• Saki hahmo
  • Saki

21.09.2014 08:37 #301 :: Saki
Viimeisin kirjahankinta
Viimeksi hommasin Dan Brownin Meteoriitin ja luin sen jo. Tarkoitus olisi mennä kirjastoon/kirjakauppaan löytyisikö muita Dan Browneja, mutta en ole vielä ehtinyt. :roll:

21.09.2014 11:29 #302 :: Kirjaneito
Viimeisin kirjahankinta
Eilen oli hyvä päivä, törmäsin viimein Lukulaarissa Dickensin Kahteen kaupunkiin jota olen etsinyt koko kesän. :heart:Mukaan tarttui myös saman herran Oliver Twist, josko saisin senkin luettua nyt kun tuli omaan hyllyyn. (Ensin tosin pitäisi lukea loppuun se kohta kaksi kuukautta kesken ollut David Copperfield... :wink:) Molemmat vanhoja pokkareita 4€ kipale.

23.09.2014 01:13 #303 :: Formaldehyde
Viimeisin kirjahankinta
Odottelen jälleen pakettia Adlibriksestä.

Rose Callahan, Nathaniel Adams: I Am Dandy: The Return of the Elegant Gentleman
Koska en itsekään vastustaisi nimikoituja samettitohveleita.

W. Scott Poole: Vampira: Dark Goddess of Horror
Olin ylä-asteella kun näin ensi kertaa kuvan Maila Nurmesta Latvalan ja Hännisen Verikekkereissä. Olin myyty.

Karl Kesel jne: Harley Quinn: Preludes and Knock-Knock Jokes, Harley Quinn: Night and Day
Mad Loven
myötä huomasin pitäväni Harleysta aika tavalla.

H.P. Lovecraft: Hautakummun salaisuus sekä muita kertomuksia
Pitäisi etsiä sarjan aiemmat osat ja laittaa ne yhdessä esille. Se voisi toimia tekosyynä yleiselle kirjahyllyn uudelleen järjestämiselle.

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

23.09.2014 19:31 #304 :: Ageha
Viimeisin kirjahankinta
Divarista Artemis Fowl - Salaiset kansiot. :tongue:Vaikka Artemis ei enää ole minulle Se Suuri Juttu, oli kuitenkin kiva saada kyseinen kirja omaksi. :cheesy:

23.09.2014 19:38 #305 :: Kultasuu
Viimeisin kirjahankinta
Minä ostin viimeksi kaksi englanninkielistä John Irvingin kirjaa, toinen on "World According to Garp" ja toinen "In One Person". Jälkimmäistä olen jo aloittanut ja tykkään kyllä kovin. Irvingin kirjat vaan ovat aina iskeneet muhun, mies kirjoittaa niin sydämellisiä ja elämänläheisiä tarnoita, että en oikein tiedä ketään muuta joka tekisi sen yhtä hyvin, paitsi ehkä Paul Auster. Lisäksi hänen kirjoistaan tulen yleensä aina poikkeuksetta hyvälle tuulelle, vaikka olisi muuten kuinka huono päivä tahansa.
Muokannut 23.09.2014 19:40 Kultasuu

23.09.2014 20:42 #306 :: The Big Bad Wolf
Viimeisin kirjahankinta
Äikänkokeesta jäi hyvä fiilis, joten kävin divarissa iloitsemassa asiasta. Budjetti oli hiukan pienoinen, joten hyllystä valikoitui Agatha Christien Tuijottava katse. Euron. Vähän vanhempi painos ja kannet on (hajusta päätellen) tehty nahasta.

• Lenora hahmo
  • Lenora

23.09.2014 23:06 #307 :: Lenora
Viimeisin kirjahankinta
Juri Nummelin: Kuun pimeä puoli, suomalaisia ihmissusinovelleja. 28 euroa hyvin käytettynä, sillä tämä kirja on ihanuus :heart:

27.09.2014 15:41 #308 :: Kirjaneito
Samantha Shannon: The Bone Season

Minulla ei totta puhuen ole aavistustakaan mistä tämä edes kertoo. Kansi on vain hieno ja olen katsellut tätä himoiten jo pari kuukautta. Tänään huomasin, että tässä on sukupuita ja kartta, joten en voinut enää vastustaa... Lisäksi olen ollut tänään mahtavalla tuulella, mikä saa minut aina ostamaan kirjoja jotka muuten jäisivät hyllyyn :smile:Akateeminen kirjakauppa, 11.90 €

• Saki hahmo
  • Saki

27.09.2014 16:37 #309 :: Saki
Viimeisin kirjahankinta
Inferno, Dan Brownia siis jälleen. :lol:En ole aloittanut vielä kun tässä olisi parikin kirjaa luettavana ennen sitä.

27.09.2014 17:58 #310 :: HourglassEyes
Viimeisin kirjahankinta
Tänään kävin juuri kirjakaupalta hakemassa tilatut Justina Robson: Keeping it real (Quantum Gravity 1) ja The Compleat City Guide to Ankh-Morpork :cheesy:

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

28.09.2014 12:59 #311 :: Hiistu
Viimeisin kirjahankinta
Martha Wellsin The Cloud Roads. Siitä on aiemmin ollut painos loppu, mutta nyt oli jälleen saatavilla. :cool:Kiinnostuin kirjasta, kun Seregil kehui sitä vanhalla foorumilla. Lentävät otukset kiinnostavat.

Barkerin Flower Fairies of the Autumn. Lentävät otukset jne. :wink:Nyt minulla on kaikki vuodenaikakirjat ja aakkoskirja, toivottavasti loput kolmekin ilmestyvät uusina painoksina, jotta saisin ehjän sarjan.

Lisäksi on tarttunut matkaan joitain houkuttavan halpoja kirppis-/kierrätys-/divarikirjoja, mm. Dan Simmonsin Kalin laulu, William S. Burroughsin Kuolleitten katujen paikka, Michael Cunninghamin Säkenöivät päivät ja Jack Vancen Lyonesse (Fantasy Masterworks –sarjassa kahteen niteeseen jaettuna).

Ja kirjakaupasta kävin noutamassa oman Joululahjani, mutta siitähän ei toki vielä saa puhua. Mitä nyt vähän pakkausmuovin läpi onnellisena nuuhkin. (Oikeasti haisee todella pahalta, mutta anyway, iih.) Olen loppuvuoden virallisesti kiltti. :cheesy:
Muokannut 28.09.2014 13:00 Hiistu

• Kiiuski hahmo
  • Kiiuski
    Kaartilainen

28.09.2014 15:52 #312 :: Kiiuski
Viimeisin kirjahankinta
Lois Lowryn The giver. Katsoin sen elokuvana ja tykästyin ihan älyttömästi ja kun älysin että se on myös kirjana ostin sen heti. Uskon että kirja on elokuvaan verrattuna vieläkin parempi :)

28.09.2014 17:27 #313 :: Gespenst
Viimeisin kirjahankinta
Tuli perjantaina ostettua John Ajvide Lindqvistin kirja Kuinka kuolleita käsitellään. En ole vielä edes kerennyt aloittaa, kun on niin paljon muita lukuprojektejä kesken, mm. huomiseen yhteinkuntaopin kokeeseen >.<

• Kuura hahmo
  • Kuura

01.10.2014 20:55 #314 :: Kuura
Viimeisin kirjahankinta
Sain kirppiskierroksella saaliiksi pienen kasan kirjoja. Ostin Suomalaisen luonto-oppaan ja Suomalaisen lintuoppaan, koska vastaavia ei vielä kirjahyllystäni löytynyt. Lisäksi löytyi Winston Groomin Forrest Gump - Kunnian mies kovakantisena, joka oli pakko napata mukaan, koska pidän elokuvasta. Ostin myös Juri Nummelinin Verenhimo - Suomalaisia vampyyritarinoita pokkarin. Pienelle kasalleni tuli hintaa alle kymppi. :cool:

*Muoks. Ai niin, ja ostin myös Peter Madsenin Matka Upgårdiin (Valhalla #5) sarjakuvan, jolla oli hintaa 1,50e.
Muokannut 01.10.2014 21:05 Kuura

04.10.2014 11:16 #315 :: pihlajapuu
Viimeisin kirjahankinta
Donna Tarttin Tikli. Samalla reissulla kävin myös kirjastosta lainaamassa muutaman scifi-opuksen, jotka on pitänyt lukea jo pitkään, mutta ovat jääneet, joten saa nähdä, milloin pääsen Tiklin kimppuun.

04.10.2014 15:00 #316 :: Kirjaneito
Viimeisin kirjahankinta
Khaled Hosseinin Ja vuoret kaikuivat Suomalaisen alennusmyynnistä 7.95€. En voinut vastustaa, koska olen juuri lukenut Leijapojan :heart:ja minulla on Hosseinista kirjailijana hyvät vibat. (Lisäksi, kovakantinen alle kympillä!)

• kharje hahmo
  • kharje

04.10.2014 15:48 #317 :: kharje
Viimeisin kirjahankinta
^^Oih, Tikli. Onpi omalla hankintalistalla seuraava opus.

Viimeisimpinä kirjahyllyn komistajina Liisa Keltikangas-Järvisen Temperamentti ja koulumenestys sekä Anthony Beevorin Toinen maailmansota. Näiden tilaamista ennen löysin divarista priimakuntoisen Charles Baudelairen Pahan kukat KYMPILLÄ!
Muokannut 04.10.2014 15:50 kharje

• Rinja

05.10.2014 17:52 #318 :: Rinja
Viimeisin kirjahankinta
Kolme päivää Turun kirjamessuja takana ja yhdeksän uutta kirjaa hyllyssä! Niistä seitsemän tosin ostettu kymmenen minuutin sisään, käytännössä heti messuille saavuttua. Lopuista kahdesta toinen oli oikeastaan Akateemisesta (jotta sain siihen signeerauksen seuraavana päivänä) ja toinen taas ostettu meidän omalta osastoltamme (myöskin signeerausta varten). Laitetaanpa listaa:

Alatalo, Katri: Laulu kadonneesta saaresta, 15e
Dahl, Roald: Matilda, 6e (pokkari; mielestäni omistan tämän jo, mutta Risingin kirjahyllyni ei vahvistanut asiaa, joten osti varuiksi :P)
Martel, Yann: Piin elämä, 7e (pokkari; kuulemma vielä parempi kirjana kuin leffana, enkä epäile)
Meresmaa, J. S.: Mifongin mahti, 27,90e (Akateeminen)
Montgomery, L. M.: Sininen linna, 15e (ainoita aikuisena lukemiani montgomeryjä, mutta niin hyvä oli että päätin hommata; en ole tämänkään suhteen kyllä varma, omistanko jo)
Strandberg, Mats: Piiri, 7e, ja Tuli, 9e

Mickelsson, Rauli: Suomen poliittiset puolueet, 5e (koska tämä vaikutti hyvältä yleisteokselta mm. kandiani varten ja koska tässä on KAIKKI, aina hatuista ja myssyistä lähtien!)
Suomen murrekirja, 20e (koska murteet ovat alkaneet kovasti kiinnostaa Turkuun muuton jälkeen :P Ja sen verran olen tuota jo kirjastosta lainaillut että tiedän omistamisen arvoiseksi)
Muokannut 05.10.2014 17:54 Rinja
Tykännyt: Ageha

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

05.10.2014 18:15 #319 :: Nylkky
Viimeisin kirjahankinta
Itsellä kanssa Turun Kirjamessut takana. Itelle mukaan tarttu muutama kirja ;)

David Eddings: Safiiriruusu ja Salattu Kaupunki
Robert Ludlum: Meduusan verkko ja Meduusan Isku
Eoin Colfer: Aremis Fowl - Opalin Kosto
Tom Clancy: Elävänä tai Kuolleena
Reijo Mäki: Hard Luck Cafe ja Cowboy (signeerauksella)

Sit Mauri Kunnaksen Nyrok City :D Kyseistä sarjan kirjaa olen etsinyt siittä asti kun tutustuin Nyrok City trippeihin vanhoissa suosikeissa.

Hintaa oli yhteensä 50 e mut rahaahan se vain on. Raha vaihtuvaa kirjallisuus ikuista.

Kiitos ja Anteeksi

• kharje hahmo