Viimeisin kirjahankinta

• Pisania
    Varjoinen
12.04.2015 15:31 #381 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viimeisen työviikkoni aikana karsin runohyllystä löysiä pois ja sain kotiinviemisiksi kolme lempparirunokokoelmaani, Tuomas Anhavan tankarunokäännkset Täällä kaukana ja Kuuntelen, vieras sekä Juha Vakkurin proosarunoteoksen Leokongo.

Tänään puolestaan kirpparikierroksella tuli vastaan kaksi alkavasta 3 etsivää -kokoelmastani puuttuvaa nidettä, Hermostunut leijona ja Änkyttävä papukaija. Hintaa yhteensä 3,50€. Olen samasta loosista löytänyt useasti aiemminkin nostalgisia kirjoja ja lehtiä ja sen näköistä oli taasen että varmasti olisi rahaa palanut jos olisi tarkemmin ruvennut tonkimaan. Sarjakuvalehtiä lapsuudesta yms. Voih...

Don't mess with the neon love chicken.

15.04.2015 00:47 #382 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Käväisin eilen Antikvariaatti Suman kummassakin eri toimipisteessä Imatralla sekä Lappeenrannassa ja mukaan tarttuivat Garth Nixin "Lirael" ja Kyösti & Petri Pietiläisen "120 päivää legioonalaiseksi" kirjat 9,5 eurolla.

Viime viikolla myös yksi vanha koulukaveri käväisi ohikulkumatkalla luonani ja lahjoitti samalla Alexandre Dumasin Miljoonamorsian kirjan.

17.04.2015 15:43 #383 : Morgan Blood
Vastaus käyttäjältä Morgan Blood aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Minulla piti olla kirjojen suhteen hankintatauko kun sain luovuttua osasta ja muutettiin uuteen asuntoon - eli muitakin kuluja on. Päädyin kuitenkin hankkimaan muutaman teoksen tekosyyllä harrastukset ja alennukset:

Torsti Lehtinen - Eksistentialismi Hankin tämän osaksi tyttöystävälleni joka usein miettii, mihin samaistan horinoitani. Kyseessä on Arktisen banaanin uudeleenjulkaisu joka pyrkii selittämään selkokielell eksistenssifilosofiaa.

Varsinais-Suomen luolat Retkeilykirja kyseessä (kuten arvata saattaa). Retkeily on kivaa ja on myös kivaa, että löytyy helposti uusia määränpäitä. Tässäpä oiva kokoelma. Luolissa on aina oma jännä tunnelmansa.

William S. Burroughs - Kuolleiden katujen paikka Ostin tämän sillä minulla on muut trilogian osat. Se häiritsi kun sain teokset ptkästä aikaa hyllyyn.

Marco Kosonen - Ravintola Loppu Kirja kiinnosti sillä kirjoitin joskus nuorempana vastaavasta teemasta huvikseni pöytälaatikkoon.

Ars Longa Vita Brevis

17.04.2015 20:40 #384 : Gespenst
Vastaus käyttäjältä Gespenst aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Sain kirjoja, kun tutkin vielä kerran jo useampi vuosi sitten kirpperille laittamiani kirjoja(eivät olleet menneet kaupaksi). Oli kyllä hauska yllätys xD

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

• Saki hahmo
  • Saki
17.04.2015 23:18 #385 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Taivaallisen tulen kaupunki Cassandra Clarelta. Aiemmat osat luin jo aiemmin kirjastosta, mutta kun viimeistä ei löytynyt niin piti turvautua ainaisen luotettavaan kirjakauppaan.

21.04.2015 17:29 #386 : Hiistu
Peter George: Komentaja 1
Kirja on minulla parhaillaan kirjastosta lainassa, mutta sattui tulemaan kierrätyksessä hyllykuntoisen siistinä vastaan ja hintaa oli 2 euroa, joten tähän mennessä lukemani perusteella ajattelin voivani siitä sen verran maksaa. Luen tarinan silti loppuun kirjaston kappaleesta, jottei oma kirjani kulu. :wink:

• haplotus hahmo
  • haplotus
21.04.2015 21:48 #387 : haplotus
Vastaus käyttäjältä haplotus aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Viime aikoina olen taas sortunut pariin kirjaostokseen vaikkei edelleenkään pitäisi. No, kai ne kirjat voi jonnekin latoa päällekkäin.

Historiallisella linjalla liikutaan tällä kertaa. Ensinnä löysin Ihara Saikakun 1600-luvulla kirjoittaman teoksen Kirsikkatyttö. Kertoo ilotytön elämästä tuon ajan Japanissa. Vanhana kirjana taitaisi sopia lukuhaasteen johonkin kohtaan.

Tämän ohella kirjahankinnoissani elellään niin mongolien kuin viikinkienkin ympäristöissä. Conn Igguldenin Tasankojen susi aloittaa Valloittaja-sarjan. Tämä löytyi sopivasti sen jälkeen kun lopetin Netflixin Marco Polon katsomisen. Tosin olihan tämä jo ennestään tuttu.

Viikinkien osalta hankin Bernard Cornwellin Kalpean ratsastajan, eli Uthredin seikkailujen toisen osan. Yllätyin huomatessani että sarjan ensimmäisen osan taisin lukea toissa vuonna. Täytyisi kai tämän hankinnan myötä palata sarjan pariin suht piakkoin kun vielä jotain muistan tapahtumista.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
21.04.2015 23:03 #388 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Päätin ottaa ison satsi kerralla nii ei heti tarvii uudestaan.

Leena Lehtolainen - Harmin Paikka
Olen innostunut kotimaisista dekkareista. Nyt päätin sit tutustua Maria Kallioon.

Hannu Rajaniemin - Fraktaaliruhtinas & Kausaalienkeli
Olen jo tovin halunnut lukea tätä sarjaa pelkästään kehuista mitä olen kuullut. Ensimmäinen kirja on hakusessa mutta eiköhän sen kirjastosta voisi lainata.

R. A. Salvatore - Metsästäjän Yö
Ah! Drizzt how much I have miss you! Tätä kirjaa odotin kuin kuuta nousevaa. Nyt vain mietin et jätänkö helmen viimeiseksi.

Clive Cussler- Jäinen Hauta & Aavelaiva
Dirk Pitt toinen suosikki kirjallisuuden hahmo. Näitä ensimmäisiä Cusslerin ensimmäisiä teoksia on mukava lukea.

Matti Joensuu - Harjunpää ja Rakkauden Lait
Kotimainen dekkari en voinut vastuttaa.

Tom Clancy - Armoa Tuntematta
Tarviiko muuta sanoa kuin Clancy?

Robert Ludlum - Omertan Laki
Bourne kirjat olivat hyviä niin uskon tämänkin olevan.

Ian Flemming - Kuuraketti
Ensimmäinen Bond kirjani ja elän mielenkiintoisia aikoja ;)

Race like first!
Train like second!

• kharje hahmo
  • kharje
02.05.2015 18:11 #389 : kharje
Vastaus käyttäjältä kharje aiheessa Viimeisin kirjahankinta
H.P. Lovecraftin Kuiskaus pimeässä ja muita kertomuksia

02.05.2015 20:33 - 02.05.2015 20:34 #390 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Mä olen hommannut viimeksi Paul Bruntonin kirjan "Salaista Intiaa etsimässä", sekä Edward Bulwer Lyttonin kirjan "Zanoni". Ja molempia olen aloittanut ja tuo jälkimmäinen kirja on itse asiassa Paul Bruntonin yksi vaikuttavimmista lapsuudenkirjoista mitä hän on lukenut. Tai niin minä ainakin luin Wikipediasta tutkiessani asiaa.

Ja, vaikka olen vasta aika alussa kyseisistä kirjaa, niin silti se tuntuu varsin hyvälle ja koukuttavalle ja kirjan teemana oleva yli-ihmisen elämäkerta tuntuu muutenkin aika mielenkiintoiselle aiheelle, eli suosittelen kirjaa idän mystiikasta ja buddhalaisuudesta kiinnostuneille todella paljon. Luulen, että ette pety ko. kirjaan.

Ja, tuo ensimmäinen kirja jonka mainitsin on jota kuinkin samanlaisia ideoita käsittelevä kuin Zanoni,mutta erona on vain se, että Salaista Intiaa etsimässä perustuu tositapahtumiin eli se on Bruntonin itsensä kirjoittama omista vaelluksistaan totuuden etsijänä ympäri Intiaa ja hänen etsiessään todellista ja parasta "gurua" itselleen. Kirja on käsittäkseni rajatiedon klassikkokirja ja sitä voi hyvällä omallatunnolla suositella kenelle vaan edellämainituista aiheista kiinnostuneille.
Viimeksi muokattu: 02.05.2015 20:34 Kultasuu.

02.05.2015 23:04 #391 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Kierrätyskeskuksesta ostin kaksi kirjaa, kumpikin maksoi 7 euroa. Olen ollut huomaavinani, että kirjojen hinnoittelu on siellä noussut aiemmasta. :huh: Ei noilla hinnoilla juurikaan tule tehtyä mitään heräteostoksia, mutta nämä sattuivat olemaan varsin täsmälöytöjä.

Markus Hotakainen: Onko siellä ketään - Avaruuden älyä etsimässä
Tarkoitettu tuliaisiksi eräälle Maan ulkopuolisesta elämästä niin viihteellisessä mielessä (mm. Erich von Däniken) kuin ihan tieteellisestikin, joskin yleistajuisesti esitettynä, kiinnostuneelle henkilölle. Katselin kirjaa viime vuonna kirjamessuilla uutena ja ajattelin, että kyseisen henkilön kuuluisi saada se. Joten olen todella iloinen, että kirja tuli iskemättömässä kunnossa vastaan, edes noin sopuhintaan. :cool:

Franz Rottensteiner: The Fantasy Book - The Ghostly, the Gothic, the Magical, the Unreal
Kirja fantasiakirjallisuuden (eli pitkälti yliluonnollisen kauhun) historiasta, runsaiden kuvien kera. Kirjan selailu vetää aikas hartaaksi. :smile: Vuodelta -78, mutta näyttää ihan uudelta. (Samankaltainen historiikkiteos olisi ollut myös scifistä, mutta se olisi maksanut kympin... Nuukuus iski.)

11.05.2015 08:17 #392 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Brittiläinen Amazon lähetti minulle kasan kirjoja. :)

Nämä teokset edustavat paranormaalia romantiikkaa...

Jennifer Turner: Eternal Seduction
Olen pitkään halunnut lukea tämän, mutta sitä ei saa e-kirjana, joten oli tilattava ihan fyysinen kappale. Toivottavasti on hyvä.

Jeaniene Frost: Once Burned, Twice Tempted ja Bound by Flames
Ostin Akateemisesta tuon kolmannen osan (Bound by Flames) vakaasti siinä uskossa, että onhan minulla nuo kaksi aiempaa. No eipä ollut, joten siksi nekin oli ostettava.

T. A. Grey: The Loneliest Alpha
Tämä oli hauska kirja, sekä spefiä että Beauty and the Beast -teemaa (muutenkin kuin vain siksi, että miespäähenkilö on ihmissusi). Oli hankittava hyllyyn.

... ja nämä ovat puolestaan perusromantiikkaa pienillä twisteillä.

Ava Lore: Hard Rock Arrangement
Muusikkimaailmaan sijoittuva romantiikkakirja. Perushuttua parempaa.

Samantha Young: Hero
Tämän ainoa kirja, jota en ole lukenut ja jonka ostin ex tempore. Olen Samantha Youngilta lukenut muita kirjoja kyllä ja pitänytkin niistä paljon. Toivottavasti tämäkin on samaa tasoa.

Michele G. Miller: Last Call
Tästä kirjasta pidin ihan valtavasti, kun luin sen alkuvuodesta. Odotan toista osaa malttamattomana, mutta ennen sen julkaisua voin fiilistellä tämän parissa.

Lisa Eugene: Grayson
Näiden kirjojen ainoa mental illness -tagin alainen kirja. Tämäkin on yksi alkuvuoden suosikeistani, hyvin kirjoitettu ja mainiot hahmot.

21.05.2015 21:37 #393 : FreakyMike
Vastaus käyttäjältä FreakyMike aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Tässä parin viime viikon kirjahankinnat mm. Helsingissä, Lappeenrannassa ja Imatralla.

Ildefonso Falcones: Meren katedraali 1,5 €
Mika Waltari: Mikael Hakim & Mikael Karvajalka 10€ kpl

Sarjakuvat yms.
Petri Hiltunen: Kalkkaro liuskalehti osat 27-36 3€ kpl
Kirkman, Adlard & Rathburn: The walking dead - kuudes kirja 12€
Steve Noon & Anne Millard: Kadun varrella 3€

Tuo viimeinen oli aika hauska löytö pitkästä aikaa, eli taidokkaasti kuvitettu lapsille tarkoitettu historiankirja 2002 vuodelta. Tarkemmin selostettuna siis A3-kokoinen vaakasuuntaiseksi taitettu teos missä lähes jokainen aukeama on kokonainen hyvin yksityiskohtaisesti kuvitettu panoraamakuva. Kirjassa seurataan erään joen rannassa sijaitsevan maa-alueen muutosta 12 000 vuoden ajan pienestä kivikautisesta leiripaikasta rautakautiseksi kyläksi, keskiaikaiseksi kaupungiksi aina teolliseen vallankumoukseen ja nykyaikaan saakka. (Aukeamanäkymät ainakin 15 eri ajankohdasta historiassa)
Hyvin mielenkiintoista seurata kun esimerkiksi joku hirsilinnoitus kehittyy vähitellen kivilinnaksi ja raunioutuu myöhemmin sodissa ja niin edelleen.

Hauskana lisäkuriositeettina kirjassa oli myös yksi aikamatkustajahahmo, joka oli kätketty kaikkiin aukeamiin aivan kuten legendaarisissa "missä Waldo/Vallu luuraa" kuvakirjoissa.
Harmi kun tuolla muutosidealla toteutettuja kuvakirjoja ei ollut vielä omassa lapsuudessani. Olisin tykännyt varmasti älyttömästi. :smile:

22.05.2015 00:07 - 22.05.2015 00:08 #394 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Edgar Allan Poe - Kootut kertomukset
Rainer Maria Rilke - Duinon Elegiat

Pakkolistalla olevat suomalaiset. Lista on jo 28 kirjaa pitkä, enkä ole ensimmäistäkään lukenut:

Kalle Päätalo - Mustan Lumperin Raitio
Asko Sahlberg - Hämärän jäljet
Asko Sahlberg - Paluu pimeään

Asko Sahlberg eniten luettu suomalainen Ruotsissa.

Clone Megan Fox!
Viimeksi muokattu: 22.05.2015 00:08 poistettu.

31.05.2015 15:22 #395 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Jeff VanderMeer: Hävitys (Eteläraja-trilogia, #1)
HourglassEyes vinkkasi Lukusalissa, että Elisa Kirjasta saa e-kirjaversion tämän viikonlopun ajan (siis vielä tänään!) hintaan 4,90 euroa. Olen lukenut kirjan englanniksi ja minulla on se omana (ja siis tykkään siitä), mutta tekee mieli lukea myös suomeksi, joten tämä oli nyt mukavan edullista. En ole aiemmin tilannut e-kirjoja, joten pääsi kokeilemaan uutta. Ihan mukavalta näyttää isolla kännykän näytöllä.

Joann Sfar: Pikku prinssi: Mukaelma Antoine de Saint-Exupéryn romaanista
Ranskalainen Pikku Prinssi -sarjakuva. Kirppikseltä neljällä eurolla, hienossa kunnossa. Pöydässä oli lappu, että tuotot hyväntekeväisyyskohteelle... tiedä häntä, mutta minä sain kivan sarjiksen. Ihastuttavan venkulasti piirrettyjä värikkäitä hahmoja ja etenkin itse isosilmäprinssi muistuttaa minusta vähän jotain Muumilaakson asukasta. Tarina luonnollisesti yhtä ihana kuin aiemminkin. :heart:

True Blood: All Together Now, Graphic Novel Volume 1
Eli True Blood -sarjaan perustuva sarjakuva-albumi. En ole aiemmin tutustunut näihin sarjiksiin, mutta heräteostos divarista kuudella eurolla. Perustuu nimenomaan televisiosarjaan, hahmot tehty mahdollisimman samannäköisiksi jne., mutta lyhykäinen tarina (käsittääkseni) luotu ihan vain sarjakuvaa varten. Vaatii kyllä mielestäni televisio- tai edes kirjasarjan (alkupään) tuntemista, jotta tarinasta saa kunnolla irti jotain, sillä sarjasta tuttuja asioita ei juurikaan selitellä. Lähinnä onkin kuin bonusmateriaalia sarjan ja hahmojen ystäville. Tämän albumin tarinassa henkilöhahmot paljastavat kipeitä muistoja menneisyydestään. Ericin muistelo vähän randomi ja pettymys (btw.), mutta muutoin ihan kiinnostavia tarinoita. Tykkäisin lukea enemmänkin.

31.05.2015 19:29 #396 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Hankin tänään kaksi e-kirjaa Elisa kirjasta; tuon mainitun Jeff VanderMeerin Hävityksen 4,90€ ja koska Austen on heikkouteni, Kim Izzon Avioliitto Jane Austenin tapaan, joka myöskin oli tarjouksessa 6,90€
Jälkimmäiseen ostoon saattoi vaikuttaa aamulla pitkästä aikaa katsomani Lost in Austen minisarja. :wink: Ah, Mr. Darcy kaikkine variaatioineen... :heart:

• Eija hahmo
  • Eija
    Varjoinen
31.05.2015 20:14 #397 : Eija
Vastaus käyttäjältä Eija aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Samoin käytin Elisan tarjouksen hyväkseni ja ostin Hävityksen. Tarkoituksenani oli ostaa kirja paperisena, mutta näin se halpa hinta houkutteli… Kerkesin sen jo lukea ja pidin paljon.

Kirjaston lainaus reissulla lauantaina mukaan lähti ilmaishyllystä pokkarit John Crowley: The Deep, Frederik Pohl & C.M. Kornbluth: Critical Mass novellikokoelma ja Stephen Donaldsonin The Mirror of Her Dreams sekä kovakantisena Jonathan Carroll: Outside the Dog Museum.

Tänään kirppikseltä ostin Katherine Nevillen kirjan Tuli, joka maksoi 2,20€ … voi olla turha hankinta… ehdinköhän sitäkään koskaan lukea.

03.06.2015 20:19 #398 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Jotain hyvääkin tähän päivään, mun tilaamani Outlander 4-book set saapui tänään, niin pääsen vihdoinkin alkuun! =)

03.06.2015 20:32 #399 : Reta Anna Maria
Vastaus käyttäjältä Reta Anna Maria aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Olen pitänyt jo pitkään jonkin sortin kirjanostolakkoa, mutta niin vain sitä päätyy ostamaan kirjoja.

Viimeisin ostos oli lahjakortilla hankittu Anthony Doerrin Kaikki se valo jota emme näe. Se vaikuttaa mielenkiintoiselta, koskettavalta ja laadukkaalta kirjalta.

Hyvää kirjaa metsästämässä.

05.06.2015 21:28 #400 : Wicked-Willie
Vastaus käyttäjältä Wicked-Willie aiheessa Viimeisin kirjahankinta
Syötin kirjahyllyjeni sisältöä Book Collectorziin (jonka ansiosta aktivoiduin taas Risingshadowissakin) ja sen myötä päädyin vilkaisemaan löytyisikö Huuto.netistä jotain toivelistalla olevia. Päädyin ostamaan Guy Gavriel Kayn Fionavarin kuvakudoksen ensimmäisen ja toisen osan, kolmannen olin ostanut vuosia sitten jostain alelaarista. Samalta myyjältä löytyi läjäpäin muutakin mielenkiintoista, joten samaan huutopakettiin otin lisäksi Michael Crichtonia: Kongo, Aikamatka, Suora lento, Saalistaja sekä Kadonnut kaupunki. Hintaa näille kaikille tuli toimituskuluineen vajaat parikymppiä.

Paria päivää myöhemmin bongasin Prisman alelaatikosta Anne Ricen Veren vangit, joka maksoi pöyristyttävät 3,9 euroa. Lienee tarpeetonta sanoakaan, mutta ostopäätös tuli saman tien. Olen lukenut sen joskus 90-luvulla, enkä muista siitä juuri muuta kuin, että pidin siitä. Hauska nähdä ovatko vuodet muuttaneet makua sen suhteen.

Talvi on tulossa.

Eija