Viimeisin kirjahankinta

• Strato hahmo
  • Strato
26.06.2014 19:41 #221 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuli piipahdettua suomalaisen kirjakaupan alennusmyynneissä ja tarttuihan sieltä sitten taas muutamia pokkareita mukaan.

Esko Valtaojalta hommasin Ensimmäinen koira Kuussa, johon on koottu Valtaojan parhaat kolumnit.

Viihdekirjallisuuden puolelta tuli hommattua Lee Childin Never Go Back, koska kyseinen sarja on aivan loistava ja Mario Readingin Kolmas antikristus, jota olen katsellut pitkään ja harkinnut ostoa.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

• Elenna hahmo
  • Elenna
27.06.2014 23:13 #222 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Posti toi Eileen R. Tabiosin toimittaman runokokoelman Verses Typhoon Yolanda. Kyseessä on siis kokoelma 133 filippiiniläisen kirjoittajan runoja (suurin osa englanniksi, muutamia myös paikallisilla kielillä), joka on syntynyt projektina Haiyan-taifuunista (Filippiineillä tunnetaan nimellä Yolanda) kärsineiden auttamiseksi. Kaikki tuotot ohjataan avustustyöhön. Itse kuulin kirjasta alun perin filippiiniläiseltä ystävältäni, joka sattuu olemaan yksi kokoelmaan kirjoittaneista runoilijoista!

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

• Jupe hahmo
  • Jupe
29.06.2014 20:12 #223 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään ostin ruokakaupasta mangaa. Darren Shan 1 & 2 (sai 2kpl. yhden hinnalla), Rakastajat henkeen ja vereen sekä Kiiluvat kulmahampaat.

Suomalaisestakirjakaupan alennus myynneistä ostin aikaisemmin L.J.Smithin Vampyyripäiväkirjat 3 4,95€uroa ja Terry Pratchettin Louhoksen valtiaat 4,95€uroa.

Viimeiseltä kirppari kierrokselta R.A.Salvatore tuhat örkkiä pehmeäkantinenkirja 0,50€uroa. Guillermo Del Toro & Chuck Hogan Vitsaus 2€uroa, David & Leigh Eddings Murgojen kuningas 3€uroa sekä Margit Sandemon Tyyntä myrskyn edellä ja Marcon tarina 2€uroa/kpl.

• haplotus hahmo
  • haplotus
01.07.2014 06:31 #224 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin eilen jälleen samalla Pelastusarmeijan kirpputorilla, jolta löysin myös edellisen kirjahankintani.

Myytävänä oli useita Tammen Keltainen pokkari -sarjan kirjoja aseteltuna esille eri puolilla liikettä. Selailin niitä sitä mukaa kuin osuivat eteen, mutta jätin hyllyyn. Mitään tarpeeksi kiinnostavaa ei löytynyt. Seuraavaksi tulin varsinaisen kirjaosion luo, mistä silmiin osui Kazantzakisin Kerro minulle, Zorbas. Kirja oli jo lähdössä mukaani, kunnes sain sanottua itselleni että kotona kyllä riittää luettavaa ilman tätäkin. Jätin kirjan jollekin toiselle.

Sitten kävelin pari askelta ja huomasin hyllyssä Kazuo Ishiguron teoksen Pitkän päivän ilta. Tämäkin oli Keltainen pokkari ja hintana puolitoista euroa. Enää en viitsinyt itseäni huijata vaan ostin kirjan itselleni.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

01.07.2014 18:57 #225 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Lauantaina tuli piipahdettua ohimennen kirppiksellä ja näppeihin sattui Collector Antologia: Weird Tales, fantasialehden parhaat alkuperäiskuvin. :cool:
Kolmella euron hintalapulla varustettu mielenkiintoisuus lähti uuteen kotiin :wink:

• Elenna hahmo
  • Elenna
03.07.2014 17:33 #226 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin kuin kävinkin pyörähtämässä Vanhan kirjallisuuden päivillä viime lauantaina. Tahdonvoima petti ja näpit eivät kirjapaljouden keskellä pysyneet kurissa, joten sorruin taas tuhlailemaan rahojani... Seuraavat teokset lähtivät mukaan:

Esko Miettinen: Velhon uskontunnustus - Raamattu ja fantasiakulttuuri kohtaavat
Ray Bradbury: Lokakuun maa
Boris Pasternak: Tohtori Zivago
Ernest Hemingway: Vanhus ja meri

06.07.2014 20:42 #227 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tässä saldo perjantain divarikierrokselta Helsingissä ja Vantaalla. Olisikohan ollut 11 eri kauppaa kun tarkkaan muistelen. Rahaa paloi yhteensä melkein 200 euroa, mutta ei se varmaan kovin pitkään kirvele, koska teen näin isoja kierroksia vain kerran vuodessa.

Susan Cooper: Pimeä nousee IV-V (pokkari)
Umberto Eco: Baudolino
Michael Ende: Tarina Vailla loppua (pokkari)
Lian Hearn: Satakielilattia
Yrjö Kohonen: Länteen
Björn Landström: Viinimaan matka
Onni Palaste: Simo Hurtta
Ursula Pohjolan-Pirhonen: Lumikuninkaan sydän ja muita romaaneja (Yhteisnide Kauppamies-trilogiasta ja kahdesta yksittäisestä kirjasta)
Wilbur Smith: Niilin valtias
Sirpa Tabet: Hämärän lapset
Oscar Wilde: Dorian Grayn muotokuva (pokkari)

Noiden lisäksi tuli ostettua myös yksi "Outoja tarinoita" novelliantologiasarjan pokkari, mutta huomasin kotona että se löytyikin jo hyllystä.. :P

Sarjakuvat jne:

Mauri Kunnas: Koirien Kalevala (Heh.. Kotona on nyt varmaan jo neljä erilaista versiota kalevalasta, mutta aina löytyy tilaa uusille jos kuvitus on hieno.)
Jacques Martin: Alix 16 - Baabelin Torni
Jouko Nuora: Kultainen nuoruus
Post-apokalyptinen Helvetti-Marvin
6 Mustanaamio-lehteä joissa on Thorgal tai Tom Strong jatkosarjaa
13 Petri Hiltusen Kalkkaro liuskalehteä (Pitää varmaan siirtyä jatkossa suoraan tilaajaksi, jotta säästyisi vähän enemmän rahaa kuin irtonumeroita ostellessa..)

Kierroksella löytyi myös tämmöisiä CD-levyjä:

Tilasin Adlibrisestä tai Suomalaisesta seuraavat kirjat:

Stephen King - Kuvun alla
Kami Garcia & Margaret Stohl - Lumoava Kirous
John Stephens - Smaragdiatlas

Yhteensä 12€. Pokkariale oli kyseessä. Tuntuvat mielenkiintosilta.

Istu alas ja kirjoita. Joka aamu.

• Aavis hahmo
  • Aavis
10.07.2014 02:25 #229 : Aavis
Vastaus käyttäjältä Aavis aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Pienestä kirjapuodista Umberto Eco: Ruusun nimi ja Akateemisesta William Makepeace Thackeray: Vanity Fair. Molemmat lähtivät mukaan lähinnä siksi, että olen viime aikoina jotenkin ihastunut tiettyihin klassikkosarjoihin (erityisesti nämä Penguinin kangaskantiset ja WSOY:n öh mikä se on). :D

Vanity Fair lähti noin viidellätoista eurolla ja Ruusun nimi sitten melkein kaksinkertaiseen hintaan... mutta ehkä sitä voi silloin tällöin tukea myös vähän pienempiä kirjakauppoja. Ehkä.

avatar © thegamercat.com

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
10.07.2014 17:17 - 11.07.2014 12:19 #230 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Hommasin työharjoitteluni päättymisen "kunniaksi" 1500+ sivua nuortenfantasiaa. Koska Adlibriksestä sai järkyttävän edullisesti (á 5,60€) jo aloittamieni sarjojen jatko-osia, tunsin suurta houkutusta tilaamiseen ja tilasinkin. Ostin siis viime vuoden puolella lukemani Ysabeau S. Wilcen Flora-trilogian kakkos- ja kolmososan Flora's dare ja Flora's fury. Lisäksi jo vuosia sitten luetun Frances Hardingen tuiki mahtavan Kärpästytön valitettavasti suomentamaton jatko-osa Fly trap oli vähän niin kuin pakko saada.

I'm a happy bunny. Huomenna vielä Booktorille, jospa sieltäkin tarttuisi jotain hauskaa mukaan...

Muok. Kyy-hyllä! Astrid Lindgrenin Melukylä-trilogian viimeinen osa Kyllä meillä oli hauskaa. Wihii! Sarja kasassa! :cheesy:

Don't mess with the neon love chicken.
Viimeksi muokattu: 11.07.2014 12:19 Pisania.

• Jupe hahmo
  • Jupe
10.07.2014 19:24 #231 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Punaisenristin kontista ostin L.M.Alcottin Pikkumiehiä, Kun ruusu puhkeaa ja Tytöistä parhain kirjat 2€/kpl. Nyt on koko sarja koossa! Brian Jacques Redwallin taru 10 3€uroa, Margaret Weis & Tracy Hickman Akharanin Profeetta ja Labyrinttiin 3€uroa/kpl sekä Hellsing manga 4 2€uroa.

Fantasiapelistä Vampire Crisis sekä Kirottu suudelma (Näitä myydään suomeksi pelkästään fantasiapelissä).

Kirjaston "saa ottaa" hyllyltä Wilbur Smith Niilin valtias pokkari sekä Joanne Harris Karamellikengät kirja.

• Skie hahmo
  • Skie
10.07.2014 21:47 #232 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjaston poistohyllystä mukaan tarttui taas kirjoja. Tällä kertaa yllättäen suomalaisten kirjailijoiden:

Mika Waltarin Mikael Karvajalka, Risto Isomäen Sarasvatin hiekkaa, Viivi Hyvösen Mahlaa suonissa.

Mikään näistä ei ole ennestään tuttu, mutta kaikki löytyvät siltä epämääräiseltä "luen tämän sitten joskus" -listalta.

Always follow your doubts.

12.07.2014 17:42 #233 : Kuurosokea Pianisti
Vastaus käyttäjältä Kuurosokea Pianisti aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Toteutin pitkään suunnitellun kirjaostoksen: hain Shadowrisen Helsingin Akateemisesta. Valitettavasti Shadowheart ei ollut saatavilla.

Löysin yllättäen myös The Causal Angelin, joka julkaistiin vasta toissapäivänä. Hyvä tutustua myös Rajaniemen englanniksi kirjoittamiseen.

Minun pitäisi lukea nyt viimeistä osaa Taru kolmesta miekasta, mutta nämä uudet tuntuvat paljon kiinnostavammilta...

Mutta se onkin jo kokonaan toinen tarina ja kerrotaan joskus toiste.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
13.07.2014 00:18 #234 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjaostokset kuukauden ajalta:

Erään Info-kirjakaupan varastontyhjennyskopasta Katja Kaukosen Vihkivedet (3 euroa) ja Bernard Cornwellin Kuninkaiden kuolema (5 euroa). Minulla on ollut pitkään suunnitelmissa lukea Kaukosen Odelma, mutten ole vielä lukenut.. mutta siltä varuin, että tykkään. Uhtred-sarjaa kerään omaksi, vaikken oikein ennätäkään lukemaan. Nyt on taas oman hyllyn uhtredit ajan tasalla. Hetken aikaa.

Adlibriksen kesä-alesta Anders Fagerin Pohjoiset kultit (4,70 euroa), John Ajvide Lindqvistin Kultatukka, tähtönen (4,60 e) ja Glen Duncanin Viimeinen ihmissusi (8,80 e). Pohjoiset kultit olisi saanut halvalla jo jostain aiemmasta alennusmyynnistä, jäi silloin vähän kaihertamaan. Minulla on ollut lempparinovellini (Mummon matka) kännykässä valokuvina, sainpahan nyt poistaa nekin. Lindqvistiä en olisi ostanut, jollei olisi ollut noin halpa, kovakantinen kirja. Duncan on varsinainen ilon aiheeni, en olisi uskonut saavani noin halvalla näin pian. Toivottavasti ei tarkoita, että on myynyt niin huonosti, että täytyy hommautua eroon...

Kirpputorilta Fan-sarjan kolme pokkaria, maksoivat yhteensä 4,50 euroa. Shoredanin kellot, joka on ollut lukulistalla lähinnä Zelaznyn novellin takia. Melanie Temin Petojen suku, josta ei oikeastaan ole mitään erityisiä odotuksia, mutta joskus tehnyt mieli katsoa, millainen on. James Herbertin Rotat, joka on kuulostanut niin erikoiselta, että on tehnyt mieli lukea, vaikken edes uskalla uskoa pitäväni.

Finnconin scifi-kirppikseltä Justina Robsonin Aitoa peliä (8 euroa), Michael Moorcockin Elric Melnibonélainen (3 e) ja M. John Harrisonin Pastellikaupunki (2 e). Robsonin kirja olisi ehkä pitänyt ostaa uutena, jotta näkyisi kustantamon myyntitilastoissa, mutta kun oli halpa... Jos sitten sarjan tokan osan. (Muistelin, että se olisi ilmestynyt tai ainkin ollut ilmestymässä jo keväällä, mutta onkin vasta tulossa. Jollei ilmesty lainkaan, on se sitten minun vikani.) Elric-seikkailuja olen lukenut vain yhden suomennetun novellin verran ja ihan pidin, mutta en ole saanut tartuttua alkuteoksiin. Jos tuota yhtä suomennosta nyt sitten lukisi. Harrisonin kirjasta muistin, että Jussi pitää siitä. Kiitos myyjille, jotka vieneet kirjojaan kiertoon! :cheesy: En tällä kertaa ostanut conista kirjoja uutena, täytyy koittaa sitten olla syksyllä Kirjamessujen aikaan varoissaan.

• tpi hahmo
  • tpi
    Mekaanikko
13.07.2014 09:18 #235 : tpi
Vastaus käyttäjältä tpi aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kuten aikaisemminkin olen sanonut, ne Eddingsien käännökset ovat surkeita ja tuhoavat huumorista 83%. Jos vain jotenkin onnistuu, nämä jos jotain kannattaa lukea alkukielellä. Ovat oikeasti hauskoja. Se mikä käännöksessä tuntuu typerältä kliseelta tuntuu alkuperäisessä kliseellä leikittelyltä ja sen pilkkaamiselta.

13.07.2014 12:36 #236 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Finnconin scifikirppikseltä lähti mukaan Robert Holdstockin Norsunluuportti kuudella eurolla ja Ursula K Le Guinin Osattomien planeetta vaivaisella kymmenellä eurolla. Molempia kirjailijoita keräilevänä immeisenä pidän näitä oikein hyvinä löytöinä. :smile:

13.07.2014 12:42 #237 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin katsomassa Tähtiin kirjoitetun virheen ja minuun iski järjetön halu lukea kirja uudelleen. Ja koska siskon omistama yksilö ei kelpaa, piti ostaa oma :roll: Ostin englanniksi koska halvempi hinta (10.90€) ja hienompi kansi. Samalla reissulla tarttui mukaan myös Jennifer E. Smithin This Is What Happy Looks Like samaan hintaan. The Fault In Our Stars särkee kuitenkin sydämeni ja tämä vaikuttaa sopivalta parantavalta hattarakirjalta. (Lisäksi rakastan Smithin suomennettua kirjaa Tilastollinen todennäköisyys kohdata se ainoa oikea.) Sain myös Akateemisen pokkaripassin täyteen, nyt täytyy enää päättää minkä kirjan sillä ostaisi...

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

• Nunia hahmo

• Taso: 0
13.07.2014 18:31 #238 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Yöpartio, 2 €, tarttui kouraan kirpparilta. Ihan iskemättömän näköinen, tuskin luettukaan. Kannattaa pitää silmät auki :)

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
14.07.2014 22:57 #239 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Robert Shea, & Robert Anton Wilson: Pyramidin silmä eli Illuminatus!-trilogian eka osa. Kirjoja on näkynyt viime aikoina alennuksessa, muttei ole tullut hankittua, vaikka onkin kiinnostanut. Nyt maksoi kierrätyksessä 3,20 euroa, eikä kunto häpeä uutta, joten lähti matkaan.

Luin jo ensimmäiset 30 sivua, enkä ymmärrä, kuinka tästä on saatu trilogia. Kaiken muunhan minä siis ymmärsin. Kertakaikkisesti. Juu... :lol:

• Ansa hahmo
  • Ansa
14.07.2014 23:47 #240 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tilasin viime viikolla kolme teosta, joista yksikään ei ole vielä saapunut. Näitä siis odottelen:

Andrzej Sapkowski: Baptism of Fire
Neil Gaiman: The Ocean at the End of the Lane
Michael Turner Soulfire: Dragon Fall Volume 2 (sarjakuva-albumi)

LordStenhammar
Uusin jäsen: Kim Rintamäki