• Skie hahmo
  • Skie

04.08.2014 20:27 #261 :: Skie
Viimeisin kirjahankinta
Kirjaston poisto/ilmaislaarista mukaan tarttui Antal Szerbin Pendragonin legenda. Ehkäpä lähinnä kauniin kantensa vuoksi, ei niinkään takakannen perusteella.

04.08.2014 21:17 #262 :: Pianisti
Viimeisin kirjahankinta
Perjantaina ostin Suomalaisesta Pratchett/Baxterin Long Earthin. Alkukielinen versio maksoi 13 euroa, yli kympin vähemmän kuin suomennos. Sainpahan lahjakortin käytettyä loppuun.

Ja sitten tietysti ne kaksi-kolmekymmentä lukiokirjaa...

07.08.2014 21:10 #263 :: Kuunliekki
Viimeisin kirjahankinta
Ari Väntäsen kirjoittama Apulanta kaikki yhdestä pahasta tarttui tänään Suomalaisesta kirjakaupasta matkaan. Ostosta tuskin tarvitsee kovin paljoa perustella muuten kuin sillä että olen pahemman luokan Apulantafani ollut jo yli kymmenen vuotta. Hinta oli vähän suolainen, mutta... Voisi taiteidenyössä kokeilla saada siihen vielä pojilta allekirjoitukset. :cool:(Sitten kun vielä Maalin alta löytyisi jostain, mutta se tuntuu olevan kiven alla.)

• Jupe hahmo
  • Jupe

07.08.2014 21:13 #264 :: Jupe
Viimeisin kirjahankinta
Akateemisenkirjakaupan alelaarista (jonka ohi kävelin vahingossa) löytyi J.R.Ward:in Sitomaton rakastaja ja Margaret Weis & Tracy Hickman Mustan kuningattaren lohikäärmeet molemmat 4€uroa/kpl. Taideosaston hyllystä löytyi Gothic Dreams Vampires taidekirja ja maksoi vain 9,90€uroa. Pitää joku päivä käydä ostamassa vielä samat Steampunk ja Horror kirjat.

07.08.2014 21:34 #265 :: pihlajapuu
Viimeisin kirjahankinta
Nappasin töistä arvostelukappaletyhjennyksestä mukaan Valenten Tyttö joka putosi satumaan alle ja juhli varjojen valtakunnassa, Lukjanenkon Hämärän partion ja Sapkowskin Tulikasteen, niin joutuu varmaan sitten joskus perehtymään myös Sapkowskin ja Lukjanenkon kirjasarjojen aiempiinkin osiin. :roll:

Edit. Jaa, ja olihan tuo kolmaskin näköjään jatko-osa, että se siitä ajatuksesta, että edes yksi olisi itsenäinen opus. :D
Muokannut 07.08.2014 21:47 pihlajapuu

• Saki hahmo
  • Saki

07.08.2014 22:22 #266 :: Saki
Viimeisin kirjahankinta
Outolintu trilogian kakkos osa taisi olla viimeisin. Olin etsimyt sitäkin mutta en löytänyt ennenkuin mentiin Hämeenlinnassa yhteen kirjakauppaan ja siellä se möllötti hyllyssä :cool:

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

08.08.2014 00:01 #267 :: Hiistu
Viimeisin kirjahankinta

pihlajapuu kirjoitti: niin joutuu varmaan sitten joskus perehtymään myös Sapkowskin ja Lukjanenkon kirjasarjojen aiempiinkin osiin. :roll:

No voi sua raukkaa... :wink:

Minä löysin käytettynä mutta varsin siistinä sarjissuomennoksen 300. Maksoi 5,50 euroa. Olin jotenkin hassusti kuvitellut, että albumi olisi kansipinta-alaltaan vielä kookkaampi, ja täytyi oikein tarkistaa, että tämä tosiaan on ihan oikea kokonaisvaltainen versio, mutta on tämä. Hassua. :lol:Arvostan filmatisointiakin aiempaa enemmän, kun nyt vihdoin näin, kuinka kiltisti ovat noudattaneet lähdemateriaalia.

Sitten William Gibsonin Kreivi Nolla. Pientä kulumaa kansipapereissa, mutta ei pahasti. Maksoi 8 euroa eli ei pahasti. :cheesy:Minulla on ennestään edeltävä osa eli Neurovelho, sille nyt kaveriksi. Tuli kivasti sellainen olo, kuten hyvän löydön jälkeen, että kannatti aamulla nousta sängystä ja kannattaa jatkossakin. Ainakin siihen asti, että kolmas osa Mona Lisa hilluu jostain vastaan.

Lisäksi "neuvostokirjailijain tieteiskertomuksia" eli Ivan Jefremovin Käärmeen sydän. Ei kansipapereita, maksoi euron. En ole aiemmin edes kuullut tuosta, mutta kirjailijan nimi osui silmään ja ajattelin, josko hän vaikka scifiä kirjoittelisi.
Muokannut 08.08.2014 00:18 Hiistu

08.08.2014 23:39 #268 :: Scartti
Elisa Kirja
Donna Tartt: Tikli 18,61 €
En jaksanut odotella, että kirjasto saisi e-kirjan hommattua. Ajattelin kuitenkin, että tämä tiiliskivi on mukavampi lukea tabsulla. Hieman kyllä taas harmittaa, ettei tätä voi myydä tai lahjoittaa pois lukemisen jälkeen..

Suomalainen Kirjakauppa:
George R.R. Martin: Lohikäärmetanssi 2, 23,75 €
(Adlibris 19,30 €, mutta haluan kirjan heti enkä sit kun posti kantaa kotiin)
Kerstin Gier: Smaragdinvihreä, 22,95 €
Muokannut 08.08.2014 23:41 Scartti

09.08.2014 16:54 #269 :: Kirjaneito
Viimeisin kirjahankinta
Torilta neljäs ja viides Harry Potter, molemmat 7€ kpl. Enää puuttuu Azkabanin vanki niin oma kokoelmani on täydellinen! :heart:
Tykännyt: Celestine

• Freyja hahmo
  • Freyja
    Pilotti

09.08.2014 19:05 #270 :: Freyja
Viimeisin kirjahankinta
Tänä vuonna on tullut hankittua törkeästi taas kirjoja. Viimeisimmät ovat ekirjoina Le Fanun Uncle Silas (jota luen parhaillaan) ja sen innoittamana Complete Works of Sheridan Le Fanu (Illustrated). Ekirjana myös Hautalan Kuokkamummo. Paperisina hankin Le Fanua suomeksi eli Carmilla ja muita kertomuksia (jota niin ikään luen parhaillaan), Robsonin Panoksena sielu, Lotzin Kolme, Pratchettin Viemärin valtias ja täydensin Reynoldsin kokoelmaani Aurinkojen huoneella, Prefektillä, Terästuulen yllä ja Pääteasemalla, joista viimeisintä ainakin Rosebud tuntuu myyvän, vaikka muut ilmoittavat olevan loppuunmyyty.

Lisäys (kun tarkistin sähköpostikuitit): Reynoldsilta käytettynä vielä Timanttikoirat, turkoosit päivät ja muutama Laird Barronin ekirja.
Muokannut 09.08.2014 19:16 Freyja

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

09.08.2014 21:32 #271 :: Nylkky
Viimeisin kirjahankinta
Tuomas Kyrön Iloisia aikoja mielensäpahoittaja. Muut mielensä pahoittajat lukeneena en odota kuin hyvää :D

09.08.2014 22:20 #272 :: Siivetön lohikäärme
Viimeisin kirjahankinta
Ostin pari viikkoa sitten divarilta seuraavat kirjat:

Kesätulen lohikäärmeet, Mararet Weis, Tracy Hickman 10€
Uusi sukupolvi, Margaret Weis, Tracy Hickman 8 €
Athalus, David ja Leight Eddings 15 €

Lisäksi ostin vähän aikaa sitten Haadeksen talon.
Muokannut 09.08.2014 22:22 Siivetön lohikäärme

10.08.2014 00:06 #273 :: pihlajapuu

Hiistu kirjoitti:

No voi sua raukkaa... :wink:

Haha, niinpä! Pakko oli poimia matkaan, kun olin sen verran monesti olin jo ehtinyt näihin törmätä nettimaailmassa.

10.08.2014 13:14 #274 :: HourglassEyes
Viimeisin kirjahankinta
Viime viikkoina on tullut tavaksi sunnuntain ulkoilun yhteydessä käydä kiertämässä kirppis läpi. Tänään näppeihin tarttui Stephen King/Peter Straub tuotos Talismaani, jota olenkin etsiskellyt jo jonkin aikaa. Kovakantisella tuotoksella oli hintaa euron verran. Pari sivua näyttäisi olevan irti, mutta kaikki kuitenkin tallella, joten "pientä laittoo se vaatii vaan..." :smile:

11.08.2014 11:39 #275 :: Emelie
Viimeisin kirjahankinta
Päädyin ostelemaan kirjoja cdon-sivustolle. En enää juurikaan pidä kyseistä sivustosta, mutta Amazon.uk:sta ei vain löytynyt haluamiani kirjoja tietyillä kansilla.

Tilaukseen menivät:

Robin Hobb: Fool's Assassin
Hobbin aikaisemmat Fitz-tarinat kuuluvat suosikkeihini, joten onhan tämäkin pakko tarkastaa.

Patricia Briggs: Mercy Thompson-sarjan kirjat

Patricia Briggs: Alpha & Omega -sarjan kirjat
Cry Wolf
Hunting Ground
Fair Game

Molemmat sarjat ovat urbaania fantasiaa, tällä kertaa ihmissusien parissa. Olen alkanut arvostaa tällaisia sarjoja (vahva naispäähenkilö, hauskoja sivuhahmoja ja jatkuva juoni), ja nyt niitä alkaa myös pikkuhiljaa kerääntyä kirjahyllyynikin.

• Jupe hahmo
  • Jupe

14.08.2014 18:24 #276 :: Jupe
Viimeisin kirjahankinta
Eilen löysin Tikkurilan kontista Redwallin taru 9 kirjan 3€urolla, Hellsing manga 1 1€urolla (ostin vähään aikaa sitten saman mangan, samasta paikasta ja samalla hinnalla vahingossa Ruotsiksi) ja Noitamestari nimisen harlequin pokkarin 1,5€urolla.

Tänään löytyi Akateemisenkirjakaupan alelaarista Margaret Weis & Tracy Hickman Lohikäärmeen raivo kirjan 4€urolla.

Kampin ilmaisesta kirjahyllystä löytyi Jonathan Stroud Samarkandin amuletti ja Susan Fletcher Noidan rippi kirjat.

14.08.2014 22:03 #277 :: HourglassEyes
Viimeisin kirjahankinta
Tänään kannoi selkä vääränä lastin kirjoja kotiin työpäivän jälkeen; Sandman 7, Leigh Bardugon Ruin and Rising, Kerstin Grier Smaragdin Vihreä, Joss Whedonin biography Geek king of the universe + pari lahjaksi menevää kirjaa sekä bonuksena työkaverin kautta lahjaksi saadut suomenkieliset sarjakuvakirjat Elfquestit 1-4. Kyllä nyt taas kelpaa! :cheesy:

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

17.08.2014 15:43 #278 :: Nylkky
Viimeisin kirjahankinta
Kävin kotikunnallani tässä eilen turusta päin tullessani. Samal taas totesin et malla sen ihmisen kuuluu elää. Sen todisti paikallinen kirjakauppa. Mielenkiinnolla menin katsomaan onko tuttuja kaupassa ja ensimmäisenä vastaan tuli laatikollinen lohikäärmetanssin2 nidettä XP. Oli kuulemma alkuviikolla tullut. Tampereel en ollu löyny kaupoist viel.

Maalla siis kannattaa asua.

• Rinja

17.08.2014 16:50 #279 :: Rinja
Viimeisin kirjahankinta
^ "Maalta" löytyy kyllä ihan idyllisiä kirjakauppoja (lainausmerkkien käyttö siksi, että jos olet oikeasti maalla käynyt niin tiedät, ettei siellä ole kirjakauppoja), mutta tuppaavat olemaan tyyriitä. Serkkuni vaimo pitää synnyinkylässäni pientä kirjakauppaa - kohtalaisen hyvällä valikoimalla - ja tykkään käydä siellä kaivelemassa alennushyllyä, mutta uutuuskirjojen hinnat saavat minut vaikeroimaan.
Tykännyt: Skie

17.08.2014 16:51 #280 :: Kirjaneito
Viimeisin kirjahankinta
^Lohikäärmetanssi kakkosta on ollut Tampereella ainakin eilisestä lähtien. :wink:Minäkin kiikutin sen Suomalaisesta mukanani kotiin :smile:

Valvojat: RinjaEmelie