Viimeisin kirjahankinta

13.12.2014 01:17 #341 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Osuin viime viikonloppuna jonkun facebook keskustelun kautta Salakirjat kustantamon nettisivulle ja huomasin, että yksi viime ropeconissa ihailemani kirja oli alennusmyynnissä, joten pistin heti tilauksen sisään. Nyt kyseinen "Muinaisjäännöksiä Suomen suvun asumus-aloilta" on vihdoinkin jo omassa hyllyssä.

Hinta oli 45 euroa, eli alennuksen kanssakin paljon enemmän mitä viitsin kirjoista yleensä maksaa, mutta ei kaduta enää yhtään, koska selailun perusteella se vaikuttaa jopa upeammalta teokselta kuin mitä kesältä muistin. :cheesy:

kirjaparoni.pp.fi/muinaisjaannoksia_asumusaloilta_kirja.jpg

Ei voi muuta kuin ihailla noin tyylikästä kansallisromanttista kansikuvaa ja kirjassa on myös huikea määrä toinen toistaan hienompia 1800-luvulla piirrettyjä kuvia suomalais-ugrilaisista muinaislöydöistä. Olen aina tykännyt siitä yksityiskohtaisesta viivavarjostustyylistä, mitä painokuvissa yleensä käytettiin reilu 100 vuotta sitten ja eiköhän tuosta riitä myös hienoa inspiraatiomateriaalia kymmeniin omiin esineprojekteihin tulevina vuosina.

• gvven hahmo
  • gvven
20.12.2014 20:24 - 14.01.2015 21:22 #342 : gvven
Vastaus käyttäjältä gvven aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Ostin viimeksi suomalaisesta kirjakaupasta Kiersten Whiten Yliluonnollisesti-kirjan. Ostin sen koska se oli alennuksessa, vain 2,95, ja olin lukenut sitä edeltävän, saman sarjan kirjan, ja pidin siitä hyvin paljon. Yritän nyt etsiä kaupoista myös saman sarjan kahta muuta kirjaa. Ja kovakantisesta kirjasta oli nyt siis kyse:)
Viimeksi muokattu: 14.01.2015 21:22 gvven.

• Skie hahmo
  • Skie
30.12.2014 20:29 #343 : Skie
Vastaus käyttäjältä Skie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
En pystynyt tänäkään vuonna hillitsemään itseäni, vaan olin heti Adlibriksen alen alkaessa ahmimassa sieltä uutta täytettä kirjahyllyyni. Tällä kertaa pysyttiin kuitenkin kohtuudessa, tilaukseni sisälsi vain molemmat osat Haruki Murakamin 1Q84 -kirjasta sekä Emmi Itärannan Teemestarin kirjan.

Always follow your doubts.

04.01.2015 21:18 #344 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Akateemisen pokkaripassista puuttui pari leimaa ja se oli menossa vanhaksi, joten mentiin pokkariostoksille. Minä haalin mukaani kaksi kirjaa.

Lacey Baldwin Smith
: Anne Boleyn - The Queen of Controversy
Olen tykästynyt Tudor-aikaan ja vielä enemmän Henrik VIII ja hänen elämäänsä. Kirja Anne Boleynistä tuntui mielenkiintoiselta.

Kylie Scott:
Lick
Rokkariromantiikkaa. :wink: Olen kahden viime vuoden aikana kunnostautunut tällaisten kevyehköjen, mutta samalla särmikkäiden rakkausromaanien lukemisessa. Tämänkin olen jo lukenut, mutta pidin siitä kyllä sen verran paljon, että halusi hyllyyni. Ja voisihan sen uudestaankin lukea.

13.01.2015 20:58 #345 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään tulin kotiin kainalossani Stephen Kingin uusin suomennos: Herääminen. Tämä on aloitettava tänään! :tongue:

Harmittelen vain sitä että aiemmin ilmestynyttä Mr. Mercedes kirjaa ei suomennettu ensin... Pitäisiköhän lukaista englanniksi jossain välissä...?

• haplotus hahmo
  • haplotus
14.01.2015 06:47 #346 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Eilen tuli noudettavaksi Adlibriksen pokkaritilaukseni. Ja minähän noudin. Nämä kolme pokkaria löysivät tiensä hyllyyni. Kaikki kirjat ovat englanninkielisiä:

- The Great Hunt (Robert Jordan, The Wheel of Time #2)
- Mad Ship (Robin Hobb, The Liveship Traders #2)
- The Game of Thrones (George R.R. Martin, The Song of Ice and Fire #1)

Lisäksi löysin jokin aika sitten The Wheel of Timen neljännen osan The Shadow Rising divarista ja ostin sen tietenkin odottamaan vuoroaan. Samalla kaupunkireissulla mukaan tarttui myös Fantasiapeleistä scifisarjakuva The Knights of Sidonian kolmas osa sekä tuhti annos viikinkimenoa Vinland Sagan ensimmäisen osan merkeissä. Myös jälkimmäinen on sarjakuvaa.

Jordania on ollut mukava lukea uudestaan monen vuoden tauon jälkeen, joten ajattelin aloittaa myös Martinin lukemisen alusta sen sijaan että olisin hypännyt kylmiltään uusimman osan pariin. Mun lukutahdilla tässä päätöksessä on se hyvä puoli että siihen mennessä kun olen menossa Dance with Dragonsissa, on Martin jo kirjoittanut seuraavankin osan. :tongue:
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa

• Jupe hahmo
  • Jupe
15.01.2015 21:56 #347 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kävelin pitkästä aikaa makkaratalossa ja bongasin Rosebudin ystävämyynnin. Ostin J.R.Wardin Paljastettu rakastaja, varjeltu rakastaja, koston rakastaja, minun rakastajani, vapautettu rakastaja, halu, ja himo olivat 5€uroa/kpl. Jos ystävämyynti jatkuu ensi viikolla pitää käydä ostamassa loput kirjat jotka ovat 8€uroa/kpl. sekä Anne Ricen Prinsessa Ruusunen sarjan.

Tikkurilan Kontista ostin joku viikko sitten Elina Rouhisen Jäljitetty ja Maggie Stiefvaterin Viettelys ja molemmat 6€uroa/kpl. R.A. Salvatore Tähdetön yö, arvoitusten saari ja Margaret Weis & Tracy Hickman Kevätaamun lohikäärmeet 2,50€uroa/kpl.

Suomalaisenkirjakaupan alesta Charles Dickens Kolea talo 10€uroa.

Joulukuun alussa ostin Sokoksen alehyllystä Kami Garcia & Margaret Stohl Lumoava pimeys ja Erin Hunter Aamunkoi. Sokoksen etukupongeilla P.C. Cast & Kristin Cast Vapautettu, määrätty ja salattu.

15.01.2015 22:35 - 15.01.2015 22:36 #348 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Adlibriksen alesta löytyi viisi itseltäni puuttuvaa GON mangapokkaria yhteensä 15,50 eurolla. Myös paikallisen kirjaston aulassa olevasta "vaihtohyllystä" tarttui mukaan kaksi 70-luvulla julkaistua englanninkielistä taidekirjaa. (Varsinkin jälkimmäisessä oli oikein mahtavia scifinäkymiä)

Visions - With an introduction by Walter Hopps
Roger Dean: Views 1975
Viimeksi muokattu: 15.01.2015 22:36 FreakyMike.

15.01.2015 22:36 #349 : geminius
Vastaus käyttäjältä geminius aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Antti Salmisen Lomonosovin moottori.
Tilasin kirjan Suomalaiseen kirjakauppaan. Olen nautiskellut teosta sivu kerrallaan. Vähän se on erikoinen. Vastaavaa kirjaa en ole aiemmin lukenut. Tai jos olen yrittänyt, niin jättänyt kesken. Nyt taidan olla vihdoin tarpeeksi kypsä Lomosovin moottorillekin.

Eikö jotkut kriitikot mesoakin juonivetoisten kirjojen olevaan katoavaa kansanperinnettä? En kyllä pidä sellaisesta ajatuksesta.

• Kattinka hahmo
  • Kattinka
16.01.2015 13:49 #350 : Kattinka
Vastaus käyttäjältä Kattinka aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tilasin eilen Adlibriksen talvi-alesta neljä kirjaa:

Jane Austen: Ylpeys & Ennakkoluulo, Järki ja tunteet, Emma

sekä Ally Condien Tarkoitettu-trilogian viimeisen osan, Perillä.

Condien sarjan 2 ensimmäistä osaa jo minulla onkin, joten pitäähän se kolmas osakin löytyä hyllystä.

Jane Austenin teokset ovat ihastuttavia klassikkoja ja olen ihastunut hänen kirjoitustyyliinsä. Myöskin romaanien aikakausi kiehtoo.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
18.01.2015 15:02 #351 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
yllätyin Adlibirsiin jälleen kerran....

Ostin viime viikolla sieltä kirjan Anthony Beevorst Toinen Maailmansota ja huviksi pistin postistus osoitteeksi asuntoni espanjasta. Tänään aamulla postimieheltä iso yllätys ja adlibirisin paketti O.o viikossa kirja tuli Torreviejaan joten ei huono toimitus.

Kiitos ja ylistys!!!

Race like first!
Train like second!

• Jupe hahmo
  • Jupe
22.01.2015 21:38 #352 : Jupe
Vastaus käyttäjältä Jupe aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Löysin tänään hesyn kirpparilta 3€urolla J.R.Wardin Kateus, sopivasti kun viime viikolla ostin (aiempi viesti) kaksi edellistä kirjaa.

Joltain uskonnolliselta? kirpparilta missä en ole aikaisemmin käynyt, löytyi Charlaine Harrisin Kuiskauksia haudan takaa 3€urolla. Mietin jo joulukuussa hankinko kirjan vai en, mutta kun halvalla lähti kirpparilta joten ei tarvinnut miettiä uudestaan.

• kharje hahmo
  • kharje
24.01.2015 17:23 #353 : kharje
Vastaus käyttäjältä kharje aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Anu Hopian Kemiaa keittiössä.

• Gesicht hahmo
  • Gesicht
30.01.2015 13:02 #354 : Gesicht
Vastaus käyttäjältä Gesicht aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Akateemisesta tarttui Helsingin reissun yhteydessä kolme fantasiakirjaa mukaan englanninkielisinä pokkareina. Joe Abercrombien Best served cold ja The heroes. Samalla päätin suoraan ostaa Scott Lynchin Locke Lamoran valheet englanniksi, kun suomeksi julkaisu pysähtyi jo ekaan osaan.

Ihan alkuvuodesta löysin myös divarista Maameren tarinat 1-4 kokoelman suomeksi, jota olenkin jo jonkin aikaa etsiskellyt divareista ja kirpputoreilta.

"If I'm an angel, what does that make you?"

06.02.2015 21:24 #355 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käväisin tänään Lappeenrannassa ja Suma divarista tarttui mukaan 20 Aku Ankan taskukirjaa ja Tintti-sarjakuva Auringon temppeli 45 eurolla. Kirjaston poistomyynnistä löytyi myös Remeksen Pääkallokehrääjä eurolla.

Poikkesin kotimatkalla myös Imatralla ja huomasin loppuunmyynti-ilmoituksen Vuoksenniskan 50's divarissa ja sieltä löytyi 25 itseltäni puuttuvaa Aku Ankan taskukirjaa 50 senttiä kappale. (Ärsyttää kun en tiennyt alesta aikaisemmin, koska sieltä olisi löytynyt myös paljon samoja mitä ehdin jo ostamaan Sumasta) Nyt alkaa olla jo ensimmäiset 200 numeroa jo suurinpiirtein hallussa, mutta sen pitemmälle en aio kyseistä sarjaa edes kerätä.
Ostin myös muutaman tavallisen kirjankin samasta paikasta, eli Snorri I-III kirjat ja R.L. Stevensonin Musta nuoli 21 eurolla.

Salakirjojen muutama vuosi sitten ilmestynyt uusintapainos Snorri Sturlusonin Norjan kuningassaagoista löytyi jo ennestään, ja luulin ensin että tuo Snorri trilogia olisi vain pelkkä WSOY:n 60-luvun painos samoista tarinoista, koska se oli nimetty sisälehdillä kuningassaagoiksi, mutta asiaa tutkittuani selvisi, että se on paljon laajempi selvitys Norjan kuninkaiden historiasta.
Snorri kirjoissa oli myös kymmeniä hienoja puupiirroskuvituksiakin.

• StaCa hahmo
  • StaCa
06.02.2015 22:54 #356 : StaCa
Vastaus käyttäjältä StaCa aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Elina Lappalaisen Syötäväksi kasvatetut, e-kirjana. Tarvitsen opiskelumateriaaliksi.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
09.02.2015 14:43 #357 : Vehka
Vastaus käyttäjältä Vehka aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tänään tarttui kirjastosta mukaan viisi kirjaa, kun poistomyynnissä niin sievästi nököttivät. Khaled Hosseinin Ja vuoret kaikuivat... minun on pitänyt lukea jo jonkin aikaa (Tuhat loistavaa aurinkoa oli nimittäin erinomainen), mutta en ole saanut aikaiseksi. Ehkä nyt, kun se löytyy omasta hyllystäkin.

Samoin Kvanttivarkaan jatko-osat ovat nököttäneet lukulistalla, mutta olen ajatellut, että luen ne vasta sitten, kun olen lukenut ensimmäisen osan uudelleen. Nyt ostin senkin, joten projekti tulee ehkä joskus aloitettua. :tongue:

Lisäksi mukaan tarttui Margaret Mahyn The Haunting, josta en varsinaisesti tiedä mitään - mutta muistan, että joskus varhaisteini-iässä jokin Mahyn kirjoista teki suuren vaikutuksen. En vain saa päähäni, että mikä kirja se oli, enkä edes, että mistä se kertoi. Genjin tarinan osat 3 & 4 piti kirjallisuustieteilijänä napata hyllyyn myös, koska se(kin) on ollut jo pitkään lukulistalla ja olisi hyvä tuntea laajemman kirjallisuussivistyksen kannalta. Nyt vain pitänee sitten metsästää jostakin myös osat 1 & 2...

Lisäksi nappasin vuosikerrallisen Kodin kuvalehtiä ja Suurta käsityötä - molemmat aivan oivallista flunssalukemista ja inspiraatiotavaraa. :cheesy:

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
09.02.2015 14:52 #358 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tein pienen heräteostoksen antikvariaarista ja ostin Roomalaisen keittokirjan (Acipiuksen De re coquinaria). Kirjassa kerrotaan antiikin ruuanlaitosta yleisemmin ja siinä on myös monia mielenkiintoisia reseptejä alkuperäiskieliset tekstit mukaanluettuina.

Monet reseptit sopivat vaikka sille, joka on kyllästynyt tarjoamaan illallisvierailleen sitä tuttua ja tavannomaista. Esimerkkinä vaikka täytetyt sian utareet, joiden sisällä on mm. suolattuja merisiilejä.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Vehka

11.02.2015 11:41 #359 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
EN tiedä miksi en ollut ostanut tätä aikaisemmin, mutta koin aivan selkeän ahaa- elämyksen ostaessani. Ostin suomeksi. Enkuksi olen lukenut jo.

Jim Morrison -- Jumalat & uudet olennot

Copypasteriino kaupan sivuilta:
"Jim Morrison sieppaa aikansa hengen kiihkeiksi kuviksi, jotka huokuvat ekstaasia ja tuskaa. Shamanistinen runoilija ottaa lukijansa tutkimusmatkalle moderniin mytologiaan, jossa elokuva on uskontoa ja median hallitsijat jumalia. Loisteliaat runot ovat estoton visio maineen, vapaan rakkauden ja rajoittamattomien huumeiden maailmasta. Morrisonin kiihkeä, eroottinen ja arvoituksellinen lyriikka puree yhä samalla voimalla kuin The Doorsin perustamisen aikaan, jolloin vielä tuntematon bändin keulahahmo kirjoitti runoja muistivihkoonsa. Suomennos sisältää James Douglas Morrisonin itse kokoamat ja vuonna 1969 julkaisemat omakustannekokoelmat."

Jos joku ei tiedä kuka on Jim Morrison, niin en kyllä tiedä mitä sanoa. Ekaa kertaa menen sanattomaksi. Se on varma se.

Clone Megan Fox!

11.02.2015 20:11 #360 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeaikaiset hankinnat ovat olleet graphic novel osastoa; X-Files Season 10, volumes 1, 2 & 3. Serenity vol. 2: The Shepherds Tale & vol. 3: Leaves on the Wind.

Näyttävät muuten puuttuvan enkkupuolen tietokannasta, pitäisköhän yrittää ihan ite vaikka lisäillä niitä jossain vaiheessa...

Uusin jäsen: Zahra Osman