Viimeisin kirjahankinta

16.10.2014 21:26 - 16.10.2014 21:28 #321 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käväisin keskiviikkona Lappeenrannassa ja tämmöiset löytyivät kirjaston aulan poistohyllystä 1,7 eurolla. H. Paakkanen: Sissi ja siviilipalvelushenkilö StarWars - Kloonien hyökkäys, rakenteiden salaisuudet (Osa sivuista vaati kuitenkin korjailua)

Myös Suma divarista ja Suomalaisesta kirjakaupasta tarttui mukaan vähän sarjakuvia ja yksi lastenkirja.
Kirkman, Adlard & Rathburn: The walking dead - viides kirja 24,95
Masashi Tanaka: Gon mangapokkarisarjan ensimmäinen osa 4,00
Mauri Kunnas: Viikingit tulevat 10,00

Sen lisäksi hain tänään postista Darkhorsen 2000-2002 julkaiseman 28-osaisen Lone Wolf & Cub mangapokkarisarjan, jotka olin ostanut viikonloppuna eräältä yksityishenkilöltä 3,75 euroa kappale.
Viimeksi muokattu: 16.10.2014 21:28 FreakyMike.

16.10.2014 23:05 #322 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kirpputorilta minua kotiin ovat seuranneet Madame D'Aulnoyn Kreivittären satukirja, Ludvik Askenazyn satuja sisältävä Siinä maassa ketut soittelivat nokkahuilua ja Pär Lagerkvistin Runoja. Ensimmäisen valitsin kuvituksen vuoksi, toisen koska huilua soittavat ketut ovat liian omituista ohitettavaksi ja kolmannen koska pidän joistakin sanoista sen sivuilla. "Olemukseni hämärässä on tummia lehtoja vain..."

Machiavellin Ruhtinaskin löytyy nykyään hyllystä.

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
17.10.2014 11:51 #323 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
James Herriot: Yksi ainoa haukahdus

Nostalgiamielessä Huuto.netistä hankittu kirja. James Herriotin eläintarinat tekiät suuren vaikutuksen lapsena. Ajattelin myös jossain vaiheessan hankkia Kaikenkarvaiset ystäväni, jota en olekaan aiemmin lukenut.

Hyvältä antikvatiaattipistäytymiseltä tarttui mukaan Umberro Econ esseekokoelma Matka arkipäivän epätodellisuuteen (15e). Umberto Eco on suosikkikirjailijoitani ja Eco-kokoelmani näyttää jo melko hyvältä. Odotan innolla, että pääsen lukemaan tätä.

Samaiselta reissulta tarttui myös mukaan J.P. Donleavyn Holtion mies vaivaiseen viiden euron hintaan. Juuri päättynyt Irlantilaisen kirjallisuuden kurssi saattoi vaikuttaa tähän ostokseen. :wink: Hupaisa fakta on, että teoksen "suomentanut" Pentti Saarikoski oli itse melko holtiton mies, eikä saanut edes suomennosta loppuun.

Seuraavan kerran taidan kirjashoppailla kirjamessujen antikvariaattisella osastolla, jee!

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

• Ageha hahmo
  • Ageha
24.10.2014 13:25 #324 : Ageha
Vastaus käyttäjältä Ageha aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Menen aina etsimään tätä ketjua ekaksi Lukusalista ja hämmennyn kun en löydä... :lol:

Ostin siis tänään heräteostoksena Suomalaisesta kirjakaupasta Veronica Rothin Divergentin. Piti käydä katsomassa tämä silloin kun se leffateattereissa oli mutta missasin, ja tänään vaateostoksilla tuli taas vähän hairahduttua kirjakauppaan ja kun se oli siellä niin nätisti hyllyssä selvästi odottamassa minua... :smile: Vaatteita ostan harvemmin heräteostoksena, mutta kirjojen heräteosteleminen kulkee jo melkein suvussa, kerran oltiin äidin kanssa joulun alla vaateostoksilla ja sitten jotenkin kummasti tultiin kotiin isohkon kirjakaupan kassin kanssa. :roll: (Itse asiassa tälläkin reissulla äitikin hairahti, osti kirjaston poistosta ainakin viisi kirjaa. :tongue: )

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

30.10.2014 02:04 #325 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viime viikolla tuli sähköpostiin ilmoitus, että Anne Ricen Prince Lestat on nyt tilattavissa. Valikoin sille kaveriksi Caitlin Doughtyn Smoke Gets in Your Eyes And Other Lessons from the Crematoryn, jonka saaminen kahdella edellisellä tilauskerralla jostakin syystä jäi toteutumatta. Erikoislaatuinen nainen tuo Doughty, pidän hänen Ask a Mortician -kanavastaan Youtubessa.

Sain noutaa kirjat illalla postista ja mikä elegantti kaksikko sieltä paljastuikaan - melkein aloin harmitella, ettei ole blogia, johon yhteiskuvan voisi laittaa. Mutta nyt minulla ainakin on seuraa halloweeniksi. Taidan tehdä jotakin kasvoilleni, kaataa lasiin punaista ja hengata vanhan (...) violettisilmäisen rokkarifrendini kanssa. :wink:

03.11.2014 11:46 #326 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kannoin viime perjantaina kotiini postista The World of Ice and Fire -kirjan. Alun perin kirja oli tilauksessa Amazonista, mutta kyllästyin heidän jatkuvaan toimituspäivän muutteluun. Vaihdoin tilauksen Ablibrikseen ja sieltä se tuli luvatussa ajassa.

Adlibris saavuttaa varmaan kohta statuksen parhaimpana kirjojen ostopaikkana, sillä tilasin sieltä myös pari sarjoista puuttuvaa kirjaa: Kim Harrisonin Where Demons Dare ja Ilona Andrews'n Magic Strikes. Perjantaina tuli viestiä, että tilaus on lähtenyt matkaan, joten loppuviikosta saan varmaan taas kirjapostia. Kivaa!

• Mab hahmo
  • Mab
03.11.2014 16:57 - 03.11.2014 16:58 #327 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Mä hankin hiljattain Valtaistuinpelin ja Kuninkaiden koitoksen kovakantiset laitokset ja odottelen paraikaa Miekkamyrskyn saapumista :smile: Luen ensin alta pari kirjaa pois ja sitten aionkin lukea kaikki suomennetut osat.

Formaldehyde kirjoitti: Viime viikolla tuli sähköpostiin ilmoitus, että Anne Ricen Prince Lestat on nyt tilattavissa.

Ohoh, en tiennytkään Anne Ricen jatkaneen vampyyritarinoiden parissa. Itse olen lukenut vain kolme ensimmäistä osaa, sillä sarjan taso alkoi mielestäni laskea, enkä kuullut myöhemmistä osista juurikaan kehuja. Lestat on kuitenkin elämäniloisuudessaan kiva hahmo, joten hänen vaiheistaan voisi periaatteessa lukea lisääkin. Kerro sitten, mitä tykkäsit kirjasta, kunhan saat sen luettua! :smile:
Viimeksi muokattu: 03.11.2014 16:58 Mab.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
06.11.2014 18:35 #328 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Päädyin hommaamaan alkuvuodesta saamani Suomalaisen lahjakortin jämillä Pratchetin A slip of the keyboardin. Pähkäilin pitkään sen ja David Mitchellin The bone clockisin välillä mutta valitsin sitten vanhan kunnon Terryn. Romsku tulisi luultavasti kuitenkin luettua vain kerran (plus sen saa kirjastosta), mutta tähän essee, artikkeli yms. -kokoelmaan saattaa ehkäpä tulla tartuttua useampaankin otteeseen aikojen saatossa. Kansikuva oli myös myyntivaltti. Niin symppis!

Don't mess with the neon love chicken.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

07.11.2014 01:17 - 07.11.2014 01:19 #329 : Scartti
Joululahjoja
Adlibris:
Gayle Forman: Jos vielä jään 6,30 € (pokkari)
Stephen King: Hohto 6,70 € (pokkari)
Ari Väntänen: Apulanta 24,50 €

Kirjapörssi:
Johanna Hulkko: Geoetsivät ja rahakäärön arvoitus 8,90 €

cdon.com:
Cassandra Clare: Kadotettujen sielujen kaupunki 7,65 € (pokkari)

Huuto.net:
Aku Ankan taskukirja in english 3&4 5€/kpl

On another love
Viimeksi muokattu: 07.11.2014 01:19 Scartti.

11.11.2014 23:14 - 11.11.2014 23:15 #330 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käväisin tänään taas Lappeenrannassa ja Suma divarista & Kontti kirppikseltä löytyivät tämmöiset 17 eurolla.
J.R.R. Tolkien: Satujen valtakunta
Jorma Heinonen & Osmo Vuoristo: Antiikkikirja

Onneksi päätin vilkaista myös kirjastoon, koska sen aulassa oli sattumalta hirveä määrä poistokirjoja myynnissä ja puolen tunnin penkomisen jälkeen oli kasassa jo tämmöinen kirjasatsi, mikä kustansi yhteensä vaivaiset 8,4 euroa.

Andrzej Sapkowski: Kohtalon miekka & Haltiain verta
Neil Gaiman: Hämähäkkijumala
Hannu Rajaniemi: Kvanttivaras

(Sarjakuvat ja tieto- ja lastenkirjat etc.)
Ville Ranta: Sade
Percy Knauth: The Metalsmiths
Jone Nikula: Rauta-aika, suomimetallin historia 1988-2002
Marja Seilola & Riikka Tuomari: Linnakylän Katri ja Mikko
Elizabeth Warner: Ihmeseppiä ja tsaarinpoikia (Maailman taruaarteet, Venäjä)

Poistomyynnissä oli laatikko/hyllykaupalla kaikkea tavanomaisempaa kirjallisuutta, mutta aulaan jäi vielä jonkun verran myös Jalavan fantasiasarjojen yksittäisiä osia, muutama George R.R. Martinin pokkari, sekä hieman myös Petri Hiltusen sarjakuvia, Sokalin Ankardoja ja muutakin sekalaista spefi-kirjallisuutta, joten kannattaa muidenkin käydä vilkaisemassa jos liikutte sillä suunnalla.

Lähipäivinä pitäisi saapua postista myös kaksi Salakirjojen alennusmyynnistä tilattua teosta. (Maksoivat nettikaupassa kympin kipale..)

Kalevala Korun koruluettelo vuodelta 1941
Snorri Sturluson: Norjan kuningassaagoja
Viimeksi muokattu: 11.11.2014 23:15 FreakyMike.

12.11.2014 00:47 #331 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Minä vannoin itselleni, että tiukentaisin kukkaron nyörejä enkä erästä vielä julkaisematonta teosta lukuunottamatta tilaisi kirjoja vähään aikaan, mutta taisi olla sormet ristissä lupausta tehdessä tai sitten minulla vain on omituinen käsitys siitä, mikä on "vähään aikaan". Eli hairahduin taas. Mutta puolustelen tekoani sillä, että nakkasivat minua Suomalaisesta alennuskoodilla, joka tiputti 20% tilauksen loppusummasta. Kierot penteleet!

Viktor Wynd: Viktor Wynd's Cabinet of Wonders
Kirjasta ei löydy arvioita vielä juuri mistään, mutta muistelen törmänneeni mieheen joskus jonkin videoklipin muodossa ja ajatelleeni, että haluaisin tietää enemmän tämän kokoelmasta. Nyt se on mahdollista, tavallaan.

Simon Winchester: Skulls
Kalloja, anyone?

Ruth Goodman: How to Be a Victorian: A Dawn-to-Dusk Guide to Victorian Life
Tätä on kehuttu kirjaksi, joka puhuu asioista, joita normaalisti ei mainita aihepiiriä käsiteltäessä. Kuvittelisin tätä ja tuota yllämainittua teosta varsin sivistäviksi tapauksiksi.

Anna Reynolds: In Fine Style: The Art of Tudor and Stuart Fashion
Kontrastia verkkareille.

Lisäksi ostin kirpputorilta Ozzy Osbournen Tohtori Ozzyn omituiset ohjeet, mutta se on tarkoitus laittaa joulupakettiin ja tyrkätä eteenpäin. Niin. Jos raaskin.

• kharje hahmo
  • kharje
15.11.2014 12:57 #332 : kharje
Vastaus käyttäjältä kharje aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tässä kuussa piti olla ostamatta kirjoja, mutta kuitenkin divarista tuli kahmittua nämä;

Franz Kafka: Erään koiran tutkimuksia
Anton Tsehov: Aro ja muita novelleja
H.P. Lovecraft: Hautakummun salaisuus sekä muita kertomuksia ja kirjoituksia
Kolme venäläistä klassikkoa: Dostojevski - Kellariloukko, Gogol - Muotokuva, Turgenev - Tarpeettoman ihmisen päiväkirja.

20.11.2014 21:08 #333 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Koska minun oli herättävä aikaisin tänä aamuna lääkäriajan vuoksi, päätin palkita itseni divarikierroksella vastaanotolta päästessäni; kotiin kun ei kannattanut enää ennen työvuoroa lähteä. Lohdutukseksi väsyneelle löytyi
Harry Harrison: Bill - Linnunradan sankari Pullotettujen aivojen planeetalla 5€ sekä
Pasi Jääskeläinen: Missä junat kääntyvät, novelleja 4€. Tämän poimin mukaan silkasta uteliaisuudesta, koska Jääskeläistä aina niin paljon kehutaan :wink:

20.11.2014 23:58 #334 : Scartti
Elisa Kirjasta Elisan nimipäivän kunniaksi:
Marjatta Kurenniemi: Onnelin ja Annelin talo, 4,90 €
Timo Parvela: Ella ja Äf Yksi, 3,90 €
Katja Kettu: Kätilö, 3,90 €

Selatessani e-kirjahyllyäni löysin Hohdon.. siis sen, jonka ostin juuri pokkarina :lol:

• Jupe hahmo
  • Jupe
24.11.2014 23:28 #335 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viime viikkoiset kirja ostokset:

Fidasta: Ajan pyörä kirjat 22,23,24 ja 25 3€uroa/kpl.

Kontti: David & Leigh Eddings Timantti valtaistuin pokkari 2€uroa. Margaret Weis & Tracy Hickman Vaeltajan tahto & Piemyden Paladiini kirjat 3€uroa/kpl.

Kirpparilta: Becca Fitzpatrick Hiljaisuus kirja 2€uroa.

Ilmaiseksi: Herbie Brennan Purppura Keisari, muutamia Alexandre Dumas kirjoja ja Jennifer Weiner Hyvä sängyssä (en tykännyt Lainakengissä mutta tämä oli hyvä!).

25.11.2014 11:13 #336 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Viimeisin kirjahankinta
En tiedä voidaanko syntymäpäivälahja lukea 'hankinnaksi', mutta sainpa kullaltani kirjaboksin eilen. Ko. boksi sisältää alkukieliset versiot kaikista tähänastisista osista Tulen ja Jään laulua. Paras syntymäpäivälahja ikinä.

Your body and soul,

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
05.12.2014 18:04 #338 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tuli hankittuu pari kirjaa taas :D

Scifi

• Pisania
    Varjoinen
05.12.2014 19:34 #339 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sain muutama viikko sitten tietää että työpaikka tarjoaa kaikille, myös minulle vasta taloon tulleelle, vapaavalintaisen (muutaman kriteerin täyttävän) kirjan joululahjaksi. Valinta piti ilmoittaa suht nopeasti, eikä mieleen tullut muuta (kriteerit täyttävää) kirjaa kuin jokin aika sitten lukemani Mikko Metsähonkalan Toisaalta. Tänään sen sitten sain ahneisiin näppeihini ja se oli juuri niin loistava kuin muistinkin. Upeita kuvia ja mieletöntä huumoria. Lööv. :heart:

Don't mess with the neon love chicken.

12.12.2014 07:58 #340 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Lontoon reissulla käytiin aika monessa kirjakaupassa, mutta loppuviimein minulle saaliiksi jäi vain 3 kirjaa (tosin useamman merkkasin mieleeni ostettavaksi jossain vaiheessa). Kaikki kirjat ovat (enemmän tai vähemmän) nonfictionia:

Richard Jones: Jack the Ripper, The Casebook
Tämän ostin Museum on Londonista (tykkään tukea museokauppoja). Kirjassa kerrotaan tiivistettynä Whitechapelin murhista, jokaiselle uhrille on omistettu oma aukeama. Paljon vanhoja valokuvia ja sinänsä mielenkiintoisia faktoja 1880-luvun lopun Lontoosta (tai no East Endin kaupunginosasta). Mitään uutta tämä kirja ei tarjoa, mutta onhan se kiva olla hyllyssä

Tom Jackson(edit.): Mathematics, An Illustrated History of Numbers
Tämä sitten tarttui mukaan tiedemuseosta. Tiivis paketti matematiikasta, on siellä jotain minullekin uusia juttuja (mitä nyt selailemalla bongasin). Matematiikan kirjat ovat vaan jotain niin hienoa.

Alison Weir: Henry VIII, The King and His Court
Tuhti paketti Henry VIII:sta, aloittelinkin tätä jo hieman. Tämä kirja tarttui mukaan Waterstone'sista. Alison Weirin kirjoja pitäisi ostaa enemmänkin, hän näyttää käsittelevän juuri niitä historian aiheita ja henkilöitä, joista itsekin olen kiinnostunut.

Uusin jäsen: Zahra Osman