• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 2 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 109 päivää sitten)

Viimeisin kirjahankinta

• Nunia hahmo

• Taso: 0
17.08.2014 20:15 #281 : Nunia
Vastaus käyttäjältä Nunia aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Frankensteinin pokkariversio huusi nimeäni kirpparilla. Hintakin oli kiva: ei mitään. Kannattaa olla kärppänä paikalla pari minuuttia ennen sulkemista! Mikä tietysti kuulostaa siltä, että kyttäisin nurkissa ;) (Yleensä kävelen hölmönnäköisenä uunona ja etsin smurffeja).

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
17.08.2014 20:40 #282 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
No se on totta minkä laskee maalaismaisemaksi. Itse tunnen olevani kotoisin sellaisesta. Urjala on maalaiskunta jos Rinja haluaa tutustua niin lupaan esitellä kirjakaupan pitäjän XD. Joo maalaiskauppa saattaa olla kalliimpi, mutta kunnioitan yrittäjää. 5000 asukkaan kunnassa pitää kirjakauppaa ystyssä on omasta mielestä hieno juttu :) kävin rinjan kommentista tuohtuneena ostamassa Millenium trilogian.

Kiitos ja Anteeksi

Race like first!
Train like second!

• Rinja
17.08.2014 22:08 #283 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Viimeisin kirjahankinta
^ Toki on hieno juttu, että yrittäjiä löytyy, ja vieläpä sellaisia jotka tietävät hommata hyvät kirjat ajoissa hyllyyn :smile: Itsellä on vain eri kuva siitä, mitä on "maalla asuminen", joten siksi ensimmäinen viestisi vähän pisti silmään. Kotikunnassani on kolmetuhatta asukasta, mutta en sen keskustaajaman tienoita laske millään muotoa maaseuduksi. Pinta-alaltaan laajoissa kunnissa on varsin eri asia puhua kirkonkylästä ja sen palveluista kuin sitten kunnan laitamista, mistä voi olla kirkonkylän palvelujen (ja siten mahdollisten kirjakauppojenkin) äärelle kymmeniä kilometrejä. Toisin sanoen maalla ei mielestäni sijaitse kirjakauppoja, vaikka toki niitä voi saman kunnan alueella sijaita.

Höm, jotta ei mene ihan offtopiciksi, niin olen minäkin varmaan kirjahankintoja tehnyt: Robin Hobbin Fool's Assassin, kovakantinen UK-versio, Cdonista hintaan 17,60e. Odottelen kovasti, että on aikaa aloittaa tämä. Lisäksi Rick Riordanin Haadeksen talo samasta putiikista hintaan 22,15e ja Annukka Salaman Harakanloukku hintaan 18,95e. Jälkimmäisen ehdin jo lukeakin, ja olin hurjan huvittunut (hyvällä tavalla) kun siinä oli Iivari :D

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

22.08.2014 07:16 #284 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kannoin pari kirjaa omaan kirjahyllyyn divarista, vaikka edelliset tilatut kirjat eivät ole vielä tulleet.

Stefan Spjut: Staalo
Tämän olen kuullut olevan ihan luettavaa. Sopiva hinta yhdistettynä hyvään kuntoon sai minut ostamaan tämän.

Aldous Huxley: Uljas uusi maailma
Tämän olen lukenut aikoja sitten, joten nyt voisi ola uudelleenlukemisen paikka. Tämäkin oli todella hyväkuntoinen (mutta se sitten kyllä näkyi hinnassa).

24.08.2014 17:06 - 24.08.2014 21:00 #285 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Parin kuukauden kirjahankinnat. Saduista sadomasokismiin.

Kirpputori:

Topelius: Talvi-iltain tarinoita I
Ostin kirjan Linnaisten viheriän kamarin vuoksi.

Hans Christian Andersen: Keisarin uudet vaatteet ja valikoima H.C. Andersenin satuja
Andersenia löytyy jo hyllystä, mutta Rudolf Koivu. Jälleen kerran.

Selma Lagerlöf: Peukaloisen retket villihanhien seurassa
En ole koskaan tullut lukeneeksi tätä. Ehkä kirja olisi parempi kuin puuduttava piirrossarja, jonka tunnussävelen muistaa vieläkin?

R. L. Stevenson: Veljekset
Tuli paikallisella kirpputorilla vastaan kasa vanhoja kirjoja 1920-luvulta. Tämä oli ensimmäinen valintani. Hieno kansi.

Anita Loos: "...mutta naivat tummaverisiä"
Ilmeisesti jatko-osa Herrat pitävät vaaleaverisistä-teokselle. Kirja 20-luvusta 20-luvulta, viehättävää. Kirja vaikuttaa vähän P.G. Wodehouse -henkiseltä.

Samuli Paulaharju: Kainuun mailta
Paulaharjun kirjat ovat usein hintavia. Halusin tietää mikä Paulaharjussa maksaa ja tämä oli edullinen tapa tyydyttää uteliaisuuteni.

Kirjaston poistomyynti:

Sigrid Combüchen: Byron - romaani
En tullut koskaan lainanneeksi teosta kun se kuului vielä kirjaston lainavalikoimiin. Kirja katsoi minua syyttävästi, loukkaantuneena. Kahden kuukauden mykän tuijotuksen jälkeen en enää kestänyt. Murruin. Jaan nyt kortteerini Byronin kanssa.

Arja Brück & Katja Hagelstam: Kuninkaan matkassa
Matkalla 1700-1800 -lukujen Suomessa.

Extaasi-ryhmä: Julmia naisia
Kuriositeetti 80-luvulta.

Adlibris:

Leopold von Sacher-Masoch: Venus turkiksissa
Pidin kirjasta suomennoksen ilmestyessä 2006. Yllätyin, että teosta ylipäänsä löytyy enää varastosta.

Paul Dini & Bruce Timm: Mad Love and Other Stories
Aw, c'mon, puddin'... don't ya wanna rev up your Harley? Vrroooom vrroooom! Tuota, mitä? Kokoelma Lepis-sarjakuvia. Nimikkotarina on hieno.

Daniel Wallace: The Joker
Yhymm. Minulla saattaa olla päähänpinttymä, ihan pieni...

Roseann Ettinger: Popular Jewelry 1840-1940
Toimittaa sen mitä lupaa.

Chéroux, Fischer jne.: The Perfect Medium - Photography and the Occult
Syytän vaikutuksille alttiissa iässä luettua Noidan käsikirjaa. Olen ollut pitkään kiinnostunut 1800-luvun henkivalokuvauksesta ja tuon aikaisista trikkikuvista.

Dr. Pat Morris & Joanna Ebenstein: Walter Potter's Curious World of Taxidermy
1. Ajattele morbidia Beatrix Potteria. (Ei sukua.) 2. Hyräile Who Killed Cock Robin?.

Andi Harriman & Marloes Bontje: Some Wear Leather, Some Wear Lace - The Worldwide Compendium of Postpunk and Goth in the 1980's
Kovasti odottamani rakkaudella koottu katsaus kasarisynkiöihin. Upeita kuvia.

Ilmaiseksi:

Jean-Paul Sartre: Inho
Franz Kafka: Oikeusjuttu
Stendhal: Punainen ja musta
Leo Tolstoi: Anna Karenina 1&2
J-P Koskinen: Paholaisen vasara
Stephen R. Lawhead: Taliesin ja Merlin

Tuuri kävi, Stendhalin ja Koskisen kirjat ovatkin olleet hankintalistallani. Inho sai entistä ahdistuneemmaksi kun sen joskus luin, mutta eipä sitä voinut poimimattakaan jättää.
Viimeksi muokattu: 24.08.2014 21:00 Formaldehyde.

• Scartti hahmo
  • Scartti
25.08.2014 00:36 #286 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Elisa Kirja:

Beatrix Potter: Petteri Kani 2,90 €

Nämä olivat Taiteiden yön takia alennuksessa ja pakko ne oli itselle ostaa, jotta voin taata sen, etten ikinä lue niitä :neutral:
Sally Green: Puoliksi paha 4,90 €
Marko Hautala: Kuokkamummo 7,90 €

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

• Aavis hahmo
  • Aavis
25.08.2014 20:20 #287 : Aavis
Vastaus käyttäjältä Aavis aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjastossa nimeäni kutsui Katja Kaukosen Odelma. Kauheasti en tästä ole hyvää kuullut, mutta kansi ja viidenkymmenen sentin hinta houkuttelivat antamaan mahdollisuuden.

Seuraava hankinta tuleekin sitten olemaan tuo Murakamin uutuus, jahka se vain ehtii kaupan hyllylle. ;)

avatar © thegamercat.com

30.08.2014 16:32 - 30.08.2014 16:32 #288 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Viimeisin kirjahankinta
John Greenin Tähtiin kirjoitetun virheen leffakannellinen pokkaripainos ja Annukka Salaman Harakanloukku Suomalaisesta.

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)
Viimeksi muokattu: 30.08.2014 16:32 Celestine.

30.08.2014 17:18 #289 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Conan Barbaari. Egmontin julkaisemista kahdesta Conan-sarjakuvien kokoelmasta ensimmäinen, jälkimmäisen (Conan Palkkasoturi) jo omistankin. Hintaa oli parikymppiä, mikä ei ole jykevästä ja kovakantisesta möhkäleestä mielestäni paljon. Suomeksi näitä 70-80-lukujen mustavalkoisia Conaneita ei taida enää muussa muodossa saadakaan.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

• Tiadres hahmo
  • Tiadres
    Kaartilainen
30.08.2014 20:08 #290 : Tiadres
Vastaus käyttäjältä Tiadres aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirpparilla tuli vastaan Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva lähes naurettavan halpaan 20 sentin hintaan. Rakastuin teokseen kovasti lukiessani sen muutama vuosi sitten, sillä se puhutteli minua tuolloin monella tasolla. Pakkohan se oli hyllyyn hankkia kun ei vielä siellä ollut. Plussaa siitä, että tämä kirpparilta mukaan tarttunut pehmeäkantinen opus on alkuperäiskielellä (The Picture of Dorian Gray), joten pääsen nyt maistelemaan sitä englanniksi, kun edellisellä lukukerralla oli tosiaan käsissä suomeksi käännetty versio. Tykkään Wilden kirjoitustyylistä ja nokkelista, tietyllä tavalla tyylikkään röyhkeistä lausahduksista. Poikaystävä totesikin hankintani nähtyään Wilden olevan "-- mahdollisesti yksi maailman historian mulkuimmista jätkistä, mutta erittäin terävä-älyinen kirjailija."

Levitin siipeni, kevättuuli leikki hiuksillani ja hymyilin.

31.08.2014 23:32 #291 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Elokuun aikana oli muutama reissu Imatralle ja Lappeenrantaan ja sikäläisistä divareista ja kirpputoreilta löytyi tämmöisiä teoksia.

Clavell, James: Noble House 5,00 €
Lempinen, Marja-Leena: Pohjantähden valtakunta 3,50 €
Sapkowski, Andrzej: Viimeinen toivomus 5,50 €
Törnros, Helge: Luolaheimon sankari 3,50 €
Amery - Vanags: Rooma ja roomalaiset 1,00 €
Masashi Tanakan Gon 2 mangapokkari 3,50 €

Niden lisäksi tilasin myös adlibriksestä Lohikäärmetanssin kummankin puoliskon ja saapuivat perille jo 8 päivää sitten.

Tänä viikonloppuna oli myös lyhyt divari/kirpputorikierros Savonlinnassakin samalla kuin osallistuin keskiaikamarkkinoille ja sieltäkin löytyi ihan kohtuullinen kirjasatsi, joille muodostui yhteishinnaksi muistaakseni tasan neljäkymppiä.

Graves, Robert: Claudius jumala
Herrmann, Paul: Suuntana tuntematon
Huovinen, Veikko: Kootut teokset 1 (Havukka-Ahon ajattelija, Konstan Pylkkerö, Hirri)
Lovecraft, H.P. Temppeli ja muita kertomuksia
Martinheimo, Asko: Tuhkanaama ja taivaantakoja
Pamuk, Orhan: Valkoinen linna
Wainio, J.V.: Perman jousi
Tyler - Watts - Campbell: Meidän Maapallo

02.09.2014 21:48 - 02.09.2014 21:48 #292 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään kiikutin töistä viimeinkin kotiin J.R. Wardin viimeisimmän Black Daggerin Brotherhood kirjan, :heart: The King :heart: , tätä Signet booksin pokkarijulkaisua olenkin jo odotellut kieli pitkällä.
Yritän kuitenkin malttaa lukea ensin jo aloittamani ruotsalaisdekkarin Hjort/Rosenfeldt: Tunturihauta, tyly Sebastian Bergman on kuitenkin sangen viihdyttävä hahmo :wink:

Viimeksi muokattu: 02.09.2014 21:48 HourglassEyes.

• Wanderer hahmo
  • Wanderer
07.09.2014 20:27 #293 : Wanderer
Vastaus käyttäjältä Wanderer aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Cecelia Ahernin Tapaaminen elämän kanssa. Ostin ihan omaksi kun sattui vastaan ja oli edullinen. En ole lukenut ennen Ahernin kirjoja ja olen asettanut tälle kirjalle suuret odotuksen, kun sitä on kehuttu niin paljon.

08.09.2014 08:21 #294 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viikonloppuna lähti taasen iso kasa kirjoja tilaukseen. Nyt kun on taas tyhjää hyllytilaa asunnossa, pitäähän se kirjoilla täyttää.

Tilaukseen lähtivät:

Ilona Andrews (Kate Daniels):
Magic Bites
Magic Burns
Magic Strikes

Sarjan 3 ensimmäistä kirjaa, loppuviimein aika perus urbaania fantasiaa, mutta melko hauskaa sellaista.

Stacia Kane (Downside Ghosts):
Unholy Ghosts
Wrong Ways Down
Unholy Magic
City of Ghosts
Sacrificial Magic
Chasing Magic

Hiukan erilaisista lähtökohdista ponnistava urbaani fantasiasarja. Harvoin päähenkilönaiset ovat huumeaddikteja....

Kim Harrison (The Hollows):
A Perfect Blood
Ever After
The Undead Pool
The Witch With No Name

Ensimmäinen kirja ei vakuuttanut, mutta viidakkorumpu kertoo, että sarja paranee 3. kirjan kohdalla, joten ostin vähän riskillä koko sarjan (6. osa puuttuu, koska sitä ei löytynyt oikean kokoisena pokkarina).

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
08.09.2014 10:56 #295 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirjastossa oli lastenkirjojen poistolaatikkoon pistetty paljon Merri Vikin Lotta-kirjoja, joten pitihän ne käydä läpi. Minulla on sarjasta jo yli puolet kerättynä ja kannan lompsassa listaa jo omistamistani, ettei tule tuplakappaleita. Tästä löytämästäni satsista vain yksi puuttui listastani, mutta kansikuva oli niin tutun näköinen, että olin varma että se on hyllyssäni ja vain unohtunut listasta. Asia kaihersi sen verran, että lopulta päätin uhrata pyydetyt 20 senttiä ja kantaa kirjan kotiin. Onneksi, sillä eipä sitä sieltä löytynyt. Enää uupuu 17 osaa ja niitä onkin sitten varmaan vähän vaikeampaa löytää. Sen verran harvassa ne loppupään ja keskivaiheen kirjat ovat olleet (viime vuosikymmenellä uusintapainosten ottaminen loppui jossan 20. osan paikkeilla). :sad:

Don't mess with the neon love chicken.

• Ayna hahmo
  • Ayna
11.09.2014 17:54 #296 : Ayna
Vastaus käyttäjältä Ayna aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisin hankintani taitaa olla kokeiluni e-kirjojen parissa, eli heti kun näin Google Play-kaupassa Robin Hobbin Fool's Assassinin, se oli pakko ostaa. Yllättävän hyvinhän se lukeminen sujui kännykän kautta. Ainakin se mahdollistaa lukemisen melkein koska vain. :)

"Sinä vaikutat kamalan viisaalta, sen takia ettet koskaan sano mitään."

15.09.2014 16:48 #297 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Viimeisin kirjahankinta
K.A.Applegate - Remnants 1: Viimeiseen avaruussukkulaan. Olin jotain kymmenenweenä sarjan suurin fani ja jossain niissä vaiheissa aloin keräämään. Enää ei ole pienintäkään muistoa sarjan laadusta, mutta on kunnia-asia saada kerättyä nää loppuun. (Enää puuttuu kuutonen!) Liian kallis, vitonen, mutta kun eipä näitä mistään oikein saa enää.

Thomas H. Cook - Chathamin koulun tapaus. Herran eräs toinen romaani oli äärimmäisen jännittävä, joten tämä vain oli pakko napata eräästä divarista vitosella.

David Klass - Ette te minua tunne. Loistavasti kirjoitettu ja hyvin kaunis kirja. 2,5€ Kontista.

Lene Kaaberbøl - Näkijän amuletti. Sarja näyttää kivalta hyllyssä. Kolmonen vain puuttuu. 3,00€ Kontista.

Charlotte Bronte - Kotiopettajattaren romaani. Todella kaunis vanha painos ja kirja on pitkällä lukulistalla. Ruhtinaalliset 2,50€ Kontista.

Kun kirjahyllyistä loppuu tila, voi uudet kirjat pinota niiden päälle.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
16.09.2014 22:59 #298 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Yritin olla kuukauden hankkimatta yhtään kirjaa. Enpä siinä näemmä onnistunut. Tuli tänään ostettua adlibrista

Conn Igguldenin: Myrskylintu. Ruusujen sotaan perustuva kirja ja myös tämän kirjan tarinaa on väitetty olevan pohjana George R.R. Martin Tulen ja jään laulun sukutaisteluille. Tykkäsin Keisari ja Valloittaja sarjoista joten tämä tuskin jää niiden taakse.

Hugh Howein: Siilon. Kirjaa on kehuttu joten totesin että kai se on ostettava. Odotan kirjalta paljon kehujen perusteella

Antony Beevor: Normandia 1944. Tarviiko historian kirjoista tykkäävälle muuta lukea kuin etukannen teksi NORMANDIA! :D ah että rakastan Beevorin tapaa kirjoittaa joukko-osastojen liikkeistä, kenraalien päätöksien vaikeuksista ja yksilöiden urheista suorituksista rintamalla.

Hintaa kirjoille tuli 30 e pintaa, mutta sehän on vain rahaa...

Raha on hetkellinen ilo, kirjat on ikuinen nautinto

Kiitos ja Anteeksi.

Race like first!
Train like second!

• Niksu hahmo
  • Niksu
17.09.2014 11:32 #299 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeksi hommasin Lohikäärmetanssi 2:sen. Nyt se on lojunut törkeän kauan kirjahyllyssä, koska Lohikäärme 1:sen uudelleen luku on ollut täyttä kituutusta.

• Rinja
21.09.2014 00:19 #300 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin Magdalenan Hain Susikuningattaren, koska tajusin saavani siihen tänään (tai siis eilen) signeerauksen. Hän oli näet vieraana turkulaisessa miniconissa, Turcosessa. Samalla sain signeeraukset myös trilogian aiempiin osiin, jotka omistin jo ennestään.

Hintaa kirjalle tuli 22,90e, ostopaikkana Akateeminen. Turcoseen päästyäni huomasin, että kirjan olisi sieltä saanut viidellätoista eurolla, mutta aina ei voi voittaa jos haluaa pelata varman päälle :P Tosin kyseiset kirjat näyttivät myyneen conissa loppuun, joten tavallaan hyvä, etten ollut syömässä siitä kuormasta. Ehkä sieltä osti kirjan joku sellainen, joka ei olisi sitä muuten tullut ostaneeksi.

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

Uusin jäsen: Virpi Larmila