muumikirjoista ruotsiksi, mutta mimmini on itäsuomalainen, ja muumiruotsi on minullekin välillä tuskaista, joten päätin hankiskella näitä hiljalleen suomeksi (harkitsin myös karjalankielisiä laitoksia, mutta niiden aika on myöhemmin). Teatterin, seikkailemisen ja kokkojen ystävänä tämä on ikisuosikkejani.

Robert Meriruoho - Ajatuksia ennen auringonlaskua
Tämä ukkeli on hyvä runoilija. Vaikka hän ei mitään uutta lauokkaan, hän on onnistunut unohtamaan kamalan 70-lukulaisuuden, mikä kumpuaa usein tämäntyyppisestä runoudesta ehkä esikuvien johdosta. On kamalaa kun nuoret ihmiset kirjoittavat uudestaan aikaa, mitä eivät ole itse nähneetkään. Meriruoho on ajankuvaa omalla äänellä, ei suora Buko-kopioyritys.

Ars Longa Vita Brevis

• Rauros hahmo
  • Rauros
04.06.2014 12:59 #203 : Rauros
Vastaus käyttäjältä Rauros aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeksi ostin Cassandra Claren: Luukaupunki kirjan pokkarina! Pokkari oli aika lyhyt joten se oli tiivistetty jotenkin (En osaa selittää) mutta kyllä kovakantinen kirja on parempi (Mulla on koko sarja kotona, viimeistä lukuunottamatta) Olen ihastunut sarjaan paljon ja siksi se onkin ykköslistallani :heart:

04.06.2014 14:38 #204 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Toissapäiväinen kaupoissa kiertely toi kotiini pari kirjaa.

Cassandra Clare: Clockwork Angel (The Infernal Devices, #1)

En vain voinut vastustaa tätä Suomalaisessa. Kaipa tämäkin trilogia pitää hankkia omaan hyllyyn... :lol:

Rainbow Rowell: Eleanor & Park

Rowell tuntuu olevan kasvava nimi Amerikassa kun nuortenkirjallisuudesta puhutaan ja olin kuullut tästä kirjasta paljon kehuja. Nyt kirja on jo luettukin ja todettu kehujen arvoiseksi. Tahdon kaivautua maanalaiseen luolaan itkemään loppua. Voiko olla samaan aikaan onnellinen ja sydän särkyneenä?

Eleanorin & Parkin vaikutuksesta säntäsin tänään takaisin Akateemiseen hommaamaan kirjailijan toisen romaanin... :roll:

Rainbow Rowell: Fangirl

Tästäkin olen kuullut kehuja ja Eleanor & Park vakuutti minut lopullisesti. Lisäksi kirjaan liittyy fanfiction mikä jo itsessään kiinnostaa.

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

• Skie hahmo
  • Skie
05.06.2014 22:14 #205 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Erehdyin astumaan Suomalaisen ovesta sisään ja eihän siinä kaukaa mennyt 3 pokkaria 12 eurolla -pöydän ääressä kun yksi satsi oli jo käsiin koottu. Melkein ostin toiset kolme kirjaa, mutta onneksi järki pisti vielä vastaan. Mukaan lähti siis:

Katja Kettu: Kätilö. Niin moni on mulle tuota kirjaa suositellut ja osa toisaalta haukkunut, joten on kait se vihdoin saatava luettua. Tavallaan olen alkanut jossain vaiheessa lukemaan uutta Lappiin sijoittuvaa kirjallisuutta ja tämä nyt on sillä listalla aika tunnettu kirja.

Cassandra Clare: Luukaupunki. Ilmeisesti parissa edellisessä viestissä mainittu kirjailijan nimi painui sen verran vahvasti muistiin että nähdessäni kirjan, en edes lukenut takakantta ennen kuin sen mukaan nappasin. :smile: Toivotaan että on hyvä.

Caitlin Moran: Naisena olemisen taito. Moran on henkilönä tuttu muista yhteyksistä, joten mielenkiinnolla tutustun myös tähän kirjaseen.

Always follow your doubts.

• Aurelia hahmo
  • Aurelia
08.06.2014 16:33 #206 : Aurelia
Vastaus käyttäjältä Aurelia aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeksi ostin neljällä eurolla ison kasan rakkausromaaneja ja tämä nolottaa minua vieläkin. Kerroinkin tästä tarkemmin jo nimimerkkini takana -jutussani. Sitä ennen ostin kirjaston poistokirjoista 50 sentillä yhden paksun fantasiaromaanin ja nyt olen piakkoin saamassa ilmaiseksi siskolta ison kasan kaikenlaisia kirjoja, joita hän ei enää halua pitää. Niissä oli monta hyvää kirjaa ja muutama parempikin. Tosin nekin olivat sitä keskitasoista kaunokirjallisuutta. Viihdyttäviä, mutta eivät mitään suuria teoksia. Olen oikea hullu kirjanmetsästäjä ja metsästys on minusta tosi hauskaa. Tosin olen laittanut itselleni säännön metsästykseen. Kirja ei saa maksaa kuin korkeintaan 15 euroa. Tämä sääntö takaa sen, että metsästys on haastavaa ja hauskaa. Enkä köyhdy ylenmäärin.

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
08.06.2014 19:22 #207 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin pelastamassa kotikuntani kirjaston poistohyllystä J.R.R. Tolkienin Seppä ja satumaan, Andy McNabin Bravo kaksi nolla, George Lucasin Tähtien Sotan ja Kalle Päätalon Pohjalta Ponnistaen. Hintaa tuli noin 5 €, miksi kirjasto poistattaa näin hyviä kirjoja oli ensimmäinen ajatukseni kun näin Tolkienin ja Päätalon. Kysyn vaan??

No nyt nämä kirjat ovat tossa omalla kirjahyllynä ja lukemista odottaen. :D

Race like first!
Train like second!

• Lenora hahmo
  • Lenora
08.06.2014 22:31 #208 : Lenora
Vastaus käyttäjältä Lenora aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin perjantaina pihakirpparilta eurolla Su Tongin Punainen Lyhty-kirjan. Lyhyt mutta kiehtova tarina sijoittuu 1930-luvun Kiinaan ja kertoo rikkaan miehen jalkavaimosta. Tarinaan on ihanasti saatu mukaan pientä kummitustarinan henkeäkin, joten tuli lukaistua kokonaan läpi iltateen ääressä.

• haplotus hahmo
  • haplotus
10.06.2014 06:49 #209 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Edellisessä viestissä mainittu Su Tongin Punainen lyhty täytyy koittaa pitää mielessä, jos sen vaikka jostain halvalla minäkin löytäisin.

Viimeisin kirjahankintani on tehty melkein naapuriin vähän aikaa sitten muuttaneelta Pelastusarmeijan kirpputorilta. Salman Rushdien Saatanalliset säkeet maksoi kaksi ja puoli euroa. Jo jonkin aikaa olen ajatellut tutustua kirjailijan tuotantoon ja nyt ollaan yksi askel lähempänä sitä.

Jäihän tuonne muillekin hankintoja tehtäväksi, esimerkiksi Katherine Nevilleä, David Eddingsiä, Darren Shania ja Ernst Hemingwayta katselin mutten sitten kuitenkaan viitsinyt ostaa. Täytyy pitää rotia edes jollain tapaa ja hankkia kirjoja hitaalla tahdilla.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

10.06.2014 07:45 #210 : Theroslas
Vastaus käyttäjältä Theroslas aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Adlibriksen kautta tilailin Noituri sarjan uusimman Tulikasteen ja Liz Williamsin uusimman Komisario Chenin touhusta. Samalla tuli se 8-10 sarjakuvaakin tilattua, Batmania lähinnä.

Kallistahan tuo on uutukaisena kirjoja ja sarjakuvia ostella, mutta on sitä rahaa typerämpiikin asioihin työnnetty.

"I wear a mask. And that mask, it's not to hide who I am, but to create what I am."

10.06.2014 07:55 #211 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin eilen Akateemisessa ja ex tempore -ostoksina mukaan lähti:

Donna Tartt: Tikli
Hänen ensimmäinen kirjansa, Jumalat juhlivat öisin on yksi parhaimmista ikinä koskaan lukemistani kirjoista. Toinen teos, Pieni ystävä, oli sitten ihan totaalinen riman alitus, joten jännä nähdä millainen tämä uusin on. Kovin kehuttu, joten ehkä odotukset palkitaan.

Kate Atkinson: Elämä elämältä
Tästä teoksesta oli joskus aikaisemmin jonkin verran puhetta jossain päin Risingia, ja siitä jäi ihan positiivinen kuva.

10.06.2014 14:35 #212 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sekalaisista paikoista on viime kuukausina tullut lukemista haalittua.

Antiikki- ja keräilymessuilta:

Markku Lappalainen: Lepakot - salaperäiset nahkasiivet
Toim. Elsa Olenius: John Bauerin satumaailma

Hakusessa olleet molemmat. Koska lepakot ja John Bauerin taide.

Antikvariaatista:

Aaro Hellaakoski: Runot
William Shakespeare: Romeo ja Julia
Carlos Ruiz Zafón: Enkelipeli
Mika Waltari: Surun ja ilon kaupunki

Waltari on rähjäisehkö, mutta sympaattisen näköinen ensipainos. Romeon ja Julian taidan omistaa jo englanniksi ja muutenkin olen miettinyt Shakespearen koottujen hankkimista kirjasarjana, mutta tulipa nyt ostettua.

Kirjaston poistomyynnistä:

Koonnut Marja Kemppinen: Rudolf Koivun satukirja
Mika Waltari: Komisario Palmun erehdys

ja siskontytölle Kenneth Grahame: Kaislikossa suhisee

Kuten niin moni muu, myös minä olen kasvanut Koivun kuvien äärellä.

Kirjaston ota ilmaiseksi -laatikosta:

Klaus Mann: Mefisto
Pär Lagerkvist: Sibylla

Ei mitään ennakkotietoa näistä ollut, mutta kumpainenkin on nimetty mielenkiintoisesti.

Lisäksi uusimman Nemin olen tietysti kotiin kaupasta kuljettanut.

• Skie hahmo
  • Skie
12.06.2014 18:50 #213 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin katsastamassa kirjaston poistokirjaosaston perinteiseen tapaan, tällä kertaa antoivat kirjoja pois ilmaiseksi (kovin paljon nuo hamstratut kirjat ei olisi lompakkoa muutenkaan verottaneet kun hintaa olisi kaikille neljälle kirjalle tullut yhteensä 80 senttiä):

Ian McEwan: Sovitus. Leffa odottaa edelleen boksilla katsomista, mutta ajattelin että voisihan sitä sitten kirjan lukaista.

Neil Gaiman: Tähtisumua. Tämä jotenkin takertui viime hetkillä hihaan. En ole Gaimania pahemmin lueskellut, mutta onpahan nyt tämäkin hyllyssä.

Audrey Niffenegger: Aikamatkustajan vaimo. Olen lukenut tämän joskus aiemminkin ja taisin muistaakseni pitää konseptista, joten tähän löytöön olin oikein tyytyväinen.

Jane Stanton Hitchcock: Seurapiirimurhia. Lähimpänä dekkaria, jota suostun lukemaan.

Always follow your doubts.

12.06.2014 22:17 - 12.06.2014 22:18 #214 : PerriKarhu
Vastaus käyttäjältä PerriKarhu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Suomalaisessa kirjakaupassa oli tarjous: 3 pokkaria, 12 euroa. Mukaan tarttui sitten kolme kätevän kokoista ja pehmeäkantista pokkaria.

Justin Cron - Ensimmäinen siirtokunta tämä osui ensimmäisenä käteen ja suurimmat odotukset!

Conn Iggulden - Valloittaja, Tasankojen susi

Leo Tolstoi - Anna Karenina
Viimeksi muokattu: 12.06.2014 22:18 PerriKarhu.

13.06.2014 13:23 - 13.06.2014 13:24 #215 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Eilinen kirpparointi tuotti ilahduttavasti tulosta. Löysin satukirjat Rudolf Koivun metsänväkeä ja Adalminan helmi ja valikoima Z. Topeliuksen satuja, jossa myös on Koivun kuvitus. Maksoivat yhteensä seitsemän ja puoli euroa.

Aikeissa oli ostaa myös yksi Valistuksen 70-luvulla kustantaman Matka satumaahan -sarjan kirja, joka on koottu minulle tuntemattoman kuvittajan töiden ympärille, mutta unohdin poimia sen mukaan. Se olisi irronnut kahdella eurolla.
Viimeksi muokattu: 13.06.2014 13:24 Formaldehyde.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
13.06.2014 15:34 - 13.06.2014 15:40 #216 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin kirjaston poistomyynnistä Walter Moersin kirjan Hurja matka halki yön, koska siinä on käytetty Gustave Dorén kuvitusta. Minulla on kirja jo ennestään omana (koska kuvien lisäksi hyvä kirja), mutta suunnittelin, että voin tästä poistokappaleestani leikata kuvasivuja irti ja käyttää.. jossain. Esim. joululahjapaketin somisteena joku hirviö-, alaston neito- tai viikatemieskuva tosi symppis. Voipi kyllä olla, että sen joulun jälkeen ei olisi enää yhtään kaveria, jolle paketteja kääriä. :roll:

Maksoi 0,20 euroa.
Viimeksi muokattu: 13.06.2014 15:40 Hiistu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
18.06.2014 19:21 - 18.06.2014 19:59 #217 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Täällä taas..

Ostin kirpputorilta Astrid Lindgrenin Veljeni leijonamieli -äänikirjan, kuusi CD-levyllistä. Maksoi kolme euroa. Uutena äänikirjat ovat kalliita, joten teki siksikin mieli ottaa talteen. En tiedä, olenko aikeissa kuunnella - kaipa sitten olen, kun kerran menin ostamaan. (Jarmo Heikkinen lukee. :heart: Avara luonto jne.) Olen aikoinaan lukenut kirjan ja ala-asteen opettaja luki sen meille myös ääneen, mutta josko en ihan kaikkea muistaisi. Suosikkini Lindgrenin kirjoista.

Harmittaa hieman, kun kirpputorin ISOSSA tarrahintalapussa on tosi tiukka liima, eikä meinaa millään irrota kotelon kannesta... Onneksi ei ollut kirjasta kyse.
Viimeksi muokattu: 18.06.2014 19:59 Hiistu.

• Niksu hahmo
  • Niksu
18.06.2014 20:52 #218 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sain kirjastosta koko 10-osaisen Redwallin tarun 5 eurolla. Ei paha! Aina tehnyt kyseinen sarja lukea, mutta se on yksi niistä jota ei ole ehtinyt. Nyt onkin sitten ainakin muutamia kymmeniä vuosia aikaa!

• Dragonil hahmo
  • Dragonil
21.06.2014 03:25 #219 : Dragonil
Vastaus käyttäjältä Dragonil aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Belgarionin taru, kaikki osat

OLEN ODOTTANUT TÄTÄ PÄIVÄÄ.

Voin liioittelematta sanoa, että olen yrittänyt metsästää kyseistä sarjaa jo melkein viisi vuotta. Sain vuosien varrella kerättyä itselleni pokkarina ykkösen, kolmosen ja vitosen. Kakkosta ja nelosta ei sitten löytynytkään mistään (pehmeäkantisena, ainainen perfektionisti...)

Ja sitten yhtenä päivänä kävelen kaupugin ainoaan tietämääni divariin, mietin että olisikohan Eddingssejä tullut lisää, ja... Hyllyllä koko sarja, kovakantisina, ilman naarmun naarmua, huutamassa TAKE ME.

Siihen meni kouluntoiseksiparaskeskiarvo-stipendini.

Tartu hetkeen, Rachel Riley

Tätäkin on tullut odotettua jo jonkin aikaa. Halu tarttua kirjaan on suuri, mutta pitänee lukea ensin aikaisemmat osat uudestaan. Muisti kun ei mikään kirkkain ole.

There is no ignorance, there is knowledge.

23.06.2014 23:25 #220 : Kuunliekki
Vastaus käyttäjältä Kuunliekki aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ehkä tässä voi olla hieman tyytyväinen itseensä kun olen onnistunut hillitsemään kirjanostohalujani. Se on hyvä asia sillä loppu- ja alkuvuodesta se oli vaikeampaa ja noita lukemattomia kirjoja on jo nyt ihan tarpeeksi. Viimeisinkin kirjahankinta on peräti hyödyllinen. Tai no, ainakin sellaiseksi ajateltava, sillä kyllähän tuollainen pitää olla.

Pidemmittä puheitta viimeisin kirja jonka kaupasta olen kotiin kiikuttanut (jos ei sitten mies kantanut) on Muumilaakson vauvakirja. Kirjoittajana Sami Malila ja otteita tietenkin Tove Janssonilta. Voisi jo täytellä tuonne sukupuuta ja odotusajan juttuja...

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Ketunloikka
Uusin jäsen: Bea balk