• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 2 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 109 päivää sitten)

Viimeisin kirjahankinta

15.07.2014 11:07 #241 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjahyllyyn löysivät tiensä (Hiistun ja Riturin avustuksella :tongue: )

Stephen King: Tukikohta 1 & 2
Neil Gaiman: Neverwhere - maanalainen Lontoo

Gaimanin kirjan olen lukenut joskus aikoja sitten ja sen voisi lukea uudestaankin. Tukikohtaa olen puolestani yrittänyt etsiä kirjastoista sitä löytämättä (ja en jostain syystä jaksanut varata sitä...), joten nyt se löytyy hyllystä.

Käytiin myös viime viikolla pienellä divarikierrokselle ja mukaan ei tarttunut kuin Christopher Hitchensin Arguably. Jostain syystä en enää juurikaan löydä ostettavaa divareista tai kirjakaupoista...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
15.07.2014 14:36 #242 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuli adlibrisista tilattua pari kirjaa.

Dekkarit:

• Jupe hahmo
  • Jupe
16.07.2014 21:52 - 16.07.2014 21:53 #243 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävin ekaa kertaa Ideaparkissa. Kirja Kärkkäisestä ostin Emeile Zola Naisten paratiisi (pidin tv-sarjasta), Nälkäpeli ja Vihanliekit (Matkijanärheä en ostanut kun se löytyy jo ennestään). Kaikki kirja maksoivat 10€uroa/kpl.

Samana päivänä matkalla kotiin, pysähdyin Hämeenlinnassa :heart: kirppareiden takia (jos olisi ollut enemmän aikaa olisin käynyt fiilistelemässä entistä asuinkaupunkia). Mukaan lähti yhdestä ja samasta pöydästä mangaa. Neiti Koume 1, Vampire Knight 12 ja Trinity Blood 14. Kaikki 1,90€uroa/kpl.
Viimeksi muokattu: 16.07.2014 21:53 Jupe.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
17.07.2014 16:40 #244 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjastonpoisto hyllystä Star Wars Jedioppilas sarjan kaikki muut paitsi 4 osa hintaa oli 50 cent/kpl :D

Innokas Star Wars fani tietää mitä lukee kahvilla :D

Race like first!
Train like second!

17.07.2014 19:40 #245 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Alemyynnistä pari pupu kirjaa (itselle ja lahjaksi), Tom Bombadilin seikkailut, Pratchettin World of Poo & Bram Stokerin Draculan vieras :heart:

• Saki hahmo
  • Saki
20.07.2014 13:39 #246 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin hankintani taisi olla Veronica Rothin Outolintu. Etsiskelin kirjaa elokuvan katsomisen jälkeen koska elokuva oli todella hyvä. Löysin sen sitten kirjakaupasta hintaan 19,50€. Olen tosin tilannut siitä samaisesta kirjakaupasta Rick Riordanin Haadeksen talon mutta se ei ole vielä saapunut joten en tiedä lasketaanko sitä vielä hankinnaksi. :tongue:

20.07.2014 21:48 #247 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kotikuntani kulttuuriviikko päättyi tänään ja siellä oli paljon kaikenlaisia näyttelyitä ja muuta järjestettyä toimintaa. Viikonloppu meni antiikki & keräily kesäpäivillä, missä olen ollut myymässä omia metallituotteitani jo 2006 vuodesta saakka. Kävin aikaisemmin viikolla myös Änkilän tavaratorilla ja pääkirjaston poistomyynneissä.

Tässä kaikki viikon aikana hankitut kirjat.

Dag Hemdal: Aarniometsän hirmuvaltias

Rien Poortvliet & Wil Huygen: Nukku-Matti
Elsa Beskow: Hattulan väki
Elsa Beskow: Nappu, Nutta ja pikku Terho
Elsa Beskow: Pellen uudet vaatteet

Kaikille tuli hintaa yhteensä 16 euroa.

• Dragonil hahmo
  • Dragonil
21.07.2014 22:43 #248 : Dragonil
Vastaus käyttäjältä Dragonil aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Oman kotikaupunkini yksi ainoa divari ei oikein päivity kovin usein, joten päätin täällä etelässä ollessani etsiä jonkun divarin ihan mielenkiinnon vuoksi. Aivan uskomaton paikka... Eddingsien kirjoja kymmenin kappalein, kaikkia kirjoja mitä olen aina halunnut...

Kauaa en kerennyt paikassa oleskella, käsiini tarttui vain kaksi kirjaa:

David Eddingsin Kellin näkijätär (Mallorean taru 5) ja Timothy Zahnin Imperiumin perillinen. Ensimmäinen oli täysin harkittu ostos, Mallorean taru on seuraavana listalla, kun belgarionin tarun onnistuin löytämään. Toinen oli puhtaasti random, kirja tuli vastaan ja vaikutti mielenkiintoiselta. Se siis kertoo tapahtumista viisi vuotta Jedin paluun jälkeen. Kummatkin ovat kovakantisia, yhteishinnaksi 28€.

Huomenna lähdetään täältä Turusta Helsinkiin, ja uusien divareiden etsiminen alkaa...

There is no ignorance, there is knowledge.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
21.07.2014 23:59 - 22.07.2014 00:05 #249 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirppikseltä ja kierrätyksestä:

J. R. R. Tolkien: Härskarringen
Eli Taru sormusten herrasta -yhteislaitos ruotsiksi, kovakantinen leffakannella, Norstedts 2001, maksoi 3,50 euroa. Voisihan sitä joskus vaikka kokeilla, muistaako kieltä enää yhtään... Mutta varsinainen syy tähän ostokseen: Alan Leen kuvitus, 50 värikuvasivua. :cool: Vietin pari hilpeää tuntia leikkelemällä mattoveitsellä kuvasivut irti kirjasta. Sopivat nyt täydellisesti suomalaisen TSH:ni väliin, kunhan saan edes vähän katsottua, mihin kohtaan mikäkin kuva kuuluisi. Sen verran ruotsia osaan, että moni kuva oli sijoitettu alkujaan ihan väärään paikkaan. Olisihan se voinut olla fiksumpaa pitää kirja ehjänä, mutta jos joskus pääsee käymään niin, ettei enää huvita (lukemisen jälkeen, köh) säilöä ruotsalaiskirjaa kaapeissa, niin onpahan nyt ainakin kuvat tallessa. Ja tuo suomalainen muutoinkin minulle rakkaampi, niin mukava ajatella, että juuri siinä on nyt nätit kuvat.

Kahdella eurolla Jonathan Littellin Hyväntahtoiset, jota olen joskus hypistellyt kirjastossa, mutten ole viitsinyt lainata, koska massiivinen kirja. Kuvitteellisen natsin muistelmat. Aikoinaan yläkoulun hissantunnilla saimme tehdä kirjallisen työn vapaavalintaisesta itseä kiinnostavasta, 1900-luvun alkupuoliskoon edes jotensakin liittyvästä aiheesta ja minun alkuperäinen aiheeni oli "Miten tavallisista saksalaisista tuli natseja?". Aika pian huomasin, että kysymys on laajahko, joten vaihdoin aihetta ja kirjoitin esitelmän Antoine de Saint-Exupéryn elämästä. Toivottavasti Littelliä on onnistanut edes vähän paremmin.

Lisäksi 3,20 eurolla Venäläis-suomalainen sanakirja, kahden kirjan laitos vuodelta 1912. Hetki piti miettiä, onko näissä kirjoissa nyt kaikki aakkoset edustettuina (ei, en osaa aakkosjärjestystä ulkoa :roll: ), mutta on ne. Minulla on kyllä uusikin sanakirja, mutta vanhat laajat sanakirjat ovat hyvin käytännöllisiä, jos jossain törmää johonkin vanhaan tavallista oudompaan sanaan.
Viimeksi muokattu: 22.07.2014 00:05 Hiistu.

• haplotus hahmo
  • haplotus
23.07.2014 20:48 #250 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Uusin kirjahankintani ei oikeastaan ole lainkaan uusi, vaan pikemminkin hyvin vanha. Lasken sen kuitenkin uudeksi, sillä en tiennyt omistavani tätä kirjaa.

Saavuttiin tänään perheen kanssa äitini luokse parin päivän vierailulle ja ajattelin samalla tarkistaa, mitä kirjoja olen aikanaan jättänyt varastoon muuttaessani omilleni. Ajatuksena oli löytää ja sitä kautta vihdoin myös lukea Fritz Leiberin Vaeltaja. No, Vaeltajaa ei näkynyt vaikka olen melko varma että sen pitäisi jossain olla, mutta ilokseni löysin kyllä Joe Haldemanin teoksen Loputon sota. Minulla ei ole mitään muistikuvaa siitä että olisin kirjan joskus hankkinut, mutta niin se vain kirjastopoistona jostain on ilmestynyt. En valita tätä käännettä, mutta alkaa epäilyttämään onko koko Vaeltajaa koskaan ollutkaan. :tongue:

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
23.07.2014 22:21 #251 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sattumalta huomasin että on kirjoitettu Doom-pelin maailmaan sijoittuva kirjasarja tekijöinään Dafydd Ab Hugh ja Brad Linaweaver. Kaksi ekaa osaa on jo hyllyssä, Knee Deep in Dead ja Hell on Earth. Nelos-osa, Endgame, on tulossa mutta kolmosta, Infernal Skytä ei vielä löytynyt vakiokaupoistani.

Evan Currien mainion Odyssey One avaruusoopperasarjan neljäs osa, Out of the Black, on ilmestynyt ja on tulossa koska minulla oli siitä ennakkotilaus.

Kansanperinnettäkin tuli vähän ostettua. Larrousse Dictionary of World Folklore, Folklore of Cornwall, The Mabigonion ja The Song of Roland.

Rolandin lauluun tutustuminen tarkemmin on ollut haaveissa siitä lähtien kun 80-luvulla luin Mustanaamio-seikkailuja missä hänellä oli Rolandin miekka, Durandal (ja taisi Excaliburikin löytyä). Suomeksi Rolandin laulu on julkaistu viimeksi 30-luvulla joten sitä ei ole tullut vastaan ja piti sitten viimeinkin hommata englanninkielinen versio.

• Lenora hahmo
  • Lenora
23.07.2014 23:36 #252 : Lenora
Vastaus käyttäjältä Lenora aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ajattelin aloittaa Mongolien jälkeen toista Conn Igguldenin sarjaa ja hain Suomalaisesta kirjakaupasta hintaan 7,95 pokkarina. En tosin päässytkään aloittamaan sitä, sillä lukamattomien kirjojen laatikostani eksyi käsiini toinen teos joka nyt on ensin luettava loppuun.

• Scartti hahmo
  • Scartti
25.07.2014 19:46 #253 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjakauppa Tulenkantajat: Siiri Enoranta, Nokkosvallankumous 20 €. Kyllästyin odottamasta pokkariversiota. Kaupan päälle sain valita alekorista kirjan ja mukaan lähti Toni Morrisonin Paratiisi

Suomalainen kirjakauppa: Emmi Itäranta, Teemestarin kirja 12,95 €(pokkari). Jostain syystä en saanut aikaiseksi tilata sitä Adlibriksesta, jossa hinta olis ollut 8,20 € :roll:

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

• haplotus hahmo
  • haplotus
29.07.2014 07:06 #254 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kotiin paluun yhteydessä tuli haettua myös postiin saapunut Adlibriksen paketti. Jokin aika sitten luin ensimmäisen englanninkielisen romaanini ja tämän tilauksen kautta ajattelin hommaa jatkaa.

Samoin tein ajattelin että otetaanpa Ajan pyörä uusintalukuun, joten nyt hyllyssä vuoroaan odottaa sarjan ensimmäinen osa The Eye of the World pokkarina. Hintaa tuli semmoset viisi ja puoli euroa.

Pari mangaakin tilasin, esimerkiksi uutuudet Aron morsiamet ja Summer Wars. Koitin saada myös scifimanga Knights of Sidonian toisen osan englanniksi mutta kauppa ilmoitti sen olevan loppu, joten täytynee hakea se täkäläisestä Fantasiapeleistä lähiaikoina.

Ajatuksia suomennetusta mangasta: ajatuksiasarjakuvista.blogspot.fi/?m=1

• Kuura hahmo
  • Kuura
30.07.2014 22:34 #255 : Kuura
Vastaus käyttäjältä Kuura aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Eilisellä kirppiskierroksella mukaani tarttui kaksi pokkaria: Terry Prachettin Velhous verissä (2e) ja Michael Enden Tarina vailla loppua (1,50e).

Näin paljon muitakin houkutuksia, esim. Hannu Rajamäen Fraktaaliruhtinas olisi ollut kovakantisena vain pari euroa, samoin joku Percy Jacksoneista (en nyt muista mikä osa oli kyseessä..). Sain kuitenkin pidettyä näppini niistä erossa, täytyisi ensin saada vähän lisää tilaa kirjoille, että niitä viitsisi ostaa lisää. Tämä kyllä unohtaa aika ajoin.. :roll:

30.07.2014 22:50 #256 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ropecon viikonloppuna löytyi naapuripöydästä Paula Purhosen & Tiina Miettisen tekemä lastenkirja "Elämää kivikauden suomessa" ja kampintorin antikvariaatista Mystiikan Maailma sarjan 17 osa "Rajaton ihmismieli"
Sarjakuvahankintoja SS Libriconista olivat Charlier Hubinonin "Punaparta Karibian demoni" albumi ja Petri Hiltusen viimeisin Kalkkaro liuskalehti.

Kaikille tuli hintaa yhteensä noin 35 euroa.

• Jupe hahmo
  • Jupe
01.08.2014 22:55 - 01.08.2014 22:58 #257 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viime aikoina olen lähinnä tehnyt löytöjä Punaisenristin Kontista (koska työpaikka sijaitsee samassa kaupunginosassa tulee käytyä siellä usein, kun on lyhyitä työpäiviä. Onneksi asun melkein 15km sieltä pois). Hellsing 1 ja 6 mangat 1€uroa/kpl. (Huomasin vasta kotona että 1 on ruotsiksi, eipä haittaa koska olen kaksikielinen mutta en välitä lukea ruotsiksi). Redwallin taru 7.Kellonvalaaja 3€uroa. R.A.Salvatoren pehmeäkantisia kirjoja Pimeän piirittämät, Noitakuninkaan lupaus, Puolituisen kivi, Kotimaa, Maanpaossa ja Valoa kohti 2,50€uroa/kpl. Löytyi myös Ajan pyörä 2. Maailmansilmä kirja 4€uroa.

Myyrmannissa on joku kirjakaupaa joka lopettaa ja myy tuotteita -50% alennuksella. Hattuja lapsille 5€uroa, R.A.Salvatore Maailmanselkä 2,50€uroa pehmeäkantinen, Ajan pyörä 4.Lohikäärmeviiri 2,50€uroa kirja ja Elina Rouhiaisen Uhanalainen 2,50€uroa kirja (eka osa oli ihan ok kun halvalla sai oli pakko ostaa).
Viimeksi muokattu: 01.08.2014 22:58 Jupe.

02.08.2014 00:53 - 02.08.2014 00:54 #258 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Stephen King - Musta torni
Ja nimenomaan se ensimmäinen, suomennettu painos Revolverimiehestä. Minusta se on kiva kuriositeettipala hyllyyni. Musta torni-sarjankin paras osa se mielestäni on. 3€ oli jonkun kirpparihinta.

Henry Miller - Plexus 2
Viimeistelen Ruusuinen ristiinnaulitseminen-trilogiaa hyllyssäni. Pidän Millerin sanamyrskystä joten hankin tilkkeitä viimeisiin koloihin miehen tuotannosta. 2€ siitä.

Lisäksi puoliskon mukaan tarttui Lasten kultainen kalevala -sarjan osat kauniine kuvituksineen. Nyt nautitaan niistä.

Ars Longa Vita Brevis
Viimeksi muokattu: 02.08.2014 00:54 Morgan Blood.

• Aurelia hahmo
  • Aurelia
02.08.2014 11:20 #259 : Aurelia
Vastaus käyttäjältä Aurelia aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kahden viime viikon saalis kirjanmetsästyksessä.

Hyväkuntoinen pokkari Elizabeth Kostovan Historiantutkija, jonka pelastin kirjaston poistomyynnistä 50 sentillä.

Rakkaalta nuorelta sukulaiselta ilmaiseksi saatuja kohtuukuntoisia kirjoja:

Väinö Linnan pokkariversio Tuntematon sotilas. Kaksi kovakantista Lehtisen nuortenkirjaa; Roskisprinssi ja Laura pitää pintansa ja vielä kovakantinen kirja Blytonin Seikkailujen saari.

Olen miettinyt näitä viimeisen puolen vuoden kirjahankintojani ja alkanut vakavasti miettiä minkälaisen kirjaston haluan koota, sillä tilaa ja rahaa ei tosiaankaan ole tällä hetkellä ylenmäärin. Olen varsin murheellisena todennut, että minun pitää rajoittaa kirjarakkauttani ja kirjojen omistushaluani. Olen päätynyt lopputulokseen, että päämetsästyskohteeni on suomennettu fantasiakirjallisuus ja sitäkin joudun rajoittamaan hyvään kirjallisuuteen. Mietin vielä muutaman muun genren paria kirjailijaa rupeanko keräämään heidän kirjojaan. Miten teillä muilla on oman henkilökohtaisen kirjastonne kanssa?

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

• LunaJei hahmo
  • LunaJei
02.08.2014 12:38 #260 : LunaJei
Vastaus käyttäjältä LunaJei aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Rick Riordanin Haadeksen talo. Ja kuinka kauan sitä onkaan odotettu! Liian kauan, sen sanon. Varsinkin Athenen merkin lopun vuoksi... Ja nyt omistussivulla lukee:

"Omistettu ihanille lukijoilleni.

Pahoittelen edellisen kirjan loppua,
Joka jäi jännittävään tilanteeseen.
Tai en ehkä sittenkään. Hah haa.
Mutta te olette oikeasti minulle rakkaita."

Repesin, mutta samaan aikaan haluan mottaista mokomaa ääliötä kalloon. Huusin ääneen: "RICK!"
Koirani tuli paniikissa nuolemaan naamaani... :roll:

There is no such a thing
as "no such a thing"

LordStenhammar